Pierwszy motocykl, czy warto stary?

Data: 2011-05-18 10:36:48
Autor: Krzysiek
Pierwszy motocykl, czy warto stary?
Czy warto w ogóle kupić stary motocykl np. z lat 90-93 - wiadomo ze względu na koszt zakupu?
Wiem że nie ma co patrzeć na przebiegi, niestety stan sprzętu sam również nie będę umiał ocenić.
Jakie są najczęściej występujące problemy?
Rozglądam się za virażką 250. za 4-5 tys. zł.
Zupełnie nie mam rozeznania ile taki motocykl potrafi przejeździć w swoim "życiu"...

--
Nowicjusz

Data: 2011-05-18 09:15:29
Autor: Piotr Klimek
Pierwszy motocykl, czy warto stary?
Dnia (Wed, 18 May 2011 10:36:48 +0200) ktos podajacy sie za Krzysiek
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

Koszt zakupu to kropla w morzu jezeli chodzi o eksploatacje motocykla.
Kiedys opisalem ile kosztowalo mnie posiadanie GS500 przez pierwszy rok.

http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/browse_thread/thread/ecb557174f2c5e2b/00be49407e432e3f

W skrocie, motocykl za 5kzl, koszty 9kzl w pierwszym sezonie, razem 14kzl.

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2011-05-18 11:43:50
Autor: Krzysiek
W dniu 2011-05-18 11:15, Piotr Klimek pisze:
[...]

no to mnie ścięło z nóg...
Chociaż gdyby nie wliczać ubioru, koszt zakupu i paliwa to nie wygląda to aż tak źle.
Przeglądy są takie drogie, po 500 zł.?

--
Nowicjusz

Data: 2011-05-18 09:46:38
Autor: Piotr Klimek
Pierwszy motocykl, czy warto stary?
Dnia (Wed, 18 May 2011 11:43:50 +0200) ktos podajacy sie za Krzysiek
[...]

Za przyjemnosci sie placi :)

Chociaż gdyby nie wliczać ubioru, koszt zakupu i paliwa to nie wygląda to aż tak źle.

No ale ciuchy skads wziasc musisz.

Przeglądy są takie drogie, po 500 zł.?

Zalezy jak sie ceni Twoj mechanik. Mozna tez dlubac samemu, tak czy
inaczej serwisy robi sie czesciej niz w samochodach i czesci sa drozsze.

Data: 2011-05-18 11:47:23
Autor: Jasio
Użytkownik "Krzysiek" <anonim@anonim.pl> napisał w wiadomości news:ir049e$ii4$1news.onet.pl...

no to mnie ścięło z nóg...
Chociaż gdyby nie wliczać ubioru, koszt zakupu i paliwa to nie wygląda to aż tak źle.

A gdyby również odliczyć koszty opon, klocków i napędu, to posiadanie motocykla wypada naprawdę tanio.
No, bez jaj. PK podał prawdziwe koszty używania motocykla. Może tylko z tymi kluczykami przesadził.

Przeglądy są takie drogie, po 500 zł.?

Tu Piotr podał przeglądy w serwisie a nie obowiązkowe badania techniczne.

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-05-18 09:49:49
Autor: Piotr Klimek
Pierwszy motocykl, czy warto stary?
Dnia (Wed, 18 May 2011 11:47:23 +0200) ktos podajacy sie za Jasio
[...]

Od tamtego czasu mam juz kolejny motocykl i nigdy wiecej kluczykow nie
zgubilem, wiec statystycznie zdarza sie to zadko i koszt jest pomijalny :)

Data: 2011-05-18 13:47:30
Autor: Carramba
Pierwszy motocykl, czy warto stary?
Co do sensu zakupu dosc leciwego moto mam nieco odmienne zdanie. W tamtym roku kupilem w kwietniu BMW F 650 rocznik 1997, za 7200 zł, moto miało wymieniony olej i filtry, robilem tylko zawory luz, plytki i robota jakies 260 zł, w tym mechanik jeszcze cos robil ale juz dzis dokladnie nie pamietam < a gazniki czyscil, ustawił i wymienił jakieś gumki uszczelniające zawory iglicowe.  Moto sprzedalem po wakacjach za ta sama cene, za jaka kupilem. Pojezdzilem prawie 5 miesięcy i bylem bardzo zadowolony z motorku.
Ceny czesci w serwisie BMW nie porazaly, a wrecz zaskoczyly mnie pozytywnie. Np. płytki do regulacji zaworów po 9 zeta, komplet naprawczy gaznika 72 zeta.
Słowem nie ma reguły, zalezy od kogo kupujesz, ja kupilem od znajomego i szczerze mi powiedzial co kupuje i co nalezy jeszcze zrobic aby moto polatalo. A Beemka byla prosto z Belgii.
Pozdrawiam

