Pierwszy g³os eksperta

Data: 2010-04-10 11:48:44
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
....w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie
pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ:

Wypowied¼ Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego
Politechniki Szczeciñskiej (ZUT)

"Jako pilot oceniam, ¿e sugerowany w mediach b³±d pilota jest ma³o
prawdopodobny. Na podej¶ciu do l±dowania nie wykonuje siê ¿adnych
manewrów typu silne przechylenie lub nag³e zmiany prêdko¶ci. A takie
silne przechylenie zauwa¿yli ¶wiadkowie. Pilot wykona³ dodatkowe krêgi
nadlotniskowe, aby upewniæ siê co do warunków l±dowania i na tej
podstawie podj±³ uzasadnion± decyzjê o l±dowaniu. Nieprawdopodobne te¿
jest, aby do¶wiadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili siê co do
wzrokowej oceny wysoko¶ci, nawet w przypadku awarii przyrz±dów, która
jest równie¿ nieprawdopodobna. Nale¿y tutaj zauwa¿yæ, ¿e mg³a jest na
ogó³ z prze¶witami i przy dziennym ¶wietle nie stanowi istotnej
przeszkody do wzrokowej oceny warunków l±dowania. Okoliczno¶ci
wskazuj± jednak na powa¿n± awariê lub celowe zablokowanie uk³adu
sterowania. Tak± blokadê mo¿na celowo zamontowaæ tak, aby uruchomi³a
siê przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpo¶rednio na prostej przed
l±dowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa by³a
nieunikniona, gdy¿ pilot nawet zwiêkszaj±c nagle ci±g, nie by³ w
stanie wyprowadziæ mocno przechylonej ciê¿kiej maszyny, maj±c wysoko¶æ
rzêdu 50-100 m i prêdko¶æ rzêdu 260 km/h"
Wpastowa³
J-23

Data: 2010-04-10 13:52:50
Autor: Antenka
Pierwszy g³os eksperta
On 10 Kwi, 20:48, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
[...]

Bardzo przekonywuj±ce

Antenka

Data: 2010-04-10 15:02:36
Autor: zbig
Pierwszy g³os eksperta
On 10 Kwi, 20:48, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie
pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ:

Ty jeste¶ jaki¶ u³omny?
 S³ysza³em do tego momentu g³osy przynajmniej 4 ekspertów. ¯aden z
nich nie przedstawi³  opinii podobnej do tej, któr± przytaczasz

Data: 2010-04-10 15:05:21
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 11 Kwi, 00:02, zbig <zbigni...@gazeta.pl> wrote:
On 10 Kwi, 20:48, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:> ...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie
> pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ:

Ty jeste¶ jaki¶ u³omny?

A móg³by¶ przestaæ k³apaæ swoim debilniêtym ryjem przynajmniej dzi¶?
J-23

Data: 2010-04-10 23:15:41
Autor: zbig
Pierwszy g³os eksperta
On 11 Kwi, 00:05, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
> [...]

> Ty jeste¶ jaki¶ u³omny?

A móg³by¶ przestaæ k³apaæ swoim debilniêtym ryjem przynajmniej dzi¶?

"Uda³o mi siê znale¼æ pierwsz± opiniê",to dopiero wyznanie godne
cymba³a.

Data: 2010-04-11 01:21:05
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 11 Kwi, 08:15, zbig <zbigni...@gazeta.pl> wrote:

"Uda³o mi siê znale¼æ pierwsz± opiniê"
Tak jebany ¶mieciu, pierwsza opinia na jaka sie natkn±³em nie
pochodz±ca od pedryla twojego pokroju, dziennikarza albo innej kurwy
sprzedajnej tylko opinia naukowca, doktora, specjalisty z zakresu
aerodynamiki a w dodatku pilota. Czyli cz³owieka którego mo¿na nazwaæ
ekspertem w dziedzinie. Zrozumia³ debilnêty pokurwieñcze? TO WON!!!!
J-23

Data: 2010-04-11 02:11:16
Autor: zbig
Pierwszy g³os eksperta
On 11 Kwi, 10:21, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
> [...]

aerodynamiki a w dodatku pilota. Czyli cz³owieka którego mo¿na nazwaæ
ekspertem w dziedzinie. Zrozumia³ debilnêty pokurwieñcze? TO WON!!!!

Z tego potoku gówna, którego raczy³e¶ upu¶ciæ nieco z przpe³nionego
nim ryja wynika jedynie,ze gnijesz gangreno za zycia.

Data: 2010-04-11 13:01:16
Autor:
Pierwszy g³os eksperta

  zamilcz durniu !

--

 HeSk

"Nieprawd± jest, jakoby Internet by³ ziemi± niczyj±

Data: 2010-04-10 15:23:52
Autor: Bruner
Pierwszy g³os eksperta
Kloss ale ty pierdolisz glupoty w gestej mgle nawet idac zaraz bys sie wypierdolil tym glupim lbem o jakas sciane a co dopiero jak bys mial pilotowac samolot.

Data: 2010-04-10 12:41:35
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 10 Kwi, 21:23, "Bruner" <so...@buziaczek.pl> wrote:
Kloss ale ty pierdolisz

Jeste¶ takim idiot± ¿e to a¿ niewiarygodne.  Gêst± mg³ê to ty masz we
³bie, i prawdopodobnie nic poza ni±.
J-23

Data: 2010-04-10 21:39:04
Autor: matusm
Pierwszy g³os eksperta

U¿ytkownik "Bruner" <sopot@buziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqj8b$kf1$1news.onet.pl...
Kloss ale ty pierdolisz glupoty w gestej mgle nawet idac zaraz bys sie wypierdolil tym glupim lbem o jakas sciane a co dopiero jak bys mial pilotowac samolot.

W Angli to pewnie w ogole samoloty nie lataja

znalazlem markwana
http://heading.pata.pl/ils1.htm

http://pl.wikipedia.org/wiki/Instrument_Landing_System
http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_landing_system

http://www.maxior.pl/film/136330/Extremalne_ladowanie_samolotu_we_mgle

http://news.money.pl/artykul/samoloty;w;warszawie;moga;ladowac;we;mgle,109,0,603757.html

--
"S³u¿ba Bezpieczeñstwa mo¿e i powinna kreowaæ ró¿ne stowarzyszenia,
kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie g³êboko infiltrowaæ

Data: 2010-04-10 21:46:09
Autor: mkarwan
Pierwszy g³os eksperta
[...]

O jakiej gêstej mgle mówisz?

Pokrywa chmur by³a mniejsza od 20%.
Je¶li ju¿ to mog³a byæ mg³a radiacyjna.

Data: 2010-04-10 15:51:39
Autor: Bruner
Pierwszy g³os eksperta

"mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> wrote in message news:hpqkmt$k2f$1atlantis.news.neostrada.pl...

O jakiej gêstej mgle mówisz?

no do chuja pana poczytaj czy posluchaj jeden zdrugim co mowia  naczni swiatkowie i nie tylko a potem pierdol glupoty,

http://wyborcza.pl/1,75248,7752603,Odradzano_ladowanie.html

Kontroler lotów radzi³ pilotowi samolotu prezydenta, by ten ze wzgledu na mgle ladowa³ w Minsku. Lotnisko w Smolensku nie ma automatycznego systemu naprowadzania.

Data: 2010-04-10 13:20:47
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 10 Kwi, 21:54, "Bolek Walizka"
<nikt_nie_powie...@czarnejestczarneabialejestbiale.pl> wrote:

ma ale slaby zaledwie 1 kategorii
Nawet taki "s³aby" ILS powinien prowadziæ bezb³êdnie  maszynê do
odleg³o¶ci 60 metrów od progu pasa startowego. Ekspert i pilot siê
wypowiedzia³, ale durnie z mg³± we ³bie wiedz± lepiej od niego. I od
pilotów którzy wtedy za sterami maszyny siedzieli....szkoda s³ów.
J-23

Data: 2010-04-10 13:47:13
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 10 Kwi, 22:36, "Bolek Walizka"
<nikt_nie_powie...@czarnejestczarneabialejestbiale.pl> wrote:

No i doprowadzil, ale obok pasa wlasnie o te 100 m.
Dlatego pilot nie powinien ladowac na tym lotnisku bez wizualnego kontaktu z
pasem,
a widocznosc byla ograniczona do wlasnie tych 50-100 m.

