Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB

Data: 2019-04-16 10:34:54
Autor: Marek
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
https://youtu.be/NaHalb27lS4?t=22s

Moim zdaniem to proszenie się o wyrywanie gniazd. Duża wtyczka - duża dźwignia i łatwo o przypadkowe wyrwanie. Jak ktoś chce ładować kabelkiem to tylko magnetycznym.

--
Marek

Data: 2019-04-20 00:57:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB

"Marek" almarsoft.5097010611754054157@news.neostrada.pl

https://youtu.be/NaHalb27lS4?t=22s

Moim zdaniem to proszenie się o wyrywanie gniazd. Duża
wtyczka - duża dźwignia i łatwo o przypadkowe wyrwanie.

20 usd? -- w Pepco za 4.99 pln można kupić kolorowy przewód imo
dobrej jakości. Po co naprawiać przewód kosztujący 20 usd, skoro
można kilkanaście razy taniej kupić nienaprawialny, ale dobry
prądowo i mocny/wytrzymały?

Papier toaletowy także można ,,naprawić'' domowymi metodami...

Jak ktoś chce ładować kabelkiem to tylko magnetycznym.

Popieram Qi i przewody pokazujące natężenie i napięcie...
Dlaczego nie ma konglomeratu: Qi+solarek+akumulatorek?
Podczas używania telefonu to coś był ładowało się ze
słoneczka, po czym by ładowało bezprzewodowo telefon...
Oczywiście mogłoby być ładowane przewodowo i mogłoby
ładować przewodowo...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'       eneuel@gmail.com     '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-04-20 09:26:21
Autor: J.F.
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
Dnia Sat, 20 Apr 2019 00:57:40 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
[...]

Naprawde dobry? Ostatnie tam wcale takie dobre nie byly.

Ostatnie dobre - tzn o malym oporze i duzych pradach ladowania kupilem
w Rossmanie. Kto by pomyslal, ze miedzy kosmetykami beda dobre kable.

Po co naprawiać przewód kosztujący 20 usd, skoro
można kilkanaście razy taniej kupić nienaprawialny, ale dobry
prądowo i mocny/wytrzymały?

moze u nich "zwykly kabel" kosztuje $4.99 i ten sie po 4 cieciach
zwroci :-)

[...]

A kosztowalo by tyle, ze bys napisal "cena mi sie w 100 lat nie
zwroci" :-P

Solarek ma mala moc, a Qi pewnie wnosi duze straty..

Oczywiście mogłoby być ładowane przewodowo i mogłoby
ładować przewodowo...

Powerbanki z solarem sa.

J.

Data: 2019-04-22 23:37:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB

"J.F." 141o0gt2e3w1s$.1wwkbeqeu27jf$.dlg@40tude.net

Naprawde dobry? Ostatnie tam wcale takie dobre nie byly.

Naprawdę dobry -- imo bardzo mały opór jak na taką długość.
Ale chyba niezbyt tani, skoro na AliE można kupić długie
przewody za/po niespełna 2 pln wraz z dostawą. :)

[...]

10 godzin ładowania światłem na 1 godzinę Qi.
Qi może spokojnie dać 1 A na 5 V -- dla mnie by
chyba starczyło. Solarek nie da 200 mA na 5 V?

Straty teraz nie są tak duże jak przed wiekiem. ;)
Być może dałoby się zachować ponad 65% pełnego
(solarek-akumulator-Qi-akumulator) cyklu.

Powerbanki z solarem sa.

Ale nie mają w sobie nadajników Qi.

-=-

Cena? -- jednym z czynników zmniejszających cenę jest masowość produkcji.

-=-

Były próby wrzucania solarka wprost do telefonu.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-04-23 01:47:04
Autor: J.F.
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
Dnia Mon, 22 Apr 2019 23:37:53 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):
[...]

Ale to 1Ah, teraz baterie maja 2, 3, 4Ah ...

Solarek nie da 200 mA na 5 V?

Mogly dac, ale musialby miec z 10x10cm.
Zakladajac straty na Qi i akumulatorku, to mysle ze 20x10.
A jak ma starczyc na 3Ah, to mysle ze 20x20 i to jeszcze za oknem ...
a tak bedzie dzialac tylko w pogodne dni.

J.

Data: 2019-04-29 18:22:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB

"J.F." 1du3a21c3h3sf$.hry2fusfk5y1$.dlg@40tude.net

10 godzin ładowania światłem na 1 godzinę Qi.
Qi może spokojnie dać 1 A na 5 V -- dla mnie by
chyba starczyło.

Ale to 1Ah, teraz baterie maja 2, 3, 4Ah ...

Taka ładowarka jedyne by uzupełniała poranne ubytki.
Naładowałbym telefon przewodowo (raz a dobrze) do pełna
podczas swego snu a bezprzewodowo bym jedynie uzupełniał
poranne/bieżące ubytki, bo znacznie łatwiej raz za razem
kłaść na ładowarce i zdejmować z ładowarki niż podłączać
i odłączać przewód...

Zwykle, zanim wyjdę na zewnątrz, mam mniej niż 75%...

[...]

Straty są coraz mniejsze a ponadto akumulator ma znacznie
mniej niż 5 V, więc wkładanie 1 Ah na ponad 5 V dać może
nieco więcej niż 1 Ah na akumulatorze.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-04-20 09:59:46
Autor: Budzik
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski prosze@czytac.fontem.lucida.console ....

[...]

Jezeli mowisz o tym w przeplocie biało-roznym to te gówna bardzo szybko przestają ładować jakims znosnym prądem.
Miałem takich kilka, wszystkie poszły do kosza.

--
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2019-04-20 15:37:22
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
20 Apr 2019 09:59:46 GMT, w <XnsAA37702674CA5budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

Jezeli mowisz o tym w przeplocie biało-roznym to te gówna bardzo szybko przestają ładować jakims znosnym prądem.
Miałem takich kilka, wszystkie poszły do kosza.

Za $1-$2 macie na aliexpress kable bardzo dobrych firm, więc szkoda szukać po
sklepach.

Data: 2019-04-20 16:03:56
Autor: J.F.
Dnia Sat, 20 Apr 2019 15:37:22 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):
[...]

A konkretnie ?

Bo wiesz - kupic, czekac miesiac, zeby sie okazalo, ze to takie samo
g*, to zadna rada.

I co - kupic od razu kilka, czy dopiero za drugim razem ?

J.

Data: 2019-04-20 16:59:46
Autor: Budzik
[...]

https://allegro.pl/oferta/kabel-micro-usb-7826394821

I jak na razie wszystko w porządku. Ale mam dopiero miesiac.

--
Pozdrawia... Budzik
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach

Data: 2019-04-21 00:00:35
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
20 Apr 2019 16:59:46 GMT, w <XnsAA37BE59558F6budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,

> g*, to zadna rada.

https://allegro.pl/oferta/kabel-micro-usb-7826394821

Szanowanej firmy no-name :)
Raczej bym nie brał.
Z Chin za tyle to masz markowy magnetyczny.

Data: 2019-04-23 10:59:57
Autor: Budzik
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
Użytkownik radekp@konto.pl radekp@konto.pl ...

https://allegro.pl/oferta/kabel-micro-usb-7826394821

Szanowanej firmy no-name :)
Raczej bym nie brał.
Z Chin za tyle to masz markowy magnetyczny.

Hmm, to moze w koncu sie przestawie na magnetyczne.
Mozesz podac jakies konkretne linki takich magnetycznych dobrej jakosci po 8zł?

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2019-04-23 13:18:45
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
23 Apr 2019 10:59:57 GMT, w <XnsAA3A7CF6D832Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,
> [...]

Hmm, to moze w koncu sie przestawie na magnetyczne.
Mozesz podac jakies konkretne linki takich magnetycznych dobrej jakosci po 8zł?

Ja mam Floveme.
One wszystkie są raczej bdb, bo generalnie to markowe produkty, a wszystkie
komplety są chyba po 4$.
Zorientuj się na jakąś markę, bo wtyczka z jednej firmy raczej nie pasuje do
gniazda z innej.
Floveme ma okrągły magnes, widziałem też owalne, ale raczej nie polecam, bo na
mój gust owal wtyk do owalnego gniazda będzie pasował tylko w jednej pozycji.
A w okrągłych zawsze się przyciągnie.

