Data: 2010-04-10 21:15:48 | |
Autor: matusm | |
Pierwszy g³os eksperta | |
U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:efd1728b-947f-401c-9323-060676430469z3g2000yqz.googlegroups.com... ....w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ: Wypowied¼ Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczeciñskiej (ZUT) "Jako pilot oceniam, ¿e sugerowany w mediach b³±d pilota jest ma³o prawdopodobny. Na podej¶ciu do l±dowania nie wykonuje siê ¿adnych manewrów typu silne przechylenie lub nag³e zmiany prêdko¶ci. A takie silne przechylenie zauwa¿yli ¶wiadkowie. Pilot wykona³ dodatkowe krêgi nadlotniskowe, aby upewniæ siê co do warunków l±dowania i na tej podstawie podj±³ uzasadnion± decyzjê o l±dowaniu. Nieprawdopodobne te¿ jest, aby do¶wiadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili siê co do wzrokowej oceny wysoko¶ci, nawet w przypadku awarii przyrz±dów, która jest równie¿ nieprawdopodobna. Nale¿y tutaj zauwa¿yæ, ¿e mg³a jest na ogó³ z prze¶witami i przy dziennym ¶wietle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków l±dowania. Okoliczno¶ci wskazuj± jednak na powa¿n± awariê lub celowe zablokowanie uk³adu sterowania. Tak± blokadê mo¿na celowo zamontowaæ tak, aby uruchomi³a siê przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpo¶rednio na prostej przed l±dowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa by³a nieunikniona, gdy¿ pilot nawet zwiêkszaj±c nagle ci±g, nie by³ w stanie wyprowadziæ mocno przechylonej ciê¿kiej maszyny, maj±c wysoko¶æ rzêdu 50-100 m i prêdko¶æ rzêdu 260 km/h" Wpastowa³ J-23 Czyli znow wychodzi brak dekomunizacji,,,,,,,,,,,, -- "S³u¿ba Bezpieczeñstwa mo¿e i powinna kreowaæ ró¿ne stowarzyszenia, kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie g³êboko infiltrowaæ istniej±ce gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym i wojewódzkim, a tak¿e na szczeblach podstawowych, musz± byæ one przez nas operacyjnie opanowane.Musimy zapewniæ operacyjne mo¿liwo¶ci oddzia³ywania na te organizacje,kreowania ich dzia³alnosci i kierowania ich polityk±." -- Czeslaw Kiszczak,luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW - Pozdrowienia matusm |
|