Na "jedynce" nie wolno l±dowaæ gdy widoczno¶æ na pasie startowym jest
gorsza ni¿ 550 metrów. Na korytarz l±dowania nie naprowadza siê
maszyny wzrokiem tylko przyrz±dami, je¿eli wiêc próbowa³ l±dowaæ 100
metrów obok pasa to musia³ mieæ fa³szywe wskazania przyrz±dów albo
zamiar samobójczy.
J-23

Data: 2010-04-10 23:05:05
Autor: Tomy M.
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:8f181082-0827-4247-b2c0-7ee15b5777bbs9g2000yqa.googlegroups.com...

[...]

 Zawsze l±duje siê "na oczy". Przynajmniej je¿eli chodzi
o samoloty pasa¿erskie. Nie ma mowy o l±dowaniu na samych
przyrzadach nawet jak lotnisko na super hiper sprzêt!
Na przyrz±dach siê dolatuje nad pas startowy, i decyduje
czy siadaæ.
Mg³y absolutnej siê nie spotyka, zawsze co¶ widaæ, czasami
jest to 500 metrów, a czasami 50m.
 Przy z³ej pogodzie PIERWSZY NALOT to normalna procedura
pilot musi na chwilê zej¶æ nad pas i go najzwyczajniej zobaczyæ
porównaæ to co zobaczy ze wskazaniami przyrzadów.
Tak samo robi pilot gdy ma obawy co do wysuniêcia podwozia
, wtedy nalot slu¿y temu aby wie¿a potwierdzi³a mu ¿e "na oko"
podwozie wygl±da na otwarte do fulla.
Nastêpnie nalatuje drugi raz ju¿ z zamiarem posadzenia maszyny
(ni¿sza prêdko¶æ).
 Ca³a procedura która tam siê odby³a jest NAJNORMALNIESZA NA ¦WIECIE.
To ¿e kontroler odradza l±dowanie to te¿ NORMALKA. Gdyby¶ by³
kontrolerem to te¿ by¶ odradza³, bo na chuj siê mêczyæ pracuje
na godziny wiêc to pierdoli! Gdy jest z³a pogoda to ka¿dy kontroler
umywa rêce, nie p³aca mu premii od udanych ladowañ. To kurwa ROBOTNIK
jest, a nie w³a¶ciciel lotniska.

 Jak mo¿na zdalnei rozpierdoliæ taki samolot:

- mozna to zrobiæ NIC na nim nie montuj±c!

 Wystarczy uruchomiæ w pobli¿y zak³ócarkê GPS. W³±czyæ na chwilê
symulacjê kilku aktualnie obecnych satelit, podaæ nieprawid³owe
opó¼nienia i spowodowaæ odczyt przesuniêty o 100m. Nastêpnie
gdy "cel jest na ziemi" wy³±czyæ i odjechaæ w pizdu.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-04-11 12:34:41
Autor: the_foe
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-10 23:05, Tomy M. pisze:
[...]

to wytlumacz mi jak zsymulowaæ efekt paralaksy z powierzchni ziemi ktory jest istotny w GPS?

--
the_foe

Data: 2010-04-11 17:42:39
Autor: Tomy M.
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps8jv$13d$2news.dialog.net.pl...
[...]

Nie mam pojêcia o jakiej paralaksie mówisz.
GPS dzia³a na zasadzie pomiaru opó¼nienia w dotarciu
sygna³u czasu z kilku odleg³ych OD SIEBIE punktów.(satelit)
Nie jestem specjalist± od GPS ale czyta³em o tym np. tutaj:
http://pda.pl/news/udawac_satelite_by_oszukac_odbiornik_gps/

 Samolot ma szereg innych czujników które opieraj± siê
o pomiar ci¶nienia atmosterycznego itp. Pewnie ten
samolot mia³ te¿ jaki¶ radar itp.
 Analizuj±c to dochodzê do wniosku ¿e zaklócenie
tych urz±dzeñ tak aby pokaza³y fa³szywe wskazania
ale spójne ze sob± jest baaardzo trudne bez fizycznej
ingerencji w te urz±dzenia (zmiana oprogramowania itp.)

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-04-10 17:00:20
Autor: Katarzyna Nazarewicz
Pierwszy g³os eksperta
On 10 Kwi, 22:20, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
> [...]

wypowiedzia³, ale durnie z mg³± we ³bie wiedz± lepiej od niego. I od
pilotów którzy wtedy za sterami maszyny siedzieli....szkoda s³ów.

jaki ekspert i jaki pilot
napisz konkretnie od doswiadczeniu tego pana dra w pilotazu i napisz
rowniez od czego jest on ekspertem, bo ja na razie znalazlem tylko, ze
od kontrukcji metalowych i zelbetonowych

Data: 2010-04-11 02:02:46
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 11 Kwi, 02:00, Katarzyna Nazarewicz <katie.n...@gmail.com> wrote:

jaki ekspert i jaki pilot
http://www.aerodynamic-dr.com/

napisz konkretnie od doswiadczeniu tego pana dra w pilotazu
Spytaj go o to sam(a) ja nie mam powodu ¿eby mu nie wierzyæ, zw³aszcza
ze ekspertem od aerodynamiki okaza³ siê wg googli w sposób
niepodwa¿alny i niew±tpliwy.

 i napisz rowniez od czego jest on ekspertem, bo ja na razie znalazlem tylko, ze
od kontrukcji metalowych i zelbetonowych
Zatem jeste¶ idiot±(tk±) któego(±) google powinny do¿ywotnio zbanowac
z powodu nieuleczalnego upo¶ledzenia umys³owego.
J-23

Data: 2010-04-11 19:31:02
Autor: jadrys
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-11 02:00, Katarzyna Nazarewicz pisze:

  bo ja na razie znalazlem tylko,

Jeste¶ usenetowym transwestyt±?

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-04-10 22:39:42
Autor: mkarwan
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "Bruner" <sopot@buziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqkse$qcn$1news.onet.pl...

[...]

Bli¿ej by³y dwa lotniska wojskowe i lotnisko w Witebsku na którym ³adowa³ Tusk.
Widoczno¶æ 500 m nie jest gêsta mg³±.
Zachmurzenie w rejonie lotniska nie przekracza³o 20%.
Na tym lotnisku stacjonowa³ pu³k du¿ych samolotów transportowych.
Przy tym lotnisku s± zak³ady lotnicze.
Samoloty starowa³y i l±dowa³y tylko wtedy gdy by³a dobra pogoda.
Komu ty te bajki opowiadasz?

Data: 2010-04-11 11:00:29
Autor: cirrus
Pierwszy g³os eksperta
[...]

Kiedy¶ wchodzilem w gêstej mgle na ¦nie¿kê, gdy sz³em do góry nie by³o nic widaæ, w drodze powrotnej mg³a trochê siê rozwia³a i trafi³em do schroniska, ktorego wcze¶niej nie zauwa¿y³em. Poczatkowo my¶la³em, ¿e trafilem gdzies na czesk± stronê, tymczasem ja tego schroniska nie zauwa¿y³em mimo,¿e bylo tuz przy szlaku.

--
stevep

Data: 2010-04-11 11:28:10
Autor: mkarwan
Pierwszy g³os eksperta

U¿ytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps082$v8s$1news.vectranet.pl...
[...]

Jaki to ma zwi±zek ze Smoleñskiem?

Data: 2010-04-11 02:46:19
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 11 Kwi, 11:28, "mkarwan" <mkar...@poczta.onet.pl> wrote:

Jaki to ma zwi zek ze Smole skiem?
Pewnie taki ¿e stefania maszerowa³a z GPS-em a schronisko emitowa³o
sygna³ dla jego pok³adowego ILS... to po prostu niewiarygodne jakie
ludzie (rzekomo o wykszta³ceniu technicznym) maj± pojecie o zupe³nie
podstawowych sprawach . Ja te¿ nie wiem o samolotach prawie nic, tyle
tylko co us³ysza³em (i zapamiêta³em. zapewne ¼le i niedok³adnie) od
jednego pilota wojskowego. Niemniej z tego co zrozumia³em z jego
wywodów to z powodu gêstej mg³y mo¿na siê wpier... w beton pasa
startowego albo przelecieæ nad nim i skasowaæ wie¿ê kontroln±. Nijak
nie da siê jednak kosiæ drzew 100m w bok od pasa bez dodatkowego
"wspomagania" w postaci fa³szywych wskazañ przyrz±dów pok³adowych..
Chyba ¿e jaki¶ ekspert wyja¶ni przekonuj±co JAK to jest mo¿liwe....
J-23

Data: 2010-04-11 12:38:14
Autor: the_foe
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-11 11:46, Hans Kloss pisze:
Chyba ¿e jaki¶ ekspert wyja¶ni przekonuj±co JAK to jest mo¿liwe...

czynnik ludzki ma nieograniczona sile.

