Pierwszy polski procesor

Data: 2011-12-08 12:57:10
Autor: Bogdan Idzikowski
Pierwszy polski procesor
"Warszawa" to nazwa, jaką nadali pierwszemu polskiemu procesorowi jego konstruktorzy, a jednocześnie właściciele niewielkiej firmy Gryf Technologia z Pisza (woj. warmińsko-mazurskie), gdzie on powstał. W pracach przy tworzeniu procesora, które trwały od kwietnia do grudnia, brały udział 4 osoby. Niebawem to nowatorskie urządzenie elektroniczne zacznie funkcjonować w systemie monitoringu jednego z piskich zakładów produkcyjnych. Jak informuje Marcin Kwiatkowski, prezes 4-osobowej firmy, która wyprodukowała pierwszy polski procesor, będzie on mógł znaleźć szerokie zastosowanie zarówno w firmach produkcyjnych, jak i w rolnictwie. Na stworzonym układzie można zbudować komputer, urządzenie mobilne, urządzenia dla medycyny, armii, przemysłu lub automatyki domowego zastosowania itd. Innowacją jest prosta obsługa procesora. - Umożliwia on pracę nie jak dotychczasowe procesory osobom wysoko wykwalifikowanym, lecz wszystkim, którzy orientują się w programowaniu Java, czyli naprawdę rzeszom ludzi - tłumaczy Kwiatkowski.
http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=po&dat=20111208&id=main

Niesamowite. Stajemy się potęgą. Zagrozimy Intelowi i innym.
Teraz gospodyni domowa zaprogramuje taki przyjazny procesor. Albo jakiś inny przedszkolak.
Jestem pod wrażeniem... wiedzy dziennikarza, który coś takiego napisał.

Data: 2011-12-08 13:26:43
Autor: jerzy.n
Pierwszy polski procesor

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4ee0a618$0$8443$65785112news.neostrada.pl...
[...]

 Dziwisz sie , przecież to Nasz Dziennik ,wyrocznia we wszelkich kierunkach nauk i warto tez wspomnieć o wybitnych fachowcach od lotnictwa ...

Data: 2011-12-08 16:56:21
Autor: Leprechaun
Pierwszy polski procesor

[...]

Najwyraźniej redachtor pomylił pojęcia. Skąd taka szumna nazwa?

BomBel

Data: 2011-12-08 08:05:45
Autor: Marek
Pierwszy polski procesor
On Dec 8, 4:56 pm, "Leprechaun" <brudy.polityc...@pralnia.tw> wrote:
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> napisał w wiadomościnews:4ee0a618$0$8443$65785112news.neostrada.pl...

> [...]
> Technologia z Pisza (woj. warmińsko-mazurskie), gdzie on powstał.

Najwyraźniej redachtor pomylił pojęcia. Skąd taka szumna nazwa?

Tu jest wiecej na ten temat
http://technowinki.onet.pl/komputery/firma-z-pisza-stworzyla-pierwszy-polski-procesor,1,4960836,artykul.html

Data: 2011-12-08 17:24:46
Autor: Leprechaun
Pierwszy polski procesor

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:f0496548-fc59-4465-9eb1-28baf9d034d0i6g2000vbh.googlegroups.com...
> [...]

> Technologia z Pisza (woj. warmińsko-mazurskie), gdzie on powstał.

Najwyraźniej redachtor pomylił pojęcia. Skąd taka szumna nazwa?

Oooo, to ciekawe. Nie bardzo znam się na programowaniu procesorów, najwyraźniej zaszyto w nim polecenia które wykonuje w języku Java. Może to coś takiego jak kiedyś język asemblera?

BomBel

Data: 2011-12-08 18:46:36
Autor: Bogdan Idzikowski
Pierwszy polski procesor

Użytkownik "Leprechaun" <brudy.polityczne@pralnia.tw> napisał w wiadomości news:4ee0e533$0$1449$65785112news.neostrada.pl...

> [...]

Oooo, to ciekawe. Nie bardzo znam się na programowaniu procesorów, najwyraźniej zaszyto w nim polecenia które wykonuje w języku Java. Może to coś takiego jak kiedyś język asemblera?

Nie.

Data: 2011-12-09 19:29:39
Autor: pluton
Pierwszy polski procesor
[...]

Kuzwa, 36 osobomiesiecy, to minimum 3 tysiecy zlotych.
Nie lepiej kupic jakiegos intela 5 GHz za 100 pln ?

Nullification

Pierwszy polski procesor