Pierwszy full - jaki?

Data: 2009-12-01 23:48:33
Autor: dobrov
Pierwszy full - jaki?

Z tego co się zorientowałem w cenach to w tych granicach plasują się
jeszcze: - Specialized  FSR XC PRO
- KTM Score RC 4.0
- KTM Lycan 4.0
- Scott Genius 50
- Scott Spark 35

zeszłoroczny:
http://velo.pl/www/wyprzedaz.php?m=0&s=2

Damper z propedalem czyli niby amortyzuje a nie buja.

a za tyle tegoroczny:
http://velo.pl/www/rower/?id=307

Różni się _wyłącznie_:
1) trochę lepszym amorem na przedzie
2) kolorem
3) położeniem insertów do bidona

Data: 2009-12-01 23:58:46
Autor: Konlin
Pierwszy full - jaki?
On Tue, 01 Dec 2009 23:48:33 +0100, dobrov wrote:

zeszłoroczny:
http://velo.pl/www/wyprzedaz.php?m=0&s=2

Ładny _ale_:
- potrzebuję ramy L a ta jest niedostęna (mam jakieś 185-7 cm, 70-72 kg),
- z przodu 100 mm a jak się okazuje to może być mało. Chyba że założę
semislicki i będę skakał tylko po krawężnikach i licznych dziurach w kostce
granitowej :)

a za tyle tegoroczny:
http://velo.pl/www/rower/?id=307

Szkoda że nie ma gdzie przymierzyć we Wrocku. No i pytanie na ile cena jest
do zbicia.

pzdr
Konlin

Data: 2009-12-02 10:29:07
Autor: dobrov
Pierwszy full - jaki?
Konlin pisze:
[...]

http://velo.pl/www/roweene

Co do wielkości skoku: zapaleni freeridowcy ci powiedzą, że poniżej 160 to
w ogóle nie da się w terenie jeździć. Ortodoksyjni HT-owcy, że to zbędna
masa i strata energii pedałowania.

Zapewniam cię, że z takim skokiem można jechać w terenie zatrważająco szybko.

Niemniej Author ma też coś z większym skokiem:
http://velo.pl/www/wyprzedaz.php?m=0&s=2&id=192
http://velo.pl/www/rower/?id=304

No i kloce z całkiem dużym:
http://velo.pl/www/rower/?id=301

Co do ramy: faktycznie L wydaje się najlepsza - być może XL, na pewno nie M
Mierzę po sobie a mam 180cm

Data: 2009-12-03 00:25:59
Autor: Konlin
Pierwszy full - jaki?
On Wed, 02 Dec 2009 10:29:07 +0100, dobrov wrote:

Co do wielkości skoku: zapaleni freeridowcy ci powiedzą, że poniżej 160 to
w ogóle nie da się w terenie jeździć. Ortodoksyjni HT-owcy, że to zbędna
masa i strata energii pedałowania.

OK, zbliżamy się do końca :)
Po dzisiejszej wizycie w kolejnym sklepie zostaję przy skoku 100 mm, na
razie dla mnie góry oznaczają przede wszystkim szutrówki, las, trochę błota
i kamieni. Jak okaże się że brakuje sprzętu to za rok czy dwa wymienię albo
kupię kolejny, 130-150 mm. Cała sprawa sprowadza się teraz do wyboru pomiędzy 2 modelami:
1. Wspominany już Giant Anthem X3, 2010 -
http://www2.giant-bicycles.com/pl-PL/bikes/model/anthem.x.3/4721/39491/

2. KTM Score RC 4.0, 2010 -
http://www.ktm-bikes.at/mountain/race/full-suspension-alu/scorerc4.0.php

Cena podobna, oba będę miał dostępne we Wrocławiu (nie chcę kupować przez
sieć). Który wybrać patrząc od strony technicznej, parametrów? Z tego co
wysłuchałem sprzedawców i poczytałem to na korzyść Anthema przemawia rama
(Maestro) i hamulce, KTM ma lepszy damper, widelca nie potrafię porównać.
Wizualnie KTM wygrywa. Jak jest z jakością wykonania obu marek?

pozdrawiam
Konlin

Data: 2009-12-02 22:40:02
Autor: jpogoda
Pierwszy full - jaki?
On 3 Gru, 00:25, Konlin <kon...@post.pl> wrote:
[...]

Tyle powiem: maestro naprawdę działa i to do tego stopnia, że nie
poczujesz zbyt częstej potrzeby włączania blokady (propedal) w
damperze.
Z 2 rowerów w podobnej cenie mając jeździć po szutrach wybrałbym
decydowanie VPP niż 4-zawias, nawet gdyby w tym pierwszym był gorszy
damper.
Nie oznacza to wcale, że RP2 jest gorszy, no może nie ma
kilkustopniowej regulacji propedal, ale daje radę.
Fox na przodzie powinien być lepszy od recona zwłaszcza przy tak małym
skoku -- foxy są (podobno) czulsze na małe nierówności, które będziesz
spotykał zdecydowanie częściej od dużych dziur jeżdżąc po szutrze.
Inna sprawa, że ten ktm jest rzeczywiście ładniejszy... :-)

--
Jarek Pogoda

Data: 2009-12-03 00:03:48
Autor: rybakila
Pierwszy full - jaki?
o tak, maestro daje rade, w moim anthemie jest float r ustawiony
średnio i nie mogę za bardzo narzekac :)

jakosc wykonania: sporo przeczytasz tu negatywnych opinii o giancie, o
jego serwisie i podejsciu do gwarancji... ale poprzednio mialem gianta
iguane, wytrzymala bardzo wiele, lacznie z dachowaniem samochodu, do
ktorego dachu byla przyczepiona;> i ulegla dopiero zlodziejowi, a
zrobilem na niej ok 30kkm

pzdr

Data: 2009-12-03 10:00:03
Autor: Legut
Pierwszy full - jaki?
[...]

           Już pisałem - bierz co Ci się podoba. Będziesz miał na miejscu dostępne obydwa - to wsiądziesz, pojeździsz 5 minut i już będziesz wiedział który.

Z katalogu to wybrałbym Gianta za: ramę, komponenty i kolor ;)

pozdrawiam
Legut

Data: 2009-12-04 00:42:40
Autor: TO-masz
Pierwszy full - jaki?
Thu, 3 Dec 2009 00:25:59 +0100, na pl.rec.rowery, Konlin napisał(a):

[...]

Propozycja: Wpadnij do mnie, we Wrocławiu i poprzymierzaj sobie Speca. Masz
do wyboru od maratońskiego Epica ze 100mm skoku, poprzez Stumpa 29" z 100
mm zawieszeniem, dalej Stump 26" 120/120 i Enduro 150/150. Wszystkie w
okolicach kaski o której wspominasz. Więcej info na priv.
No a jeśli nie, to dokładnie to, co mówią koledzy. Bierz sprawdzony,
przemyślany system zawieszenia. Bo tanio to tylko wiadomo gdzie ;)
--
Pozdro, TO-masz
/do adresu email dodaj pl/

Data: 2009-12-04 20:36:25
Autor: Konlin
Pierwszy full - jaki?
On Fri, 4 Dec 2009 00:42:40 +0100, TO-masz wrote:

[...]

No niestety, już za późno.

No a jeśli nie, to dokładnie to, co mówią koledzy. Bierz sprawdzony,
przemyślany system zawieszenia. Bo tanio to tylko wiadomo gdzie ;)

Wziąłem :) Metr ode mnie stoi Anthem X3. Dzisiaj go obfotografuję a jutro,
jak będą warunki (jeszcze nie ma błotników) przetestuję.

Dziękuję wszystkim za rady i propozycje. Teraz pewnie będę pytał o serwis i
użytkowanie.

pozdrawiam
Konrad Inglot

Data: 2009-12-04 22:19:34
Autor: Solar
Pierwszy full - jaki?
Konlin pisze:

Dziękuję wszystkim za rady i propozycje. Teraz pewnie będę pytał o serwis i
użytkowanie.

A co mają błotniki do warunków, tym bardziej w fulu? ;)

"Polacy to naród antyklerykałów, którzy jednocześnie z jakiegoś powodu mają zwyczaj tłumnego chodzenia do kościoła."
                                   kat. intelektualista. Jerzy Turowicz

Data: 2009-12-05 00:24:10
Autor: Konlin
Pierwszy full - jaki?
On Fri, 04 Dec 2009 22:19:34 +0100, Solar wrote:

A co mają błotniki do warunków, tym bardziej w fulu? ;)

To że test nie będzie w warunkach terenowych tylko miejskich. A głupio się
jeździ po mieście w zabłoconej twarzy :)

pzdr
konlin

Data: 2009-12-04 22:23:29
Autor: MadMan
Pierwszy full - jaki?
Dnia Fri, 4 Dec 2009 20:36:25 +0100, Konlin napisał(a):

Wziąłem :) Metr ode mnie stoi Anthem X3. Dzisiaj go obfotografuję a jutro,
jak będą warunki (jeszcze nie ma błotników) przetestuję.

Spokojnie, u mnie lasy cały czas błotniste, będziesz miał gdzie jeździć
:P

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Pierwszy full - jaki?