--
the_foe

Data: 2010-04-11 03:53:14
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 11 Kwi, 12:38, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
W dniu 2010-04-11 11:46, Hans Kloss pisze:

> Chyba ¿e jaki¶ ekspert wyja¶ni przekonuj±co JAK to jest mo¿liwe...

czynnik ludzki ma nieograniczona sile.

Dowiedz siê czego¶ o szkoleniu pilotów. Za sterami to nie cz³owiek, to
element  maszyny. Gdyby oni reagowali jak ludzie to polataæ móg³by¶
sobie jedynie balonem. A jeszcze dla pewno¶ci, gdyby który¶ zas³ab³
albo traci³ rewolucyjn± czujno¶æ, siedzi ich w kokpicie dwóch. Dwa
cyborgi wytresowane do granic ludzkiej mo¿liwo¶ci.
Kontrolerów lotów te¿, z tego co mi wiadomo, z ³apanki nie bior±
J-23

Data: 2010-04-11 11:32:04
Autor: Tomy M.
Pierwszy g³os eksperta
[...]

 Niektórzy tego jeszcze nie do¶wiadczyli wiêc nie zrozumiej±.
Na Ma³ym Szyszaku w Karkonoszach: kolega wlaz³ na górê z nartami
pogoda by³a OK, widoczno¶æ kilkana¶cie kilometrów, trochê zimno
by³o wiêc postanowi³ natychmiast zak³adaæ narty i zje¿d¿aæ.
Po³o¿y³ narty, odpi±³ foki i zapi±³ zapiêcia, gdy siê wyprostowa³
nie widzia³ ju¿ nic... niebo, ¶nieg i mg³a zla³y siê w jedno
nie widzia³ nawet z której strony jest pod górê, a z której
w dó³. Sam wielokrotnie do¶wiadczy³em podobnego za³amania
pogody ci±gu KILKU minut (zazwyczja w górach)

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-04-11 12:21:07
Autor: mkarwan
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps53r$7o2$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

W górach na skutek nagrzewania zboczy nachylonych s³oñca inaczej ni¿ plaski teren wystêpuj± w pewnych sytuacja wiêksze pr±dy konwekcyjne ni¿ na terenie p³askim. Szczególnie przy tzw. równowadze chwiejnej.
Powietrze wznosz±c siê powoduje skraplanie pary wodnej i powstanie chmury.
W chmurze widoczno¶æ jest zale¿na od ilo¶ci wytr±conej pary wodnej
To s± sprawy oczywiste wynikaj±ce z fizyki i podstawowej wiedzy meteorologicznej.
Wystarczy trochê pomy¶leæ, a nie dziwiæ siê temu co oczywiste.
Tym bardziej je¶li chodzi siê po górach.
Tym bardziej je¶li zabiera siê g³os w sprawach dotycz±cych lotnictwa.

Data: 2010-04-11 12:25:46
Autor: Tomy M.
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps7vh$dl3$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

W górach te¿ mo¿na obserwowaæ jak chmury znikaj±
w ci±gu kilku senkund rpzy przechodzeniu nad szczytem.

 Ja jednak stosunkowa³em siê ogólnie to zmienno¶ci aury.
Nie pisa³em tego w kontek¶cie lotnictwa czy nizinnego
terenu, bo brak mi w tym zakresie do¶wiadzenia.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-04-11 13:31:56
Autor: ColgatesBilly
Pierwszy g³os eksperta (+nowy trop!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????)
"Tomy M." <tomy@ansibl.com> wrote in message news:hps88h$e7i$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

MGLE TEZ MOZNA SZTUCZNIE WYWOLAC, hehe

Kol
PS pierwotnie w tytule wyszedl mi: nowy trup, ale poprawilem
by nie budzic sensacji

Data: 2010-04-11 18:18:46
Autor: cirrus
Pierwszy g³os eksperta (+nowy trop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????)
U¿ytkownik "ColgatesBilly" <Sir_kolgejts@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:bzhwn.8610$4c4.177uutiset.elisa.fi...
[...]

To nie ¿ryj tyle grochowki, a mg³y nie wywo³asz.

--
stevep

Data: 2010-04-10 20:59:23
Autor: abc
Pierwszy g³os eksperta
Brzmi to przekonywuj±co.

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Data: 2010-04-10 20:59:28
Autor: Wiesiaczek
Pierwszy g³os eksperta

U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:efd1728b-947f-401c-9323-060676430469z3g2000yqz.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Znowu te wstrêtne komuchy nabroi³y?!

--
Pozdrawiam - Wiesiaczek

"Ja pijê tylko przy dwóch okazjach:
Gdy s± ogórki i gdy ich nie ma"

Data: 2010-04-10 21:15:48
Autor: matusm
Pierwszy g³os eksperta

[...]

Czyli znow  wychodzi brak  dekomunizacji,,,,,,,,,,,,

Data: 2010-04-10 21:37:12
Autor: u2
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-10 20:48, Hans Kloss pisze:
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie
pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ:

W bojowych warunkach kosinus równa siê piêæ :]

Data: 2010-04-10 21:50:30
Autor: kogutek
Pierwszy g³os eksperta
[...]

Bzdura. Samolot by³ po kapitalnym remoncie. Czyli odpowiada³ sztuce nówce nie
¶miganej. By³y bardzo z³e warunki i dostali zakaz l±dowania. Pasa¿erom siê nie
spodoba³o ¿e bêd± musieli bujaæ siê taksówkami z 200 kilosów i kazali l±dowaæ.
Fiuta w talarki dam sobie poci±æ ¿e tak by³o.  --

Data: 2010-04-10 22:40:35
Autor: mkarwan
Pierwszy g³os eksperta

U¿ytkownik "kogutek" <kogutek44@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:3461.0000159b.4bc0d686newsgate.onet.pl...

[...]

No to zostaniesz bez ....

Data: 2010-04-12 00:24:52
Autor: kogutek
Pierwszy g³os eksperta

> [...]

> spodoba³o ¿e bêd± musieli bujaæ siê taksówkami z 200 kilosów i kazali > l±dowaæ.
> Fiuta w talarki dam sobie poci±æ ¿e tak by³o.

Jako¶ siê nie zanosi ¿ebym zosta³ bez. Na razie wszystko wskazuje ¿e zabi³ ca³±
resztê  pasa¿erów i oczywi¶cie siebie te¿, ten co mu siê nie chcia³o jechaæ
samochodem z innego lotniska. I kaza³ l±dowaæ. Ju¿ zaczyna siê pucowanie i
zamiatanie pod dywan. Skrzynka co ma wytrzymaæ ¿ywy ogieñ i ci¶nienie w Rowie
Mariañskim jest trochê popsuta i nie wiadomo czy da siê odtworzyæ kto co mówi³
do pilotów. Jak by siê pomylili i podali nazwisko tego co kaza³ l±dowaæ wbrew
zaleceniom z lotniska, to bêdê pierwszy co go zg³oszê do nagrody Darwina. A jak
nie podadz±, to kr±g podejrzanych nie bêdzie zbyt wielki. Wypadek, wed³ug
definicji, to nagle zdarzenie którego nie mo¿na by³o przewidzieæ. --

Data: 2010-04-10 22:02:38
Autor: jadrys
Pierwszy g³os eksperta
[...]

Ojejku, nie jestem ekspertem a mogê obaliæ ta teoriê - po prostu pilot podszed³ do l±dowania z za du¿± prêdko¶ci± i próbowa³ poderwaæ maszynê w ostatniej chwili. W trakcie tego wznoszenia zahaczy³ o drzewo i to spowodowa³o przechy³ samolotu  i  zredukowanie prêdko¶ci potrzebnej do wznosu, a nastêpnie spowodowa³o upadek.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-04-10 22:41:42
Autor: mkarwan
Pierwszy g³os eksperta

U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqlhi$sh5$1news.onet.pl...
[...]

Przelecia³ pas?

Data: 2010-04-11 19:26:06
Autor: jadrys
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-10 22:41, mkarwan pisze:

[...]

No musia³ przelecieæ skoro spad³ w lesie.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-04-11 11:02:30
Autor: cirrus
Pierwszy g³os eksperta
[...]

Jadrys daj sobie spokój, z ciebie taki ekspert od latania jak ........................ i ja.

--
stevep

Data: 2010-04-11 19:27:00
Autor: jadrys
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-11 11:02, cirrus pisze:
[...]

Oj mylisz siê Stefanie - mieszkam nieca³e 2 km. od lotniska wojskowego i czêsto widê startuj±ce i l±duj±ce samoloty, tak¿e pasa¿erskie.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-04-11 19:24:32
Autor: jadrys
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-10 22:59, Bolek Walizka pisze:
[...]

Probowal poderwac maszyne gdy zorientowal sie, ze jest naprowadzony przez system I kategorii 100 m obok pasa startowego nad trawa i to podobno wcale nie rownolegle do pasa.

W trakcie tego wznoszenia zahaczy³ o drzewo i to spowodowa³o przechy³ samolotu

Przechyl byl podobno spowodowany zbyt gwaltownym wznoszeniem i przez to redukcja predkosci a przy tym drzewa.

i  zredukowanie prêdko¶ci potrzebnej do wznosu, a nastêpnie spowodowa³o upadek.

No tak do koñca to lepiej na g³osy ekspertów, albo chocia¿ naocznych ¶wiadków. Jak na razie wersje które s± podawane zaprzeczaj± sobie nawzajem.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-04-11 08:28:37
Autor: cytryna
Pierwszy g³os eksperta
[...]

A mo¿e piloci ulegli magii s³upków popularno¶ci? Teraz jest pewnie z 600% poparcia. Biedna nacja polska, by³ Katyñ, "Zachêta", Gibraltar i ponownie
Katyñ. Ale pamiêtajmy o starej maksymie: ¿ywi zamykaj± oczy zmar³ym, zmarli
otwieraja oczy ¿ywym. Oby!

Data: 2010-04-11 12:36:37
Autor: the_foe
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-10 20:48, Hans Kloss pisze:
Jako pilot oceniam, ¿e sugerowany w mediach b³±d pilota jest ma³o
prawdopodobny

tak samo mowiono a tragedii CASY.

--
the_foe

Data: 2010-04-11 12:53:51
Autor: u2
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-11 12:36, the_foe pisze:
W dniu 2010-04-10 20:48, Hans Kloss pisze:
Jako pilot oceniam, ¿e sugerowany w mediach b³±d pilota jest ma³o
prawdopodobny

tak samo mowiono a tragedii CASY.

Ponoæ z³amano wtedy wszelkie procedury :

http://wiadomosci.onet.pl/1721803,11,1,1,,item.html

"Fragmenty raportu przeciek³y wczoraj do prasy. Jeden ze specjalistów,
którzy go widzieli powiedzia³ "Dziennikowi", ¿e "wina le¿y po stronie
pilota, ale on jest ostatnim ogniwem w ³añcuchu b³êdów", a w ca³ej
sprawie "z³amano niemal wszystkie procedury. "Kardynalny" b³±d pope³ni³a
te¿ wie¿a lotów zezwalaj±c na drugie podej¶cie do l±dowania."

Obecnie równie¿ wygl±da na to, ¿e procedury nie zadzia³a³y lub ich nie by³o.

Data: 2010-04-11 04:09:42
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 11 Kwi, 12:53, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> tak samo mowiono a tragedii CASY.

Ponoæ z³amano wtedy wszelkie procedury :

Tam sprawa by³a w miarê czysta (o ile wierzyæ oficjalnemu raportowi).
Pilot zamiast pogodziæ siê z nietrafieniem, odlecieæ i siadaæ ponownie
postanowi³ bêd±c kilometr od lotniska "ratowaæ sytuacjê'\gwa³towna
korekta kursu w czasie ktorej sp...ad³ na ziemiê. Tu odby³o siê
koszenie lasu OBOK pasa startowego, co ¶wiadczy o tym ¿e albo pilot
polecia³ zupe³nie w maliny i zamierza³ w nich l±dowaæ albo nie zdawa³
sobie sprawy z wysoko¶ci na jakiej siê znajduje do czasu a¿ by³o za
pó¼no na reakcjê.
J-23

Data: 2010-04-11 15:33:44
Autor: u2
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-11 13:09, Hans Kloss pisze:
On 11 Kwi, 12:53, u2 <u...@o2.pl> wrote:

[...]

Bezpo¶rednie przyczyny katastrofy zapewne zostan± wyja¶nione. Bardziej
mnie martwi, ¿e osoby odpowiedzialne za bezpieczeñstwo Prezydenta nie
potrafi³y wypracowaæ i zastosowaæ odpowiednich procedur w praktyce.
Branie na pok³ad m.in. dowódców wszystkich rodzajów wojsk zakrawa na
kpinê z procedur bezpieczeñstwa. Wykoñczono za jednym zamachem
parlamentarn± opozycjê niechêtn± dla obecnej rosyjskiej polityki.

Data: 2010-04-11 09:04:54
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 11 Kwi, 15:33, u2 <u...@o2.pl> wrote:

Branie na pok³ad m.in. dowódców wszystkich rodzajów wojsk zakrawa na
kpinê z procedur bezpieczeñstwa.

Minister ON, z zawodu pe³opsychiatra, wyda³ po katastrofie CASA
rozporz±dzenie, zgodnie z którym nie mog± w jednym samolocie lecieæ
np. dowódca rodzaju broni i jego zastêpca. Czterech genera³ów broni
plus zwierzchnik si³ zbrojnych RP mog± lataæ razem jak najbardziej
zgodnie z oficjalnymi procedurami.

Wykoñczono za jednym zamachem parlamentarn± opozycjê niechêtn± dla obecnej rosyjskiej polityki.

Mo¿e inaczej: "nie do¶æ uleg³±" nie tylko wobec nacisków politycznych
Rosji ale tak¿e niemal wszystkich  innych pañstw maj±cych w Europie
¦rodkowej swoje polityczne interesy. No, mo¿e z wyj±tkiem US  of A.
Nie zapominajmy przy tym ¿e Polska nale¿y obecnie do niemieckiej
strefy wp³ywów.
J-23

Data: 2010-04-11 16:06:00
Autor: the_foe
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-11 15:33, u2 pisze:
Wykoñczono za jednym zamachem
parlamentarn± opozycjê niechêtn± dla obecnej rosyjskiej polityki.

jako¶ przegapilem moment w ktorym stali¶my siê superpotêg±, która mo¿e mieæ wp³yw na Rosjê.

--
the_foe

Data: 2010-04-11 09:07:46
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 11 Kwi, 16:06, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:

jako¶ przegapilem moment w ktorym stali¶my siê superpotêg±, która mo¿e
mieæ wp³yw na Rosjê.

Wp³yw na kierunek polityki Rosji Polska ma pomijalny, ale mo¿e
utrudniaæ (i utrudnia³a) skuteczn± realizacje niektórych jej celów w
Europie.
J-23

Data: 2010-04-11 20:18:44
Autor: Wiesiaczek
Pierwszy g³os eksperta

U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:06d249a4-bd59-44a7-9e22-5d2a99f3c7cbi25g2000yqm.googlegroups.com...
[...]

Na ten przyk³ad: tak nasraæ ¿eby Rosja musia³a budowaæ rurê gazow± dooko³a Polski - przez Ba³tyk.
A mo¿na by³o mieæ z tego profity nie do przecenienia.

Data: 2010-04-11 23:06:34
Autor: Tomy M.
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "Wiesiaczek" <ciotkazielinska@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpt3q6$kf9$1news.onet.pl...

Na ten przyk³ad: tak nasraæ ¿eby Rosja musia³a budowaæ rurê gazow± dooko³a Polski - przez Ba³tyk.
A mo¿na by³o mieæ z tego profity nie do przecenienia.

O czym Ty pierdolisz? Ju¿ mamy jedn± rurê i huj z tego mamy.
Cwaniaki przy rurze ¶wiat³owód po³o¿yli i maj± ³±cze z Europ±
za frajer. Ropa to tylko dodatek.

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-04-11 12:46:38
Autor: the_foe
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-10 20:48, Hans Kloss pisze:
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie
pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ:

¯aden (prawdziwy) ekspert nie wypowiada³by siê w tak delikatnej sprawie na podstawie tego co zobaczy³ w TV. Analiza kompletnych danych z czarnej skrzynki to tygodnie, a tu gostek kategorycznie decyduje jaka prawda jest jedynie sluszna na podstawie doniesien laikow.

--
the_foe

Pierwszy g³os eksperta