Data: 2010-04-10 11:48:44 | |
Autor: Hans Kloss | |
Pierwszy g³os eksperta | |
....w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie
pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ: Wypowied¼ Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczeciñskiej (ZUT) "Jako pilot oceniam, ¿e sugerowany w mediach b³±d pilota jest ma³o prawdopodobny. Na podej¶ciu do l±dowania nie wykonuje siê ¿adnych manewrów typu silne przechylenie lub nag³e zmiany prêdko¶ci. A takie silne przechylenie zauwa¿yli ¶wiadkowie. Pilot wykona³ dodatkowe krêgi nadlotniskowe, aby upewniæ siê co do warunków l±dowania i na tej podstawie podj±³ uzasadnion± decyzjê o l±dowaniu. Nieprawdopodobne te¿ jest, aby do¶wiadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili siê co do wzrokowej oceny wysoko¶ci, nawet w przypadku awarii przyrz±dów, która jest równie¿ nieprawdopodobna. Nale¿y tutaj zauwa¿yæ, ¿e mg³a jest na ogó³ z prze¶witami i przy dziennym ¶wietle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków l±dowania. Okoliczno¶ci wskazuj± jednak na powa¿n± awariê lub celowe zablokowanie uk³adu sterowania. Tak± blokadê mo¿na celowo zamontowaæ tak, aby uruchomi³a siê przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpo¶rednio na prostej przed l±dowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa by³a nieunikniona, gdy¿ pilot nawet zwiêkszaj±c nagle ci±g, nie by³ w stanie wyprowadziæ mocno przechylonej ciê¿kiej maszyny, maj±c wysoko¶æ rzêdu 50-100 m i prêdko¶æ rzêdu 260 km/h" Wpastowa³ J-23 |
|
Data: 2010-04-10 13:52:50 | |
Autor: Antenka | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 10 Kwi, 20:48, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie Bardzo przekonywuj±ce Antenka |
|
Data: 2010-04-10 15:02:36 | |
Autor: zbig | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 10 Kwi, 20:48, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razieTy jeste¶ jaki¶ u³omny? S³ysza³em do tego momentu g³osy przynajmniej 4 ekspertów. ¯aden z nich nie przedstawi³ opinii podobnej do tej, któr± przytaczasz |
|
Data: 2010-04-10 15:05:21 | |
Autor: Hans Kloss | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 11 Kwi, 00:02, zbig <zbigni...@gazeta.pl> wrote:
On 10 Kwi, 20:48, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:> ...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie A móg³by¶ przestaæ k³apaæ swoim debilniêtym ryjem przynajmniej dzi¶? J-23 |
|
Data: 2010-04-10 23:15:41 | |
Autor: zbig | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 11 Kwi, 00:05, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
On 11 Kwi, 00:02, zbig <zbigni...@gazeta.pl> wrote: "Uda³o mi siê znale¼æ pierwsz± opiniê",to dopiero wyznanie godne cymba³a. |
|
Data: 2010-04-11 01:21:05 | |
Autor: Hans Kloss | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 11 Kwi, 08:15, zbig <zbigni...@gazeta.pl> wrote:
"Uda³o mi siê znale¼æ pierwsz± opiniê"Tak jebany ¶mieciu, pierwsza opinia na jaka sie natkn±³em nie pochodz±ca od pedryla twojego pokroju, dziennikarza albo innej kurwy sprzedajnej tylko opinia naukowca, doktora, specjalisty z zakresu aerodynamiki a w dodatku pilota. Czyli cz³owieka którego mo¿na nazwaæ ekspertem w dziedzinie. Zrozumia³ debilnêty pokurwieñcze? TO WON!!!! J-23 |
|
Data: 2010-04-11 02:11:16 | |
Autor: zbig | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 11 Kwi, 10:21, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
On 11 Kwi, 08:15, zbig <zbigni...@gazeta.pl> wrote: Z tego potoku gówna, którego raczy³e¶ upu¶ciæ nieco z przpe³nionego nim ryja wynika jedynie,ze gnijesz gangreno za zycia. |
|
Data: 2010-04-11 13:01:16 | |
Autor: | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On Sun, 11 Apr 2010 01:21:05 -0700 (PDT), Hans Kloss
<mrdevilyn@gmail.com> wrote: On 11 Kwi, 08:15, zbig <zbigni...@gazeta.pl> wrote: zamilcz durniu ! -- HeSk "Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj± i terytorium darmowego opluwania innych." * My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP) |
|
Data: 2010-04-10 15:23:52 | |
Autor: Bruner | |
Pierwszy g³os eksperta | |
Kloss ale ty pierdolisz glupoty w gestej mgle nawet idac zaraz bys sie wypierdolil tym glupim lbem o jakas sciane a co dopiero jak bys mial pilotowac samolot.
|
|
Data: 2010-04-10 12:41:35 | |
Autor: Hans Kloss | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 10 Kwi, 21:23, "Bruner" <so...@buziaczek.pl> wrote:
Kloss ale ty pierdolisz Jeste¶ takim idiot± ¿e to a¿ niewiarygodne. Gêst± mg³ê to ty masz we ³bie, i prawdopodobnie nic poza ni±. J-23 |
|
Data: 2010-04-10 21:39:04 | |
Autor: matusm | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "Bruner" <sopot@buziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqj8b$kf1$1news.onet.pl... Kloss ale ty pierdolisz glupoty w gestej mgle nawet idac zaraz bys sie wypierdolil tym glupim lbem o jakas sciane a co dopiero jak bys mial pilotowac samolot. W Angli to pewnie w ogole samoloty nie lataja znalazlem markwana http://heading.pata.pl/ils1.htm -- "S³u¿ba Bezpieczeñstwa mo¿e i powinna kreowaæ ró¿ne stowarzyszenia, kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie g³êboko infiltrowaæ istniej±ce gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym i wojewódzkim, a tak¿e na szczeblach podstawowych, musz± byæ one przez nas operacyjnie opanowane.Musimy zapewniæ operacyjne mo¿liwo¶ci oddzia³ywania na te organizacje,kreowania ich dzia³alnosci i kierowania ich polityk±." -- Czeslaw Kiszczak,luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW - Pozdrowienia matusm |
|
Data: 2010-04-10 21:46:09 | |
Autor: mkarwan | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "Bruner" <sopot@buziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqj8b$kf1$1news.onet.pl...
Kloss ale ty pierdolisz glupoty w gestej mgle nawet idac zaraz bys sie wypierdolil tym glupim lbem o jakas sciane a co dopiero jak bys mial pilotowac samolot. O jakiej gêstej mgle mówisz? Pokrywa chmur by³a mniejsza od 20%. Je¶li ju¿ to mog³a byæ mg³a radiacyjna. |
|
Data: 2010-04-10 15:51:39 | |
Autor: Bruner | |
Pierwszy g³os eksperta | |
"mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> wrote in message news:hpqkmt$k2f$1atlantis.news.neostrada.pl... O jakiej gêstej mgle mówisz? no do chuja pana poczytaj czy posluchaj jeden zdrugim co mowia naczni swiatkowie i nie tylko a potem pierdol glupoty, http://wyborcza.pl/1,75248,7752603,Odradzano_ladowanie.html Kontroler lotów radzi³ pilotowi samolotu prezydenta, by ten ze wzgledu na mgle ladowa³ w Minsku. Lotnisko w Smolensku nie ma automatycznego systemu naprowadzania. |
|
Data: 2010-04-10 13:20:47 | |
Autor: Hans Kloss | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 10 Kwi, 21:54, "Bolek Walizka"
<nikt_nie_powie...@czarnejestczarneabialejestbiale.pl> wrote: ma ale slaby zaledwie 1 kategoriiNawet taki "s³aby" ILS powinien prowadziæ bezb³êdnie maszynê do odleg³o¶ci 60 metrów od progu pasa startowego. Ekspert i pilot siê wypowiedzia³, ale durnie z mg³± we ³bie wiedz± lepiej od niego. I od pilotów którzy wtedy za sterami maszyny siedzieli....szkoda s³ów. J-23 |
|
Data: 2010-04-10 13:47:13 | |
Autor: Hans Kloss | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 10 Kwi, 22:36, "Bolek Walizka"
<nikt_nie_powie...@czarnejestczarneabialejestbiale.pl> wrote: No i doprowadzil, ale obok pasa wlasnie o te 100 m. Na "jedynce" nie wolno l±dowaæ gdy widoczno¶æ na pasie startowym jest gorsza ni¿ 550 metrów. Na korytarz l±dowania nie naprowadza siê maszyny wzrokiem tylko przyrz±dami, je¿eli wiêc próbowa³ l±dowaæ 100 metrów obok pasa to musia³ mieæ fa³szywe wskazania przyrz±dów albo zamiar samobójczy. J-23 |
|
Data: 2010-04-10 23:05:05 | |
Autor: Tomy M. | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:8f181082-0827-4247-b2c0-7ee15b5777bbs9g2000yqa.googlegroups.com...