Data: 2011-05-18 12:16:57
Autor: Krzysiek
W dniu 2011-05-18 11:47, Jasio pisze:
[...]

pisałem że szukam motocyklu w tej kwocie, koszty ubioru to co innego. Są to wydatki jednorazowe. Paliwo do samochodu też tankuję - więc to mogę pominąć.

--
Nowicjusz

Data: 2011-05-18 12:32:19
Autor: duddits
On 18.05.2011 12:16, Krzysiek wrote:
pisałem że szukam motocyklu w tej kwocie, koszty ubioru to co innego. Są
to wydatki jednorazowe.

Żebyś się nie zdziwił. Ile to ja już ciuchów na moto zakupiłem jednorazowo :)

--
duddits

Data: 2011-05-18 16:32:42
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-05-18 12:32, duddits pisze:
[...]

Ja się ostatnio dowiedziałem w sklepie który handluje ciuchami roleffa że kurtka to max na 2 sezony starcza a później trzeba wymienić ;)

Naturalnie facet ma racje dlatego zakup kurtek roleffa odradzam każdemu kogo spotkam.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-05-18 15:04:23
Autor: Glub
The_EaGle <ehge@jss.com> wrote:
W dniu 2011-05-18 12:32, duddits pisze:

Ja się ostatnio dowiedziałem w sklepie który handluje ciuchami roleffa że
kurtka to max na 2 sezony starcza a później trzeba wymienić ;)

Zdziera sie powloka od tarcia powietrza zapewne....

--
Glub SW-T400

Data: 2011-05-18 17:20:51
Autor: Tom01
W dniu 11-05-18 17:04, Glub pisze:
Zdziera sie powloka od tarcia powietrza zapewne....

Urywają sie ciągadła od zamków, pruje się tu i ówdzie.

--
Tom01

Data: 2011-05-19 12:11:24
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-05-18 17:20, Tom01 pisze:
W dniu 11-05-18 17:04, Glub pisze:
Zdziera sie powloka od tarcia powietrza zapewne....

Urywają sie ciągadła od zamków, pruje się tu i ówdzie.

Właśnie, ja wymieniałem już chyba wszystkie zamki - także jak ktoś kupi sobie kurtkę roleffa za np 500zł to niech doliczy 200 na wymianę zamków w ciągu roku. Czyli za 700zł to jest marna kurtka...

Data: 2011-05-20 07:51:41
Autor: amos
On 19 Maj, 12:11, The_EaGle <e...@jss.com> wrote:
Właśnie, ja wymieniałem już chyba wszystkie zamki - także jak ktoś kupi
sobie kurtkę roleffa za np 500zł to niech doliczy 200 na wymianę zamków
w ciągu roku. Czyli za 700zł to jest marna kurtka...

Ach, faktycznie zapomnialem ze i mi polecial zamek w roleffie po ok 1
miesiacu uzywania.
Dopisuje sie do listy!

--
amos

Data: 2011-05-18 16:45:52
Autor: duddits
On 18.05.2011 16:32, The_EaGle wrote:
Naturalnie facet ma racje dlatego zakup kurtek roleffa odradzam każdemu
kogo spotkam.

Ja z tych samych powodów odradzam Modekę :)

--
duddits

Data: 2011-05-18 15:04:23
Autor: Glub
duddits <duddits@NOSPAMfz8n.pl> wrote:
On 18.05.2011 16:32, The_EaGle wrote:
Naturalnie facet ma racje dlatego zakup kurtek roleffa odradzam kaĹźdemu
kogo spotkam.

Ja z tych samych powodów odradzam Modekę :)

A co polecasz?

--
Glub SW-T400

Data: 2011-05-18 19:48:32
Autor: duddits
Pierwszy motocykl, czy warto stary?
W dniu 2011-05-18 17:04, Glub pisze:
A co polecasz?

Do turystyki polecam coś z oferty Halvarssonsa. Mam kurtkę tekstylną z
wypinaną membraną i outlastem - jestem z niej bardzo zadowolony. Wymięka
tylko w upałach no i do latania po mieście jest ciutkę za długa. Spodnie
skórzane tej samej firmy, również z podpinką. Tego zestawu używam jak
jest chłodniej. Oczywiście komplet ładnie spina się suwakiem.
Wszystko jest bardzo porządnie uszyte i zszyte - nic się nie rozłazi i
nie pruje czego nie mogę powiedzieć o Modece.

Do sportu to nie będę silił się na oryginalność: coś z oferty tzw.
wiodących producentów i raczej kombinezon jednoczęściowy (dwuczęściowy w
razie szlifu na torze może się w miejscu spięcia rozejść). Arlen Ness,
Dainese, Berik - coś z tego bym brał.

Na miasto w ciepłe dni to jakaś lekka kurtka (ja ciągle mam Modekę
Shield Pro - lekka specjalnie to ona nie jest) z ochraniaczami i
wzmacniane kevlarem jeansy (w moim przypadku: Mottowear model Urban).

--
duddits
FZ8N.pl

Data: 2011-05-18 17:00:10
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-05-18 16:45, duddits pisze:
On 18.05.2011 16:32, The_EaGle wrote:
Naturalnie facet ma racje dlatego zakup kurtek roleffa odradzam każdemu
kogo spotkam.

Ja z tych samych powodów odradzam Modekę :)

Chcesz powiedzieć że roleff jest tak samo dobry jak modeka czy że modeka tak samo słaba jak roleff? ;)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-05-18 19:31:46
Autor: duddits
W dniu 2011-05-18 17:00, The_EaGle pisze:
Chcesz powiedzieć że roleff jest tak samo dobry jak modeka czy że modeka
tak samo słaba jak roleff? ;)

Yyy ..., tak.

:)

--
duddits
FZ8N.pl

Data: 2011-05-20 07:39:20
Autor: amos
On 18 Maj, 16:32, The_EaGle <e...@jss.com> wrote:
[...]

Jesli latasz 2 tys rocznie i do tego masz druga na zmiane, to
gwarantuje, ze wytrzyma dluzej ;)

Fakt faktem, na trwale nie wygladaja. Mam min roleffa taka drugi
sezon, uzywam jej malo, lecz slady zuzycia juz widac.
--
zdrowka
amos

Data: 2011-05-23 13:15:19
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-05-20 16:39, amos pisze:
[...]

Ja na swojej przeturlałem się 3 sezony i zaczynam 4ty i jakieś 35tys km i to ewidentnie jej ostatni sezon. W tym czasie wymieniłem WSZYSTKIE zamki po za tymi od wywietrzników co się je otwiera na wiosnę i zamyka na jesieni... Wiec nie polecam... Acha rękawice roleffa są jeszcze gorsze prują się niemiłosiernie...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-05-18 16:24:26
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-05-18 11:43, Krzysiek pisze:
[...]

Samochód osobowy wychodzi mniej więcej 10-12 tys PLN rocznie. Motocykl mniej.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-05-18 17:27:20
Autor: Gr4N4c1K
Dnia 18-05-2011 o 16:24:26 The_EaGle <ehge@jss.com> napisał(a):

Samochód osobowy wychodzi mniej więcej 10-12 tys PLN rocznie. Motocykl  mniej.

Pozdrawiam
Rafał

to jakiś strasznie drogi samochód... bentley?? farrari??

tyle to mi wyszło jak podliczyłem 8 lat eksploatacji. czynności obsługowe  i naprawy. nie liczę tylko paliwa.

pozdrawiam

Data: 2011-05-18 19:50:18
Autor: duddits
Pierwszy motocykl, czy warto stary?
W dniu 2011-05-18 17:27, Gr4N4c1K pisze:
nie liczę tylko paliwa.

O, bez paliwa jeździsz? Super :)
Opatentuj, bo Japończycy zaraz ukradną ... :)

--
duddits
FZ8N.pl

Data: 2011-05-18 19:53:51
Autor: Arni
duddits pisze:
W dniu 2011-05-18 17:27, Gr4N4c1K pisze:
nie liczę tylko paliwa.

O, bez paliwa jeździsz? Super :)
Opatentuj, bo Japończycy zaraz ukradną ... :)

koszty paliwa ponosza wszyscy. Im wiecej jezdza tym wieksze. A koszty napraw to juz zupelnie niezwiazane z przebiegiem moga byc

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2011-05-19 06:49:35
Autor: Piotr Klimek
Pierwszy motocykl, czy warto stary?
Dnia (Wed, 18 May 2011 19:53:51 +0200) ktos podajacy sie za Arni
[...]

Im wiecej jezdzisz tym czesciej sie robi serwis, wiec jesli liczyc koszty
eksploatacji to tylko po wliczeniu paliwa, bo inaczej to nie ma moim
zdaniem sensu.

Data: 2011-05-19 10:04:26
Autor: Arni
Piotr Klimek pisze:

[...]

ja nie pisze o planowanych przegladach tylko o awaryjnosci i kosztach takich napraw. A to moze byc zupełnie niezwiazane z niczym

Data: 2011-05-19 08:08:57
Autor: Piotr Klimek
Pierwszy motocykl, czy warto stary?
Dnia (Thu, 19 May 2011 10:04:26 +0200) ktos podajacy sie za Arni
[...]

Moim zdaniem awaryjnosc jest rowniez powiazana z przebiegiem. Ale w sumie
to mniejsza o to, niech sobie kazdy liczy jak mu wygodniej.

Data: 2011-05-19 10:21:49
Autor: Jasio
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości news:slrn.pl.it9k8v.vj4.usenetpiko.homelinux.net...
Dnia (Thu, 19 May 2011 10:04:26 +0200) ktos podajacy sie za Arni
wyklawiaturowal co nastepuje:

[ciach]
[...]

A dokładnie jest powiązana i ze stanem i z przebiegiem.
Jeśli kupisz sobie brytyjskiego sztrucla, który był parkowany przy ulicy i jeżdżony przez 12miesięcy w roku to i mały przebieg nie uratuje przed dużą awaryjnością.
Howgh.

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-05-19 10:34:15
Autor: duddits
On 19.05.2011 10:08, Piotr Klimek wrote:
Moim zdaniem awaryjnosc jest rowniez powiazana z przebiegiem. Ale w sumie
to mniejsza o to, niech sobie kazdy liczy jak mu wygodniej.

No najwyraźniej. Ja nie bardzo sobie wyobrażam jak w takim szacowaniu można pomijać koszt paliwa :)

--
duddits

Data: 2011-05-19 12:32:35
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-05-19 10:08, Piotr Klimek pisze:

Moim zdaniem awaryjnosc jest rowniez powiazana z przebiegiem. Ale w sumie
to mniejsza o to, niech sobie kazdy liczy jak mu wygodniej.

Oczywiście że tak, awaryjność jest tym większa im większy przebieg i wiek pojazdu to naturalne. Szansa na wystąpienie awarii rośnie wraz z przebiegiem aż dochodzi do 100%.

Wystarczy popatrzeć na statystyki Dekry czy ADAC, gdzie mówi sie o awaryjności np układu przeniesienia napędu dla aut 0-3 lata np 3% ogółu, a dla aut 5-7 lat 10% ogółu i ta wielkość rośnie wraz z wiekiem.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-05-19 12:29:37
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-05-19 10:04, Arni pisze:
Piotr Klimek pisze:

[...]

Koszty posiadania samochodu to wszystkie opłaty - tak jak koszty posiadania motocykla. Jak byś nie posiadał motocykla to byś nie kupował kasku czy oleju motocyklowego. W rezultacie jeśli mowa o kosztach to powinno się uwzględniać wszystko łącznie z tym co napisał wcześniej grupowicz - koszty wynajęcia garażu - jeżeli takie ponosi. Generalnie te wszystkie pieniądze które wydajesz na auto czy motocykl to tyle ile ubywa ci z kieszeni z samego faktu posiadania. :)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-05-19 17:05:37
Autor: Kuczu
W dniu 2011-05-19 12:29, The_EaGle pisze:

[...]

Browary wypite na zlotach tez trzeba liczyc ? A co ze skarpetami ? Bo gdy jade to nie chodze wiec skarpety zuzywaja sie wolniej. Mozna takie oszczednosci odliczac od kosztow ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2011-05-20 13:22:29
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-05-19 17:05, Kuczu pisze:
[...]

Możesz liczyć jak chcesz. Natomiast jak ktoś pyta o koszt posiadania motocykla to nie należy moim zdaniem mówić mu że koszt motocykla plus ubranie i kask to wszystko. Dobrze jest wspomnieć także o prawdopodobnie spalonym paliwie np na tych zlotach czy też innych pierdołach.

Jako że ja dojeżdżam do pracy motocyklem to jakiś koszt posiadania motocykla powoduje że zmniejsza się koszt posiadania samochodu - ale powiedzmy sobie szczerze to są większe a nie mniejsze wydatki :) nawet jak by ten samochód spalał 2x więcej od motocykla.

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-05-20 17:11:00
Autor: Kuczu
W dniu 2011-05-20 13:22, The_EaGle pisze:

[...]

ALE PO CO TO LICZYC ?? Paliwo sie konczy to sie je tankuje. I tyle. Nigdy nie rozumialem dzbanow zbierajacych paragony i robiacych tabelki.

Data: 2011-05-20 14:01:58
Autor: amos
On 20 Maj, 17:11, Kuczu <qczu...@gmail.com> wrote:
ALE PO CO TO LICZYC ?? Paliwo sie konczy to sie je tankuje. I tyle.
Nigdy nie rozumialem dzbanow zbierajacych paragony i robiacych tabelki.

Jak sie kupuje oszczedne auto  (albo moto) to sie liczy, aby miec
potwierdzenie slusznosci swojego wyboru.

Ja w przypadku zarowno auto jak i moto szybko przestalem liczyc.
Szkoda zdrowia...
Powrot na nowym moto do domu kosztowal mnie 10L/100 ;D

Potem bylo troche lepiej, ale jazda ponizej 4,5 RPM nie ma sensu nawet
w przypadku zyklego nakeda. No i przestalem liczyc. Przynajmniej
przyjemnosc z jazdy jest.

--
amos

Data: 2011-05-21 00:51:22
Autor: amos
Pierwszy motocykl, czy warto stary?

amos napisał(a
 4,5 RPM No i przestalem liczyc. Przynajmniej
przyjemnosc z jazdy jest.

4,5 kRPM of course

Data: 2011-05-19 18:19:50
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-05-19 12:29, Użytkownik The_EaGle napisał:

[...]

Koszty za paliwo nie bardzo są związane z posiadaniem a bardziej
z używaniem. Jak nie posiadam a pożyczę to ponoszę jak posiadam
ale trzymam w garażu i tylko chromy pucuje to nie ponoszę.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-20 13:17:24
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-05-19 18:19, RadoslawF pisze:

[...]

Czy byś używał jak byś nie posiadał? No wiec sam sobie odpowiedz.

Jak nie posiadam a pożyczę to ponoszę jak posiadam
ale trzymam w garażu i tylko chromy pucuje to nie ponoszę.

Jak pożyczysz za darmo to wielbić tego co ci pożyczył ale jak wynajmiesz za np 100zł za dobę to koszt będzie ilość dni x 100zł plus paliwo jakie spalisz = całkowity koszt posiadania przez tą ilość dni motocykla.

Jak masz na własność to ponoszisz XXXXX PLN kosztów rocznie. Są to koszty związane ze wszystkim co ma motocyklowe w nazwie ;)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-05-20 14:50:21
Autor: RadoslawF
Dnia 2011-05-20 13:17, Użytkownik The_EaGle napisał:

Koszty za paliwo nie bardzo są związane z posiadaniem a bardziej
z używaniem.

Czy byś używał jak byś nie posiadał? No wiec sam sobie odpowiedz.

Zdarza się że używam sprzęty których nie posiadam na własność.
Było też jak chorowałem i nie bardzo mogłem chodzić a jeżdżeniu
nie wspominam to sprzęt stał w garażu z którego wyjeżdżał
dwa razy w sezonie. Płaciłem za ubezpieczenie, za badanie
techniczne, za paliwo płacił kolega który nim na to badanie
pojechał. No ale fakt że trasę to miał bardzo dziwną bo zamiast
kilkunastu kilometrów wyszło mu sto kilkadziesiąt. :-)

[...]

Owszem, z zastrzeżeniem że koszty paliwa ponoszę tylko jak
jeżdżę. I to niezależnie czy mój czy pożyczony.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-19 12:13:41
Autor: The_EaGle
[...]

Naturalnie że z paliwem.
Wliczam:
- paliwo
- AC/OC
- serwis
- opony
- różne inne pierdoły
rocznie przebywam 40-45tys km  - jeżdżę dieslem CR jak nie jeżdżę motocyklem

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-05-19 09:29:09
Autor: Krzysiek
W dniu 2011-05-18 16:24, The_EaGle pisze:

Samochód osobowy wychodzi mniej więcej 10-12 tys PLN rocznie. Motocykl
mniej.

eee.. eksploatacja samochodu od momentu zakupu przez 3 lata wyszła mnie ok. 19 tys. (prowadzę rejestr) - w tym: paliwo, wymiana tarcz hamulcowych, przeglądy, wymiany filtrów i oleju, ubezpieczenie, wymiana amortyzatorów i sprężyn, kilka drobnych napraw i montaż instalacji gazowej. Przejechałem nim ok. 70 tys. km.

--
Nowicjusz

Data: 2011-05-19 11:50:17
Autor: marcin
Użytkownik "Krzysiek" <anonim@anonim.pl> napisał w wiadomości news:ir2gr9$ijs$1news.onet.pl...
eee.. eksploatacja samochodu od momentu zakupu przez 3 lata wyszła mnie
ok. 19 tys. (prowadzę rejestr) - w tym: paliwo

Zakładając, że paliłby Ci tylko 5l/100km benzyna na przejechanie tych 70 tys. km kosztowałaby ok. 17 000... Nawet jesli masz gaz, to realna oszczędność, którą skrupulatnie liczyłem przez pierwsze 10 tys. km posiadaniu gazu wynosi góra 25-30% (nie pomniejszona o koszt zakupu instalacji, czyli na gazie byś miał koszt paliwa 17000 - 30% + około 2 tys za instalację... czyli 14 tysięcy złotych za samo paliwo. zostaje 5 tysięcy na całą resztę, czyli:

wymiana tarcz
hamulcowych, przeglądy, wymiany filtrów i oleju, ubezpieczenie, wymiana
amortyzatorów i sprężyn, kilka drobnych napraw

7 wymian oleju to około 1400 złotych...

Eee, coś tu naciągasz :P
--
pzdr,
marcin

Data: 2011-05-19 11:56:34
Autor: Grzybol
Użytkownik "marcin" <marcin@niema.pl> napisał w wiadomości
[...]

Sory. To ja se musze kupic:-) Od seidmiu bolesci...

--
Grzybol

Data: 2011-05-19 13:59:41
Autor: Krzysiek
W dniu 2011-05-19 11:50, marcin pisze:
[...]

dokładnie, wszystko mniej więcej się zgadza. Wymiana oleju kosztowała mnie tyle co sam olej (98-120 zł)...

Data: 2011-05-19 16:39:13
Autor: marcin
Użytkownik "Krzysiek" <anonim@anonim.pl> napisał w wiadomości news:ir30mh$pas$1news.onet.pl...
dokładnie, wszystko mniej więcej się zgadza. Wymiana oleju kosztowała
mnie tyle co sam olej (98-120 zł)...

A widzisz, nie wiedziałem że filtru nie zmieniasz, to wszystko zmienia ;)
--
pzdr,
marcin

Data: 2011-05-19 12:25:18
Autor: The_EaGle
W dniu 2011-05-19 09:29, Krzysiek pisze:
[...]

No właśnie a ja w przeciągu 6 lat zrobiłem autem 265 tys km od nowości.
W tym czasie wartość auta zmniejszyła się z 70 tys do 18 tys , zużyłem paliwa za prawie 70 tys PLN , zapłaciłem za serwis prawie 21 tys PLN - najdroższa awaria to był moduł zarządzania za 700zł i sprzegiełko alternatora też coś koło 700zł - reszta to eksploatacja. Oleje filtry co 20tys km, średnie spalanie 6-6.5l na 100km. Za ubezpieczenie zapłaciłem 11 tys PLN za OC/AC.

Jak sobie to podliczysz to wyjdzie średnia powyżej 12 tys. Gdyby ceny paliwa były podobne jak obecnie to było by 16 tys rocznie.

Tak wiec samochód przeciętnie kosztuje powyżej 1000PLN mc. Motocykl chyba mniej bo cena motocykla przeważnie jest niższa niż samochodu. Utrata wartości także jest niższa. Choć gdyby przejechać motocyklem 200tys km to pewnie trzeba by wymieniać motocykl - ale mogę się mylić :)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-05-19 14:05:03
Autor: Krzysiek
W dniu 2011-05-19 12:25, The_EaGle pisze:
[...]

ta... tylko trzeba wziąć pod uwagę, że w moim przypadku wartość samochodu przez 3 lata spadła z 5500 do 3500 :) Koszt miesięczny ok 500 zł. Ale to akurat zależy na co Cię stać...

Data: 2011-05-19 17:03:06
Autor: Kuczu
[...]

Ty ! A po ch... Ci ten rejestr ? Taki niby ksiegowy jestes czy to jakies zboczenie ? Paliwo sie tankuje gdy sie skonczy, naprawia sie gdy sie zepsuje. Po co to liczyc i sie stresowac ?

Data: 2011-05-20 07:53:06
Autor: Krzysiek
W dniu 2011-05-19 17:03, Kuczu pisze:
Ty ! A po ch... Ci ten rejestr ? Taki niby ksiegowy jestes czy to jakies
zboczenie ? Paliwo sie tankuje gdy sie skonczy, naprawia sie gdy sie
zepsuje. Po co to liczyc i sie stresowac ?

dobre :) rejestruję wszystko, nie tylko koszta samochodowe...

Data: 2011-05-20 18:44:24
Autor: Kuczu
W dniu 2011-05-20 07:53, Krzysiek pisze:
[...]

Kalorie tez liczysz ?

Data: 2011-05-20 13:25:10
Autor: The_EaGle
[...]

Trzeba zarabiać tyle by ci starczyło a nie wydawać ile się zarabia? ;)
Mam podobne podejście ale dla odmiany od czasu do czasu lubię zobaczyć na idą te $ za które ganiam to tu to tam... ;)

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-05-18 11:55:45
Autor: Yorick
Dnia 18 - 05 - 2011 (środa) o godzinie 10:36, Krzysiek napisał(a):

Czy warto w ogóle kupić stary motocykl np. z lat 90-93 - wiadomo ze względu na koszt zakupu?

Jeżeli jest w dobrym stanie technicznym, to dlaczego nie?
Wiem że nie ma co patrzeć na przebiegi, niestety stan sprzętu sam również nie będę umiał ocenić.

To zapłać komuś, żeby zrobił to dla Ciebie. Poważnie. Nie są to wielkie
pieniądze (np. we Wrocławiu średnio coś około 200 PLN za przegląd
"przedsprzedażowy"), a może Cię to uchronić przed wdepnięciem na minę.
Jakie są najczęściej występujące problemy?
Rozglądam się za virażką 250. za 4-5 tys. zł.

Masz spore szanse, że coś sensownego kupisz. Akurat te motocykle były
rzeczywiście dość chętnie kupowane przez "klasycznych niemieckich emerytów,
jeżdżących nimi tylko w niedzielę do kościoła ;-)" Dlatego faktycznie
czasami można spotkać na rynku wtórnym zadbane 15-20 letnie egzemplarze.
Jednak naprawdę dobre sztuki chodzą raczej po 6-7 tys.   W ubiegłym sezonie udało mi się kupić dla żony zadbaną XV 250 z 1990 roku.
Zajęło mi to jednak prawie 2 miesiące zanim znalazłem egzemplarz w naprawdę
dobrym stanie. Zjeździłem przy tym cały Dolny Śląski i kawałek przyległych
województw...
Zupełnie nie mam rozeznania ile taki motocykl potrafi przejeździć w swoim "życiu"...

Jeżeli był regularnie serwisowany, to może przejechać sporo - to prosta,
raczej niezawodna konstrukcja. Jeżeli natomiast przez 20 lat nikt przy nim
nic nie robił, to cudu raczej nie będzie ... --
Yorick
LS 650

Data: 2011-05-18 16:32:58
Autor: Swiety Jimmie
Krzysiek <anonim@anonim.pl> napisał(a):
Czy warto w ogóle kupić stary motocykl np. z lat 90-93

Aż zajrzałem z ciekawości do wątku, żeby dowiedzieć się, jakie motocykle są teraz "stare".
W sumie to nie zdziwiłem się zbytnio. Pozdr,
Swiety Jimmie
IMZ, XL, LSC

Data: 2011-05-19 00:06:35
Autor: Don Pedro
Pierwszy motocykl, czy warto stary?
W dniu 2011-05-18 18:32, Swiety Jimmie pisze:
Pozdr,
Swiety Jimmie
IMZ, XL, LSC

Te, a co to jest LSC?

Pozdr
DP
VT & LS

Data: 2011-05-19 06:40:40
Autor: Swiety Jimmie
Don Pedro <no.fear@op.pl> napisał(a):
W dniu 2011-05-18 18:32, Swiety Jimmie pisze:
> Pozdr,
> Swiety Jimmie
> IMZ, XL, LSC

Te, a co to jest LSC?

Luxury Sport Coupe. Taka wersja Marka VII z grupy Forda. Ale to NTG.

Pozdr,
Jimmie

Data: 2011-05-18 21:48:21
Autor: Dysiek
Pierwszy motocykl, czy warto stary?
Rozglądam się za virażką 250. za 4-5 tys. zł.
Zupełnie nie mam rozeznania ile taki motocykl potrafi przejeździć w swoim "życiu"...

Mialem Virago 250 przez 2 sezony, kupilem za 5 tys zdaje sie w b dobrym stanie. Koszty? Oprocz ceny wymiana plynow i regulatora napiecia. Pozniej bezawaryjna jazda. Silniki w Virago robia spokojnie 100 tys

Dysiek

Data: 2011-05-20 07:42:18
Autor: amos
On 18 Maj, 21:48, "Dysiek" <b...@brak.pl> wrote:
bezawaryjna jazda. Silniki w Virago robia spokojnie 100 tys

Skad wiesz? Nie ma takich na rynku. Teraz wszystkie motury maja nie
wiecej niz 20 ;)

--
zdrowka
amos

Data: 2011-05-18 22:00:45
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-05-18 10:36, Krzysiek pisze:
Czy warto w ogóle kupić stary motocykl np. z lat 90-93 - wiadomo ze
względu na koszt zakupu?
Wiem że nie ma co patrzeć na przebiegi, niestety stan sprzętu sam
również nie będę umiał ocenić.

Ja kupiłem starą xtz za 5 tysi, wsadziłem w nią ze 2.5 i latam. Zrobiłem rozrząd, wszystkie łożyska (koła, zabierak, główka ramy) i hamulce. Założyłem nowy napęd i dałem nowe sprężyny progresywne do lag. Tarcze musiałem dać nowe na przód więc to mi trochę podbiło koszty. Nie płaciłem nikomu za robotę - zrobiłem sam - wiec tylko koszty części i olejów. Teraz mam fun i się cieszę. Wnioski wyciągaj sam :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-05-19 10:04:02
Autor: Marcin \"bydle\" Szwarc
"Wojtek Sobociński" <sobos6@gazeta.pl> wrote in message news:ir18hd$e4l$1inews.gazeta.pl...

[...]

Wlasciwie to nic mi do tego ale jak widze takie posty to zastanawiam sie ile kasy wlozyles w narzedzia i czy nie trzeba tego doliczyc. Sam jak tylko cos naprawiam w aucie to prawie zawsze brakuje mi czegos. A to kluczyk, a to szlifierka, a to komplet przecinakow itp, itd...
Po 4 latach posiadania auta nazbierala mi sie spora skrzynka narzedzi za niemaly grosz.

bydle

Data: 2011-05-19 18:16:34
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-05-19 10:04, Marcin "bydle" Szwarc pisze:
[...]

Z narzędziami to jest tak, że ja mam serwis rowerowy więc jestem nieźle wyposażony :) Poza tym dużo narzędzi odziedziczyłem i trochę dokupiłem pod kątem również grubszych robót. A dłubanie przy motorze mnie rajcuje :)

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Pierwszy motocykl, czy warto stary?