Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Pierwszy g³os eksperta

Pierwszy g³os eksperta

Data: 2010-04-10 13:52:50
Autor: Antenka
Pierwszy g³os eksperta
On 10 Kwi, 20:48, Hans Kloss <mrdevi...@gmail.com> wrote:
...w sprawie katastrofy prezydenckiego samolotu. W ka¿dym razie
pierwszy jaki uda³o mi siê znale¼æ:

Wypowied¼ Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego
Politechniki Szczeciñskiej (ZUT)

"Jako pilot oceniam, ¿e sugerowany w mediach b³±d pilota jest ma³o
prawdopodobny. Na podej¶ciu do l±dowania nie wykonuje siê ¿adnych
manewrów typu silne przechylenie lub nag³e zmiany prêdko¶ci. A takie
silne przechylenie zauwa¿yli ¶wiadkowie. Pilot wykona³ dodatkowe krêgi
nadlotniskowe, aby upewniæ siê co do warunków l±dowania i na tej
podstawie podj±³ uzasadnion± decyzjê o l±dowaniu. Nieprawdopodobne te¿
jest, aby do¶wiadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili siê co do
wzrokowej oceny wysoko¶ci, nawet w przypadku awarii przyrz±dów, która
jest równie¿ nieprawdopodobna. Nale¿y tutaj zauwa¿yæ, ¿e mg³a jest na
ogó³ z prze¶witami i przy dziennym ¶wietle nie stanowi istotnej
przeszkody do wzrokowej oceny warunków l±dowania. Okoliczno¶ci
wskazuj± jednak na powa¿n± awariê lub celowe zablokowanie uk³adu
sterowania. Tak± blokadê mo¿na celowo zamontowaæ tak, aby uruchomi³a
siê przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpo¶rednio na prostej przed
l±dowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa by³a
nieunikniona, gdy¿ pilot nawet zwiêkszaj±c nagle ci±g, nie by³ w
stanie wyprowadziæ mocno przechylonej ciê¿kiej maszyny, maj±c wysoko¶æ
rzêdu 50-100 m i prêdko¶æ rzêdu 260 km/h"
Wpastowa³
J-23

Bardzo przekonywuj±ce

Antenka

Pierwszy g³os eksperta

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona