Pierwszy full - jaki?

Data: 2009-12-01 02:44:38
Autor: Profan Butan
Pierwszy full - jaki?
On 30 Lis, 23:51, Konlin <kon...@post.pl> wrote:
Witam,

Mam w planach kupno pierwszego w życiu fulla i proszę o rady co to powinno
być. Garść pomocnych informacji:

1) nie będzie to podstawowy rower do przemieszczania się, raczej tylko w
góry oraz na miasto dla przyjemności, jestem z Wrocka. Ot - wjechać na
jakąś górę i z niej zjechać, pojeździć po lesie itd. Raczej bez ścigania
się, chyba że wystartuję w maratonie organizowanym przez obecnego
pracodawcę i go wygram, wtedy mi się spodoba :

wes pod uwage, zabawa z fullem zaczna sie od 15-16 cm skoku. mniejszy
skok daje dosc to dosc mizerne efekty w trudniejszym terenie. Jesli
liczysz sie ze po pierwszym razie ci nie minie moze warto sie
zastanowic na kupnem ramy o wiekszym skoku zeby nie zmieniac zbyt
szybko.

P.b.

Data: 2009-12-01 12:23:19
Autor: Rzaq
Pierwszy full - jaki?

Użytkownik "Profan Butan" napisał w wiadomości

wes pod uwage, zabawa z fullem zaczna sie od 15-16 cm skoku.

Masz racje Arczi.
Trzeba tylko wziąć pod uwagę że przyzwyczajenie jest druga naturą człowieka (jakoś tak to szło) ;)
komuś kto przesiada się z HT (nierzadko ze sportową geometrią) full Enduro wydaje się na początku (ujmując to jednym słowem) mułowaty, łatwiej jest mu przesiąść się na Trail/AM zwłaszcza że taki rower bardzo dobrze spisuje się w łatwym ternie, jednak faktycznie na częste jazdy po górach głownie ze względu na to że jednak kamieni nie da się uniknąć, naturalną koleją rzeczy jest przesiadka na coś o większym skoku i grubszych oponach.

Podsumowując, dodam jeszcze że często wzbraniamy się przed czymś co na początku wydaje nam się niewygodne, ale jak coś jest dobre to bardzo szybko się przestawiamy i nie widzimy możliwości powrotu, tu przykład, może trochę marketingowy ale coś w tym jest ;)
http://www.mtbnews.pl/content/view/1615/34/

--
Rzaq

Data: 2009-12-01 04:05:58
Autor: Profan Butan
Pierwszy full - jaki?
On 1 Gru, 12:23, "Rzaq" <r...@malpa.krowa.org> wrote:

[...]

oczywiscie masz racje Rzaqu , nie pisalem o tym  bo akurat takie
zachowanie przy wyborze pierwszego roweru FS jest bardziej naturalne
tyle, ze  niskoskokowe rowery daja niskie efekty. Jak testowalem w
zakopanem Bullita to pojexgliamsy z zbyt trudny teren i podajzd bardzo
mnie zniechacil to tej ramy . Kupilem mniejsza i potem zalowalem. W
zeszlym roku dalem pticy pozjezdzac bullitem i po powiedzial, ze te
kilka cm wiecej skoku i zaczyna sie zabawa. fakt ze potem jak jak
jechal swoim to ciezko bylo dogonic ale wiadomo ptica  sobie
skrzydelkami pomaga :D

P.B.

Data: 2009-12-01 12:46:45
Autor: Alfer_z_pracy
Pierwszy full - jaki?
Rzaq napisał:
tu przykład, może trochę marketingowy ale coś w tym jest ;)
http://www.mtbnews.pl/content/view/1615/34/

"Do rogów więcej nie wrócimy, gięta kierownica zostaje u nas! Ani razu podczas jazdy nie zabrakło nam rogów, a to najlepszy dowód na to, że bez nich da się żyć. Na dłuższych prostych odcinkach, czy na ostrzejszych podjazdach szersza gięta kierownica w zupełności wystarczała. Stwierdziliśmy, że potrzeba łapania za rogi w znacznej części wynika z tego, że chcemy po prostu złapać kierownice jak najszerzej, żeby mieć możliwość lepszego przeniesienia mocy z rąk przez tułów na nogi podczas siłowych podjazdów, a na wąskiej kierownicy jedynym sposobem na to jest właśnie chwycenie za rogi"

My natomiast (Alfer we własnej osobie) stwierdziliśmy, że potrzeba łapania za rogi w znacznej części wynika z tego, że chcemy po prostu zmienić chwyt na kierownicy dla poprawienia komfortu. Dodamy również, że na giętej kierownicy mamy zamontowane rogi i to z przedłużką do tyłu (a la Cane Creek) więc gięta się nie kłóci z rogami. A poprawa komfortu jest booooska. Endurowcy spróbujcie, nie pożałujecie :) Rzecz jasna nie jeździ się na rogach po kamulach w dół, wtedy trzymamy kierę po bożemu.

