Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Pierwszy g³os eksperta

Pierwszy g³os eksperta

Data: 2010-04-10 15:23:52
Autor: Bruner
Pierwszy g³os eksperta
Kloss ale ty pierdolisz glupoty w gestej mgle nawet idac zaraz bys sie wypierdolil tym glupim lbem o jakas sciane a co dopiero jak bys mial pilotowac samolot.

Data: 2010-04-10 12:41:35
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 10 Kwi, 21:23, "Bruner" <so...@buziaczek.pl> wrote:
Kloss ale ty pierdolisz

Jeste¶ takim idiot± ¿e to a¿ niewiarygodne.  Gêst± mg³ê to ty masz we
³bie, i prawdopodobnie nic poza ni±.
J-23

Data: 2010-04-10 21:39:04
Autor: matusm
Pierwszy g³os eksperta

U¿ytkownik "Bruner" <sopot@buziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqj8b$kf1$1news.onet.pl...
Kloss ale ty pierdolisz glupoty w gestej mgle nawet idac zaraz bys sie wypierdolil tym glupim lbem o jakas sciane a co dopiero jak bys mial pilotowac samolot.

W Angli to pewnie w ogole samoloty nie lataja


znalazlem markwana
http://heading.pata.pl/ils1.htm

http://pl.wikipedia.org/wiki/Instrument_Landing_System
http://en.wikipedia.org/wiki/Instrument_landing_system

http://www.maxior.pl/film/136330/Extremalne_ladowanie_samolotu_we_mgle

http://news.money.pl/artykul/samoloty;w;warszawie;moga;ladowac;we;mgle,109,0,603757.html


--
"S³u¿ba Bezpieczeñstwa mo¿e i powinna kreowaæ ró¿ne stowarzyszenia,
kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie g³êboko infiltrowaæ
istniej±ce gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym
i wojewódzkim, a tak¿e na szczeblach podstawowych, musz± byæ one
przez nas operacyjnie opanowane.Musimy zapewniæ operacyjne mo¿liwo¶ci
oddzia³ywania na te organizacje,kreowania ich dzia³alnosci i kierowania
ich polityk±." -- Czeslaw Kiszczak,luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -
Pozdrowienia
matusm

Data: 2010-04-10 21:46:09
Autor: mkarwan
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "Bruner" <sopot@buziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqj8b$kf1$1news.onet.pl...
Kloss ale ty pierdolisz glupoty w gestej mgle nawet idac zaraz bys sie wypierdolil tym glupim lbem o jakas sciane a co dopiero jak bys mial pilotowac samolot.

O jakiej gêstej mgle mówisz?

Pokrywa chmur by³a mniejsza od 20%.
Je¶li ju¿ to mog³a byæ mg³a radiacyjna.

Data: 2010-04-10 15:51:39
Autor: Bruner
Pierwszy g³os eksperta

"mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> wrote in message news:hpqkmt$k2f$1atlantis.news.neostrada.pl...

O jakiej gêstej mgle mówisz?



no do chuja pana poczytaj czy posluchaj jeden zdrugim co mowia  naczni swiatkowie i nie tylko a potem pierdol glupoty,

http://wyborcza.pl/1,75248,7752603,Odradzano_ladowanie.html

Kontroler lotów radzi³ pilotowi samolotu prezydenta, by ten ze wzgledu na mgle ladowa³ w Minsku. Lotnisko w Smolensku nie ma automatycznego systemu naprowadzania.

Data: 2010-04-10 13:20:47
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 10 Kwi, 21:54, "Bolek Walizka"
<nikt_nie_powie...@czarnejestczarneabialejestbiale.pl> wrote:

ma ale slaby zaledwie 1 kategorii
Nawet taki "s³aby" ILS powinien prowadziæ bezb³êdnie  maszynê do
odleg³o¶ci 60 metrów od progu pasa startowego. Ekspert i pilot siê
wypowiedzia³, ale durnie z mg³± we ³bie wiedz± lepiej od niego. I od
pilotów którzy wtedy za sterami maszyny siedzieli....szkoda s³ów.
J-23

Data: 2010-04-10 13:47:13
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 10 Kwi, 22:36, "Bolek Walizka"
<nikt_nie_powie...@czarnejestczarneabialejestbiale.pl> wrote:

No i doprowadzil, ale obok pasa wlasnie o te 100 m.
Dlatego pilot nie powinien ladowac na tym lotnisku bez wizualnego kontaktu z
pasem,
a widocznosc byla ograniczona do wlasnie tych 50-100 m.

Na "jedynce" nie wolno l±dowaæ gdy widoczno¶æ na pasie startowym jest
gorsza ni¿ 550 metrów. Na korytarz l±dowania nie naprowadza siê
maszyny wzrokiem tylko przyrz±dami, je¿eli wiêc próbowa³ l±dowaæ 100
metrów obok pasa to musia³ mieæ fa³szywe wskazania przyrz±dów albo
zamiar samobójczy.
J-23

Data: 2010-04-10 23:05:05
Autor: Tomy M.
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:8f181082-0827-4247-b2c0-7ee15b5777bbs9g2000yqa.googlegroups.com...

Na "jedynce" nie wolno l±dowaæ gdy widoczno¶æ na pasie startowym jest
gorsza ni¿ 550 metrów. Na korytarz l±dowania nie naprowadza siê
maszyny wzrokiem tylko przyrz±dami, je¿eli wiêc próbowa³ l±dowaæ 100
metrów obok pasa to musia³ mieæ fa³szywe wskazania przyrz±dów albo
zamiar samobójczy.

 Zawsze l±duje siê "na oczy". Przynajmniej je¿eli chodzi
o samoloty pasa¿erskie. Nie ma mowy o l±dowaniu na samych
przyrzadach nawet jak lotnisko na super hiper sprzêt!
Na przyrz±dach siê dolatuje nad pas startowy, i decyduje
czy siadaæ.
Mg³y absolutnej siê nie spotyka, zawsze co¶ widaæ, czasami
jest to 500 metrów, a czasami 50m.
 Przy z³ej pogodzie PIERWSZY NALOT to normalna procedura
pilot musi na chwilê zej¶æ nad pas i go najzwyczajniej zobaczyæ
porównaæ to co zobaczy ze wskazaniami przyrzadów.
Tak samo robi pilot gdy ma obawy co do wysuniêcia podwozia
, wtedy nalot slu¿y temu aby wie¿a potwierdzi³a mu ¿e "na oko"
podwozie wygl±da na otwarte do fulla.
Nastêpnie nalatuje drugi raz ju¿ z zamiarem posadzenia maszyny
(ni¿sza prêdko¶æ).
 Ca³a procedura która tam siê odby³a jest NAJNORMALNIESZA NA ¦WIECIE.
To ¿e kontroler odradza l±dowanie to te¿ NORMALKA. Gdyby¶ by³
kontrolerem to te¿ by¶ odradza³, bo na chuj siê mêczyæ pracuje
na godziny wiêc to pierdoli! Gdy jest z³a pogoda to ka¿dy kontroler
umywa rêce, nie p³aca mu premii od udanych ladowañ. To kurwa ROBOTNIK
jest, a nie w³a¶ciciel lotniska.

 Jak mo¿na zdalnei rozpierdoliæ taki samolot:

- mozna to zrobiæ NIC na nim nie montuj±c!

 Wystarczy uruchomiæ w pobli¿y zak³ócarkê GPS. W³±czyæ na chwilê
symulacjê kilku aktualnie obecnych satelit, podaæ nieprawid³owe
opó¼nienia i spowodowaæ odczyt przesuniêty o 100m. Nastêpnie
gdy "cel jest na ziemi" wy³±czyæ i odjechaæ w pizdu.




--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-04-11 12:34:41
Autor: the_foe
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-10 23:05, Tomy M. pisze:
Wystarczy uruchomiæ w pobli¿y zak³ócarkê GPS. W³±czyæ na chwilê
symulacjê kilku aktualnie obecnych satelit, podaæ nieprawid³owe
opó¼nienia i spowodowaæ odczyt przesuniêty o 100m. Nastêpnie
gdy "cel jest na ziemi" wy³±czyæ i odjechaæ w pizdu.

to wytlumacz mi jak zsymulowaæ efekt paralaksy z powierzchni ziemi ktory jest istotny w GPS?

--
the_foe

Data: 2010-04-11 17:42:39
Autor: Tomy M.
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps8jv$13d$2news.dialog.net.pl...
W dniu 2010-04-10 23:05, Tomy M. pisze:
Wystarczy uruchomiæ w pobli¿y zak³ócarkê GPS. W³±czyæ na chwilê
symulacjê kilku aktualnie obecnych satelit, podaæ nieprawid³owe
opó¼nienia i spowodowaæ odczyt przesuniêty o 100m. Nastêpnie
gdy "cel jest na ziemi" wy³±czyæ i odjechaæ w pizdu.

to wytlumacz mi jak zsymulowaæ efekt paralaksy z powierzchni ziemi ktory jest istotny w GPS?

Nie mam pojêcia o jakiej paralaksie mówisz.
GPS dzia³a na zasadzie pomiaru opó¼nienia w dotarciu
sygna³u czasu z kilku odleg³ych OD SIEBIE punktów.(satelit)
Nie jestem specjalist± od GPS ale czyta³em o tym np. tutaj:
http://pda.pl/news/udawac_satelite_by_oszukac_odbiornik_gps/

 Samolot ma szereg innych czujników które opieraj± siê
o pomiar ci¶nienia atmosterycznego itp. Pewnie ten
samolot mia³ te¿ jaki¶ radar itp.
 Analizuj±c to dochodzê do wniosku ¿e zaklócenie
tych urz±dzeñ tak aby pokaza³y fa³szywe wskazania
ale spójne ze sob± jest baaardzo trudne bez fizycznej
ingerencji w te urz±dzenia (zmiana oprogramowania itp.)

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-04-10 17:00:20
Autor: Katarzyna Nazarewicz
Pierwszy g³os eksperta
On 10 Kwi, 22:20, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
On 10 Kwi, 21:54, "Bolek Walizka"

<nikt_nie_powie...@czarnejestczarneabialejestbiale.pl> wrote:
> ma ale slaby zaledwie 1 kategorii

Nawet taki "s³aby" ILS powinien prowadziæ bezb³êdnie  maszynê do
odleg³o¶ci 60 metrów od progu pasa startowego. Ekspert i pilot siê
wypowiedzia³, ale durnie z mg³± we ³bie wiedz± lepiej od niego. I od
pilotów którzy wtedy za sterami maszyny siedzieli....szkoda s³ów.
J-23

jaki ekspert i jaki pilot
napisz konkretnie od doswiadczeniu tego pana dra w pilotazu i napisz
rowniez od czego jest on ekspertem, bo ja na razie znalazlem tylko, ze
od kontrukcji metalowych i zelbetonowych

Data: 2010-04-11 02:02:46
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 11 Kwi, 02:00, Katarzyna Nazarewicz <katie.n...@gmail.com> wrote:

jaki ekspert i jaki pilot
http://www.aerodynamic-dr.com/

napisz konkretnie od doswiadczeniu tego pana dra w pilotazu
Spytaj go o to sam(a) ja nie mam powodu ¿eby mu nie wierzyæ, zw³aszcza
ze ekspertem od aerodynamiki okaza³ siê wg googli w sposób
niepodwa¿alny i niew±tpliwy.


 i napisz rowniez od czego jest on ekspertem, bo ja na razie znalazlem tylko, ze
od kontrukcji metalowych i zelbetonowych
Zatem jeste¶ idiot±(tk±) któego(±) google powinny do¿ywotnio zbanowac
z powodu nieuleczalnego upo¶ledzenia umys³owego.
J-23

Data: 2010-04-11 19:31:02
Autor: jadrys
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-11 02:00, Katarzyna Nazarewicz pisze:

  bo ja na razie znalazlem tylko,

  

Jeste¶ usenetowym transwestyt±?

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2010-04-10 22:39:42
Autor: mkarwan
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "Bruner" <sopot@buziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqkse$qcn$1news.onet.pl...

O jakiej gêstej mgle mówisz?
no do chuja pana poczytaj czy posluchaj jeden zdrugim co mowia  naczni swiatkowie i nie tylko a potem pierdol glupoty,

http://wyborcza.pl/1,75248,7752603,Odradzano_ladowanie.html

Kontroler lotów radzi³ pilotowi samolotu prezydenta, by ten ze wzgledu na mgle ladowa³ w Minsku. Lotnisko w Smolensku nie ma automatycznego systemu naprowadzania.

Bli¿ej by³y dwa lotniska wojskowe i lotnisko w Witebsku na którym ³adowa³ Tusk.
Widoczno¶æ 500 m nie jest gêsta mg³±.
Zachmurzenie w rejonie lotniska nie przekracza³o 20%.
Na tym lotnisku stacjonowa³ pu³k du¿ych samolotów transportowych.
Przy tym lotnisku s± zak³ady lotnicze.
Samoloty starowa³y i l±dowa³y tylko wtedy gdy by³a dobra pogoda.
Komu ty te bajki opowiadasz?

Data: 2010-04-11 11:00:29
Autor: cirrus
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "Bruner" <sopot@buziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqj8b$kf1$1news.onet.pl...
Kloss ale ty pierdolisz glupoty w gestej mgle nawet idac zaraz bys sie wypierdolil tym glupim lbem o jakas sciane a co dopiero jak bys mial pilotowac samolot.

Kiedy¶ wchodzilem w gêstej mgle na ¦nie¿kê, gdy sz³em do góry nie by³o nic widaæ, w drodze powrotnej mg³a trochê siê rozwia³a i trafi³em do schroniska, ktorego wcze¶niej nie zauwa¿y³em. Poczatkowo my¶la³em, ¿e trafilem gdzies na czesk± stronê, tymczasem ja tego schroniska nie zauwa¿y³em mimo,¿e bylo tuz przy szlaku.

--
stevep

Data: 2010-04-11 11:28:10
Autor: mkarwan
Pierwszy g³os eksperta

U¿ytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps082$v8s$1news.vectranet.pl...
U¿ytkownik "Bruner" <sopot@buziaczek.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqj8b$kf1$1news.onet.pl...
Kloss ale ty pierdolisz glupoty w gestej mgle nawet idac zaraz bys sie wypierdolil tym glupim lbem o jakas sciane a co dopiero jak bys mial pilotowac samolot.

Kiedy¶ wchodzilem w gêstej mgle na ¦nie¿kê, gdy sz³em do góry nie by³o nic widaæ, w drodze powrotnej mg³a trochê siê rozwia³a i trafi³em do schroniska, ktorego wcze¶niej nie zauwa¿y³em. Poczatkowo my¶la³em, ¿e trafilem gdzies na czesk± stronê, tymczasem ja tego schroniska nie zauwa¿y³em mimo,¿e bylo tuz przy szlaku.

Jaki to ma zwi±zek ze Smoleñskiem?

Data: 2010-04-11 02:46:19
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 11 Kwi, 11:28, "mkarwan" <mkar...@poczta.onet.pl> wrote:

Jaki to ma zwi zek ze Smole skiem?
Pewnie taki ¿e stefania maszerowa³a z GPS-em a schronisko emitowa³o
sygna³ dla jego pok³adowego ILS... to po prostu niewiarygodne jakie
ludzie (rzekomo o wykszta³ceniu technicznym) maj± pojecie o zupe³nie
podstawowych sprawach . Ja te¿ nie wiem o samolotach prawie nic, tyle
tylko co us³ysza³em (i zapamiêta³em. zapewne ¼le i niedok³adnie) od
jednego pilota wojskowego. Niemniej z tego co zrozumia³em z jego
wywodów to z powodu gêstej mg³y mo¿na siê wpier... w beton pasa
startowego albo przelecieæ nad nim i skasowaæ wie¿ê kontroln±. Nijak
nie da siê jednak kosiæ drzew 100m w bok od pasa bez dodatkowego
"wspomagania" w postaci fa³szywych wskazañ przyrz±dów pok³adowych..
Chyba ¿e jaki¶ ekspert wyja¶ni przekonuj±co JAK to jest mo¿liwe....
J-23

Data: 2010-04-11 12:38:14
Autor: the_foe
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-11 11:46, Hans Kloss pisze:
Chyba ¿e jaki¶ ekspert wyja¶ni przekonuj±co JAK to jest mo¿liwe...

czynnik ludzki ma nieograniczona sile.

--
the_foe

Data: 2010-04-11 03:53:14
Autor: Hans Kloss
Pierwszy g³os eksperta
On 11 Kwi, 12:38, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
W dniu 2010-04-11 11:46, Hans Kloss pisze:

> Chyba ¿e jaki¶ ekspert wyja¶ni przekonuj±co JAK to jest mo¿liwe...

czynnik ludzki ma nieograniczona sile.

Dowiedz siê czego¶ o szkoleniu pilotów. Za sterami to nie cz³owiek, to
element  maszyny. Gdyby oni reagowali jak ludzie to polataæ móg³by¶
sobie jedynie balonem. A jeszcze dla pewno¶ci, gdyby który¶ zas³ab³
albo traci³ rewolucyjn± czujno¶æ, siedzi ich w kokpicie dwóch. Dwa
cyborgi wytresowane do granic ludzkiej mo¿liwo¶ci.
Kontrolerów lotów te¿, z tego co mi wiadomo, z ³apanki nie bior±
J-23

Data: 2010-04-11 11:32:04
Autor: Tomy M.
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps082$v8s$1news.vectranet.pl...

Kiedy¶ wchodzilem w gêstej mgle na ¦nie¿kê, gdy sz³em do góry nie by³o nic widaæ, w drodze powrotnej mg³a trochê siê rozwia³a i trafi³em do schroniska, ktorego wcze¶niej nie zauwa¿y³em. Poczatkowo my¶la³em, ¿e trafilem gdzies na czesk± stronê, tymczasem ja tego schroniska nie zauwa¿y³em mimo,¿e bylo tuz przy szlaku.

 Niektórzy tego jeszcze nie do¶wiadczyli wiêc nie zrozumiej±.
Na Ma³ym Szyszaku w Karkonoszach: kolega wlaz³ na górê z nartami
pogoda by³a OK, widoczno¶æ kilkana¶cie kilometrów, trochê zimno
by³o wiêc postanowi³ natychmiast zak³adaæ narty i zje¿d¿aæ.
Po³o¿y³ narty, odpi±³ foki i zapi±³ zapiêcia, gdy siê wyprostowa³
nie widzia³ ju¿ nic... niebo, ¶nieg i mg³a zla³y siê w jedno
nie widzia³ nawet z której strony jest pod górê, a z której
w dó³. Sam wielokrotnie do¶wiadczy³em podobnego za³amania
pogody ci±gu KILKU minut (zazwyczja w górach)

--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-04-11 12:21:07
Autor: mkarwan
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps53r$7o2$1atlantis.news.neostrada.pl...
Niektórzy tego jeszcze nie do¶wiadczyli wiêc nie zrozumiej±.
Na Ma³ym Szyszaku w Karkonoszach: kolega wlaz³ na górê z nartami
pogoda by³a OK, widoczno¶æ kilkana¶cie kilometrów, trochê zimno
by³o wiêc postanowi³ natychmiast zak³adaæ narty i zje¿d¿aæ.
Po³o¿y³ narty, odpi±³ foki i zapi±³ zapiêcia, gdy siê wyprostowa³
nie widzia³ ju¿ nic... niebo, ¶nieg i mg³a zla³y siê w jedno
nie widzia³ nawet z której strony jest pod górê, a z której
w dó³. Sam wielokrotnie do¶wiadczy³em podobnego za³amania
pogody ci±gu KILKU minut (zazwyczja w górach)

W górach na skutek nagrzewania zboczy nachylonych s³oñca inaczej ni¿ plaski teren wystêpuj± w pewnych sytuacja wiêksze pr±dy konwekcyjne ni¿ na terenie p³askim. Szczególnie przy tzw. równowadze chwiejnej.
Powietrze wznosz±c siê powoduje skraplanie pary wodnej i powstanie chmury.
W chmurze widoczno¶æ jest zale¿na od ilo¶ci wytr±conej pary wodnej
To s± sprawy oczywiste wynikaj±ce z fizyki i podstawowej wiedzy meteorologicznej.
Wystarczy trochê pomy¶leæ, a nie dziwiæ siê temu co oczywiste.
Tym bardziej je¶li chodzi siê po górach.
Tym bardziej je¶li zabiera siê g³os w sprawach dotycz±cych lotnictwa.

Data: 2010-04-11 12:25:46
Autor: Tomy M.
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps7vh$dl3$1atlantis.news.neostrada.pl...

W górach na skutek nagrzewania zboczy nachylonych s³oñca inaczej ni¿ plaski teren wystêpuj± w pewnych sytuacja wiêksze pr±dy konwekcyjne ni¿ na terenie p³askim. Szczególnie przy tzw. równowadze chwiejnej.
Powietrze wznosz±c siê powoduje skraplanie pary wodnej i powstanie chmury.
W chmurze widoczno¶æ jest zale¿na od ilo¶ci wytr±conej pary wodnej
To s± sprawy oczywiste wynikaj±ce z fizyki i podstawowej wiedzy meteorologicznej.
Wystarczy trochê pomy¶leæ, a nie dziwiæ siê temu co oczywiste.
Tym bardziej je¶li chodzi siê po górach.
Tym bardziej je¶li zabiera siê g³os w sprawach dotycz±cych lotnictwa.

W górach te¿ mo¿na obserwowaæ jak chmury znikaj±
w ci±gu kilku senkund rpzy przechodzeniu nad szczytem.

 Ja jednak stosunkowa³em siê ogólnie to zmienno¶ci aury.
Nie pisa³em tego w kontek¶cie lotnictwa czy nizinnego
terenu, bo brak mi w tym zakresie do¶wiadzenia.


--

Tomy M. www.ansibl.com

Data: 2010-04-11 13:31:56
Autor: ColgatesBilly
Pierwszy g³os eksperta (+nowy trop!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????)
"Tomy M." <tomy@ansibl.com> wrote in message news:hps88h$e7i$1atlantis.news.neostrada.pl...
U¿ytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps7vh$dl3$1atlantis.news.neostrada.pl...

W górach na skutek nagrzewania zboczy nachylonych s³oñca inaczej ni¿ plaski teren wystêpuj± w pewnych sytuacja wiêksze pr±dy konwekcyjne ni¿ na terenie p³askim. Szczególnie przy tzw. równowadze chwiejnej.
Powietrze wznosz±c siê powoduje skraplanie pary wodnej i powstanie chmury.
W chmurze widoczno¶æ jest zale¿na od ilo¶ci wytr±conej pary wodnej
To s± sprawy oczywiste wynikaj±ce z fizyki i podstawowej wiedzy meteorologicznej.
Wystarczy trochê pomy¶leæ, a nie dziwiæ siê temu co oczywiste.
Tym bardziej je¶li chodzi siê po górach.
Tym bardziej je¶li zabiera siê g³os w sprawach dotycz±cych lotnictwa.

W górach te¿ mo¿na obserwowaæ jak chmury znikaj±
w ci±gu kilku senkund rpzy przechodzeniu nad szczytem.

Ja jednak stosunkowa³em siê ogólnie to zmienno¶ci aury.
Nie pisa³em tego w kontek¶cie lotnictwa czy nizinnego
terenu, bo brak mi w tym zakresie do¶wiadzenia.


MGLE TEZ MOZNA SZTUCZNIE WYWOLAC, hehe

Kol
PS pierwotnie w tytule wyszedl mi: nowy trup, ale poprawilem
by nie budzic sensacji

Data: 2010-04-11 18:18:46
Autor: cirrus
Pierwszy g³os eksperta (+nowy trop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????)
U¿ytkownik "ColgatesBilly" <Sir_kolgejts@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:bzhwn.8610$4c4.177uutiset.elisa.fi...
"Tomy M." <tomy@ansibl.com> wrote in message news:hps88h$e7i$1atlantis.news.neostrada.pl...
U¿ytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hps7vh$dl3$1atlantis.news.neostrada.pl...
W górach na skutek nagrzewania zboczy nachylonych s³oñca inaczej ni¿
plaski  teren wystêpuj± w pewnych sytuacja wiêksze pr±dy konwekcyjne
ni¿ na terenie  p³askim. Szczególnie przy tzw. równowadze chwiejnej.
Powietrze wznosz±c siê powoduje skraplanie pary wodnej i powstanie
chmury. W chmurze widoczno¶æ jest zale¿na od ilo¶ci wytr±conej pary
wodnej To s± sprawy oczywiste wynikaj±ce z fizyki i podstawowej wiedzy meteorologicznej.
Wystarczy trochê pomy¶leæ, a nie dziwiæ siê temu co oczywiste.
Tym bardziej je¶li chodzi siê po górach.
Tym bardziej je¶li zabiera siê g³os w sprawach dotycz±cych lotnictwa.
W górach te¿ mo¿na obserwowaæ jak chmury znikaj±
w ci±gu kilku senkund rpzy przechodzeniu nad szczytem.
Ja jednak stosunkowa³em siê ogólnie to zmienno¶ci aury.
Nie pisa³em tego w kontek¶cie lotnictwa czy nizinnego
terenu, bo brak mi w tym zakresie do¶wiadzenia.
MGLE TEZ MOZNA SZTUCZNIE WYWOLAC, hehe
Kol
PS pierwotnie w tytule wyszedl mi: nowy trup, ale poprawilem
by nie budzic sensacji

To nie ¿ryj tyle grochowki, a mg³y nie wywo³asz.

--
stevep

Pierwszy g³os eksperta

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona