Pierwszy motor - 194cm wzrostu, co wybrać?

Data: 2010-06-10 18:53:48
Autor: Shreek
Pierwszy motor - 194cm wzrostu, co wybrać?
frytek pisze:

Który z nich wg. Was  jest lepszy, mam 194cm, motoru będę używać 90% w mieście, czasem wypad niedaleki za miasto.
A może w ogóle inny motor proponujecie na początek motocyklowej przygody ? Yamha Diverson ?

Mam 192cm wzrostu i jeżdzę Yamahą TDM.
Wysoka maszynka, pozycja wyprostowana.
Trochę wieje przy prędkościach autostradowych.
Silnik spokojny, bierze od dołu i nie robi niespodzianek.

--
M.

Data: 2010-06-10 19:26:31
Autor: Ivam
Użytkownik "Shreek" <pulikowSP@Mpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hur5as$kbc$1@news.onet.pl...
Mam 192cm wzrostu i jeżdzę Yamahą TDM.
Wysoka maszynka, pozycja wyprostowana.

Wszystko fajnie, ale przejechalem sie na starej TDM'ce (850) i uznalem, ze jest zbyt ciezka - na papierze moze tragedii nie ma, ale wysoko srodek ciezkosci robi swoje. Nie polecilbym poczatkujacemu, no chyba ze poza wzrostem ma odpowiednio duzo miesni.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-11 17:37:31
Autor: Shreek
Ivam napisał(a):

[...]

Ciekawe jak pod tym względem wypada varadero? Kusi mnie ten motocykl ale jakoś nie miałem okazji się przejechać.

--
M.

Data: 2010-06-11 22:52:59
Autor: T.F.
Shreek wrote:

[...]

Viadro to _NIE_ jest dobry pomysl na pierwsze moto.
(a 'pod tym wzgledem' to jeszcze gorzej niz w/w TDMa)

--
T.F.

Data: 2010-06-12 00:24:57
Autor: Shreek
T.F. pisze:

Viadro to _NIE_ jest dobry pomysl na pierwsze moto.

Nie, nie... Nie polecam viadra na pierwszy motocykl.
Tak sobie dywaguję bo jak napisałem podoba mi się ta maszynka.
Jakoś masa TDM-ki mi nie przeszkadza więc może i do viaderka bym przywyknął.

Lubię takie mastodonty :-)

--
M.

Data: 2010-06-13 05:12:17
Autor: yos
On 12 Cze, 00:24, Shreek <puliko...@Mpoczta.onet.pl> wrote:
[...]

Moim pierwszym motocyklem było wiadro. Bałem się go przez pierwszy
tydzień, teraz można wywijać nim jak motorynką na podwórku. Przy
wzroście powyżej 190 cm - polecam. Choć mógłby być trochę wyższy. :)

Przynajmniej odpada jeden kłopot. Wielu ze znajomych, jak dowiedziało
się, że kupiłem sobie motocykl, zaklepywało sobie przejażdżkę na nim.
Ale jak stawali na żywo oko w oko z moim Varadero, to wszyscy jakoś
zrezygnowali. "Ekhmm, myślałem że będzie mniejszy".  :)

--
yos

Data: 2010-06-13 12:53:40
Autor: Scyzoryk
Pierwszy motor - 194cm wzrostu, co wybrać?

Lubię takie mastodonty :-)

nie jeździłem na wiaderku ale opinie o wysokim środku ciężkości i masa trochę mnie odstraszają.

Teraz szukam dla siebie moto, niedawno sprzedałem trampka i brałem pod uwagę Caponord, V-strom, Varadero, Tiger. Pod względem "lekkości" manewrowania najsensowniej wychodzi Suzuki (miałem okazję pojeździć. Nawet w stosunku do trampka siedzi się bliżej ziemi, środek ciężkości wypada gdzieś niżej) i do tego skłaniam sie najbardziej. Masa najniższa z litrów o takim przeznaczeniu (turystyczne "enduro"). Do tego mają przyzwoite ceny bo Hondę czy Triumpha za te same pieniądze musiałbym kupić min. o 3 lata starsze. Aprilla trochę egzotyczna i w ogole ciężko kupić.

Pozdr
Scyzoryk

Pierwszy motor - 194cm wzrostu, co wybrać?