Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Pierwszy g³os eksperta

Pierwszy g³os eksperta

Data: 2010-04-10 22:02:38
Autor: jadrys
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-10 20:48, Hans Kloss pisze:
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie
pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ:

Wypowied¼ Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego
Politechniki Szczeciñskiej (ZUT)

"Jako pilot oceniam, ¿e sugerowany w mediach b³±d pilota jest ma³o
prawdopodobny. Na podej¶ciu do l±dowania nie wykonuje siê ¿adnych
manewrów typu silne przechylenie lub nag³e zmiany prêdko¶ci. A takie
silne przechylenie zauwa¿yli ¶wiadkowie. Pilot wykona³ dodatkowe krêgi
nadlotniskowe, aby upewniæ siê co do warunków l±dowania i na tej
podstawie podj±³ uzasadnion± decyzjê o l±dowaniu. Nieprawdopodobne te¿
jest, aby do¶wiadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili siê co do
wzrokowej oceny wysoko¶ci, nawet w przypadku awarii przyrz±dów, która
jest równie¿ nieprawdopodobna. Nale¿y tutaj zauwa¿yæ, ¿e mg³a jest na
ogó³ z prze¶witami i przy dziennym ¶wietle nie stanowi istotnej
przeszkody do wzrokowej oceny warunków l±dowania. Okoliczno¶ci
wskazuj± jednak na powa¿n± awariê lub celowe zablokowanie uk³adu
sterowania. Tak± blokadê mo¿na celowo zamontowaæ tak, aby uruchomi³a
siê przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpo¶rednio na prostej przed
l±dowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa by³a
nieunikniona, gdy¿ pilot nawet zwiêkszaj±c nagle ci±g, nie by³ w
stanie wyprowadziæ mocno przechylonej ciê¿kiej maszyny, maj±c wysoko¶æ
rzêdu 50-100 m i prêdko¶æ rzêdu 260 km/h"
Wpastowa³
J-23
  

Ojejku, nie jestem ekspertem a mogê obaliæ ta teoriê - po prostu pilot podszed³ do l±dowania z za du¿± prêdko¶ci± i próbowa³ poderwaæ maszynê w ostatniej chwili. W trakcie tego wznoszenia zahaczy³ o drzewo i to spowodowa³o przechy³ samolotu  i  zredukowanie prêdko¶ci potrzebnej do wznosu, a nastêpnie spowodowa³o upadek.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2010-04-10 22:41:42
Autor: mkarwan
Pierwszy g³os eksperta

U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqlhi$sh5$1news.onet.pl...
Ojejku, nie jestem ekspertem a mogê obaliæ ta teoriê - po prostu pilot podszed³ do l±dowania z za du¿± prêdko¶ci± i próbowa³ poderwaæ maszynê w ostatniej chwili. W trakcie tego wznoszenia zahaczy³ o drzewo i to spowodowa³o przechy³ samolotu  i  zredukowanie prêdko¶ci potrzebnej do wznosu, a nastêpnie spowodowa³o upadek.

Przelecia³ pas?

Data: 2010-04-11 19:26:06
Autor: jadrys
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-10 22:41, mkarwan pisze:

U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqlhi$sh5$1news.onet.pl...
Ojejku, nie jestem ekspertem a mogê obaliæ ta teoriê - po prostu pilot podszed³ do l±dowania z za du¿± prêdko¶ci± i próbowa³ poderwaæ maszynê w ostatniej chwili. W trakcie tego wznoszenia zahaczy³ o drzewo i to spowodowa³o przechy³ samolotu  i  zredukowanie prêdko¶ci potrzebnej do wznosu, a nastêpnie spowodowa³o upadek.

Przelecia³ pas?

No musia³ przelecieæ skoro spad³ w lesie.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2010-04-11 11:02:30
Autor: cirrus
Pierwszy g³os eksperta
U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqlhi$sh5$1news.onet.pl...
W dniu 2010-04-10 20:48, Hans Kloss pisze:
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie
pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ:
Wypowied¼ Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego
Politechniki Szczeciñskiej (ZUT)
"Jako pilot oceniam, ¿e sugerowany w mediach b³±d pilota jest ma³o
prawdopodobny. Na podej¶ciu do l±dowania nie wykonuje siê ¿adnych
manewrów typu silne przechylenie lub nag³e zmiany prêdko¶ci. A takie
silne przechylenie zauwa¿yli ¶wiadkowie. Pilot wykona³ dodatkowe krêgi
nadlotniskowe, aby upewniæ siê co do warunków l±dowania i na tej
podstawie podj±³ uzasadnion± decyzjê o l±dowaniu. Nieprawdopodobne te¿
jest, aby do¶wiadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili siê co do
wzrokowej oceny wysoko¶ci, nawet w przypadku awarii przyrz±dów, która
jest równie¿ nieprawdopodobna. Nale¿y tutaj zauwa¿yæ, ¿e mg³a jest na
ogó³ z prze¶witami i przy dziennym ¶wietle nie stanowi istotnej
przeszkody do wzrokowej oceny warunków l±dowania. Okoliczno¶ci
wskazuj± jednak na powa¿n± awariê lub celowe zablokowanie uk³adu
sterowania. Tak± blokadê mo¿na celowo zamontowaæ tak, aby uruchomi³a
siê przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpo¶rednio na prostej przed
l±dowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa by³a
nieunikniona, gdy¿ pilot nawet zwiêkszaj±c nagle ci±g, nie by³ w
stanie wyprowadziæ mocno przechylonej ciê¿kiej maszyny, maj±c wysoko¶æ
rzêdu 50-100 m i prêdko¶æ rzêdu 260 km/h"
Wpastowa³
J-23
Ojejku, nie jestem ekspertem a mogê obaliæ ta teoriê - po prostu pilot podszed³ do l±dowania z za du¿± prêdko¶ci± i próbowa³ poderwaæ maszynê w ostatniej chwili. W trakcie tego wznoszenia zahaczy³ o drzewo i to spowodowa³o przechy³ samolotu  i  zredukowanie prêdko¶ci potrzebnej do wznosu, a nastêpnie spowodowa³o upadek.