Jedyne na co trzeba uważać, to sposób wyciągania wtyczki -- trzeba łamać albo
wyciągać w bok. Jeżeli wyciągasz jak standardową wtyczkę, to możesz wyciągnąć
razem z magnetyczną bazą (silne jest to połączene magnetyczne).

Aha, no i ważne aby były dostępne nie tylko w kompletach.
Zgubisz magnetyczną bazą, a tu się okaże że musisz kupić komplet, a
pojedycznego elementu nie da się.

Są też kątowe jak ktoś potrzebuje.

Data: 2019-04-23 15:59:58
Autor: Budzik
> [...]

Zgubisz magnetyczną bazą, a tu się okaże że musisz kupić komplet, a

Oczywiście nie byłbym soba gdybym nie zauwazył ze 4$ to nie jest 9zł ale to czyta złosliwośc z mojej strony :)))

A tak poważnie - wyprobuje - dziekuje za podpowiedz.

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2019-04-23 22:47:33
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
23 Apr 2019 15:59:58 GMT, w <XnsAA3AB16E6DDB0budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1>,
> [...]

Oczywiście nie byłbym soba gdybym nie zauwazył ze 4$ to nie jest 9zł ale to czyta złosliwośc z mojej strony :)))

Szukaj promocji.
A na poważnie, to wśród magnetycznych nie widziałem chińskiej taniochy.
Sądząc po producentach i opiniach -- nie ma tanizny z byle czego po 2$ :)

Tzn. kabel znajdziesz za 2$, ale bez gniazda ;)

Data: 2019-04-24 04:59:54
Autor: Budzik

Zareagowałem w ten sposób bo to przeciez ty napisałes wczesniej ze w cenie zalinkowanego przewodu kupie magnetyczny w Chinach. :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2019-04-24 08:41:48
Autor: Marek
On Tue, 23 Apr 2019 13:18:45 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
Floveme ma okrągły magnes, widziałem też owalne, ale raczej nie
 polecam, bo na
mój gust owal wtyk do owalnego gniazda będzie pasował tylko w jednej pozycji.
A w okrągłych zawsze się przyciągnie.

Nie musza być okrągłe, bo pole magnetyczne w pożądanym kablu odpowienio   moderuje ustawienie.
Floveme nie mają pinów data, trochę upierdliwe gdy trzeba z danych skorzystać bo trzeba bazę wyciągać i zamieniać a z reguły taka baza jest ciężko chwytna palcami (bo wąska).
Kable np.  WSKEN są w wersji data.
Tutaj ich test https://youtu.be/Euz00E3otlQ
Tylko, ze wsken  są pożądane i kosztują 70pln a nie 13...
[...]

Porządny kabel nie wyciąga bazy ciągać dowolnie.

--
Marek

Data: 2019-04-24 10:51:26
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
Wed, 24 Apr 2019 08:41:48 +0200, w
<almarsoft.2610456507317579552@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>
napisał(-a):

> [...]
> razem z magnetyczną bazą (silne jest to połączene magnetyczne).

Porządny kabel nie wyciąga bazy ciągać dowolnie.

Nie bardzo rozumiem, ale tutaj akurat znaczenie ma oryginalne gniazdo w
telefonie. Jeżeli nie jest ciasne, to wyciągniesz.

Data: 2019-04-24 11:31:33
Autor: Marek
On Wed, 24 Apr 2019 10:51:26 +0200, "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl> wrote:
Nie bardzo rozumiem, ale tutaj akurat znaczenie ma oryginalne gniazdo w
telefonie. Jeżeli nie jest ciasne, to wyciągniesz.

Jak jest luźny to już trochę za późno, kabel magnetyczny ma większy sens gdy jest zastosowany od nowości sprzętu, wtedy ma największe szanse na wydłużenie użytkowania gniazda na wiele długich lat.
Oczywiście w przypadku luźnego gniazda ostatecznie można użyć podkładki, która unieruchomi bazę.Ale podkładka ma  z kolei tylko sens w przypadku baz ze stykami na dane.

--
Marek

Data: 2019-04-24 11:45:54
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
Wed, 24 Apr 2019 11:31:33 +0200, w
<almarsoft.3934664674943436627@news.neostrada.pl>, Marek <fake@fakeemail.com>
napisał(-a):

Ale podkładka ma  z kolei tylko sens w przypadku baz ze stykami na dane.

Zapewne są inne sposoby niż podkładka, ale nie miałem potrzeby.
Co do kabli magnetycznych DATA, to ja od dawna przesyłam bezprzewodowo (serwer
FTP).

Data: 2019-04-20 23:58:15
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
Sat, 20 Apr 2019 16:03:56 +0200, w
<w50pi3rui8ak$.18zexk6q5697x$.dlg@40tude.net>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
> sklepach.

A konkretnie ?

Bo wiesz - kupic, czekac miesiac, zeby sie okazalo, ze to takie samo

Ugreen, Rock, Baseus itp. --
Ja akurat mam chyba te wszystkie popularne markowe, a magnetyczny z Floveme.

Data: 2019-04-22 23:41:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB

<radekp@konto.pl> i75nbetoie409en3bvdo1g33nfh8a6s9qt@4ax.com

: Ugreen, Rock, Baseus itp. --
: Ja akurat mam chyba te wszystkie popularne markowe,
: a magnetyczny z Floveme.

Jakie masz wrażenia/spostrzeżenia?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-04-23 00:05:28
Autor: radekp@konto.pl
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB
Mon, 22 Apr 2019 23:41:05 +0200, w <q9lceb$21s$3@node1.news.atman.pl>, "Eneuel
Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał(-a):

[...]

Pozytywne. Działa jak należy.
Prąd ładowania wydaje się nieco niższy, ale w sumie to bez znaczenia.

Data: 2019-04-29 18:27:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB

<radekp@konto.pl> 6kesbe9nfhcbdolodqs339k4jip2b41fgf@4ax.com

[...]

Więc chyba i ja kupię, choć dziś środkowe państwo
przysłało mi grafity -- 12 zamiast 48...

Tenks za odp. [Tenks->10ks->Xks->XX]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-05-04 01:32:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB

"Eneuel Leszek Ciszewski" qa79cm$fai$2@node1.news.atman.pl

Więc chyba i ja kupię, choć dziś środkowe państwo
przysłało mi grafity -- 12 zamiast 48...
+ przysłało mi grafity -- 15 zamiast 48...

Zażyczyli sobie fotki. :) Strzeliłem Asusem 4 fotki jednomegabajtowe,
skleiłem w całość, przerobiłem na ćwierć megabajta i wysłałem.

Grafity na zewnątrz są kolorowe, ale rysują na szaro. :)
I jest ich 15, nie 48. Twardość? -- IMO pomiędzy 2B i 3B.

   https://pl.aliexpress.com/item/48-sztuk-pud-o-0-5mm-0-7mm-kolorowe-o-wek-o-owiu-o-wkiem-Art/32990185842.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.2ddd5c0f0J2uw7
   https://www.aliexpress.com/store/2342344?spm=a2g17.10010108.100005.2.64602306cRZmeC
   Merry Future Store

Tu nie warto kupować!!!!

(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-05-04 20:51:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5ccccf9b$0$7453$65785112@news.neostrada.pl

    http://eneuel.w.duna.pl/grafity/a.jpg

[...]

Utrzymują, że jest 48...

    Quantity: 1 tubes(1 tube contain 48 pieces)

Więc posłałem im kolejne zdjęcie, na którym jest 15...

    http://eneuel.w.duna.pl/grafity/b.jpg

W opiniach innych ludzi ci dostawcy są oszustami.
Warto czytać opinie innych ludzi. [niby oczywiste]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-04-22 23:38:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB

"Budzik" XnsAA37702674CA5budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

Jezeli mowisz o tym w przeplocie biało-roznym to te
gówna bardzo szybko przestają ładować jakims znosnym
prądem. Miałem takich kilka, wszystkie poszły do kosza.

Mam kilka i nie narzekam.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-04-23 10:59:57
Autor: Budzik
[...]

Byc moze kwestia innej serii.
Ja kupiłem kilka sztuk w roznym czasie bo rzeczywiscie wydawały się ok.
Jednak po jakims czasie zaczynały ładowac maks pradem 200-300mA. Wczesniej bez problemu ok 500-800mA

--
Pozdrawia... Budzik
które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka.    Frank Herbert

Data: 2019-04-29 18:31:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pierwszy na świecie regeneracyjny kabel USB

"Budzik" XnsAA3A7B87178CAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

[...]

U mnie dają niezłe prądy, ale nie mierzyłem miernikiem;
może zmierzę -- natomiast ładowarki potrafią grzać się...
Potrzebuję na razie nie więcej niż 2 A. 300 mA na 5 V
dziś to parodia...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-05-04 01:16:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Dziś sprawdziłem dwa (bo tyle mi zostało) przewody biało-różne tak,
jak umiałem (apką w ładowanym telefonie) i oba na oko zachowują się
tak samo, jak inne przewody, które mam, ale te inne przewody są
krótkie -- od kilkunastu cm do dwudziestu kilku cm...

Asus Max demonem szybkości ładowania nie jest i wszystkie
znaki na ziemi (jakie umiem odczytać) wskazują na ~1 A -/+20%.
(różne ładowarki sieciowe, różne przewody, różne stopnie
naładowania akumulatora)

Ładowarka samochodowa (za niespełna 8 pln -- teraz jest już tańsza)
też pokazuje ~1 A, ale na innym przewodzie -- kilkucentymetrowym.
Za jakiś czas być może spróbuję także tych przewodów -- biało-różnych.
Nie spodziewam się rewelacji.

Czas ładowania na różnych przewodach i różnych ładowarkach też jest ~taki sam.

-=-

Aby sprawdzić ,,dobroć'' przewodów, warto mieć ohmomierz -- niby
mam, ale gniazdek nie mam do podłączania...

Warto też sprawdzić, co dzieje się z przewodami, gdy zagrzeją
się, ale stosownych obciążników/oporników nie mam...

Ładowarka samochodowa pokazuje ~1 A w czasie ładowania Asusa Maxa
i ~napięcie wejściowe (instalacji samochodowej) wskazywane przez
inny woltomierz. Mierzenie napięcia jest znacznie łatwiejsze,
ale też warto by podłączyć ładowarkę pod odłączony akumulator,
nie zaś do gniazdka zapalniczki otrzymującego napięcie dopiero
po przekręceniu kluczyka -- razem z masą innych samochodowych
urządzeń żrących prąd...

Aby mieć uczciwy pogląd o dobroci ładowarki, warto by narysować
charakterystyki prądowo-napięciowe pod obciążeniem ładowarki
w czasie zmieniającej się temperatury otoczenia i sprawdzić
wskazania napięć instalacji samochodowej w różnych napięciach,
tejże instalacji i w różnych temperaturach otoczenia -- bez
solidnych pomiarów i wykresów raczej nie uda się niczego
ciekawego powiedzieć poza tym, że ,,z ładowarką na oko jest OK''.

-=-

Przy okazji, skoro o ładowarce z Ali -- grafity z Ali przywędrowały oszukane:

 - nie 48, lecz 15 (gdzieś już napisałem, że 12, ale jest ich aż ;) 15)
 - są kolorowe na zewnątrz, ale rysują szarym ,,kolorem''...

Najgorsze jest to, że tak, jak mnie, ów sprzedawca oszukał masę innych
ludzi. (czyli moją wina jest wybranie takiego sprzedawcy)

Obaczę, jak z innymi zakupami na Ali -- chcę tam kupić sporo i trochę
już kupiłem... Po wpadce z grafitami zamierzam czytać opinie innych ludzi.

Od nieuczciwego sprzedawcy grafitów żądam zwrócenia mi 69% zapłaconej ceny.
Na zamówieniu jest 48, na opakowaniu jest w dwóch miejscach 48 i w jednym -- 15.

Na opakowaniu podana jest też masa -- 16 gramów.
Całość chyba waży ~9 gramów a 15 grafitów waży zaledwie 0.5 grama,
więc trzeba by bardzo dużo takich grafitów, by uzyskać aż 16 gramów.

  15 grafitów -- -- 0.5 grama
  (16-9) gramów -- -- ??? grafitów

na 1 gram trzeba aż 30 grafitów, czyli na 7 gramów -- 210 grafitów

  15 grafitów
  -- -- -- -- -- - * (16-9) gramów -- -> 15*2*7 grafitów -- -> 210 grafitów
   0.5 grama

Czyli potrzeba jeszcze ~195 grafitów, aby było aż 16 gramów.
IMO aż tyle nie zmieściłoby się do plastykowego pudełka.
[same kłamstwa u tego Chińczyka -- jak u prelegenta
przemawiającego z okazji święta Konstytucji 3 maja]

-=-

Wracając do Pepco -- przetestowałem też zestaw (dziurkacz,
zszywacz i paczuszkę zszywek) biurowy za 7 czy 8 pln. Jest
OK, choć wolałbym, aby miał metalowy języczek rozszywający
(ma plastykowy -- niby rozszywać nim można, ale łatwiej by
było metalowym, bo cieńszym i wytrzymalszym) i aby zszywki
po zszyciu były bardziej rozpłaszczone...

Poszukuję też zszywek 23/8 lub 23/10 czy 9/8 lub 9/10...
Tanich -- niekoniecznie złoconych ;) czy miedziowanych...

Pepcowy zszywacz rzecz jasna jest na malutkie zszywki. :)
(na mniejsze niż 24/6 -- ale typowe, niestety nie pamiętam
rozmiaru; w Auchan za kilka tysięcy sztuk takich zszywek
można czasami zapłacić nawet aż jedną złotówkę!!!)

Dziurkacz nie ma wysuwanej miarki/linijki.

Biuro rachunkowe, choć skomputeryzowane, nadal nie może obywać
się bez: papieru, dziurkacza, zszywacza, ołówków, długopisów... :)
A wszystko to są koszty!!! [koszty uboczne, ale jednak koszty!!!]

Koszty z Ali mi nie przydadzą się -- bo mnie raczej ;) interesuje VAT.
[tyle teraz słychać o mafiach VATowskich... fakt -- PITy nie są już
wartościowe... koszty pozbawione VATu nie mają dla mnie wartości...
tak więc albo Amoazonki, albo: Auchan, Biedronka, Carrefour, Lidl,
Pepco itp. polskie ;) sklepy... ale warto przetestować Ali itp...]

-=-

Wracając zaś do ładowania Asusa Maxa -- ma on włączony jakiś tajemny
tryb wyładowczo-ładowczy, dzięki któremu ponoć na jednym ładowaniu
krócej żyje telefon, ale (też ponoć) akumulator wytrzymuje więcej cykli...

Bez obciążników zużycie CPU schodzi do ~1% a w trybie latawca do ~0.5%,
ale z włączonym wyświetlaczem w pełnym słońcu telefon pociągnie zaledwie
kilka godzin; na luzie -- być może i tydzień... Ładuje się kilka godzin
od prawie zera do [bohatera?] 100%.

~Tyle czasu trzyma dziś, ile trzymał przed niemal 3 laty i ~tyle
czasu ładuje się dziś, ile ładował się przed niemal 3 laty...
Z akumulatora jestem zadowolony. BTW -- na akumulator Monstera
też nie narzekałem. Overmax stracił swój akumulator baaaardzo
szybko.

Czułość odbiornika GPS jest makabrycznie słaba; łączność BT
też mogłaby być lepsza -- laptop Acera ma nieco lepszą.

Asus grzeje się mocno, ale nie aż tak mocno jak Monster.

Wymiana niewymiennego ;) akumulatora jest ponoć łatwa.
(ale na razie nie jest potrzebna)

Wymianę niezbyt szybkiej SDkartki na szybką (64 GB, A2, V30 za
niespełna 7 dych pln z VAT w Auchan) na razie też uważam za
niepotrzebną, ale żałuję, że pokusiłem się na 32 GB za ~30 pln
i dziś kupiłbym A1 lub nawet A2, gdyż niektóre apki nie radzą
sobie z powolną SD, przez co okupują deficytową ,,pamięć
wewnętrzną'', choć potrafią spaść na SD...)

Asusa Maxa kupiłem latem 2016 roku za niemal tałzena plnów.
(chyba połowę kosztuje szkło GG4 -- ale IMO warto je mieć;
dziś są już lepsze szkła -- GG5 i GG6)
Wówczas nie miałem pojęcia o kartach SD klasy A1 i A2...
IMO niebawem nie będzie w sprzedaży nowych SD wolniejszych niż A1...
(A1/A2 to coś na kształt opóźnień i czasu dostępu, czyli liczby IOpSów;
V30 to szybkość zapisu po wyczerpaniu możliwości szybkiego bufora)

--