Na "jedynce" nie wolno l±dowaæ gdy widoczno¶æ na pasie startowym jest Zawsze l±duje siê "na oczy". Przynajmniej je¿eli chodzi o samoloty pasa¿erskie. Nie ma mowy o l±dowaniu na samych przyrzadach nawet jak lotnisko na super hiper sprzêt! Na przyrz±dach siê dolatuje nad pas startowy, i decyduje czy siadaæ. Mg³y absolutnej siê nie spotyka, zawsze co¶ widaæ, czasami jest to 500 metrów, a czasami 50m. Przy z³ej pogodzie PIERWSZY NALOT to normalna procedura pilot musi na chwilê zej¶æ nad pas i go najzwyczajniej zobaczyæ porównaæ to co zobaczy ze wskazaniami przyrzadów. Tak samo robi pilot gdy ma obawy co do wysuniêcia podwozia , wtedy nalot slu¿y temu aby wie¿a potwierdzi³a mu ¿e "na oko" podwozie wygl±da na otwarte do fulla. Nastêpnie nalatuje drugi raz ju¿ z zamiarem posadzenia maszyny (ni¿sza prêdko¶æ). Ca³a procedura która tam siê odby³a jest NAJNORMALNIESZA NA ¦WIECIE. To ¿e kontroler odradza l±dowanie to te¿ NORMALKA. Gdyby¶ by³ kontrolerem to te¿ by¶ odradza³, bo na chuj siê mêczyæ pracuje na godziny wiêc to pierdoli! Gdy jest z³a pogoda to ka¿dy kontroler umywa rêce, nie p³aca mu premii od udanych ladowañ. To kurwa ROBOTNIK jest, a nie w³a¶ciciel lotniska. Jak mo¿na zdalnei rozpierdoliæ taki samolot: - mozna to zrobiæ NIC na nim nie montuj±c! Wystarczy uruchomiæ w pobli¿y zak³ócarkê GPS. W³±czyæ na chwilê symulacjê kilku aktualnie obecnych satelit, podaæ nieprawid³owe opó¼nienia i spowodowaæ odczyt przesuniêty o 100m. Nastêpnie gdy "cel jest na ziemi" wy³±czyæ i odjechaæ w pizdu. -- Tomy M. www.ansibl.com |
|
Data: 2010-04-11 12:34:41 | |
Autor: the_foe | |
Pierwszy g³os eksperta | |
W dniu 2010-04-10 23:05, Tomy M. pisze:
Wystarczy uruchomiæ w pobli¿y zak³ócarkê GPS. W³±czyæ na chwilê to wytlumacz mi jak zsymulowaæ efekt paralaksy z powierzchni ziemi ktory jest istotny w GPS? -- the_foe |
|
Data: 2010-04-11 17:42:39 | |
Autor: Tomy M. | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps8jv$13d$2news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-04-10 23:05, Tomy M. pisze: Nie mam pojêcia o jakiej paralaksie mówisz. GPS dzia³a na zasadzie pomiaru opó¼nienia w dotarciu sygna³u czasu z kilku odleg³ych OD SIEBIE punktów.(satelit) Nie jestem specjalist± od GPS ale czyta³em o tym np. tutaj: http://pda.pl/news/udawac_satelite_by_oszukac_odbiornik_gps/ Samolot ma szereg innych czujników które opieraj± siê o pomiar ci¶nienia atmosterycznego itp. Pewnie ten samolot mia³ te¿ jaki¶ radar itp. Analizuj±c to dochodzê do wniosku ¿e zaklócenie tych urz±dzeñ tak aby pokaza³y fa³szywe wskazania ale spójne ze sob± jest baaardzo trudne bez fizycznej ingerencji w te urz±dzenia (zmiana oprogramowania itp.) -- Tomy M. www.ansibl.com |
|
Data: 2010-04-10 17:00:20 | |
Autor: Katarzyna Nazarewicz | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 10 Kwi, 22:20, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
On 10 Kwi, 21:54, "Bolek Walizka" jaki ekspert i jaki pilot napisz konkretnie od doswiadczeniu tego pana dra w pilotazu i napisz rowniez od czego jest on ekspertem, bo ja na razie znalazlem tylko, ze od kontrukcji metalowych i zelbetonowych |
|
Data: 2010-04-11 02:02:46 | |
Autor: Hans Kloss | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 11 Kwi, 02:00, Katarzyna Nazarewicz <katie.n...@gmail.com> wrote:
jaki ekspert i jaki pilothttp://www.aerodynamic-dr.com/ napisz konkretnie od doswiadczeniu tego pana dra w pilotazuSpytaj go o to sam(a) ja nie mam powodu ¿eby mu nie wierzyæ, zw³aszcza ze ekspertem od aerodynamiki okaza³ siê wg googli w sposób niepodwa¿alny i niew±tpliwy. i napisz rowniez od czego jest on ekspertem, bo ja na razie znalazlem tylko, zeZatem jeste¶ idiot±(tk±) któego(±) google powinny do¿ywotnio zbanowac z powodu nieuleczalnego upo¶ledzenia umys³owego. J-23 |
|
Data: 2010-04-11 19:31:02 | |
Autor: jadrys | |
Pierwszy g³os eksperta | |
W dniu 2010-04-11 02:00, Katarzyna Nazarewicz pisze:
Jeste¶ usenetowym transwestyt±? -- Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ.. Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku.. |
|
Data: 2010-04-10 22:39:42 | |
Autor: mkarwan | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "Bruner" <sopot@buziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqkse$qcn$1news.onet.pl...
Bli¿ej by³y dwa lotniska wojskowe i lotnisko w Witebsku na którym ³adowa³ Tusk. Widoczno¶æ 500 m nie jest gêsta mg³±. Zachmurzenie w rejonie lotniska nie przekracza³o 20%. Na tym lotnisku stacjonowa³ pu³k du¿ych samolotów transportowych. Przy tym lotnisku s± zak³ady lotnicze. Samoloty starowa³y i l±dowa³y tylko wtedy gdy by³a dobra pogoda. Komu ty te bajki opowiadasz? |
|
Data: 2010-04-11 11:00:29 | |
Autor: cirrus | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "Bruner" <sopot@buziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqj8b$kf1$1news.onet.pl...
Kloss ale ty pierdolisz glupoty w gestej mgle nawet idac zaraz bys sie wypierdolil tym glupim lbem o jakas sciane a co dopiero jak bys mial pilotowac samolot. Kiedy¶ wchodzilem w gêstej mgle na ¦nie¿kê, gdy sz³em do góry nie by³o nic widaæ, w drodze powrotnej mg³a trochê siê rozwia³a i trafi³em do schroniska, ktorego wcze¶niej nie zauwa¿y³em. Poczatkowo my¶la³em, ¿e trafilem gdzies na czesk± stronê, tymczasem ja tego schroniska nie zauwa¿y³em mimo,¿e bylo tuz przy szlaku. -- stevep |
|
Data: 2010-04-11 11:28:10 | |
Autor: mkarwan | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps082$v8s$1news.vectranet.pl... U¿ytkownik "Bruner" <sopot@buziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqj8b$kf1$1news.onet.pl... Jaki to ma zwi±zek ze Smoleñskiem? |
|
Data: 2010-04-11 02:46:19 | |
Autor: Hans Kloss | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 11 Kwi, 11:28, "mkarwan" <mkar...@poczta.onet.pl> wrote:
Jaki to ma zwi zek ze Smole skiem?Pewnie taki ¿e stefania maszerowa³a z GPS-em a schronisko emitowa³o sygna³ dla jego pok³adowego ILS... to po prostu niewiarygodne jakie ludzie (rzekomo o wykszta³ceniu technicznym) maj± pojecie o zupe³nie podstawowych sprawach . Ja te¿ nie wiem o samolotach prawie nic, tyle tylko co us³ysza³em (i zapamiêta³em. zapewne ¼le i niedok³adnie) od jednego pilota wojskowego. Niemniej z tego co zrozumia³em z jego wywodów to z powodu gêstej mg³y mo¿na siê wpier... w beton pasa startowego albo przelecieæ nad nim i skasowaæ wie¿ê kontroln±. Nijak nie da siê jednak kosiæ drzew 100m w bok od pasa bez dodatkowego "wspomagania" w postaci fa³szywych wskazañ przyrz±dów pok³adowych.. Chyba ¿e jaki¶ ekspert wyja¶ni przekonuj±co JAK to jest mo¿liwe.... J-23 |
|
Data: 2010-04-11 12:38:14 | |
Autor: the_foe | |
Pierwszy g³os eksperta | |
W dniu 2010-04-11 11:46, Hans Kloss pisze:
Chyba ¿e jaki¶ ekspert wyja¶ni przekonuj±co JAK to jest mo¿liwe... czynnik ludzki ma nieograniczona sile. -- the_foe |
|
Data: 2010-04-11 03:53:14 | |
Autor: Hans Kloss | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 11 Kwi, 12:38, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
W dniu 2010-04-11 11:46, Hans Kloss pisze: Dowiedz siê czego¶ o szkoleniu pilotów. Za sterami to nie cz³owiek, to element maszyny. Gdyby oni reagowali jak ludzie to polataæ móg³by¶ sobie jedynie balonem. A jeszcze dla pewno¶ci, gdyby który¶ zas³ab³ albo traci³ rewolucyjn± czujno¶æ, siedzi ich w kokpicie dwóch. Dwa cyborgi wytresowane do granic ludzkiej mo¿liwo¶ci. Kontrolerów lotów te¿, z tego co mi wiadomo, z ³apanki nie bior± J-23 |
|
Data: 2010-04-11 11:32:04 | |
Autor: Tomy M. | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps082$v8s$1news.vectranet.pl...
Kiedy¶ wchodzilem w gêstej mgle na ¦nie¿kê, gdy sz³em do góry nie by³o nic widaæ, w drodze powrotnej mg³a trochê siê rozwia³a i trafi³em do schroniska, ktorego wcze¶niej nie zauwa¿y³em. Poczatkowo my¶la³em, ¿e trafilem gdzies na czesk± stronê, tymczasem ja tego schroniska nie zauwa¿y³em mimo,¿e bylo tuz przy szlaku. Niektórzy tego jeszcze nie do¶wiadczyli wiêc nie zrozumiej±. Na Ma³ym Szyszaku w Karkonoszach: kolega wlaz³ na górê z nartami pogoda by³a OK, widoczno¶æ kilkana¶cie kilometrów, trochê zimno by³o wiêc postanowi³ natychmiast zak³adaæ narty i zje¿d¿aæ. Po³o¿y³ narty, odpi±³ foki i zapi±³ zapiêcia, gdy siê wyprostowa³ nie widzia³ ju¿ nic... niebo, ¶nieg i mg³a zla³y siê w jedno nie widzia³ nawet z której strony jest pod górê, a z której w dó³. Sam wielokrotnie do¶wiadczy³em podobnego za³amania pogody ci±gu KILKU minut (zazwyczja w górach) -- Tomy M. www.ansibl.com |
|
Data: 2010-04-11 12:21:07 | |
Autor: mkarwan | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps53r$7o2$1atlantis.news.neostrada.pl...
Niektórzy tego jeszcze nie do¶wiadczyli wiêc nie zrozumiej±. W górach na skutek nagrzewania zboczy nachylonych s³oñca inaczej ni¿ plaski teren wystêpuj± w pewnych sytuacja wiêksze pr±dy konwekcyjne ni¿ na terenie p³askim. Szczególnie przy tzw. równowadze chwiejnej. Powietrze wznosz±c siê powoduje skraplanie pary wodnej i powstanie chmury. W chmurze widoczno¶æ jest zale¿na od ilo¶ci wytr±conej pary wodnej To s± sprawy oczywiste wynikaj±ce z fizyki i podstawowej wiedzy meteorologicznej. Wystarczy trochê pomy¶leæ, a nie dziwiæ siê temu co oczywiste. Tym bardziej je¶li chodzi siê po górach. Tym bardziej je¶li zabiera siê g³os w sprawach dotycz±cych lotnictwa. |
|
Data: 2010-04-11 12:25:46 | |
Autor: Tomy M. | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps7vh$dl3$1atlantis.news.neostrada.pl...
W górach na skutek nagrzewania zboczy nachylonych s³oñca inaczej ni¿ plaski teren wystêpuj± w pewnych sytuacja wiêksze pr±dy konwekcyjne ni¿ na terenie p³askim. Szczególnie przy tzw. równowadze chwiejnej. W górach te¿ mo¿na obserwowaæ jak chmury znikaj± w ci±gu kilku senkund rpzy przechodzeniu nad szczytem. Ja jednak stosunkowa³em siê ogólnie to zmienno¶ci aury. Nie pisa³em tego w kontek¶cie lotnictwa czy nizinnego terenu, bo brak mi w tym zakresie do¶wiadzenia. -- Tomy M. www.ansibl.com |
|
Data: 2010-04-11 13:31:56 | |
Autor: ColgatesBilly | |
Pierwszy g³os eksperta (+nowy trop!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????) | |
"Tomy M." <tomy@ansibl.com> wrote in message news:hps88h$e7i$1atlantis.news.neostrada.pl...
U¿ytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps7vh$dl3$1atlantis.news.neostrada.pl... MGLE TEZ MOZNA SZTUCZNIE WYWOLAC, hehe Kol PS pierwotnie w tytule wyszedl mi: nowy trup, ale poprawilem by nie budzic sensacji |
|
Data: 2010-04-11 18:18:46 | |
Autor: cirrus | |
Pierwszy g³os eksperta (+nowy trop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????) | |
U¿ytkownik "ColgatesBilly" <Sir_kolgejts@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:bzhwn.8610$4c4.177uutiset.elisa.fi...
"Tomy M." <tomy@ansibl.com> wrote in message news:hps88h$e7i$1atlantis.news.neostrada.pl... To nie ¿ryj tyle grochowki, a mg³y nie wywo³asz. -- stevep |
|
Data: 2010-04-10 20:59:23 | |
Autor: abc | |
Pierwszy g³os eksperta | |
Brzmi to przekonywuj±co.
-- Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny. |
|
Data: 2010-04-10 20:59:28 | |
Autor: Wiesiaczek | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:efd1728b-947f-401c-9323-060676430469z3g2000yqz.googlegroups.com... ....w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ: Wypowied¼ Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczeciñskiej (ZUT) "Jako pilot oceniam, ¿e sugerowany w mediach b³±d pilota jest ma³o prawdopodobny. [...] -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Znowu te wstrêtne komuchy nabroi³y?! -- Pozdrawiam - Wiesiaczek "Ja pijê tylko przy dwóch okazjach: Gdy s± ogórki i gdy ich nie ma" |
|
Data: 2010-04-10 21:15:48 | |
Autor: matusm | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:efd1728b-947f-401c-9323-060676430469z3g2000yqz.googlegroups.com... ....w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ: Wypowied¼ Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczeciñskiej (ZUT) "Jako pilot oceniam, ¿e sugerowany w mediach b³±d pilota jest ma³o prawdopodobny. Na podej¶ciu do l±dowania nie wykonuje siê ¿adnych manewrów typu silne przechylenie lub nag³e zmiany prêdko¶ci. A takie silne przechylenie zauwa¿yli ¶wiadkowie. Pilot wykona³ dodatkowe krêgi nadlotniskowe, aby upewniæ siê co do warunków l±dowania i na tej podstawie podj±³ uzasadnion± decyzjê o l±dowaniu. Nieprawdopodobne te¿ jest, aby do¶wiadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili siê co do wzrokowej oceny wysoko¶ci, nawet w przypadku awarii przyrz±dów, która jest równie¿ nieprawdopodobna. Nale¿y tutaj zauwa¿yæ, ¿e mg³a jest na ogó³ z prze¶witami i przy dziennym ¶wietle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków l±dowania. Okoliczno¶ci wskazuj± jednak na powa¿n± awariê lub celowe zablokowanie uk³adu sterowania. Tak± blokadê mo¿na celowo zamontowaæ tak, aby uruchomi³a siê przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpo¶rednio na prostej przed l±dowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa by³a nieunikniona, gdy¿ pilot nawet zwiêkszaj±c nagle ci±g, nie by³ w stanie wyprowadziæ mocno przechylonej ciê¿kiej maszyny, maj±c wysoko¶æ rzêdu 50-100 m i prêdko¶æ rzêdu 260 km/h" Wpastowa³ J-23 Czyli znow wychodzi brak dekomunizacji,,,,,,,,,,,, -- "S³u¿ba Bezpieczeñstwa mo¿e i powinna kreowaæ ró¿ne stowarzyszenia, kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie g³êboko infiltrowaæ istniej±ce gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym i wojewódzkim, a tak¿e na szczeblach podstawowych, musz± byæ one przez nas operacyjnie opanowane.Musimy zapewniæ operacyjne mo¿liwo¶ci oddzia³ywania na te organizacje,kreowania ich dzia³alnosci i kierowania ich polityk±." -- Czeslaw Kiszczak,luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW - Pozdrowienia matusm |
|
Data: 2010-04-10 21:31:34 | |
Autor: mkarwan | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:efd1728b-947f-401c-9323-060676430469z3g2000yqz.googlegroups.com... ....w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ: Wypowied¼ Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego a gdzie link? |
|
Data: 2010-04-10 21:37:12 | |
Autor: u2 | |
Pierwszy g³os eksperta | |
W dniu 2010-04-10 20:48, Hans Kloss pisze:
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie W bojowych warunkach kosinus równa siê piêæ :] |
|
Data: 2010-04-10 21:50:30 | |
Autor: kogutek | |
Pierwszy g³os eksperta | |
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razieBzdura. Samolot by³ po kapitalnym remoncie. Czyli odpowiada³ sztuce nówce nie ¶miganej. By³y bardzo z³e warunki i dostali zakaz l±dowania. Pasa¿erom siê nie spodoba³o ¿e bêd± musieli bujaæ siê taksówkami z 200 kilosów i kazali l±dowaæ. Fiuta w talarki dam sobie poci±æ ¿e tak by³o. -- |
|
Data: 2010-04-10 22:40:35 | |
Autor: mkarwan | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:3461.0000159b.4bc0d686newsgate.onet.pl... Bzdura. Samolot by³ po kapitalnym remoncie. Czyli odpowiada³ sztuce nówce nie No to zostaniesz bez .... |
|
Data: 2010-04-12 00:24:52 | |
Autor: kogutek | |
Pierwszy g³os eksperta | |
Jako¶ siê nie zanosi ¿ebym zosta³ bez. Na razie wszystko wskazuje ¿e zabi³ ca³± resztê pasa¿erów i oczywi¶cie siebie te¿, ten co mu siê nie chcia³o jechaæ samochodem z innego lotniska. I kaza³ l±dowaæ. Ju¿ zaczyna siê pucowanie i zamiatanie pod dywan. Skrzynka co ma wytrzymaæ ¿ywy ogieñ i ci¶nienie w Rowie Mariañskim jest trochê popsuta i nie wiadomo czy da siê odtworzyæ kto co mówi³ do pilotów. Jak by siê pomylili i podali nazwisko tego co kaza³ l±dowaæ wbrew zaleceniom z lotniska, to bêdê pierwszy co go zg³oszê do nagrody Darwina. A jak nie podadz±, to kr±g podejrzanych nie bêdzie zbyt wielki. Wypadek, wed³ug definicji, to nagle zdarzenie którego nie mo¿na by³o przewidzieæ. -- |
|
Data: 2010-04-10 22:02:38 | |
Autor: jadrys | |
Pierwszy g³os eksperta | |
W dniu 2010-04-10 20:48, Hans Kloss pisze:
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie Ojejku, nie jestem ekspertem a mogê obaliæ ta teoriê - po prostu pilot podszed³ do l±dowania z za du¿± prêdko¶ci± i próbowa³ poderwaæ maszynê w ostatniej chwili. W trakcie tego wznoszenia zahaczy³ o drzewo i to spowodowa³o przechy³ samolotu i zredukowanie prêdko¶ci potrzebnej do wznosu, a nastêpnie spowodowa³o upadek. -- Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ.. Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku.. |
|
Data: 2010-04-10 22:41:42 | |
Autor: mkarwan | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqlhi$sh5$1news.onet.pl... Ojejku, nie jestem ekspertem a mogê obaliæ ta teoriê - po prostu pilot podszed³ do l±dowania z za du¿± prêdko¶ci± i próbowa³ poderwaæ maszynê w ostatniej chwili. W trakcie tego wznoszenia zahaczy³ o drzewo i to spowodowa³o przechy³ samolotu i zredukowanie prêdko¶ci potrzebnej do wznosu, a nastêpnie spowodowa³o upadek. Przelecia³ pas? |
|
Data: 2010-04-11 19:26:06 | |
Autor: jadrys | |
Pierwszy g³os eksperta | |
W dniu 2010-04-10 22:41, mkarwan pisze:
No musia³ przelecieæ skoro spad³ w lesie. -- Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ.. Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku.. |
|
Data: 2010-04-11 11:02:30 | |
Autor: cirrus | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqlhi$sh5$1news.onet.pl...
W dniu 2010-04-10 20:48, Hans Kloss pisze: Jadrys daj sobie spokój, z ciebie taki ekspert od latania jak ........................ i ja. -- stevep |
|
Data: 2010-04-11 19:27:00 | |
Autor: jadrys | |
Pierwszy g³os eksperta | |
W dniu 2010-04-11 11:02, cirrus pisze:
U¿ytkownik "jadrys"<andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci Oj mylisz siê Stefanie - mieszkam nieca³e 2 km. od lotniska wojskowego i czêsto widê startuj±ce i l±duj±ce samoloty, tak¿e pasa¿erskie. -- Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ.. Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku.. |
|
Data: 2010-04-11 19:24:32 | |
Autor: jadrys | |
Pierwszy g³os eksperta | |
W dniu 2010-04-10 22:59, Bolek Walizka pisze:
U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqlhi$sh5$1news.onet.pl... No tak do koñca to lepiej na g³osy ekspertów, albo chocia¿ naocznych ¶wiadków. Jak na razie wersje które s± podawane zaprzeczaj± sobie nawzajem. -- Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ.. Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku.. |
|
Data: 2010-04-11 08:28:37 | |
Autor: cytryna | |
Pierwszy g³os eksperta | |
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie*************************************************************************** A mo¿e piloci ulegli magii s³upków popularno¶ci? Teraz jest pewnie z 600% poparcia. Biedna nacja polska, by³ Katyñ, "Zachêta", Gibraltar i ponownie Katyñ. Ale pamiêtajmy o starej maksymie: ¿ywi zamykaj± oczy zmar³ym, zmarli otwieraja oczy ¿ywym. Oby! -- |
|
Data: 2010-04-11 12:36:37 | |
Autor: the_foe | |
Pierwszy g³os eksperta | |
W dniu 2010-04-10 20:48, Hans Kloss pisze:
Jako pilot oceniam, ¿e sugerowany w mediach b³±d pilota jest ma³o tak samo mowiono a tragedii CASY. -- the_foe |
|
Data: 2010-04-11 12:53:51 | |
Autor: u2 | |
Pierwszy g³os eksperta | |
W dniu 2010-04-11 12:36, the_foe pisze:
W dniu 2010-04-10 20:48, Hans Kloss pisze: Ponoæ z³amano wtedy wszelkie procedury : http://wiadomosci.onet.pl/1721803,11,1,1,,item.html "Fragmenty raportu przeciek³y wczoraj do prasy. Jeden ze specjalistów, którzy go widzieli powiedzia³ "Dziennikowi", ¿e "wina le¿y po stronie pilota, ale on jest ostatnim ogniwem w ³añcuchu b³êdów", a w ca³ej sprawie "z³amano niemal wszystkie procedury. "Kardynalny" b³±d pope³ni³a te¿ wie¿a lotów zezwalaj±c na drugie podej¶cie do l±dowania." Obecnie równie¿ wygl±da na to, ¿e procedury nie zadzia³a³y lub ich nie by³o. |
|
Data: 2010-04-11 04:09:42 | |
Autor: Hans Kloss | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 11 Kwi, 12:53, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> tak samo mowiono a tragedii CASY. Tam sprawa by³a w miarê czysta (o ile wierzyæ oficjalnemu raportowi). Pilot zamiast pogodziæ siê z nietrafieniem, odlecieæ i siadaæ ponownie postanowi³ bêd±c kilometr od lotniska "ratowaæ sytuacjê'\gwa³towna korekta kursu w czasie ktorej sp...ad³ na ziemiê. Tu odby³o siê koszenie lasu OBOK pasa startowego, co ¶wiadczy o tym ¿e albo pilot polecia³ zupe³nie w maliny i zamierza³ w nich l±dowaæ albo nie zdawa³ sobie sprawy z wysoko¶ci na jakiej siê znajduje do czasu a¿ by³o za pó¼no na reakcjê. J-23 |
|
Data: 2010-04-11 15:33:44 | |
Autor: u2 | |
Pierwszy g³os eksperta | |
W dniu 2010-04-11 13:09, Hans Kloss pisze:
On 11 Kwi, 12:53, u2 <u...@o2.pl> wrote: Bezpo¶rednie przyczyny katastrofy zapewne zostan± wyja¶nione. Bardziej mnie martwi, ¿e osoby odpowiedzialne za bezpieczeñstwo Prezydenta nie potrafi³y wypracowaæ i zastosowaæ odpowiednich procedur w praktyce. Branie na pok³ad m.in. dowódców wszystkich rodzajów wojsk zakrawa na kpinê z procedur bezpieczeñstwa. Wykoñczono za jednym zamachem parlamentarn± opozycjê niechêtn± dla obecnej rosyjskiej polityki. |
|
Data: 2010-04-11 09:04:54 | |
Autor: Hans Kloss | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 11 Kwi, 15:33, u2 <u...@o2.pl> wrote:
Branie na pok³ad m.in. dowódców wszystkich rodzajów wojsk zakrawa na Minister ON, z zawodu pe³opsychiatra, wyda³ po katastrofie CASA rozporz±dzenie, zgodnie z którym nie mog± w jednym samolocie lecieæ np. dowódca rodzaju broni i jego zastêpca. Czterech genera³ów broni plus zwierzchnik si³ zbrojnych RP mog± lataæ razem jak najbardziej zgodnie z oficjalnymi procedurami. Wykoñczono za jednym zamachem parlamentarn± opozycjê niechêtn± dla obecnej rosyjskiej polityki. Mo¿e inaczej: "nie do¶æ uleg³±" nie tylko wobec nacisków politycznych Rosji ale tak¿e niemal wszystkich innych pañstw maj±cych w Europie ¦rodkowej swoje polityczne interesy. No, mo¿e z wyj±tkiem US of A. Nie zapominajmy przy tym ¿e Polska nale¿y obecnie do niemieckiej strefy wp³ywów. J-23 |
|
Data: 2010-04-11 16:06:00 | |
Autor: the_foe | |
Pierwszy g³os eksperta | |
W dniu 2010-04-11 15:33, u2 pisze:
Wykoñczono za jednym zamachem jako¶ przegapilem moment w ktorym stali¶my siê superpotêg±, która mo¿e mieæ wp³yw na Rosjê. -- the_foe |
|
Data: 2010-04-11 09:07:46 | |
Autor: Hans Kloss | |
Pierwszy g³os eksperta | |
On 11 Kwi, 16:06, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
jako¶ przegapilem moment w ktorym stali¶my siê superpotêg±, która mo¿e Wp³yw na kierunek polityki Rosji Polska ma pomijalny, ale mo¿e utrudniaæ (i utrudnia³a) skuteczn± realizacje niektórych jej celów w Europie. J-23 |
|
Data: 2010-04-11 20:18:44 | |
Autor: Wiesiaczek | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:06d249a4-bd59-44a7-9e22-5d2a99f3c7cbi25g2000yqm.googlegroups.com... On 11 Kwi, 16:06, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote: jako¶ przegapilem moment w ktorym stali¶my siê superpotêg±, która mo¿e Wp³yw na kierunek polityki Rosji Polska ma pomijalny, ale mo¿e utrudniaæ (i utrudnia³a) skuteczn± realizacje niektórych jej celów w Europie. J-23 Na ten przyk³ad: tak nasraæ ¿eby Rosja musia³a budowaæ rurê gazow± dooko³a Polski - przez Ba³tyk. A mo¿na by³o mieæ z tego profity nie do przecenienia. -- Pozdrawiam - Wiesiaczek "Ja pijê tylko przy dwóch okazjach: Gdy s± ogórki i gdy ich nie ma" |
|
Data: 2010-04-11 23:06:34 | |
Autor: Tomy M. | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpt3q6$kf9$1news.onet.pl...
Na ten przyk³ad: tak nasraæ ¿eby Rosja musia³a budowaæ rurê gazow± dooko³a Polski - przez Ba³tyk. O czym Ty pierdolisz? Ju¿ mamy jedn± rurê i huj z tego mamy. Cwaniaki przy rurze ¶wiat³owód po³o¿yli i maj± ³±cze z Europ± za frajer. Ropa to tylko dodatek. -- Tomy M. www.ansibl.com |
|
Data: 2010-04-11 12:46:38 | |
Autor: the_foe | |
Pierwszy g³os eksperta | |
W dniu 2010-04-10 20:48, Hans Kloss pisze:
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie ¯aden (prawdziwy) ekspert nie wypowiada³by siê w tak delikatnej sprawie na podstawie tego co zobaczy³ w TV. Analiza kompletnych danych z czarnej skrzynki to tygodnie, a tu gostek kategorycznie decyduje jaka prawda jest jedynie sluszna na podstawie doniesien laikow. -- the_foe |