Pierwszy full - jaki?

Data: 2009-12-01 00:51:49
Autor: Adrian S.
Pierwszy full - jaki?

Tyle że nie wiem czym w praktyce różni się np. Genius od Sparka.

  Genius to rower do swobodnej jazdy turystyczno-rekreacyjnej zwanej All
Mountain, Spark to rower do XC, do ścigania się. Po przeczytaniu Twojego
opisu: Sparka i inne rowery do XC odradzam - są skuteczne na wyścigach ale
są mniej wygodne i wybaczają mniej błędów. Scott Genius ma zdaje się
nietypowy damper i tego bym się bał.   Zawieszenie "yntelygentne" czyli system zapobiegający bujaniu -
współczesne rowery z VPP (w tym wspomniany Giant) mają geometrię
zawieszenia zapobiegającą bujaniu, poza tym damper może mieć też taką
funkcję, potocznie to się nazywa platforma i FOX RP2 ma przełącznik ON/OFF.
Trochę wyższy model FOX RP23 ma trzy ustawienia skuteczności platformy oraz
pozycja OFF.  Twój zasób finansowy na pewno pozwoli Ci wybrać coś dobrego. --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-12-01 11:44:25
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Użytkownik "Adrian S." <adriansochoSPAM@NIEgmail.com> napisał w wiadomości news:hf1lpr$5ft$1inews.gazeta.pl...

Scott Genius ma zdaje się
nietypowy damper i tego bym się bał.

dodatkowo radze zobaczyc czy genius ma juz w tylnym trojkacie wymieniany hak. AFAIR modele z poprz. roku i nizej nie maja. Ogolnie swietny rower, ale tez blizej mu raczej do XC niz Freeride' u.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-01 12:16:09
Autor: Cezex
Pierwszy full - jaki?
dziki pisze:
dodatkowo radze zobaczyc czy genius ma juz w tylnym trojkacie wymieniany hak. AFAIR modele z poprz. roku i nizej nie maja. Ogolnie swietny rower, ale tez blizej mu raczej do XC niz Freeride' u.

Geniusowi bliżej do XC ? Nic podobnego. Jest to typowy czterozawias i do XC się nie nadaje, o maratonach nie wspominając. Nie te kąty ramy, nie ta pozycja na rowerze, itd.

W modelach tegorocznych jest blokada manetką obu widelców jednocześnie, bardzo dobre rozwiązanie.

--
Cezex

Data: 2009-12-01 19:41:32
Autor: czarny_kruk
Pierwszy full - jaki?
Cezex pisze:
dziki pisze:
[...]

Chyba pomyliles modele Cezex.

Jezdze na Geniusie od ponad trzech lat, bardzo go lubie i zapewniam Cie, ze jest to rower dokladnie do XC i maratonu ("marathon concept").

Frischi (Thomas Frischknecht) zdobyl na nim tytul mistrza swiata to chyba o czyms swiadczy.

Data: 2009-12-02 10:57:23
Autor: Cezex
Pierwszy full - jaki?
czarny_kruk pisze:
Jezdze na Geniusie od ponad trzech lat, bardzo go lubie i zapewniam Cie, ze jest to rower dokladnie do XC i maratonu ("marathon concept").

Jest to rower do maratonów, zgadzam się. Natomiast nie zgodzę się, że jest to rower do XC. Pewnie że można na nim jeździć trasy XC, pewnie że będzie wygodnie (aż za) i oczywistym jest, że każdy jego właściciel będzie z niego bardzo zadowolony, w końcu to świetny rower. Ale to nie jest rower do XC.

Frischi (Thomas Frischknecht) zdobyl na nim tytul mistrza swiata to chyba o czyms swiadczy.

Zdobył tytuł mistrza świata MTB, to trochę inny typ trasy i wyścigu. I to że go zdobył wcale nie świadczy o tym, że Genius jest rowerem przeznaczonym do XC. Poza tym Frischi jeździ też na Sparkach, a pewnie jeździłby też na Aspectach gdyby mu Scott kazał :)

--
Cezex

Data: 2009-12-02 09:36:01
Autor: Jedrus
Pierwszy full - jaki?
On 2 Gru, 10:57, Cezex <ce...@redfish.USUN.pl> wrote:
czarny_kruk pisze:

> [...]

przeznaczonym do XC. Poza tym Frischi jeździ też na Sparkach, a pewnie
jeździłby też na Aspectach gdyby mu Scott kazał :)

Niektórzy zapominają, że były (są nadal?) dwa rodzaje Geniusów - RC i
MC. Frischi wygrał na RC. MC był (jest?) bardziej w kierunku AM.

Ja bym brał Speca Stumpjumpera/Lycana/Trance X-a albo coś z tej półki.

Rzuć okiem na ofertę www.canyon.de

Pozdr,
A.

Data: 2009-12-02 19:29:39
Autor: czarny_kruk
Pierwszy full - jaki?
Jedrus pisze:
Niektórzy zapominają, że były (są nadal?) dwa rodzaje Geniusów - RC i
MC. Frischi wygrał na RC. MC był (jest?) bardziej w kierunku AM.

Ja bym brał Speca Stumpjumpera/Lycana/Trance X-a albo coś z tej półki.

Dobrze prawisz o Geniusie i o tym co brac.

Pierwszy full - jaki?