Pzdr
A.

Data: 2009-12-01 06:25:27
Autor: player
Pierwszy full - jaki?
On 1 Gru, 12:46, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:

[...]

Mnie tam sie jeździ dobrze bez rogów - kiera 680mm,
W 2. rowerze mam giętą 630mm i tez dobrze, wcześniej miałem z rogami
prostą, wiec co komu pasuje.
Osobiscie nie załozyłbym rogów go giętej bo źle to wygląda - kwestia
gustu ;)

--
pozdr.
jay

Data: 2009-12-01 14:50:06
Autor: Ryszard Mikke
Pierwszy full - jaki?
player <bad-biker@gazeta.pl> napisał(a):
On 1 Gru, 12:46, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:

> Dodamy r=F3wnie=BF, =BFe na gi=EAtej
> kierownicy mamy zamontowane rogi i to z przed=B3u=BFk=B1 do ty=B3u (a la =
Cane Creek)
> wi=EAc gi=EAta si=EA nie k=B3=F3ci z rogami. A poprawa komfortu jest booo=
oska.
> Endurowcy spr=F3bujcie, nie po=BFa=B3ujecie :)

Mnie tam sie je=BCdzi dobrze bez rog=F3w - kiera 680mm,
W 2. rowerze mam gi=EAt=B1 630mm i tez dobrze, wcze=B6niej mia=B3em z rogam=
prost=B1, wiec co komu pasuje.
Osobiscie nie za=B3ozy=B3bym rog=F3w go gi=EAtej bo =BCle to wygl=B1da - kw=
estia
gustu ;)

Mam gdzieś, jak wygląda. Wygodnie mi z rogami na gietej, to mam :)

rmikke

Data: 2009-12-01 16:10:05
Autor: Cezex
Pierwszy full - jaki?
player pisze:
Osobiscie nie załozyłbym rogów go giętej bo źle to wygląda - kwestia
gustu ;)

Czy ja wiem czy źle. Tioga Studd Mini są akurat bardzi krótkie i wygląda całkiem ok. Poza tym jak dla mnie to na pierwszym miejscu stoi efektywność, potem wygoda, a potem wygląd. No ale co kto lubi.

--
Cezex

Data: 2009-12-01 11:53:03
Autor: Jan Srzednicki
Pierwszy full - jaki?
On 2009-12-01, Alfer_z_pracy wrote:
Rzaq napisał:

[...]

A za to rogi klasyczne (znaczy nie CC "do tyłu") pozwalają na lepszy,
wyższy chwyt na podjazdy. Jak można jeździć bez rogów?...

Data: 2009-12-01 12:02:31
Autor: Ryszard Mikke
Pierwszy full - jaki?
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
On 2009-12-01, Alfer_z_pracy wrote:
> [...]

A za to rogi klasyczne (znaczy nie CC "do tyłu") pozwalają na lepszy,
wyższy chwyt na podjazdy. Jak można jeździć bez rogów?...

...i ogólnie na wychylenie się daleko do przodu w celu przesunięcia
środka ciężkości i zwiększenia nacisku na pedały. Zdarzyło mi się
użyć tego w celu gwałtownego przyspieszenia.

rmikke

Data: 2009-12-01 13:09:21
Autor: Cezex
Pierwszy full - jaki?
Alfer_z_pracy pisze:
My natomiast (Alfer we własnej osobie) stwierdziliśmy, że potrzeba łapania za rogi w znacznej części wynika z tego, że chcemy po prostu zmienić chwyt na kierownicy dla poprawienia komfortu. Dodamy również, że

My (Cezex we własnej osobie) także to potwierdzamy i także mamy rogi na giętej kierownicy (Tioga Stud 6 Mini). Poza tym na rogach dużo wygodniej się przyspiesza.

--
Cezex

Data: 2009-12-01 13:25:49
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Użytkownik "Rzaq" <rzaq@malpa.krowa.org> napisał w wiadomości news:hf2uat$fq9$1achot.icm.edu.pl...

http://www.mtbnews.pl/content/view/1615/34/

zalezy do czego uzywasz roweru; chcialbym zobaczyc probe podjechania Klimczoka z siodla na fullu z gieta kiera i skokiem z przodu > 80mm. Zreszta w rowerze do XC i tak wole ja nizej, bo nie dosc ze jest latwiej na podjazdach to na zdjazdach tez mam lepiej dociazone przednie kolo i rower jest bardziej przewidywalny. W moim przypadku roznica 4-5cm miala duze znaczenie.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-01 05:03:03
Autor: Profan Butan
Pierwszy full - jaki?
On 1 Gru, 13:25, "dziki" <ten.ad...@jest.nieprawdziwy> wrote:

zalezy do czego uzywasz roweru; chcialbym zobaczyc probe podjechania
Klimczoka z siodla na fullu z gieta kiera i skokiem z przodu > 80mm.

Tylko po co takie zabawy zostawiamy mlodziencom, ktorzy jeszcze nie
wiedza co robic w gorach.

p.b.

Data: 2009-12-01 16:31:41
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Uzytkownik "Profan Butan" <arczii@go2.pl> napisal w wiadomosci news:b2b4125e-7355-42b2-b776-242e60d5548fj14g2000yqm.googlegroups.com...

Tylko po co takie zabawy zostawiamy mlodziencom, ktorzy jeszcze nie
wiedza co robic w gorach.

zabawy rzecz gustu; lubie po prostu przejechac calosc wycieczki od poczatku do konca - zarowno w dol jak i w gore. Ot, taka ambicja zeby nie zsiadac nigdy z roweru. IMO lepsze to niz dreptanie 1h w gore z buta.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-01 12:36:28
Autor: Jan Srzednicki
Pierwszy full - jaki?
On 2009-12-01, dziki wrote:
[...]

Ja zrobiłem ostatnio eksperyment - założyłem stromy dość długi mostek
(znaczy, 90mm z kątem 35 stopni zamiast 75mm z kątem 5 stopni w dół).
I.. koszmar na zjazdach! Prawie zabijałem się na krętych ścieżkach w
dół, na których normalnie dawałbym radę bez problemu.

Data: 2009-12-01 17:45:32
Autor: Solar
Pierwszy full - jaki?
dziki pisze:

zalezy do czego uzywasz roweru; chcialbym zobaczyc probe podjechania Klimczoka z siodla na fullu z gieta kiera i skokiem z przodu > 80mm.

Którędy? Zielonym? Podjeżdżałem 1,5 miesiąca temu na swoim Hecklerze ze 150mm z przodu. Całość. :)
http://www.solar.blurp.org/szczyrk_0909/imagepages/image39.html
Podjeżdżał też Spec ze 120 i Cube też koło 120...

"Niczego nie należy unikać tak, jak stosunków płciowych."
                                       św. Augustyn z Hippony

Data: 2009-12-01 17:54:46
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:hf3h77$3js$1news.onet.pl...

[...]

chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem:
http://www.ebielsko.pl/news/images/klimczok1226320437.jpg

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-01 20:03:59
Autor: Solar
Pierwszy full - jaki?
dziki pisze:

chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem:
http://www.ebielsko.pl/news/images/klimczok1226320437.jpg

A tam nie próbowałem. Ale może być ciężko. :)

Wiara w Boga zaczyna się tam, gdzie kończy się wiara w siebie.

Data: 2009-12-01 20:09:21
Autor: MadMan
Pierwszy full - jaki?
Dnia Tue, 1 Dec 2009 17:54:46 +0100, dziki napisał(a):

chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem:
http://www.ebielsko.pl/news/images/klimczok1226320437.jpg

Jeśli to to o czym myślę to się nie da. Miałem problem podejść tam. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-12-03 11:10:39
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1ujfov8kcoltt$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...

Jeśli to to o czym myślę to się nie da. Miałem problem podejść tam.

zapewniam Cie, ze na dobrym rowerze do XC da sie, choc nie jest to najprostszym zadaniem.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-03 12:58:20
Autor: MadMan
Pierwszy full - jaki?
Dnia Thu, 3 Dec 2009 11:10:39 +0100, dziki napisał(a):

Jeśli to to o czym myślę to się nie da. Miałem problem podejść tam.

zapewniam Cie, ze na dobrym rowerze do XC da sie, choc nie jest to najprostszym zadaniem.

Nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Nachylenie tam będzie miało parędziesiąt
procent, do tego nawierzchnia nie sprzyja jeździe. --

Data: 2009-12-03 13:05:00
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:h0805s4vsy45$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...

[...]

no w tym roku juz nie planuje pokazow niestety ;P

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-03 13:28:52
Autor: MadMan
Pierwszy full - jaki?
Dnia Thu, 3 Dec 2009 13:05:00 +0100, dziki napisał(a):

Nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Nachylenie tam będzie miało parędziesiąt
procent, do tego nawierzchnia nie sprzyja jeździe.

no w tym roku juz nie planuje pokazow niestety ;P

Spokojnie, na wiosnę się zgadamy...

Data: 2009-12-03 17:04:47
Autor: Wojtek Paszkowski
Pierwszy full - jaki?
"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:h0805s4vsy45$.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...

[...]

eee, nie wygląda tak źle... (jak to zwykle na zdjęciach ;)

Najważniejsze, że jest szeroko, więc dobre przełożenie + mocne serducho i na sucho wiele można zdziałać. Może późną wiosną zlot w okolicy zrobimy i potestujemy ;)

pozdr

Data: 2009-12-03 17:35:49
Autor: MadMan
Pierwszy full - jaki?
Dnia Thu, 3 Dec 2009 17:04:47 +0100, Wojtek Paszkowski napisał(a):

Może późną wiosną zlot w okolicy zrobimy i potestujemy ;)

Dupa nie zlot! Nie uda się!

A jakby się udał to piszę się nań. A co do górki - na zdjęciu może nie wygląda. W rzeczywistości jest
inaczej, chociaż podjeżdżałem to zdaje się w zeszłym roku, zatem
kondychę miałem znacząco inną. --

Data: 2009-12-03 23:08:39
Autor: Solar
Pierwszy full - jaki?
MadMan pisze:

Nie uwierzę dopóki nie zobaczę. Nachylenie tam będzie miało parędziesiąt
procent, do tego nawierzchnia nie sprzyja jeździe.

Właśnie - jest nierówno, sypko, luźne kamienie i trawa. I to raczej przeszkadza, bo nastromienie dałoby się zdusić.

"Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.
Pozwólmy im umierać przy porodzie."
                                         (wczesny) Marcin Luter

Data: 2009-12-10 11:49:10
Autor: dziki
Pierwszy full - jaki?
Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:hf9ct3$bdf$1news.onet.pl...
MadMan pisze:

Właśnie - jest nierówno, sypko, luźne kamienie i trawa. I to raczej przeszkadza, bo nastromienie dałoby się zdusić.

dokladnie; najgorsze sa kepki trawy, ktore wybijaja z rytmu. Gdyby tam byl asfalt to bez problemu by sie dalo podjechac.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-12-04 05:44:37
Autor: Iguan007
Pierwszy full - jaki?
"dziki" <ten.adres@jest.nieprawdziwy> wrote in message news:hf3hoe$egs$1news.dialog.net.pl...
Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:hf3h77$3js$1news.onet.pl...

chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem:
http://www.ebielsko.pl/news/images/klimczok1226320437.jpg

Ktos wie ile ten podjazd ma %?

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2009-12-10 20:05:13
Autor: Adrian S.
Pierwszy full - jaki?
dziki wrote:

chodzi mi o ten krotki podjazd miedzy schroniskiem a szczytem:
http://www.ebielsko.pl/news/images/klimczok1226320437.jpg

testowałem tam Vmaxa, ale podjechać się dało tylko kawałek. I tylko kawałek
się dało zjeżdżać bez odruchowego hamowania (na fullu).

--
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-12-10 23:38:25
Autor: player
Pierwszy full - jaki?
On 10 Gru, 20:05, "Adrian S." <adriansochoS...@NIEgmail.com> wrote:

testowałem tam Vmaxa, ale podjechać się dało tylko kawałek. I tylko kawałek
się dało zjeżdżać bez odruchowego hamowania (na fullu).

Można by pomyslec ze na  fullu to juz sie w ogole nie hamuje :P

--
pozdro.
jay

Data: 2009-12-13 21:28:51
Autor: Adrian S.
Pierwszy full - jaki?
player wrote:

[...]

 Ja za cienki zawodnik jestem niestety :) --
Adrian S. the Lajt Rider

Pierwszy full - jaki?