Jadrys daj sobie spokój, z ciebie taki ekspert od latania jak ........................ i ja.

--
stevep

Data: 2010-04-11 19:27:00
Autor: jadrys
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-11 11:02, cirrus pisze:
U¿ytkownik "jadrys"<andrzej203@op.pl>  napisa³ w wiadomo¶ci
news:hpqlhi$sh5$1news.onet.pl...
  
W dniu 2010-04-10 20:48, Hans Kloss pisze:
    
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie
pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ:
Wypowied¼ Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego
Politechniki Szczeciñskiej (ZUT)
"Jako pilot oceniam, ¿e sugerowany w mediach b³±d pilota jest ma³o
prawdopodobny. Na podej¶ciu do l±dowania nie wykonuje siê ¿adnych
manewrów typu silne przechylenie lub nag³e zmiany prêdko¶ci. A takie
silne przechylenie zauwa¿yli ¶wiadkowie. Pilot wykona³ dodatkowe krêgi
nadlotniskowe, aby upewniæ siê co do warunków l±dowania i na tej
podstawie podj±³ uzasadnion± decyzjê o l±dowaniu. Nieprawdopodobne te¿
jest, aby do¶wiadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili siê co do
wzrokowej oceny wysoko¶ci, nawet w przypadku awarii przyrz±dów, która
jest równie¿ nieprawdopodobna. Nale¿y tutaj zauwa¿yæ, ¿e mg³a jest na
ogó³ z prze¶witami i przy dziennym ¶wietle nie stanowi istotnej
przeszkody do wzrokowej oceny warunków l±dowania. Okoliczno¶ci
wskazuj± jednak na powa¿n± awariê lub celowe zablokowanie uk³adu
sterowania. Tak± blokadê mo¿na celowo zamontowaæ tak, aby uruchomi³a
siê przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpo¶rednio na prostej przed
l±dowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa by³a
nieunikniona, gdy¿ pilot nawet zwiêkszaj±c nagle ci±g, nie by³ w
stanie wyprowadziæ mocno przechylonej ciê¿kiej maszyny, maj±c wysoko¶æ
rzêdu 50-100 m i prêdko¶æ rzêdu 260 km/h"
Wpastowa³
J-23
      
Ojejku, nie jestem ekspertem a mogê obaliæ ta teoriê - po prostu pilot
podszed³ do l±dowania z za du¿± prêdko¶ci± i próbowa³ poderwaæ maszynê w
ostatniej chwili. W trakcie tego wznoszenia zahaczy³ o drzewo i to
spowodowa³o przechy³ samolotu  i  zredukowanie prêdko¶ci potrzebnej do
wznosu, a nastêpnie spowodowa³o upadek.
    
Jadrys daj sobie spokój, z ciebie taki ekspert od latania jak
....................... i ja.

  

Oj mylisz siê Stefanie - mieszkam nieca³e 2 km. od lotniska wojskowego i czêsto widê startuj±ce i l±duj±ce samoloty, tak¿e pasa¿erskie.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2010-04-11 19:24:32
Autor: jadrys
Pierwszy g³os eksperta
W dniu 2010-04-10 22:59, Bolek Walizka pisze:
U¿ytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpqlhi$sh5$1news.onet.pl...
Ojejku, nie jestem ekspertem a mogê obaliæ ta teoriê - po prostu pilot podszed³ do l±dowania z za du¿± prêdko¶ci± i próbowa³ poderwaæ maszynê w ostatniej chwili.

Probowal poderwac maszyne gdy zorientowal sie, ze jest naprowadzony przez system I kategorii 100 m obok pasa startowego nad trawa i to podobno wcale nie rownolegle do pasa.

W trakcie tego wznoszenia zahaczy³ o drzewo i to spowodowa³o przechy³ samolotu

Przechyl byl podobno spowodowany zbyt gwaltownym wznoszeniem i przez to redukcja predkosci a przy tym drzewa.

i  zredukowanie prêdko¶ci potrzebnej do wznosu, a nastêpnie spowodowa³o upadek.


No tak do koñca to lepiej na g³osy ekspertów, albo chocia¿ naocznych ¶wiadków. Jak na razie wersje które s± podawane zaprzeczaj± sobie nawzajem.


--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..
Instaluj±c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Pierwszy g³os eksperta

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona