Pierwszy samochód do 13 tys

Data: 2016-02-26 14:33:12
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-25 o 17:14, heśka pisze:
Jaki polecacie pierwszy samochód do ok 13 tys tyś ( 80% jazdy po mieście )
I takie kryteria:
- żeby mało palił
- żeby był mało awaryjny
- benzyna
- hatchback

Podoba mi siÄ™ mazda 3 :)

Benzyna? Zrozumiałe że gusty są różne, jednak wykazywać wyższość benzyny nad ropniakiem może tylko ktoś co nie zna zalet silników diesla.

Data: 2016-02-26 14:38:48
Autor: szerszen
Pierwszy samochód do 13 tys
On Fri, 26 Feb 2016 14:33:12 +0100
Trybun <chgv@rw.cb> wrote:

Benzyna? Zrozumia³e ¿e gusty s± ró¿ne, jednak wykazywaæ wy¿szo¶æ benzyny nad ropniakiem mo¿e tylko kto¶ co nie zna zalet silników diesla.

???
Szczególnie przy naprawach ;)
No chyba ¿e mówisz o starych dieslach, do których mo¿na nawet odlaæ siê po dobrej imprezie i te¿ pojad±. A tak na powa¿nie. Ciekawe jak zamierzasz wykazaæ wy¿szo¶æ diesla np. w codziennej ja¼dzie w odcinkach 5-10km po mie¶cie ;)

szerszeñ

Data: 2016-02-26 15:04:59
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
Trybun <chgv@rw.cb> wrote:

[...]

Naprawy?, b±d¼my szczerzy - przy u¿ywanych autach nie op³aca siê naprawiaæ ani jednych ani drugich. Je¿d¿ê ju¿ prawie 3 lata nowoczesnym (w miarê) dieslem. Kompletnie nic go nie boli. Mam tak¿e sporo m³odszego benzyniaka. Straci³em ju¿ sporo kasy, no i obroty jak falowa³y tak faluj±. Jak czasem zdarza³o mu siê zgasn±æ na skrzy¿owaniu. tak nadal ga¶nie. Kto mo¿e powiedzieæ - "Koreañczyk", wiêc czego tu siê spodziewaæ.. Passat brata, wizyty w co najmniej kilkunastu warsztatach no i sprzeda¿ stosunkowo m³odego auta po cenie prawie z³omowej, przyczyna - poza niemo¿liwo¶ci± wyregulowania wolnych obrotów. a od czasu do czasu "atak w¶cieklicy" - noga na pod³odze a silnik samoistnie ryczy na obrotach dochodz±cych do koñca skali na obrotomierzu. Nikt nie by³ w stanie tego naprawiæ..
Wy¿szo¶æ w mie¶cie - choæby p³ynniejsze ruszanie spod ¶wiate³. Nie ma mo¿liwo¶ci aby zgas³ na skrzy¿owaniu.

Data: 2016-02-26 15:17:39
Autor: szerszen
Pierwszy samochód do 13 tys
On Fri, 26 Feb 2016 15:04:59 +0100
Trybun <chgv@rw.cb> wrote:

Nikt nie by³ w stanie tego naprawiæ..

Od 20 lat uje¿d¿am rozmaite benzyniaki, nawet takie z przebiegiem po 250kkm, 0 problemów o których mówisz ;)

ale nie o tym

Wy¿szo¶æ w mie¶cie - choæby p³ynniejsze ruszanie spod ¶wiate³. Nie ma mo¿liwo¶ci aby zgas³ na skrzy¿owaniu.

Nie masz pojêcia o czym piszesz prawda?
Ja o zupie, Ty o dupie, a Wszystko to z perspektywy 3 samochodów z jakimi masz codzienny kontakt ;)

szerszeñ

Data: 2016-02-26 17:25:18
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
Trybun <chgv@rw.cb> wrote:

Nikt nie by³ w stanie tego naprawiæ..
Od 20 lat uje¿d¿am rozmaite benzyniaki, nawet takie z przebiegiem po 250kkm, 0 problemów o których mówisz ;)

ale nie o tym

Te¿ ja nie piszê ¿e benzyniak to pewno¶æ ¿e bêd± problemy. Wcze¶niej je¼dzi³em Mustangami, a moje przedostatnie auto to benzynowa Vectra. Wszystkie (za wyj±tkiem ostatniego Mustanga) praktycznie bezawaryjne wozy.

[...]

Zdaje siê ¿e my¶lisz o sobie a piszesz o mnie. Jak mo¿esz oceniaæ diesle skoro od zarania dziejów je¼dzisz tylko benzyniakami? Ja na podstawie do¶wiadczeñ w³asnych mogê wystawiaæ cenzurki obydwu rodzajom silników.
Jest jeszcze czwarty, uwierz ¿e gdybym poda³ koszty napraw przedostatniego mojego benzyniaka (Mustang) to prze¿y³by¶ du¿y szok ;-)

Data: 2016-02-27 06:30:59
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d07c4e$0$641$65785112news.neostrada.pl...
[...]

My¶lê ¿e jak by¶ tego Forda Mustanga mia³ w dieslu to zmieni³by¶
zdanie o dieslach... Po prostu Ford, VW czy korañczyki które mia³e¶
to dupiane auta... Gdyby¶ mia³ toyoty, hondy w benzynie mia³by¶
lepsze opinie o benzynowych silnikach. Taka jest moja opinia, bo
japoñczykami je¿d¿ê w wersji benzynowej i ZERO k³opotów z silnikiem.

Data: 2016-02-27 18:49:19
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-27 o 13:30, Pszemol pisze:
[...]

Nie, zupe³nie nie to jest powodem tego ze zapyta³em - "a dlaczego musi byæ benzyna".. Przecie ja nie piszê ¿e benzyniaki to zawsze awaryjny szajs a diesle to ju¿ tylko super.
Napisa³em tylko ¿e komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca jest wy¿szy, a na dodatek poda³em przyk³ady na to  ¿e benzyna to niekoniecznie ³atwo¶æ napraw, skoro tabun mechaników nie daje rady usun±æ tak, w sumie b³ahego niedomagania jak nierówne wolne obroty.

Data: 2016-02-28 08:58:21
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d1e19e$0$642$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No trochê tak próbujesz generalizowaæ i zniechêcaæ do benzyniaków.

[...]

No w³a¶nie - czyli generalizujesz, niepotrzebnie.
Ja mam Acura TL-S, wolnoss±cy benzyniak 3,5litra V6 286HP
i nie narzekam na komfort jazdy czy kulturê pracy tego silnika :-)

Data: 2016-02-28 19:04:43
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 15:58, Pszemol pisze:

[...]

I kto tu próbuje generalizowaæ?

[...]

Bo i nie masz powodów.. A zastanowi³e¶ siê jakby wygl±da³a jej konfrontacja z np.  Audi typu A6 z 3litrowym TDI? Gdyby te dwa auta sta³y u Ciebie w gara¿u to którym by¶ je¼dzi³ chêtniej?

Data: 2016-02-28 23:27:34
Autor: Scobowski
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 28.02.2016 o 19:04, Trybun pisze:

Bo i nie masz powodów.. A zastanowi³e¶ siê jakby wygl±da³a jej
konfrontacja z np.  Audi typu A6 z 3litrowym TDI? Gdyby te dwa auta
sta³y u Ciebie w gara¿u to którym by¶ je¼dzi³ chêtniej?

No widzisz.
Wsi±d¼, przejed¼ siê, pos³uchaj silnika - na wolnych, podczas przyspieszania, przy prêdko¶ci autostradowej+ , skup siê na wibracjach przenoszonych na samochód, poniuchaj spaliny obydwu w wieku 8 lat - przestaniesz zadawaæ niem±dre pytania.

Ew. zapytaj o 3,0TFSI ;-)

Data: 2016-02-29 06:42:27
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d336a7$0$22843$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No ty! :-)

[...]

Pewnie wci±¿ tym moim, wolnoss±cym bo nie cierpiê dziury w gazie jak±
wyczuwa³em przy przyspieszaniu we wszystkich autach z turbosprê¿ark±.
A na dodatek nie pasuje mi wystrój wnêtrza aut od VW/Audi - jako¶
nie lubiê ich wersji "ergonomii", wolê du¿o bardziej to, do czego mnie
przyzwyczaili Japoñczycy z Hondy/Toyoty.

Data: 2016-03-01 09:35:43
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-29 o 13:42, Pszemol pisze:
[...]

Tak ogólnie to zaczynam siê zastanawiaæ czy nie dyskutujê z kim¶ komu brakuje przys³owiowej "pi±tej klepki".. Kto¶ ze zdaniem "tylko benzyna" (i japoñczyk) zarzuca mi generalizowanie.

[...]

Nie ma ¿adnej dziury, ci±gnie równo jak po sznurku od najni¿szych do koñca mo¿liwo¶ci. Jak s±dzi³em - tego TDI dyskwalifikuje tylko twoje przypuszczenie ze ma jakie¶ wyimaginowane wady.

Data: 2016-03-01 07:23:30
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d55455$0$656$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Gdzie ja powiedzia³em ¿e tylko benzyna albo ¿e tylko japoñczyk?
Mo¿e Ty masz z czytaniem problemy? :-)

[...]

Je¼dzi³em próbnie jakim¶ 2-litrowym VW CC w 2009 roku.
By³a wyra¼na dziura w turbo któr± wyczuje ka¿dy kto jest do
du¿ych i mocnych, wolnoss±cych silników przyzwyczajony...
Kto¶ kto do turbo jest przyzwyczajony pewnie nie zauwa¿y.

Data: 2016-03-04 11:12:59
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-01 o 14:23, Pszemol pisze:
[...]

Bez komentarza. Wizja ja³owej dyskusji o dup*e maryni a nie o motoryzacji.

[...]

Ja o 3litrowym TDI. I tu dziura jest niewidoczna. Tak¿e w moim 1.5litrowym CRDI jej nie wyczuwam. I nie jest to raczej uwarunkowane przyzwyczajeniem, poniewa¿ na 'sta³e" je¿d¿ê turbodieslem od niedawna.
A ten VW którym je¼dzi³e¶ 2009 to z jakiego rocznika? Byæ mo¿e wyposa¿ony by³ w jak±¶ przedpotopow± turbinê?

Data: 2016-04-02 11:57:59
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d95f9d$0$683$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To by³a nówka CC w salonie VW w USA.

Data: 2016-02-29 08:41:33
Autor: szerszen
Pierwszy samochód do 13 tys
On Sat, 27 Feb 2016 06:30:59 -0600
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote:

Po prostu Ford,

Po prostu bzdura, mój poprzedni mia³ 250kkm i zero pboblemów z silnikiem, jeszcze poprzedni mia³ na liczniku oko³o 200k mil, ale licznik zatrzyma³ mu siê zanim go kupi³em wiêc nie wiem ile mia³ naprawdê i to samo, obecny ma oko³o 170kkm i chodzi jak ta lala. Jako¶ nie pasuje to do Twojej teorii :)

szerszeñ

Data: 2016-02-29 08:39:14
Autor: szerszen
Pierwszy samochód do 13 tys
On Fri, 26 Feb 2016 17:25:18 +0100
Trybun <chgv@rw.cb> wrote:

Zdaje siê ¿e my¶lisz o sobie a piszesz o mnie. Jak mo¿esz oceniaæ diesle skoro od zarania dziejów je¼dzisz tylko benzyniakami?

Problemy z wnioskowaniem. Kupuje beznyniaki, ale to nie znaczy ¿e to jedyne samochody jakimi je¿dzê. Dieslami te¿ je¿dzê, ale nie swoimi. Ja nie kupiê diesla z prostego powodu, jego wad i mojegu tryby jazdy. Wiêkszo¶æ moich odcinków jazdy go oko³o 6 km, raz na tydzieñ oko³o 15, taki life jak ma siê wszêdzie blisko. Diesel nie do¶æ ¿e w takim trybie skot³owa³by tyle samo ropy co benzyniak wachy, to jeszcze non stop niedogrzany i szybko bym go zakatowa³. Dlatego pisa³em, pisanie ¿e jeste¶ w stanie wykazaæ zawsze wy¿szosæ diesla nad benzyn± i do teg oargumentujesz to jak±¶ wyimaginowan± p³ynno¶ci± ruszania ze ¶wiate³ jest pisaniem bzdur. --
pozdrawiam
szerszeñ

Data: 2016-02-29 13:45:01
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
Trybun <chgv@rw.cb> wrote:

[...]

Pytaj±cy postawi³ warunek - musi byæ benzyna, by³em tylko ciekawy co jest tego przyczyn±. Bo jak dla mnie diesel jest the best. ¯eby nie by³o - wiêkszo¶æ moich jazd to te¿ jazda miejska i krótkie odcinki. Ze wzglêdu na to ¿e do benzynowca mam zimowy zestaw kó³, no i ma on o jakie¶ 5cm wy¿szy prze¶wit, a wiêc zim± to jazda g³ównie benzynowcem. Jednak nie da siê nie odczuæ zmiany komfortu gdy od czasu do czasu wyjadê z gara¿u dieslem.

Nie wyimaginowan±, tak¿e przy ci±gniêciu przyczepki, a ju¿ najwyrazi¶ciej to widaæ przy podje¼dzie na mój (do¶æ stromy) podjazd (kana³). Przyje¿d¿aj± do mnie na ten kana³ kierowcy nie tylko z mojej miejscowo¶ci, ale tak¿e z s±siednich. Generalnie sprawa tak wygl±da ¿e benzyna to ryk silnika, smród gumy i przypalanego sprzêg³a, a diesel to tylko lekko podniesione ponad ja³owy bieg - obroty.

Data: 2016-02-27 06:28:35
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d05b6c$0$652$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No to wykaza³e¶ wy¿szo¶æ diesli nad benzyniakami :-) Gratulujê!

Data: 2016-02-27 18:49:54
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-27 o 13:28, Pszemol pisze:
[...]

Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochê jazdê z automatyczn± skrzyni±. Spod ¶wiate³ mo¿na ruszaæ bez naciskania na peda³ gazu. Ma³y silniczek a auto nieomal 1,5 tony. W benzyniaku mimo ¿e trochê l¿ejszy, i wiêcej o 30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewno¶ci ¿e auto siê zad³awi przy ruszaniu.

Data: 2016-02-27 18:54:23
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 27.02.2016 18:49, Trybun wrote:

[...]

No to w³a¶nie poda³e¶ przyczynê, dla której lepiej uczyæ siê na benzyniaku. Choæby dlatego, ¿eby nauczyæ siê ruszaæ ze ¶wiate³;)

BTW. Skoro ci tak ga¶nie, to albo co¶ nie tak z samochodem, albo z kierowc±;)

Shrek.

Data: 2016-02-28 09:48:49
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-27 o 18:54, Shrek pisze:
[...]

Zbyt dos³ownie wszystko bierzesz. Nie da siê opisaæ wra¿eñ z jazdy dieslem kontra benzyna tylko w czarno-bia³ej kategorii. W sumie to daj± siê zauwa¿yæ dwie sprawy w których diesel przegrywa - skuteczno¶æ ogrzewania wnêtrza auta, no i cena czê¶ci eksploatacyjnych.. Z tym ¿e to drugie to ju¿ sztuczna kreacja producentów (sprzedawców?). Niedawny mój przypadek - kupuje filtr oleju do benzynowca (11z³), pytam jednocze¶nie o filtr do diesla, "no jest wk³ad do filtra"  odpowiada "cena 25 z³" pytam dlaczego tak drogo skoro to tylko kawa³ek jakiego¶ papieru a w benzynie kompletny filtr tylko 11z³?. A ten dureñ wcale nie ¿artuj±c informuje mnie ¿e - " to przecie diesel, a wiêc musi byæ dro¿nej"... A¿ zacz±³em siê zastanawiaæ czy to on sam nie wywindowa³ cenê tego filtra.

Data: 2016-02-28 10:34:15
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 28.02.2016 09:48, Trybun wrote:

BTW. Skoro ci tak ga¶nie, to albo co¶ nie tak z samochodem, albo z
kierowc±;)

Shrek.

Zbyt dos³ownie wszystko bierzesz.

No sorry, ale jak kto¶ pisze, ¿e wad± benzyny jest trudne ruszanie spod ¶wiate³... ;)

[...]

Oraz cena zakupu, oraz to ¿e pali rzeczywi¶cie ma³o, ale w trasie... W nowych dochodz± problemy z DFP. Turbiny - disle ju¿ maj± w standardzie, benzyny jeszcze da sie kupiæ bez. Dwumasy - to samo. Oczywi¶cie mo¿na argumentowaæ, ¿e kupujesz nowego disla, po trzech latach sprzedajesz i masz to w d4. Tylko dodaj, ze za to sporo p³acisz, co jednak obiektywnie te¿ jest wad±.

[...]

No dobra, ale co to zmienia? Dali ci rabat? ;)

Shrek.

Data: 2016-02-28 09:06:19
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:naueuj$a5n$1node1.news.atman.pl...
[...]

Dok³adnie to samo wra¿enie odnios³em.
Nawet w najgorszych, najbardziej sziciastych autach benzynowych
nie mam problemu z ruszaniem spod ¶wiate³ - wystarczy wyczuæ
silnik i z ka¿dym sobie poradzisz. Nawet jak do Pandy za³adujesz ludzi :-)

[...]

Licz± siê koszty eksploatacji (liczone ca³o¶ciowo) w porównaniu
do funkcjonalno¶ci auta, jego niezawodno¶ci i komfortu jazdy.
Nie mo¿na wyj±æ jednego czynnika i zapominaæ o reszcie.

[...]

:-) pewnie w Tesco czy innym Hipermarkecie oba filtry kosztowa³yby te same 7z³.

Data: 2016-02-28 16:08:52
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 28.02.2016 16:06, Pszemol wrote:

:-) pewnie w Tesco czy innym Hipermarkecie oba filtry kosztowa³yby te
same 7z³.

W Polsce w supermarketach nie sprzedaj± filtrów:P

Shrek.

Data: 2016-02-28 19:06:20
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 10:34, Shrek pisze:
[...]

Tak, w niczym nie min±³em siê z faktami. Poje¼dzij dieslem, po jakim¶ czasie przesi±d¼ siê znowu na benzynê a sam sobie u¶wiadomisz  jak w benzyniaku trzeba dusiæ gaz, i ¿y³owaæ sprzêg³o przy ruszaniu spod ¶wiate³.

[...]

Skoro piszemy o u¿ywanych autach, to tu ju¿ nie ma ró¿nicy w cenie. A z tym spalaniem to tak naprawdê nie wiem jak jest. Mój (1.5 litra) potrafi ze¿reæ i 7litrów ON, poprzednik Vectra (2litry) pali³ 8.5 litra LPG. ¯eby by³o bardziej zagmatwanie - znajomy je¿d¿±cy 3litrowym TDI deklaruje ¶rednie spalanie na 5.5litra ON...
Pozwolê sobie zauwa¿yæ ¿e diesle bez FAPa i dwu-masy te¿ idzie jeszcze kupiæ. Tytu³owy samochód ma byæ do 13tys z³. a w takim przedziale cenowym rzadko który diesel ma te najnowsze wynalazki.

[...]

Nic nie zmienia, wra¿enie ¿e ceny s± sztucznie zawy¿ane pozostaje. Da³ mi rabat, zdecydowa³em siê kupiæ od razu i ten wk³ad filtra do diesla. I do tego 4 litry oleju, ca³o¶æ "pu¶ci³" za stówkê, oddzielnie kosztowa³oby to mnie 126z³.

Data: 2016-02-28 19:23:11
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 28.02.2016 19:06, Trybun wrote:

[...]

Je¿dzi³em i dislem i benzyn±. I Automatem i manualem. I ¿adnym nie mia³em problemów z ruszaniem spod ¶wiate³.

[...]

A nie ma?

[...]

Wiêc skoro ma byæ do 12 tysi, to diesel bêdzie siê czê¶ciej sypa³. Nie ma rady - jest bardziej skomplikowany na 90% ma znacznie wiêkszy przebieg.

[...]

Ale w kasie p³acisz PLNami a nie odczuciami. Wiec jest dro¿szy w eksploatacji.

Shrek.

Data: 2016-02-29 13:46:08
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 19:23, Shrek pisze:

[...]

Generalnie nie chodzi mi o problemy a komfort u¿ytkowania.

[...]

To ty mi odpowiedz, moj± odpowied¼ masz powy¿ej.

[...]

Wcale nie musi byæ bardziej uci±¿liwy pod wzglêdem awaryjno¶ci od du¿o m³odszej benzyny.

[...]

To ty mi teraz spróbuj wyja¶niæ jak to mo¿e byæ w inny sposób kalkulowane ni¿ sztucznie, skoro kawa³ek tekturowego wk³adu kosztuje dwa razy dro¿ej ni¿ kompletny filtr do benzynowca?
  Co handlarzy czy producentów sk³ania do tego sztucznego windowania cen, skoro twoim zdaniem niczym on siê nie ró¿ni na plus wzglêdem benzynowców?

Data: 2016-03-01 06:57:26
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 29.02.2016 13:46, Trybun wrote:

Je¿dzi³em i dislem i benzyn±. I Automatem i manualem. I ¿adnym nie
mia³em problemów z ruszaniem spod ¶wiate³.

Generalnie nie chodzi mi o problemy a komfort u¿ytkowania.

No dobrze. A co to jest komfort u¿ytkowania - ¿e trzeba umieæ sprzêg³o pu¶ciæ i gazu dodaæ? Bez jaj. Jakby¶ siê powo³ywa³ na ruszanie pod strome górki albo wyci±ganie pojazdu zakopanego w b³ocie to mia³oby to sens (tylko co to za argument za dislem w mie¶cie)?

[...]

Oczywi¶cie, ¿e wcale nie musi, ale zazwyczaj jest.

[...]

Ale jakie ma to znaczenie? P³acisz tyle co wo³aj±, wiêc diesel jest dro¿szy w utrzymaniu.

  Co handlarzy czy producentów sk³ania do tego sztucznego windowania
cen, skoro twoim zdaniem niczym on siê nie ró¿ni na plus wzglêdem
benzynowców?

NIe wiem. Mo¿e elitarno¶æ psaka w tedei;)

Shrek.

Data: 2016-03-01 09:36:55
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-01 o 06:57, Shrek pisze:
[...]

Dla mnie to w³a¶nie jest elementem komfortu, mo¿liwo¶æ "dostojnej" jazdy w mie¶cie. Diesel pod tym wzglêdem jest do tego bardziej predysponowany.

[...]

No dobrze, ale czy jest sens to w³a¶nie wybieraæ jako kryterium?

[...]

Z jakiego¶ powodu kto¶ zawy¿a ceny czê¶ci zamiennych/eksploatacyjnych do silników zasilanych ON, i w³a¶nie zastanawiam siê nad tego powodem.

[...]

Elitarno¶æ? A CRDI? A mo¿e to ¿e porostu ropniaki s± lepsze, bardziej przyjazne i na swój sposób bardziej u¿yteczne w³a¶cicielowi, a lepsze jak wiadomo z prostego równania - przewa¿nie jest dro¿sze od gorszego..

Data: 2016-03-01 10:16:50
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 01.03.2016 09:36, Trybun wrote:

[...]

No jak wolisz - u mnie operowanie sprzêg³em i gazem nie powoduje dyskomfortu;)

[...]

Je¶li z jednej strony mamy "komfort ruszania" a z drugiej to, ¿e jest wiêksze prawdopodobieñstwo, ¿e po prostu nie ruszysz;)

[...]

Hint - ma³e, w³ochate;)

A CRDI? A mo¿e to ¿e porostu ropniaki s± lepsze, bardziej
przyjazne i na swój sposób bardziej u¿yteczne w³a¶cicielowi, a lepsze
jak wiadomo z prostego równania - przewa¿nie jest dro¿sze od gorszego..

Robisz na si³ê zaletê z wady. Po co?

Shrek

Data: 2016-03-04 11:15:05
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-01 o 10:16, Shrek pisze:
[...]

Kwestia przyzwyczajenia. No i gusty s± ró¿ne. Jednak dziwi mnie poczucie komfortu manualnej benzyny w konfrontacji z automat+diesel.

[...]

Oczekujê odpowiedzi na sens istnienia aut osobowych z silnikiem diesla. Tego ¿e mimo ¿e s± dro¿sze w zakupie to mimo wszystko sprzedaj± siê nie¼le.

Data: 2016-03-05 08:51:21
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 04.03.2016 11:15, Trybun wrote:

[...]

Ale¿ ten sens jest oczywisty - diesle s± stworzone do latania du¿ej ilo¶ci kkm w trasach. I tyle. Wiêc kupowanie diesla to przejechania 6 km do pracy w mie¶cie mija siê z celem.

Shrek.

Data: 2016-03-05 16:40:13
Autor: cef
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-05 o 08:51, Shrek pisze:

Ale¿ ten sens jest oczywisty - diesle s± stworzone do latania du¿ej
ilo¶ci kkm w trasach. I tyle. Wiêc kupowanie diesla to przejechania 6 km
do pracy w mie¶cie mija siê z celem.

Dwulitrowego tak - mija siê z celem. Ale te mikrodiesle to ju¿ swobodnie nadaj±
siê do u¿ytku miejskiego.

Data: 2016-03-05 16:49:22
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 05.03.2016 16:40, cef wrote:
[...]

Mo¿e i siê nadaj±, ale jakie ma to zalety?

Shrek.

Data: 2016-03-05 17:31:45
Autor: cef
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-05 o 16:49, Shrek pisze:
On 05.03.2016 16:40, cef wrote:
[...]

A musi mieæ?
Wa¿ne, ¿e siê sprzedaj±.

Data: 2016-03-05 17:39:16
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 05.03.2016 17:31, cef wrote:

[...]

No jak nie ma ¿adnych zalet, to IMHO dalej bez sensu;) Chyba ¿e tañszy w zakupie i utrzymaniu od "mikrobenzyny".

Wa¿ne, ¿e siê sprzedaj±.

Ró¿ne rzeczy sprzedaj± - http://www.theguardian.com/business/2014/dec/17/30000-people-bought-crap-on-black-friday-literally-cards-against-humanity :)

Shrek

Data: 2016-03-05 18:59:17
Autor: cef
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-05 o 17:39, Shrek pisze:
On 05.03.2016 17:31, cef wrote:

[...]

Nie ma dwóch rzeczy na raz.
Albo jest tañszy w zakupie albo w utrzymaniu (eksploatacji)
I do czego¶ ludzi mo¿na przekonaæ.

Data: 2016-03-05 19:56:34
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 05.03.2016 18:59, cef wrote:

[...]

No w³asnie w tym problem, ¿e w mie¶cie to diesel jest dro¿szy i w zakupie i prawdopodobnie w eksplatacji.

Shrek.

Data: 2016-03-05 21:30:14
Autor: cef
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-05 o 19:56, Shrek pisze:
On 05.03.2016 18:59, cef wrote:

[...]

Ja nie wiem jaki jest.
Widocznie sprzedawca umie przekonaæ, ¿e jest inaczej,
albo nie jest inaczej ale ludziom to zwisa i chc± mieæ nieekonomicznie.
Zapytaj tych co kupuj± ma³e diesle do miasta, co nimi kierowa³o.

Data: 2016-03-05 21:57:19
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 05.03.2016 18:59, cef wrote:

[...]

Ale to z tob± dyskutuje. Wiêc jak masz jakie¶ argumenty to dawaj;)

Shrek.

Data: 2016-03-06 00:09:35
Autor: cef
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-05 o 21:57, Shrek pisze:

[...]

Ale ja nie mam argumentów, bo ja nie sprzedajê ani nie chce mi siê wyliczaæ
Usi³ujê ci wyt³umaczyæ, ¿e widocznie eksploatacja jest tañsza,
bo cena sprzedazy jest widoczna czarno na bia³ym, ¿e wy¿sza.
Zreszt± zawsze ca³e to wyliczanie polega³o na tym, ¿e diesel jest dro¿szy w zakupie,
ale w³a¶nie tañszy w eksploatacji. Jak kto¶ sobie wyliczy³, ze nawet je¿d¿ac
te 6km po mie¶cie wyjdzie mu taniej ni¿ benzyna, to kupuje ropniaka.

Data: 2016-03-06 07:45:11
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 06.03.2016 00:09, cef wrote:

[...]

Nie - to ¿e ludzie takie autka kupuj± (a kupuj± w ogole?) nie znaczy, ¿e to sieop³aca. Ludzie kupuja ca³e mnóstwo rzeczy, których racjonalnie nie da siê wyt³umaczyæ - marketning.

Zreszt± zawsze ca³e to wyliczanie polega³o na tym, ¿e diesel jest
dro¿szy w zakupie,
ale w³a¶nie tañszy w eksploatacji.

Zawsze to by³o tak, ¿e diesle nie maa³y DPF i dwumasy, a dawniej i turbin.

  Jak kto¶ sobie wyliczy³, ze nawet
je¿d¿ac
te 6km po mie¶cie wyjdzie mu taniej ni¿ benzyna, to kupuje ropniaka.

Jak kto¶ tak wyliczy³, to znaczy, ¿e ¿le policzy³:P

Shrek.

Data: 2016-03-06 10:01:41
Autor: cef
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-06 o 07:45, Shrek pisze:

[...]

Ludzie ró¿nie licz±. Kupuj±, bo kalkuluj±, ¿e te dpf, dwumasy, turbiny
dadz± o sobie znaæ wtedy, kiedy oni ju¿ skonsumuj± w eksploatacji
nadwy¿kê z ceny zakupu i wydatkami bêdzie martwi³ siê kto inny.
Albo kalkuluj±, ¿e bed± je¼dziæ bardzo d³ugo i koszty wymiany
tych elementów te¿ siê zamortyzuj± w mniejszym zu¿yciu paliwa.

Data: 2016-03-06 10:10:29
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 06.03.2016 10:01, cef wrote:

[...]

Albo kupuj± bo ³adny kolor ma. Je¶li jedynym argumentem, ¿e co¶ ma sens jest, ¿e ludzie to kupuj±, to po raz kolejny przypomnê, ¿e ca³kiem niedawno kupili poka¼n± ilo¶æ krowiego gówna, z napiesem bulshit na opakowaniach;)

Shrek

Data: 2016-03-06 13:05:33
Autor: Cavallino
Pierwszy samochód do 13 tys
On 05.03.2016 18:59, cef wrote:

[...]

No bo czêsto jest inaczej.
Diesel jest tañszy, albo przynajmniej nie jest dro¿szy w zakupie od porównywalnej turbobenzyny, w eksploatacji równie¿.

Wolnoss±ce z³omy (które pewnie nieucy bior± za normalny napêd) do porównania z turbodieslem nie startuj±, mija siê to totalnie z celem.
To by by³o tak jakby¶ porównywa³ odrzutowiec do AN-2.

Data: 2016-03-08 12:10:13
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
[...]

Benzyny te¿. Nie warto kupowaæ auta na przejazd 6 km do pracy. A tak w ogóle to z jakiego powodu te diesle s± postrzegane pozytywnie gdy bierzemy pod uwagê d³ugie trasy, a na krótkie to ju¿ nie? Pomijam ju¿ to stosunkowo d³ugie nagrzewanie wnêtrza. - O ile nie ma fabrycznego podgrzewania foteli i kierownicy -  spokojnie wystarczy mata nagrzewaj±ca na fotel i ciep³o mamy zaraz po zajêciu miejsca.

Data: 2016-03-08 12:29:33
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 08.03.2016 12:10, Trybun wrote:

Benzyny te¿. Nie warto kupowaæ auta na przejazd 6 km do pracy.

A to ju¿ zale¿y tylko od tego za ile ta praca i jakie s± alternatywy dojazdu.

A tak w
ogóle to z jakiego powodu te diesle s± postrzegane pozytywnie gdy
bierzemy pod uwagê d³ugie trasy, a na krótkie to ju¿ nie?

Poniewa¿ mniej pal±. Jak du¿o je¿dzisz to op³aca siê zap³aciæ wiêcej za disla bo zwróci ci w mniejszych kosztach paliwa. Dodatkowo sam ju¿ wspomnia³e¶ ¿e kiepsko siê nagrzewaj± - przy czym nie dotyczy to tylko wnêtrza a równie¿ silniaka. A niedogrzany silnik pali zauwa¿alnie wiêcej. Innymi s³owy - raz ¿e jak bêdzie wiecznie niedogrzany to wcale mniej nie spali, dwa ¿e nawet jak optymistycznie ¶rednio spali o te dwa litry na 100, to jak robisz 5kkm rocznie to zaoszczêdzisz raptem 400PLN. A na diesla wydasz jakie¶ 4 tysie wiêcej. Po prostu siê nie op³aca. Ju¿ pomijaj±c to, ¿e statystycznie s± bardziej awaryjne - bo raz ¿e bardziej skomplikowane, dwa ¿e Niemcy nie kupuj± sobie diesli do je¿dzenia do ko¶cio³a, tylko wylatuj± nimi du¿e przebiegi na autostradach - wiêc statystycznie bêdzie mia³ wiêkszy przebieg od benzyny.

Shrek

Data: 2016-03-14 13:16:15
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-08 o 12:29, Shrek pisze:
On 08.03.2016 12:10, Trybun wrote:

Benzyny te¿. Nie warto kupowaæ auta na przejazd 6 km do pracy.

A to ju¿ zale¿y tylko od tego za ile ta praca i jakie s± alternatywy dojazdu.

No tak, tu masz racjê.

[...]

Bo ja wiem czy mniej. Ten litr/pó³tora mniej na sto nie robi a¿ takiej ró¿nicy na plus.. Przynajmniej ja tak s±dzê. oczywi¶cie opisujê tu nie dane z katalogów a do¶wiadczenia w³asne, pomijaj±c instalacjê gazow± w benzyniaku.
Benzyna te¿ musi siê dogrzaæ..

Data: 2016-03-14 18:31:41
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 14.03.2016 13:16, Trybun wrote:
[...]

No wiêc jaka jest ekonomiczna zaleta diesla?

Benzyna te¿ musi siê dogrzaæ..

Te¿, ale robi to szybciej - bo wiêcej pali. W mie¶cie siê wyrównuje - dopiero w trasie diesle s± ekonomiczniejsze.

Shrek

Data: 2016-03-09 18:50:51
Autor: re
Pierwszy samochód do 13 tys

U¿ytkownik "Trybun"

[...]

-- -

Mam 6 km do pracy i przystanki na obu koñcach. Mogê wsi±¶æ w samochód i zajechaæ w 12 min (ale ju¿ wiemy, ¿e nie op³aca siê) lub ... wyj¶æ godzinê wcze¶niej i zajechaæ autobusem. I tak 2x dziennie, razem 2h.

Czyli ... maj±c 6 km do pracy nie ma sensu ruszaæ siê z domu.

Reasumuj±c, jak pieprzyæ to pieprzyæ.

Data: 2016-03-14 13:16:46
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-09 o 18:50, re pisze:

U¿ytkownik "Trybun"

[...]

Skoro autobus chodzi co godzina to nie masz wyj¶cia.

Data: 2016-03-15 10:11:25
Autor: re
Pierwszy samochód do 13 tys

U¿ytkownik "Trybun"

[...]

Nie "chodzi co godzina", ale godzina jedzie. Bo:
1. mu siê nie spieszy, robi np ma³± pêtelkê przez centrum miasta akurat przed ostatnim przystankiem
2. jedzie co 30 min, wiêc mo¿e nawet o tyle trzeba wcze¶niej jechaæ a statystycznie o po³owê
3. na przystanek te¿ trzeba wyj¶æ wcze¶niej by nie spó¼niæ siê np z powodu niedzia³aj±cej windy czy bo akurat on wcze¶niej przyjecha³.

I tak wychodzi prawie godzina. Mo¿e taksówka by³aby bardziej op³acalna aczkolwiek .. na zakupy po pracy te¿ mam taksówk± pojechaæ ?

Data: 2016-03-14 13:15:45
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-05 o 08:51, Shrek pisze:
On 04.03.2016 11:15, Trybun wrote:

A CRDI? A może to że porostu ropniaki są lepsze, bardziej
przyjazne i na swój sposób bardziej użyteczne właścicielowi, a lepsze
jak wiadomo z prostego równania - przeważnie jest droższe od gorszego..

Robisz na siłę zaletę z wady. Po co?

OczekujÄ™ odpowiedzi na sens istnienia aut osobowych z silnikiem diesla.
Tego że mimo że są droższe w zakupie to mimo wszystko sprzedają się nieźle.

Ależ ten sens jest oczywisty - diesle są stworzone do latania dużej ilości kkm w trasach. I tyle. Więc kupowanie diesla to przejechania 6 km do pracy w mieście mija się z celem.

Shrek.

Wobec tego że mam w garażu auta z obydwoma wersjami silników, muszÄ™ powiedzieć że mocno naciÄ…gana jest ta teoria. Na co dzieÅ„ jeżdżę także w taki sposób że dojeżdżam do pobliskiego miasteczka okoÅ‚o 10 km i wracam. Mimo że benzyniaka mam z gazem to jeżdżę głównie dieslem, a to ze wzglÄ™du na komfort. Na dÅ‚uższe trasy także dieslem i  tu także jedynym motywem jest komfort (żeby nie byÅ‚o - wyposażenie wnÄ™trza na tym samym poziomie, w benzynowcu nawet lepszy zestaw audio, - nagÅ‚oÅ›nienie znacznie lepiej brzmi). Benzyniak to praktycznie w teren, tam gdzie ze wzglÄ™du na niezbyt wysoki przeÅ›wit w dieslu muszÄ™ z niego zrezygnować.
A Ty piszesz ze diesel jest rzekomo do czegoś konkretnego stworzony, i odwrotnie - do czegoś innego się nie nadaje.. Ja twierdzę że gdyby nie wysoki prześwit to do garażu z benzyniakiem pewnie nawet bym nie zajrzał częściej niż raz do roku, - wyjazd na obowiązkowy przegląd techniczny.

Data: 2016-02-28 20:42:16
Autor: Jarek
Pierwszy samochód do 13 tys

[...]

To ten ch... jecha³ niedawno przede mn± 70 km/h ;)
Przy takiej prêdko¶ci ka¿dy pali ma³o.

Data: 2016-02-29 13:46:23
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 20:42, Jarek pisze:

[...]

ch...? Czy¿by jakie¶ kompleksy?

Data: 2016-03-01 19:05:31
Autor: Jarek
Pierwszy samochód do 13 tys

To ten ch... jecha³ niedawno przede mn± 70 km/h ;)
Przy takiej prêdko¶ci ka¿dy pali ma³o.

ch...? Czy¿by jakie¶ kompleksy?

¯adnych. Po prostu nie lubiê zawalidrogów.

Data: 2016-03-04 11:16:01
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-01 o 19:05, Jarek pisze:

To ten ch... jecha³ niedawno przede mn± 70 km/h ;)
Przy takiej prêdko¶ci ka¿dy pali ma³o.

ch...? Czy¿by jakie¶ kompleksy?

¯adnych. Po prostu nie lubiê zawalidrogów.

Trzeba by³o dodusiæ swoim benzynowcem i wyprzedziæ!..

Data: 2016-02-29 06:45:15
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d33709$0$22843$65785112news.neostrada.pl...
Tak, w niczym nie min±³em siê z faktami. Poje¼dzij dieslem, po jakim¶ czasie przesi±d¼ siê znowu na benzynê a sam sobie u¶wiadomisz  jak w benzyniaku trzeba dusiæ gaz, i ¿y³owaæ sprzêg³o przy ruszaniu spod ¶wiate³.

:-))) Masz fajne problemy.

Mo¿e wykup sobie parê godziñ w Nauce Jazdy, co?

[...]

:-)))) poszukaj lepszego sklepu gdzie ceny s± niskie bez "targowania siê".

Data: 2016-03-01 09:39:20
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-29 o 13:45, Pszemol pisze:
[...]

G³upawe i czepliwe, mimo to dziêkujê Ci za te "rady".

Data: 2016-02-29 07:34:02
Autor: Mirek Ptak
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 19:06, Trybun pisze:
[...]

Nie wiem sk±d Ci siê to bierze, ale mi w ¿yciu gas³ tylko jeden samochód - Vectra 1.9 CDTI do czasu zanim nauczy³em siê jak operowaæ sprzêg³em i gazem. Wcze¶niejsze benzynówki nie gas³y mi wcale na ¶wiat³ach i tak, mog³em nimi swobodnie ruszaæ bez dotykania gazu :)

Pozdrawiam - Mirek
President Teddy on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2016-02-29 13:46:49
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-29 o 07:34, Mirek Ptak pisze:
[...]

Zaczynam siê zastanawiaæ - uwierzyæ Tobie ¿e diesel to badziewie, który benzynie co najwy¿ej mo¿e czy¶ciæ buty,  czy nadal pozostaæ wiernym swoim do¶wiadczeniom z u¿ytkowania pojazdów z takimi silnikami...

Data: 2016-02-29 06:51:10
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d43db4$0$658$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Raczej postaraj siê poszerzyæ swoje horyzonty...
Bo budujesz generalizuj±ce opinie na temat jednego Hyundaia i35.

Data: 2016-03-01 09:38:41
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-29 o 13:51, Pszemol pisze:

[...]

No no, kto¶ kto od baardzo dawna je¼dzi benzynowymi japoñcami zarzuca mi ciasne horyzonty.. Jest tu na wsi taki jeden - dla niego tylko Maluch. Gdy jeden mu "siê skoñczy³" to wozi³em go po Polsce w poszukiwaniu nastêpcy, niestety nie znale¼li¶my odpowiedniego. Z niema³ym trudem da³ siê namówiæ na zakup Tico. Po tygodniu facet zwierzy³ mi siê ¿e tego Tico nie zamieni³by nawet na Mercedes S Klasse.  No i to jego Tico tak¿e "siê skoñczy³". teraz wo¿ê go po Polsce bo poszukuje na nastêpce kolejnego Tico... Jaki z tego mora³? Jak dla mnie nie warto siê na sta³e wi±zaæ z jedna mark±, bo dobrych aut jest na pêczki. A ¿ycie w z³udzeniu ¿e je¼dzi siê tym najlepszym jest tylko z³udzeniem.

A do i35 to ja siê dopiero przymierzam, oczywi¶cie z silnikiem CRDI.

Data: 2016-03-01 07:24:40
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d55506$0$656$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Masz racjê... przy odrobinie szczê¶cia uda Ci siê kupiæ takie auto
które bêdzie ruszaæ spod ¶wiate³ bez trudno¶ci i bez gaszenia :-)

Data: 2016-03-04 11:16:50
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-01 o 14:24, Pszemol pisze:
[...]

Przyczepi³e¶ siê jak rzep tego skrzy¿owania. A przy kupnie nastêpnego wozu g³ównym kryterium i tak bêdzie rodzaj spalanego paliwa. Mo¿e by¶ i srebrny, i czarny, a nawet niebieski pod warunkiem ¿e dieselek i nie kombi. Najlepiej bez FAPu i dwumasy.

Data: 2016-03-12 18:49:51
Autor: z
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-04 o 11:16, Trybun pisze:
[...]

Co¶ czujê ¿e takie stare trupy jak mój 1,4 D4D w Yarisie bêd± w cenie :-)

Data: 2016-03-14 13:18:04
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-12 o 18:49, z pisze:
[...]

A mi siê marzy co¶ w stylu 2.2litra z Opla Recorda z lat 80tych. Nie sz³o go zadusiæ nawet jad±c na 5tce z prêdko¶ci± 20km/h. Wymiana ¶wiec i koñcówek wtryskiwaczy (w przeliczeniu) oko³o 100z³..

Data: 2016-03-01 08:12:19
Autor: Mirek Ptak
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-29 o 13:46, Trybun pisze:

[...]

Kto niby tak napisa³?

benzynie co najwy¿ej mo¿e czy¶ciæ buty,  czy nadal pozostaæ wiernym
swoim do¶wiadczeniom z u¿ytkowania pojazdów z takimi silnikami...

Jak widzisz je¿d¿ê dieslem i nastêpny tez bêdzie diesel - napisa³em tylko, ¿e musia³em siê do diesla przyzwyczaiæ i ¿e ¿adna benzyna nie gas³a mi przy ruszaniu bez gazu (nadal uwa¿am, ¿e ³atwiej jest tak ruszyæ samochodem benzynowym).

Data: 2016-03-01 09:38:55
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-01 o 08:12, Mirek Ptak pisze:
[...]

Sorry, najwyra¼niej ¼le Ciê zrozumia³em.

Data: 2016-02-27 19:23:31
Autor: Cavallino
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 27.02.2016 o 18:49, Trybun pisze:
[...]

I tylko to.
A potem musisz lewarowaæ biegami co kilka sekund, zw³aszcza jak chcesz dynamiczniej w mie¶cie pojechaæ.
W turbobenzyniaku nie musisz, bo zakres u¿ytecznych obrotów jest du¿o wiêkszy, a biegi d³u¿sze.

Na trasie sytuacja siê odwraca - dieslem rzadziej musisz redukowaæ, porównywalnemu benzyniakowi czê¶ciej nie wystarcza mocy na wysokich biegach.

Data: 2016-02-28 08:59:43
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d1e1c1$0$642$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nigdy nie mia³em takich problemów przy ruszaniu benzyniakami...
Mo¿e powiniene¶ popracowaæ nad prac± nad sprzêg³em?
A w miêdzy czasie, kupuj auta z automatyczn± skrzyni±. :-)

Data: 2016-02-28 19:08:08
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 15:59, Pszemol pisze:

[...]

Niestety, nie jestem w stanie opisaæ ró¿nic  ruszania spod ¶wiate³ w autach z tymi dwoma silnikami. Jest spora ró¿nica na korzy¶æ diesla, ale to trzeba samemu oceniæ.
Wiesz, to tak trochê jak z kobitkami - krêcisz z jedn± i uwa¿asz ¿e jest super,  a¿ do czasu gdy nie spróbujesz z inn±.. ;-)

Data: 2016-02-28 17:25:31
Autor: Maciek
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-27 o 18:49, Trybun pisze:
W benzyniaku mimo ¿e trochê l¿ejszy, i wiêcej o
30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewno¶ci ¿e auto siê zad³awi przy ruszaniu.
Proponujê odpuszczaæ rêczny. Moja ¿ona te¿ twierdzi³a, ¿e co¶ s³abo
idzie. No i szed³. Smród z bêbnów :->

Maciek

Data: 2016-02-28 19:10:22
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 17:25, Maciek pisze:
[...]

Nie, nie w tym problem. Akurat regulacji (przesmarowania) wymaga³a linka rêcznego, ale w dieslu,.

Data: 2016-02-27 17:32:06
Autor: Lewis
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-26 o 15:04, Trybun pisze:

[...]

A co benzyniak winien ¿e mechanicy to pizdy?
Tam samo jakby¶ mia³ usterkê w dieslu to by¶ krzycza³ ze diesel jest ble.

Diesel jest dro¿szy w utrzymaniu ni¿ benzyniak a Twoja krzywa teoria tego nie zmieni.

Lewis

Data: 2016-02-27 18:51:48
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-27 o 17:32, Lewis pisze:

A co benzyniak winien ¿e mechanicy to pizdy?
Tam samo jakby¶ mia³ usterkê w dieslu to by¶ krzycza³ ze diesel jest ble.

Diesel jest dro¿szy w utrzymaniu ni¿ benzyniak a Twoja krzywa teoria tego nie zmieni.

Tak tak, to nie silnik jest do d*py tylko mechanicy, którzy nie s± w stanie go naprawiæ.

Takie dywagacje zacz±³bym od zastanowienia siê co jest powodem ¿e nowe auto z silnikiem diesla jest o jak±¶ 1/3 dro¿sze od benzynowca.. Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w b³oto? No bo tylko patrzeæ jak  ON znowu bêdzie dro¿szy ni¿ E95, podobno jest na dodatek bardziej awaryjny, no i o gorszym komforcie u¿ytkowania...
  U¿ywam na co dzieñ auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w zwi±zku z powy¿szym dziwi± mnie trochê oczekiwania - "musi byæ benzyna".

Data: 2016-02-28 09:01:57
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d1e233$0$642$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A jest to regu³±? Sprawdza³e¶?

Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w b³oto?

Najprawdopodobniej. Przy nadchodz±cej fali EV warto siê mocno zastanowiæ...

 U¿ywam na co dzieñ auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w zwi±zku
z powy¿szym dziwi± mnie trochê oczekiwania - "musi byæ benzyna".

Poczekaj a¿ diesle zaczn± dbaæ o emisjê spalin równie¿ w czasie jazdy
a nie tylko w czasie testów na hamowni :-))) Zmieni siê kultura pracy silnika.

Data: 2016-02-28 19:11:34
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 16:01, Pszemol pisze:
[...]

Mogê pisaæ tylko o autach które mnie interesuj±, takim jest chocia¿by Hyundai (i35 bardzo mnie interesuje) , i tak, to jest tu regu³±.

Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w b³oto?

Najprawdopodobniej. Przy nadchodz±cej fali EV warto siê mocno zastanowiæ...

Nie dla mnie ta fala.. Tu jest potrzebny wóz z wyysokim prze¶witem i napêdem 4x4, a nie szoruj±ca podwoziem o pod³o¿e zabawka.

[...]

Jak na razie po niedawnych wydarzeniach w USA diesel vs benzyna 1-0;-)

Data: 2016-02-29 06:50:10
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d33842$0$22843$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czyli "auta z dieslem s± 1/3 dro¿sze" jest regu³±, bo akurat tak
ma tylko jeden model u Hyundai'a? Czy Ty siê s³yszysz?

[...]

??
Tesla model X ma za niskie podwozie dla Ciebie?
A Tesla P85D to na ile kó³ ma napêd? Literka D, doczytaj...

[...]

O tak? A jak to liczysz? Bo VW jest w powa¿nych tarapatach po ostatnich
swych machlojkach i przekrêtach. Ma³o tego, okaza³o siê, ¿e machlojki
jakie wysz³y u VW stosuj± te¿ inni producenci diesli...

Data: 2016-03-01 09:40:26
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-29 o 13:50, Pszemol pisze:
[...]

Raczej siebie o to zapytaj. Ja przegl±da³em stronê Hyundaia, i widzê ¿e u nich diesle to sporo wy¿szy wydatek. Je¿eli gdzie¶ u innego producenta  znajdziesz sytuacjê odwrotn± to bêdê zaskoczony. Gwoli ¶cis³o¶ci przegl±da³em tak¿e strony Kii, Dacii i Renault. Wszêdzie to samo - diesle sporo dro¿sze.

[...]

Nie mam pojêcia o Tesli. Czy jest w Polsce u¿ytkowany choæ jeden model tej marki? Ja o tych hybrydowych toczyde³kach w stylu Prius czy Honda, jaka¶ tam.

[...]

Jako¶ nie obi³o mi siê to o uszy. Wg mojej wiedzy na razie to tylko benzyna ma problemy.

Data: 2016-03-01 07:26:38
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d55570$0$656$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie mam pojêcia o Tesli.

To doczytaj.

Czy jest w Polsce u¿ytkowany choæ jeden model tej marki?

Doczytaj :-) Warto.

Ja o tych hybrydowych toczyde³kach w stylu Prius czy Honda, jaka¶ tam.

W wersji hybrydowej robi siê dzi¶ nawet du¿e SUVy.
Jeszcze raz: doczytaj.

Jako¶ nie obi³o mi siê to o uszy. Wg mojej wiedzy na razie to tylko benzyna ma problemy.

Bo ma³o czytasz i zatrzyma³e¶ siê z wiedz± na 20-letniej historii.

Data: 2016-03-04 11:17:25
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-01 o 14:26, Pszemol pisze:
[...]

Ale po co? Wg wiedzy jaka posiadam to auto i tak nie bardzo siê nadaje do wyjazdów w teren. Poza tym cena, po co mi jaka¶ dog³êbna wiedza o kawiorze skoro mnie na niego nie staæ?

[...]

Jasne, co chwila jakie¶ reklamowy be³kot - Lexus, podwójna moc hybrydy.

Jako¶ nie obi³o mi siê to o uszy. Wg mojej wiedzy na razie to tylko benzyna ma problemy.

Bo ma³o czytasz i zatrzyma³e¶ siê z wiedz± na 20-letniej historii.

Mylisz siê, je¿eli chodzi o czytelnictwo to czyta³em i czytam naprawdê du¿o. "Problem" tylko w tym ¿e nigdy nie traktowa³em i nie traktujê s³owa pisanego jak prawdy objawionej. A ju¿ nawet nie do pomy¶lenia jest dla mnie abym na podstawie tego co wyczyta³em móg³ pouczaæ innych.

Data: 2016-03-01 17:51:37
Autor: Cavallino
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 01.03.2016 o 09:40, Trybun pisze:

Nie mam pojêcia o Tesli. Czy jest w Polsce u¿ytkowany choæ jeden model
tej marki?

Tak, w pi±tek w Warszawie spotka³em takowy....

Data: 2016-03-01 22:11:12
Autor: Yogi\(n\)
Pierwszy samochód do 13 tys
U¿ytkownik "Trybun" <chgv@rw.cb> napisa³ w wiadomo¶ci news:56d55570$0$656$65785112news.neostrada.pl...

Nie mam pojêcia o Tesli. Czy jest w Polsce u¿ytkowany choæ jeden model tej marki?

Po Nowym S±czu je¿d¿± dwa, tj. dwa widzia³em (z miejscowymi tablicami, tj. jedna z S±cza, druga spod). Nie dziwi to, bo zagêszczenie milionerów mamy du¿e ( http://natemat.pl/115551,nowosadecka-liga-milionerow ), ale chyba tylko jeden podnosi regularnie "poprzeczkê motoryzacyjn±":

http://nowysacz.naszemiasto.pl/plebiscyt/wyniki/zobacz-samochody-w-motostajni-korala-wyniki,15027,t,id.html

Nie wiem, do kogo nale¿± tesle.

--
Yogi(n)

Data: 2016-02-26 15:56:14
Autor: Chris
Pierwszy samochód do 13 tys
Trybun <chgv@rw.cb> wrote:

[...]

12km dom>praca nastêpne 12km praca>dom
plus przelotki raz na miesi±c po 200km na trasie.

Jazda benzyniakiem Volvo V40 1.8  spalanie ok 11l do nawet 15l w zimie.
Jazda obecnym dieslem Mondeo MK4 1.8 spalanie 7l (obecnie zimowe), 6.6/7 (lato)

Ja mam zysk na dieslu, i ¿eby nie by³ to nic siê nie psuje a najechane ma ju¿ 210ty¶.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê pojazdu.

Data: 2016-02-26 17:54:18
Autor: J.F.
Pierwszy samochód do 13 tys
U¿ytkownik "Chris"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]
Lacznie z trasa ?

Jazda obecnym dieslem Mondeo MK4 1.8 spalanie 7l (obecnie zimowe), 6.6/7

Ja mam vectre diesla.
Owszem, przyjemnie sie robi na autostradzie, jak komputer przy 150 pokazuje ponizej 7 ... czasami niestety.
W trasie nieautostradowej niestety wiele mniej nie pali.

Sierra w trasie palila ok 10l gazu. Podejrzewam ze nowszy silnik spokojnie zadowoliby sie ~8l benzyny, wiec nie jest to jakas wielka oszczednosc.
Szczegolnie gdy cena ropy znow przegoni benzyne :-)
A moze i do 7 w trasie bym zszedl ?

W miescie ... ja mam krotsze odcinki i ciezkie buty, wiec i diesel przekracza 10.
A ile by spalala benzyna ... trudno mi powiedziec, dawno nie uzywalem.
LPG w miescie jakos istotnie nie roslo ...

J.

Data: 2016-02-29 10:58:38
Autor: Chris
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-26 o 17:54, J.F. pisze:
Sierra w trasie palila ok 10l gazu. Podejrzewam ze nowszy silnik
spokojnie zadowoliby sie ~8l benzyny, wiec nie jest to jakas wielka
oszczednosc.

Tylko nowe silniki to nowe instalacje LPG za 8-10k bo to ju¿ sekwencja i czêsto dotrysk paliwa a to staje siê po prostu ma³o op³acalne.

Szczegolnie gdy cena ropy znow przegoni benzyne :-)
A moze i do 7 w trasie bym zszedl ?

Przy nowym pewnie bez problemu.

W miescie ... ja mam krotsze odcinki i ciezkie buty, wiec i diesel
przekracza 10.

Ja te¿ nie mam lekkiej nogo i ¶rednia na dzi¶ to 7l bo zima.

A ile by spalala benzyna ... trudno mi powiedziec, dawno nie uzywalem.
LPG w miescie jakos istotnie nie roslo ...

Tylko ¿e LPG = stare auto gdzie koszta instalacji s± niskie.

Data: 2016-02-26 21:41:03
Autor: Diabełson
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-26 o 15:56, Chris pisze:
  a najechane
ma ju¿ 210ty¶.

ty¶?

Data: 2016-02-26 16:02:59
Autor: J.F.
Pierwszy samochód do 13 tys
Użytkownik "Trybun"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
W dniu 2016-02-25 o 17:14, heśka pisze:
Podoba mi siÄ™ mazda 3 :)
Benzyna? Zrozumiałe że gusty są różne, jednak wykazywać wyższość benzyny nad ropniakiem może tylko ktoś co nie zna zalet silników diesla.

Hm, a sa jeszcze jakies ?
Bo ON bedzie wkrotce pewnie znow drozszy od benzyny, silnik coraz bardziej skomplikowany i wrazliwy, a z drugiej strony - beznyny ponoc coraz oszczedniejsze.
No i zagazowac sie daja :-)

J.

Data: 2016-02-26 17:27:14
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-26 o 16:02, J.F. pisze:
[...]

Nie mam pojęcia.

To nic że droższe, za komfort jazdy można płacić wyższą cenę, a w aucie z silnikiem diesla jest on naprawdę wysoki jeżeli porównamy go z benzyniakiem.
Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel był w pod jakimś względem bardziej skomplikowany i wrażliwszy na awarie od benzyny. Można wręcz postawić tezę że benzyniakom ta ewolucja w nowoczesność wychodzi bokiem znacznie bardziej niż ropniakom.
I takie zagazowanie zdaje się być jedyną zaletą w stosunku do diesla. Jednak nie każdy benzyniak dobrze toleruje jazdę na LPG.

Data: 2016-02-28 01:57:56
Autor: RadoslawF
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-27 o 18:52, Trybun pisze:

[...]

Bardziej awaryjne są silniki z turbinami niż bez.
Benzyniaki bez turbin jeszcze robiÄ….  :-)
I co na to realista ?

Pozdrawiam

Data: 2016-02-28 09:49:08
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 01:57, RadoslawF pisze:
[...]

Nie mam żadnego przekonania do takiej tezy, że turbina to pewność krótszego przebiegu bez awarii.

Data: 2016-02-29 01:14:34
Autor: RadoslawF
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 09:49, Trybun pisze:

[...]

Jasne, twoje przekonanie to argument.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2016-02-29 13:47:22
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-29 o 01:14, RadoslawF pisze:

Nie mam żadnego przekonania do takiej tezy, że turbina to pewność
krótszego przebiegu bez awarii.

Jasne, twoje przekonanie to argument.  :-)

Pozdrawiam

Moje przekonanie jest takie że gdyby nawet auto było przez turbinę bardziej awaryjne to warto pomyśleć o właśnie takim wyborze. Zresztą, bez żadnych filozofii, im więcej elementów w silniku czy osprzęcie tym większe prawdopodobieństwo awarii. Z tym tylko że w odróżnieniu od jakichś tam czujników wałów i wałków, zaworów EGR, FAPów itp. turbina działa na rzecz kierowcy.

Data: 2016-02-29 17:42:38
Autor: RadoslawF
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-29 o 13:47, Trybun pisze:

[...]

Zwłaszcza jak ma do pracy kilka kilometrów przez miasto.
Przestań się może wreszcie ośmieszać.

Pozdrawiam

Data: 2016-03-01 09:40:47
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-29 o 17:42, RadoslawF pisze:
[...]

Turbina to przydatny dodatek nie tylko na trasy liczone w setkach kilometrów.
Nie chcę być niegrzeczny, ale takim podejściem sam się ośmieszasz.

Data: 2016-03-01 10:23:40
Autor: RadoslawF
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-01 o 09:40, Trybun pisze:

[...]

A przydatny w przejazdach do pracy na dystansie kilku kilometrów ?
czy jednak bardziej kłopotliwy niż przydatny ?

Nie chcę być niegrzeczny, ale takim podejściem sam się ośmieszasz.

Nie dla wszystkich a jak jednak to nie tak mocno jak ty.

Pozdrawiam

Data: 2016-03-04 11:17:58
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-01 o 10:23, RadoslawF pisze:
[...]

Powiem tak - tylko na przejazdy kliku km do pracy nie warto kupować auta. Z jakimkolwiek on by nie był silnikiem.,. Ale wracając do meritum - oczywiście w takim wypadku benzyna byłaby bardziej użyteczna. Przecież tu nie chodzi o jakiś ślepy fanatyzm a o konkretne korzyści jakie można uzyskać takiego czy innego silnika.

Nie chcę być niegrzeczny, ale takim podejściem sam się ośmieszasz.

Nie dla wszystkich a jak jednak to nie tak mocno jak ty.

Pozdrawiam

Oj, musiałbym bardzo się postarać aby Ci dorównać..

Data: 2016-03-04 14:10:07
Autor: RadoslawF
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-04 o 11:17, Trybun pisze:

[...]

I znowu mierzysz wszystkich swoją miarą, miarą człowieka młodego
zdrowego i bez doświadczenia.
Nie każdy bez problemów przejdzie codziennie te pięć kilometrów
w jednÄ… stronÄ™ i tyle samo z powrotem.
Nie każdy jest przedstawicielem handlowym i robi dziennie
sto czy dwieście kilometrów.
Więc pisanie tak jak ty że tylko dizel bo jest najlepszy w wielu
przypadkach (powiedział bym że w większości) jest nieprawdziwy.

Pozdrawiam

Data: 2016-03-08 12:10:33
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-04 o 14:10, RadoslawF pisze:
[...]

Młody a jednak na tyle dojrzały aby orientować się co dla mnie lepsze a co gorsze. Bez oglądania się na panującą obecnie modę, samodzielnie dokonywać wyborów.

Data: 2016-03-08 14:29:27
Autor: RadoslawF
Pierwszy samochód do 13 tys

[...]

co gorsze. Bez oglÄ…dania siÄ™ na panujÄ…cÄ… obecnie modÄ™, samodzielnie
dokonywać wyborów.

Nie dyskutujemy/dyskutowaliśmy o tym co jest lepsze dla ciebie. :-)

Pozdrawiam

Data: 2016-03-14 13:18:57
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-08 o 14:29, RadoslawF pisze:

[...]

A jednak, i to wcale nie ja zaczÄ…Å‚em..

Data: 2016-03-05 10:28:02
Autor: re
Pierwszy samochód do 13 tys

Użytkownik "Trybun"

[...]

Co poza autem przetransportuje równie szybko i komfortowo ?

Data: 2016-03-08 12:10:42
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-05 o 10:28, re pisze:

Użytkownik "Trybun"

[...]

Możliwości należy rozpatrywać w oparciu o lokalizację.

Data: 2016-02-28 11:34:11
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Pierwszy samochód do 13 tys
[...]

Jeszcze. N/A coraz większymi krokami idzie w kierunku bycia niszą rynkową w segmencie aut popularnych. Jeszcze trzy-cztery lata i takie silniki zostaną tylko w samochodach takich jak Tata czy najsłabsze modele Dacii, Skody czy Opla.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2016-02-28 12:27:39
Autor: Marcin N
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 11:34, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Jeszcze. N/A coraz większymi krokami idzie w kierunku bycia niszą
rynkowÄ… w segmencie aut popularnych. Jeszcze trzy-cztery lata i takie
silniki zostaną tylko w samochodach takich jak Tata czy najsłabsze
modele Dacii, Skody czy Opla.

Rynek raczej pójdzie w kierunku hybryd. Znaczy 100 konny benzyniak 1.8 i do tego coś elektrycznego. Tak to robi Toyota i sprzedaje w cenie diesla.

--
MN

Data: 2016-02-28 17:09:44
Autor: Tomasz Pyra
Pierwszy samochód do 13 tys
Dnia Sun, 28 Feb 2016 12:27:39 +0100, Marcin N napisa³(a):

W dniu 2016-02-28 o 11:34, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Jeszcze. N/A coraz wiêkszymi krokami idzie w kierunku bycia nisz±
rynkow± w segmencie aut popularnych. Jeszcze trzy-cztery lata i takie
silniki zostan± tylko w samochodach takich jak Tata czy najs³absze
modele Dacii, Skody czy Opla.

Rynek raczej pójdzie w kierunku hybryd. Znaczy 100 konny benzyniak 1.8 i do tego co¶ elektrycznego. Tak to robi Toyota i sprzedaje w cenie diesla.

Tylko po co mia³oby to byæ 1.8, jak mo¿e byæ 1.0t?

Data: 2016-02-28 18:23:12
Autor: Marcin N
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 17:09, Tomasz Pyra pisze:
Tylko po co mia³oby to byæ 1.8, jak mo¿e byæ 1.0t?

Nie pytaj mnie, tylko in¿ynierów Toyoty. Oni wstawiaj± 1.8. Widocznie ma jakie¶ zalety.

Na co komu turbo, skoro ten silnik ma pracowaæ w w±skim zakresie obrotów?

--
MN

Data: 2016-02-28 19:55:12
Autor: Tomasz Pyra
Pierwszy samochód do 13 tys
Dnia Sun, 28 Feb 2016 18:23:12 +0100, Marcin N napisa³(a):

W dniu 2016-02-28 o 17:09, Tomasz Pyra pisze:
Tylko po co mia³oby to byæ 1.8, jak mo¿e byæ 1.0t?

Nie pytaj mnie, tylko in¿ynierów Toyoty. Oni wstawiaj± 1.8.

Ale to nie jest to taki klasyczny silnik wolnoss±cy.

Na co komu turbo, skoro ten silnik ma pracowaæ w w±skim zakresie obrotów?

No w³a¶nie na to.
Bo wbrew pozorom to silnik turbo lubi tylko w±ski zakres obrotów.
A dlatego Toyota posz³a w silnik Atkinsona, bo potrzebowali te¿ szerokiego
zakresu obrotów, tyle ¿e ze sprawno¶ci± w zakresie ni¿szych obrotów.
A s³ab± moc maksymaln± takiego zestawu skompensowano pomocnicznym silnikiem
elektrycznym.

Bo obecne hybrydy to takie pó³-hybrydy - zwyk³y silnik spalinowy z
mechanicznym przeniesieniem napêdu, jedynie wspomagany przez silnik
elektryczny.
A s±dzê, ¿e w przysz³o¶ci raczej pójdzie to w stronê przek³adni
elektrycznej i silników elektrycznych jako jedynego napêdu, to wtedy
agregat zasilaj±cy to na pewno bêdzie silnik turbo.

Data: 2016-02-26 21:57:07
Autor: Cavallino
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 26.02.2016 o 16:02, J.F. pisze:
[...]

I pewnie dołożenie im turbo plus bezpośredniego wtrsyku, oznacza że robią się coraz mniej skomplikowane, mniej wrażliwe i w ogóle wolne od wad wszelkich?

Bo chyba nie mówisz o jakichś starych wolnossących sieczkarniach, coś takiego do osobówek się nie nadaje...

Data: 2016-02-27 06:31:56
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys

Data: 2016-02-27 13:51:33
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 27.02.2016 13:31, Pszemol wrote:
[...]

LPG 1,69, PB95 3,92

Shrek.

Data: 2016-02-28 09:22:14
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:nas64j$v51$1node1.news.atman.pl...
[...]

No i? Porównujesz wprost litr LPG do litra benzyny? Chyba nie...
Bo zawartość energetyczna w litrze paliwa zdecydowanie różna.

Ale jeśli już instalacje masz i nie potrzebujesz bagażnika
zajętego przez butlę, nie dbasz o silnik auta, to jeszcze ok...
Ale nowego auta chyba byÅ› przy dzisiejszym klimacie
paliwowym tak nie skrzywdził nową instalacją LPG?

Data: 2016-02-28 16:58:32
Autor: Budzik
Pierwszy samochód do 13 tys
U¿ytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

LPG 1,69, PB95 3,92

No i? Porównujesz wprost litr LPG do litra benzyny? Chyba nie...
Bo zawarto¶æ energetyczna w litrze paliwa zdecydowanie ró¿na.

10-15%.
Oczywi¶cie bior±d pod uwage ze koszt instalacji pozosta³ bez zmian - sprawaj est troche mniej op³acalna.
Ale nadal jest...

Ale je¶li ju¿ instalacje masz i nie potrzebujesz baga¿nika
zajêtego przez butlê, nie dbasz o silnik auta, to jeszcze ok...
Ale nowego auta chyba by¶ przy dzisiejszym klimacie
paliwowym tak nie skrzywdzi³ now± instalacj± LPG?

Nie dbasz o silnik? Nie przesadzasz troche?
Mam kumpla ktory w³asnie pozbywa sie doblo ktorym na gazie przejecha³ jakies 700kkm - czego chciec wiecej?
Inny, zagazowanym nissanem nv200 po miescie zrobi³ ponad 200kkm - to autko chodzi jak nowe.

Data: 2016-02-28 17:05:32
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 28.02.2016 16:22, Pszemol wrote:

LPG 1,69, PB95 3,92

No i? Porównujesz wprost litr LPG do litra benzyny? Chyba nie...
Bo zawartość energetyczna w litrze paliwa zdecydowanie różna.

Nie zdecydowanie a o 20% chyba. No to masz 2,03 vs 3,92.

Ale jeśli już instalacje masz i nie potrzebujesz bagażnika

Powiedzmy 15 PLN różnicy na 100km (bo benzyny na podpałkę trzeba, "przegląd" droższy). 3000 kosztuje naprawdę dobra instalacja. Zwraca się po 20 kkm. Czyli zależnie od przebiegu rocznego od pół roku do najdalej dwóch, chyba że weźmiemy przebiegi z motoallegro;)

zajętego przez butlę,

Albo koła zapasowego. Ja akurat nie potrzebuję dużo miejsca w bagażniku więc zapas wożę. I tak na codzień mi miejsca wystarcza a jak gdzieś dalej jedziemy to żona pod klapę zapakuje, ile by tam miejsca nie było;)

nie dbasz o silnik auta, to jeszcze ok...

A co tu dbać. Dobrze zrobić instalację i jeżdzić. No dbać o regulację zaworów, jak nie ma kasowania hudraulicznego i dwa filtry więcej zmieniać. Raz na jakiś czas spojrzeć na mapy, albo jak się nie umie to podjechać do dobrego gazownika.

Ale nowego auta chyba byÅ› przy dzisiejszym klimacie
paliwowym tak nie skrzywdził nową instalacją LPG?

Naprawdę nowego to rzeczywiście łatwo skrzywdzić bo to zwykle bezpośredni wtrysk paliwa i albo jakieś hokus pokus z jeżdzeniem na 20% PB i 80 LPG, albo instalacja płynnego LPG. A ta jest jeszcze raczej zbyt droga żeby się przy moich przebiegach opłacało. To jest między innymi powód dla którego na razie samochodu nie zmieniam. Mimo że jeździ na LPG od 6 lat jakoś mu się w silnik nic nie chce stać;)

Shrek.

Data: 2016-02-29 06:55:12
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Shrek" <1@wp.pl> wrote in message news:nav5s9$9hb$1node2.news.atman.pl...
[...]

To dolicz jeszcze amortyzację kosztów instalacji i przeglądów,
Zaproponuj jeszcze koszt jaki wynika z wpływu LPG na obniżenie
trwałości silnika i zabranie pojemności bagażnika - dolicz to
wszystko i nie brancluj siÄ™ cenÄ… litra, bo to nie o to chodzi.
Jakiś tam duży przebieg roczny (taksówkarz?) wtedy LPG ma sens.
Ale dla przeciętnego człowieka to jest brandzlowanie się
różnicami 10zł na miesiąc.

[...]

A przeciętny człowiek jeździ autem 3-4 lata i wymienia na nowe :-)

[...]

Trybunowi nie rusza spod świateł ;-)

Data: 2016-02-29 18:40:37
Autor: re
Pierwszy samochód do 13 tys

Użytkownik "Pszemol"

[...]

Policzmy: 10 zł*12 miesięcy=120zł/rok * 7 lat=1000 zł

Czyli według Pszemola używając gazu uzyskujemy zwrot 1000zł w czasie 7 lat.

A teraz rzeczywistość.

W przeciągu 7 lat udało się 3 razy objechać kulę ziemską czyli ... 140 tysięcy kilometrów, czyli ... 20 tysięcy na rok, czyli ... taki sobie przebieg.

LPG kosztuje mniej więcej 3zł taniej niż benzyna, czyli ... na każdy wlany litr mamy mniej więcej tyle zysku.

Przejechaliśmy 140 tysięcy km, samochód pali nam 10 litrów/100km, czyli ... spaliliśmy 140 000*10/100=14 000 litrów, czyli ... wydaliśmy na to ... 14 000 * 3 = 42 tysiące złotych.

I teraz hit: samochód kosztował właśnie te 13 tysięcy jak w temacie, czyli .... dzięki oszczędności na paliwie moglibyśmy kupić jeszcze ... 3 takie samochody.

Data: 2016-03-01 07:13:19
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 29.02.2016 13:55, Pszemol wrote:
[...]

Policzyłem, ale wyciąłeś.

Zaproponuj jeszcze koszt jaki wynika z wpływu LPG na obniżenie
trwałości silnika

A co siÄ™ niby od tego gazu psuje i dlaczego?

i zabranie pojemności bagażnika - dolicz to

Też o tym pisałem.

[...]

Sorry - pieprzysz, wychodzi różnica około 15PLN na 100km.

[...]

A ja jeżdzę 6 bo jakoś mi się ta hondziawka z LPG mimo że nastoletnia nie chcę popsuć. Jak zamierza zmienić po trzech latach i mało jeździ, to rzeczywiście sięniespecjalnie opłaca.

A teraz powiem ci w tajemnicy, co jest największą i jedyną znaczącą wadą LPG - mała butla i że trzeba co 300-350km tankować.

Shrek

Data: 2016-03-01 23:46:36
Autor: m4rkiz
Pierwszy samochód do 13 tys
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:nb1eu1$f6k$1dont-email.me...
Zaproponuj jeszcze koszt jaki wynika z wpływu LPG na obniżenie
trwałości silnika

praktycznie rzecz biorac to mity

druga sprawa - silniki nie sa drogie, jezeli komus instalacja lpg za 3k
zwraca sie w rok czy dwa lata to sobie wymiane silnika za 5-6-8-10 lat
rowniez moze wkalkulowac, to zadna magia, poprawnie wykona to kazdy
ogarniety mechanik

Ale dla przeciętnego człowieka to jest brandzlowanie się
różnicami 10zł na miesiąc.

bardziej 100 zlotych co tankowanie a tankuje sie czesciej niz raz na
10 miesiecy ;)

--
http://db.org.pl/

Data: 2016-03-02 06:38:31
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 01.03.2016 23:46, m4rkiz wrote:
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message
Zaproponuj jeszcze koszt jaki wynika z wpływu LPG na obniżenie
trwałości silnika

praktycznie rzecz biorac to mity

NIe od końca mity, a powiedzmy zaszłości historyczne;)

Kiedyś ilość gazu regulowało się srubką, więc jeden z drugim Janusze gazownictwa przykrecali śrubę, żeby mniej palił. No i rzeczywiście - panie "dobrze wyregulowany" palił tyle LPG co benzyny (oraz przy okazji zawory). Obecnie tak się nie da, bo sonda lambda wykryje, pójdą korekty i w efekcie po prostu samochód będzie jeździł na dużych korektach długoterminowych na plus, a w skrajnym wypadku zapali się check.

Drugą rzeczą są zawory - nie wszędzie jest hydrauliczne kasowanie luzów, no to na LPG trzeba regulować ręcznie (tak jakby bez LPG nie należało).

Po trzecie podobno LPG psuje pompę paliwową. Z tym, że nie LPG a użytkownicy, co cały czas jeżdzą na granicy rezerwy, bo przecież PB tylko na podpałkę. A że pompa chłodzona paliwem...

Shrek.

Data: 2016-02-29 11:07:58
Autor: Chris
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-27 o 13:51, Shrek pisze:
[...]

A ON:

Al. Jerozolimskie 200 - 3.68zł na stacji BP

ParÄ™ km dalej masz:
L. Optima Sokołowska 73 - 3,38zł Pruszków

albo jak chcesz bardziej firmowe:

Shell Ciszewskiego 15/Przy Leclerc/KEN Center - 3,54zł Warszawa

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-02-29 06:56:41
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Chris" <actchris@gazeta.pl> wrote in message news:nb15a2$7rt$1node2.news.atman.pl...
[...]

Czy w Polsce/Europie znane jest określenie "Top Tier Gasoline"?
http://www.toptiergas.com/

Data: 2016-03-01 07:14:41
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 29.02.2016 11:07, Chris wrote:
[...]

Wpisałem średnie ze strony o plaiwach. Też wiem, gdzie kupić gaz taniej. Ale co z tego wynika - będziesz jeździł dookoła jednej stacji benzynowej?

Shrek

Data: 2016-03-01 08:46:08
Autor: Chris
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-01 o 07:14, Shrek pisze:

Wpisałem średnie ze strony o plaiwach. Też wiem, gdzie kupić gaz taniej.
Ale co z tego wynika - będziesz jeździł dookoła jednej stacji benzynowej?

W zasięgu 3km od domu mam z 10 stacji benzynowych i mam w czym wybierać :) Od drogiego Orlenu po tanie stacje Macro czy Leclerc.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-03-01 09:36:15
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 01.03.2016 08:46, Chris wrote:
[...]

I niech zgadnę - na każdej z tych stacji LPG jest tańsze o ponad połowę od PB? Chyba że akurat LPG na tej stacji nie ma.

Shrek

Data: 2016-03-01 11:21:37
Autor: Chris
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-01 o 09:36, Shrek pisze:
[...]

Nie ma pojęcia bo gaz to mam tylko w kuchni i zapalniczce :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-03-01 12:29:15
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 01.03.2016 11:21, Chris wrote:

I niech zgadnę - na każdej z tych stacji LPG jest tańsze o ponad połowę
od PB? Chyba że akurat LPG na tej stacji nie ma.

Nie ma pojęcia bo gaz to mam tylko w kuchni i zapalniczce :)

To jak nie masz pojęcie, to o czym dyskutujesz? ;)

Shrek

Data: 2016-03-02 08:06:41
Autor: Chris
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-01 o 12:29, Shrek pisze:
[...]

1.64 na stacji LPG mijanej po drodze :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-03-02 16:57:04
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 02.03.2016 08:06, Chris wrote:

[...]

No dobrze - ale co z tego?

Shrek

Data: 2016-03-03 13:19:04
Autor: Chris
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-03-02 o 16:57, Shrek pisze:
[...]

Tyle samo co twój post o cenie LPG i PG.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-02-27 20:12:00
Autor: Marcin N
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-26 o 14:33, Trybun pisze:
Benzyna? Zrozumiałe że gusty są różne, jednak wykazywać wyższość benzyny
nad ropniakiem może tylko ktoś co nie zna zalet silników diesla.

Samochody z dieslem mają jedną ogromną wadę: duże przebiegi.
Nikt rozsądny nie kupuje diesla, żeby jeździć nim do kościoła. Zwykle stukają po 30-50 tys km rocznie. W Polsce praktycznie każdy diesel ma cofany licznik więc lepiej kupić benzyniaka, który jeśli na liczniku ma np 48 tys km po 4 latach - to jest szansa, że to prawda.

--
MN

Data: 2016-02-27 20:46:53
Autor: sirapacz
Pierwszy samochód do 13 tys

Samochody z dieslem mają jedną ogromną wadę: duże przebiegi.

zgoda, duże przebiegi. ale dlaczego wada?
co za różnica jaki przebieg - ważne, że na bieżąco serwisowany i tyle.

Data: 2016-02-28 09:25:33
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"sirapacz" <newsy@sircomp.pl> wrote in message news:nasuff$pgv$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Samochody z dieslem mają jedną ogromną wadę: duże przebiegi.

zgoda, duże przebiegi. ale dlaczego wada?
co za różnica jaki przebieg - ważne, że na bieżąco serwisowany i tyle.

Serwisowanie nie cofa zegara długoterminowego zużycia silnika, utraty
szczelności tłoków/cylindrów, zużycia popychaczy i gniazd zaworów itp.
Jeśli twierdzisz że nie ma różnic w silniku który zrobił 30 tysięcy km
i takim który zrobił 300 tysięcy km (na bieżąco serwisowanym) to się mylisz.

Data: 2016-02-28 18:07:51
Autor: sirapacz
Pierwszy samochód do 13 tys

[...]

no ok, ale jakiego zużycia się spodziewasz po 400kkm - takiego jak przy bardzo zle eksploatowanym aucie z przebiegiem 100kkm.
akurat w dieslu masz mniejsze obroty podczas sredniej eksploatacji auta więc ten argument raczej jest nizbyt mocny. upraszczając benzyna 100kkm zrobi podobną ilość obrotów (a co za tym idzie cykli pracy cylindra) co diesel powiedzmy 150kkm.
Wg mnie to raczej pomijalne przy wyborze auta za 10-15kkm. wazbe zeby byl sprawny. jak bedzie przy przebiegu 250kkm to przy 350kkm powinno byc podobnie. i zeby nie bylo ze teoretykiem jestem:
jedno auto sprzedalem z przebiegiem ok 300kkm od nowosci w rodzinie benzyna
drugie ma ok 250kkm (aczkolwiek mam uzasadnione przeslanki by stwierdzic ze obecnie ma ok 500kkm) diesel
trzecie ma jakies 200kkm diesel i czwarte ma jakies 160kkm benzyna.

wszystko fiaty, wszystko jeździ i ma się dobrze (za wyjątkiem pierwszego bo tego sprzedalem juz dawno i ile dojezdzil do konca zywota to nie wiem).

Data: 2016-02-28 18:21:32
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 28.02.2016 18:07, sirapacz wrote:

[...]

Za to z adekwatnie większymi obciążeniami. Tak to jest, że jeżdzenie na niskich obrotach jest akurat dla silnika mało zdrowe.

Shrek.

Data: 2016-02-29 13:00:48
Autor: sirapacz
Pierwszy samochód do 13 tys

Za to z adekwatnie większymi obciążeniami. Tak to jest, że jeżdzenie na
niskich obrotach jest akurat dla silnika mało zdrowe.

podczas gdy silnik jest zbudowany tak, by te większe obciążenia znosić w normalnym trybie eksploatacji. Jeżdzenie na _za niskich_ obrotach jest szkodliwe a niskich ogólnie. Właśnie dlatego musi być mocniej zbudowany aby te udary znosić.
generalnie to dyskusja o wyższości świąt wielkiej nocy nad świętami bożego narodzenia... :)

Data: 2016-03-01 07:17:12
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 29.02.2016 13:00, sirapacz wrote:

[...]

Tak, ja wiem, tylko rozbawił mnie argument "jak diesel to mu duże obciążenia nie szkodzą, bo tak jest zbudowany. Ale jak benzyna to już jej wysokie obroty szkodzą, bo diesel ma mniejsze";)

[...]

Zgadzam się. Dlatego śmieszył mnie argument, że diesle bardziej bezawaryjne, bo wolniej się kręcą;)

Shrek.

Data: 2016-02-28 09:50:59
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-27 o 20:12, Marcin N pisze:
[...]

Oczywiście po części masz rację. Ale tego przecież nie można traktować jako wyroczni. Używane auta które w zdecydowanej większości do nas trafiają to nie staruszki ze względu na przebieg, a wozy powypadkowe, po kolizjach których właścicielowi nie chce bądź nie opłaca się naprawiać.
Weźmy mojego diesla - oficjalnie ma przejechane lekko ponad 160tys km. Wiek to prawie 10 lat. No i po czym bym miał poznać że to wg. kryteriów które podałeś - późny emeryt w ostatniej swojej fazie egzystencji? Oleju nie bierze wcale. Pali na dotyk (mimo niesprawnej jednej świecy), nie kopci, nie smrodzi.. a więc po czym? Rok temu miałem z nim małe problemy, jednak nie były one na pewno związane z wysokim przebiegiem silnika, ale teraz auto zachowuje się tak jakby wczoraj wyjechało z salonu.

Data: 2016-02-28 09:28:10
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d2b4f1$0$692$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie wiem jakimi Ty autami wyrobiłeś sobie intuicję ale ja od 18 lat
jeżdzę toyotami i hondami i nawet mi do głowy nie wpadnie że
auto może nie odpalić, i że "pali na dotyk" to nie jest coś domyślnego
tylko coś co można wymienić jako zaletę samochodu... :-)

Data: 2016-02-28 19:12:41
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 16:28, Pszemol pisze:
[...]

Pozwól że ja Cie zapytam - po czym można poznać starego, wyeksploatowanego diesla, ew. benzynowca?

Data: 2016-02-28 19:24:58
Autor: Shrek
Pierwszy samochód do 13 tys
On 28.02.2016 19:12, Trybun wrote:

Pozwól że ja Cie zapytam - po czym można poznać starego,
wyeksploatowanego diesla

Po chmurze z wydechu - białej jak pali olej czarnej jak zajeżdzony po prostu?

ew. benzynowca?

Po chmurze z wydechu, biłaej jak pali olej?

Shrek

Data: 2016-02-29 13:47:38
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 19:24, Shrek pisze:
[...]

Pytania dla Przemola, któremu to Przemolowi wydaje się że może mieć jakąś wiedzę o wyeksploatowanych autach.

Data: 2016-02-29 07:00:38
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d43de5$0$658$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ale ja nie kupuję 20-letniej nówki niebitej co Niemiec płakał jak cofał licznik.

Data: 2016-02-29 06:59:34
Autor: Pszemol
Pierwszy samochód do 13 tys
"Trybun" <chgv@rw.cb> wrote in message news:56d33886$0$22843$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie wiem... moja stara, wyeksploatowana Honda rok 2004
z przebiegiem 200 tysięcy mil (320 tyś km) odpala na dotyk.
I nie gaśnie przy ruszaniu spod świateł. Jeździ jak nówka.

Data: 2016-03-01 09:41:11
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-29 o 13:59, Pszemol pisze:
[...]

Nigdy miałem żadnych wątpliwości że nie wiesz.. Mowa była o dieslach i ich wyeksploatowaniu ze względu na wysokie przebiegi przypisane temu rodzajowi silników.

Data: 2016-02-28 09:56:24
Autor: Marcin N
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 09:50, Trybun pisze:
teraz auto zachowuje się tak jakby wczoraj wyjechało z salonu.

Szczerze gratulujÄ™.
Niestety nie wszyscy mają takie szczęście.

--
MN

Data: 2016-02-28 19:12:01
Autor: Trybun
Pierwszy samochód do 13 tys
W dniu 2016-02-28 o 09:56, Marcin N pisze:
W dniu 2016-02-28 o 09:50, Trybun pisze:
teraz auto zachowuje się tak jakby wczoraj wyjechało z salonu.

Szczerze gratulujÄ™.
Niestety nie wszyscy mają takie szczęście.

Dziękuję, choć to tylko przecie używane auto kupione do tymczasowego użytku.

Pierwszy samochód do 13 tys