Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Pierwszy lot A400M

Pierwszy lot A400M

Data: 2009-12-13 13:57:57
Autor: PL(N)umber_One
Pierwszy lot A400M
Data: 2009-12-13 15:27:36
Autor: FD
Pierwszy lot A400M
PL(N)umber_One pisze:
Witam
http://tiny.pl/hx8d9
PP


30 mld euro
30 lat projektowania
a prototyp dopiero zaczyna latac
to po prostu chore jest... 100% komuna

Data: 2009-12-13 17:20:38
Autor: Grzegorz
Pierwszy lot A400M
Hello FD !:

30 mld euro
30 lat projektowania
a prototyp dopiero zaczyna latac
to po prostu chore jest... 100% komuna

No wiesz :-D !!!

Komuna, to ma Mriję, kilka takich Euro-marnotrawców by pomieściła ....

pzdrw.
--
Grzegorz

maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

Data: 2009-12-13 22:05:25
Autor: chemik333
Pierwszy lot A400M
FD wrote:
30 mld euro
30 lat projektowania
a prototyp dopiero zaczyna latac
to po prostu chore jest... 100% komuna

czekac tylko jak mu jeszcze ogranicza ladownosc do poziomu herculesa i
kosztowac to bedzie tyle co galaxy :)

--
chemik333

Data: 2009-12-13 23:09:04
Autor: stabillo
Pierwszy lot A400M

Użytkownik "FD" <fakedetector@o2.pl> napisał w wiadomości news:hg2tqv$l5e$1atlantis.news.neostrada.pl...
to po prostu chore jest... 100% komuna

pokaz mi wielkie samoloty nie zbudowane przez komune ? i nie pisz tu o boeingu, bo nikt tak jak panstwo nie wpompowalo w niego mase kasy,w mniej lub bardziej oficjalny sposob.

Data: 2009-12-13 23:47:37
Autor: FD
Pierwszy lot A400M
stabillo pisze:

pokaz mi wielkie samoloty nie zbudowane przez komune ? i nie pisz tu o boeingu, bo nikt tak jak panstwo nie wpompowalo w niego mase kasy,w mniej lub bardziej oficjalny sposob.

primo - a400 nie jest wielki
secundo - np. C130 oblatany 4 lata po rozpisaniu konkursu przez USAF
tertio - jaki transportowiec benka masz na mysli ??? hmmm chyba nie C17 bo to w sumie MDD
quatro - nawet embrion ze swoią 390ka lepiej sobie radzi....
quinto - biuro antonowa tez 30 lat nie pitolilo sie z ruslanem, a 70tka tez powstala duzo szybciej
(ino program padl przez rozpad zsrr). Z resztą program An70 zaczal sie pozniej niz program a400
a samolot juz dawno oblatany :>

tak czy inaczej opracowanie tych maszyn kosztowalo miliony$.... a nie *miliardy*

Data: 2009-12-14 01:46:44
Autor: pIOTER
Pierwszy lot A400M
tu nie chodzi tyle o sam platowiec co silniki do niego
a 30 lat temu to nie zaczeto konstruowac tego samolotu tylko zaczeto gadac ze przydalby sie taki samolot

pIOTER

Data: 2009-12-14 13:10:43
Autor: FD
Pierwszy lot A400M
pIOTER pisze:
tu nie chodzi tyle o sam platowiec co silniki do niego
a 30 lat temu to nie zaczeto konstruowac tego samolotu tylko zaczeto gadac ze przydalby sie taki samolot

cokolwiek by nie powiedziec... i jakiekolwiek by zalozenie przyjac to jest
po prostu kosmicznie drogo
nie ma bata zeby tego nie mozna bylo opracowac taniej
30 miliardów euro!!!! i jeszcze im malo....
szantarzuja klientów ze jak nie doloza do bedzie mniej samolotów
ba, nawet produkcja (oprzyzadowanie) nie jest przygotowana

Data: 2009-12-14 15:20:45
Autor: Tomek
Pierwszy lot A400M

Użytkownik "FD" <fakedetector@o2.pl> napisał w wiadomości news:hg3r4g$rho$1atlantis.news.neostrada.pl...
primo - a400 nie jest wielki
secundo - np. C130 oblatany 4 lata po rozpisaniu konkursu przez USAF
tertio - jaki transportowiec benka masz na mysli ??? hmmm chyba nie C17 bo to w sumie MDD
quatro - nawet embrion ze swoią 390ka lepiej sobie radzi....
quinto - biuro antonowa tez 30 lat nie pitolilo sie z ruslanem, a 70tka tez powstala duzo szybciej
(ino program padl przez rozpad zsrr). Z resztą program An70 zaczal sie pozniej niz program a400
a samolot juz dawno oblatany :>

Są i inne błędy, silniki o mocach 12.000 i 15.000 KM
produkowali Rosjanie, ba ze śmigłami przeciwbieżnymi
i pracującymi w warunkach nadkrytycznych.
W dobie naprawdę udanych silników turbowentylatorowych
projektowanie samolotu tej wielkości z nowo opracowywanymi
silnikami turbośmigłowymi to totalne nieporozuminie.
Ja nie wróżę tej masznie żadnego sukcesu komrcyjnego.
T.

Data: 2009-12-14 16:11:53
Autor: FD
Pierwszy lot A400M
Tomek pisze:

Są i inne błędy, silniki o mocach 12.000 i 15.000 KM
produkowali Rosjanie, ba ze śmigłami przeciwbieżnymi
i pracującymi w warunkach nadkrytycznych.

no :) Kuzniecowy z np. Tu95 , An22

W dobie naprawdę udanych silników turbowentylatorowych
projektowanie samolotu tej wielkości z nowo opracowywanymi
silnikami turbośmigłowymi to totalne nieporozuminie.

niekoniecznie... klania sie ekonomika i wydajnosc napedu

Ja nie wróżę tej masznie żadnego sukcesu komrcyjnego.
T.

"sukces" bedzie bo: wladowali juz w to za duzo kasy, nie przyznaja
sie do bledu, sztucznie to podtrzymaja zeby idee UE zrealizowac
itp.

Data: 2009-12-14 16:57:48
Autor: Tomek
Pierwszy lot A400M

Użytkownik "FD" <fakedetector@o2.pl> napisał w wiadomości news:hg5kq1$ggg$1atlantis.news.neostrada.pl...
W dobie naprawdę udanych silników turbowentylatorowych
projektowanie samolotu tej wielkości z nowo opracowywanymi
silnikami turbośmigłowymi to totalne nieporozuminie.

niekoniecznie... klania sie ekonomika i wydajnosc napedu

Przy prędkościach nie przekaczajacych 0,6M wydajność naędu
jest istotnie wyższa. Ale po fotografii napędu prędkość
projektowana jest wyższa, co niweczy zyski.
Może start z lądowisk trawiastych ma tu jakiś zysk
jednak powątpiewam w sensowność takigo przedsięwzięcia.
dla samolotu tej wielkości.
Reszta to próba dobudoania teorii wobec fiasku przedsięwzięcia.
T.

Data: 2009-12-14 21:33:58
Autor: pIOTER
Pierwszy lot A400M
zwroc uwage na smigla ;)
Zreszta w przypadku prowizorycznych lotnisk jest wtedy mniejsze prawdopodobienstwo zassania ciala obcego, emitowany halas tez powinien byc nizszy

pIOTER

Data: 2009-12-15 08:54:19
Autor: Tomek
Pierwszy lot A400M

Użytkownik "pIOTER" <giray@wupe.peel> napisał w wiadomości news:hg684c$kuh$1nemesis.news.neostrada.pl...
zwroc uwage na smigla ;)
Zreszta w przypadku prowizorycznych lotnisk jest wtedy mniejsze prawdopodobienstwo zassania ciala obcego, emitowany halas tez powinien byc nizszy

Obecne turbowentylatory generują hałas
porównywalny z silnikami turbośmigłowymi
o śmigłach nadkrytycznych..A lądowanie
na terenach trawiastych toraczej rowaząnia
hipotetyczno-teoretyczne bo w zasadzie
cieższymi maszynami się tego nie praktykuje.

Data: 2009-12-15 23:43:11
Autor: Rabbit McCroolick
Pierwszy lot A400M

Użytkownik "Tomek" <marekjan63@o2.pl> napisał w wiadomości news:hg7fbe$lq3$1inews.gazeta.pl...

A lądowanie na terenach trawiastych toraczej rowaząnia
hipotetyczno-teoretyczne bo w zasadzie
cieższymi maszynami się tego nie praktykuje.

Hipotetyczno - teoretyczne?

http://www.youtube.com/user/paveltul#p/u/28/aqRC0RwRwKM

http://www.youtube.com/user/paveltul#p/u/29/oxS8VSMcCg8

Oczywiście wygodniejsze jest użytkowanie Anteuszy na betonowych pasach, ale na trawiastych też dają radę, zresztą z takim założeniem konstruuowano Rusłana a nawet Mriję.

Data: 2009-12-16 00:32:03
Autor: FD
Pierwszy lot A400M
Tomek pisze:


Obecne turbowentylatory generują hałas porównywalny z silnikami
turbośmigłowymi o śmigłach nadkrytycznych..

no... czyli nie jest tak zle ;)

A lądowanie
na terenach trawiastych toraczej rowaząnia hipotetyczno-teoretyczne
bo w zasadzie cieższymi maszynami się tego nie praktykuje.

a. A400 nie jest maszyna klasy ciezkiej
b. duzo ciezszymi antkami na trawie sie ladowalo....
c. maszyny tej klasy w zasadzie musza byc przystosowane do latania i
obslugi na lądowiskach, powiedzmy "mniej cywilizowanych"
i czesto to robią!

Pierwszy lot A400M

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona