Pierwszy samochód - nie do miasta :)

Data: 2012-07-11 16:31:45
Autor: Krzysiek Kielczewski
Pierwszy samochód - nie do miasta :)
Dnia 10.07.2012 PK <kosu@nospam.pl> napisa³/a:

G³ówn± funkcj± samochodu by³aby obs³uga wszelkiego rodzaju "wypadów" -
krótkich (weekend) i d³ugich (wakacje w Hiszpanii itp).

Generalnie celujê w tani samochód z segmentu A lub B.

A/B do je¿d¿enia w trasy? Po parê tysiêcy kilometrów? IMO kompletnie bez
sensu.

Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-11 17:02:12
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

Bo, poniewa¿? 206, Clio, Ibiza, Fabia, Punto itd. Tutaj zdecydowanie
moim wyborem by³by 206. Poje¼dzi³em tym nawet sporo w d³ugich trasach
i dla m³odego cz³owieka to wystarczy a¿ nadto.

Data: 2012-07-11 15:43:56
Autor: Rafa³ Grzelak
Artur Ma¶l±g wrote:

> [...]

moim wyborem by³by 206. Poje¼dzi³em tym nawet sporo w d³ugich trasach
i dla m³odego cz³owieka to wystarczy a¿ nadto.

Jak sie jedzie w max 2 osoby, to moze tak. Ale wtedy taniej samolotem.

--
Pozdrawiam, Rafa³.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-07-11 20:24:52
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2012-07-11 17:43, Rafa³ Grzelak pisze:
Artur Ma¶l±g wrote:

[...]

Kocham takie teoretyzowanie - autor jest m³odym cz³owiek i potrzebuje
pierwszego samochodu. Przedstawi³ te¿ wstêpne wymagania i nie pisa³ nic
o tym, ¿e bêdzie tym podró¿owa³a dru¿yna pi³karska z dzia³aczami, czy
te¿ ¿e ma byæ taniej ni¿ samolotem. Ja nie jestem ju¿ specjalnie m³ody
i ten 206 mnie bardzo mi³o zaskoczy³ jaki¶ czas temu komfortem (w tym
na trasach d³ugich - pow. 500km) w sumie ma³± awaryjno¶ci± i ogólnie
funkcjonalno¶ci±. Poza tym by³a mowa o ograniczonym bud¿ecie, wiêc
autor pewnie spodziewa siê te¿ czego¶ ekonomicznego itd.

Data: 2012-07-11 18:33:44
Autor: Rafa³ Grzelak
Artur Ma¶l±g wrote:

Kocham takie teoretyzowanie - autor jest m³odym cz³owiek i potrzebuje
pierwszego samochodu.

Tez jestem mlodym czlowikiem. Auto mam dopiero drugie.

Przedstawi³ te¿ wstêpne wymagania i nie pisa³
nic o tym, ¿e bêdzie tym podró¿owa³a dru¿yna pi³karska z dzia³aczami,
czy te¿ ¿e ma byæ taniej ni¿ samolotem.

Ale napisal, ze bedzie jezdzil w dalekie trasy.
Moim pierwszym autem bylo jezdzidlo klasy A i o ile swietnie nadawalo
sie do krecenia po miescie (czego autor nie bedzie robil), to juz po
trasie 300-500km wysiadalem nieco polamany.

[...]

Jazda autem do Hiszpanii nie jest ekonomiczna opcja. W ogole auto z
zasady nie jest opcja ekonomiczna.

--
Pozdrawiam, Rafa³.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-07-11 18:48:57
Autor: PK
On 2012-07-11, Rafał Grzelak <spam@spam.com> wrote:
[...]

Autor jest zapalonym rowerzystą i krótko trenował judo, więc uczucie
połamania nie jest mu obce :).

Poza tym wydaje mi się, że nie zostałem dobrze zrozumiany. Moje "długie
trasy" zostały chyba przyjęte jako dojazd do Kołobrzegu na leżenie
plackiem i powrót. Absolutnie nie chodzi o to. Miałem na myśli wypady
"krajoznawcze", gdzie generalnie cały czas jestem w ruchu. Poza tym
samego dojazdu w miejsce docelowe też nigdy nie realizuję jako
"nawalania" autostradą na zmianę z kolegą śpiącym na fotelu obok, co
już tu niektórzy założyli podkreślając ten brak w Saxo :).

W tych punkach chodziło po prostu o to, że samochód zamiast robić
15km dziennie, będzie długo stał w garażu, by zrobić kilkaset km
w weekend i kilka tysięcy w czasie urlopów :).

Mam niski budżet i musząc coś poświęcić wybieram bezawaryjność i łatwość
użytkowania kosztem komfortu :).

Jazda autem do Hiszpanii nie jest ekonomiczna opcja. W ogole auto z
zasady nie jest opcja ekonomiczna.

Ale często najwygodniejszą, a wynajęcie bywa kosztowne.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-11 19:46:13
Autor: Rafał Grzelak
PK wrote:

[...]

Zrobisz jak chcesz i pewnie jeszcze bedziesz zadowolony ze swojego
wyboru. Ja po postu chcialem zaznaczyc, ze kupowalnie malutkiego auta
do jazdy tylko poza miastem postrzegam jako robienie sobie krzywdy za
wlasne pieniadze.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-07-11 20:57:11
Autor: J.F
Pierwszy samochód - nie do miasta :)
Użytkownik "PK"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
[...]

Ale dales za przyklad hiszpanie, a ona daleko.

samego dojazdu w miejsce docelowe też nigdy nie realizuję jako
"nawalania" autostradą na zmianę z kolegą śpiącym na fotelu obok, co
już tu niektórzy założyli podkreślając ten brak w Saxo :).

A my ostrzegamy ze to nie jest tak jak sie niedoswiadczonym wydaje :-)

W tych punkach chodziło po prostu o to, że samochód zamiast robić
15km dziennie, będzie długo stał w garażu, by zrobić kilkaset km
w weekend i kilka tysięcy w czasie urlopów :).

Gniazdko w garazu masz ? Akumulator trzeba ladowac ..

Mam niski budżet i musząc coś poświęcić wybieram bezawaryjność i łatwość
użytkowania kosztem komfortu :).

Garaz wynajmij :-)

Jazda autem do Hiszpanii nie jest ekonomiczna opcja. W ogole auto z
zasady nie jest opcja ekonomiczna.
Ale często najwygodniejszą, a wynajęcie bywa kosztowne.

Po jednej Hiszpanii mozesz zmienic zdanie :-)

J.

Data: 2012-07-11 21:10:02
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-07-11 20:57, J.F pisze:
Użytkownik "PK"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
(...)
Ale dales za przyklad hiszpanie, a ona daleko.

Pisał o wakacjach w Hiszpanii. Dla jednego wypadu rocznie do Hiszpanii
kupować segment D itd? Litości.

[...]

Póki co, to ci niby "doświadczeni" tworzą alternatywną rzeczywistość,
w której sami się gubią.

[...]

Nie trzeba - przy takiej samej eksploatacji świetnie wszystko działało.
Może przy silnym mrozie po długim postoju przewody się przydały z raz
czy dwa...

Mam niski budżet i musząc coś poświęcić wybieram bezawaryjność i łatwość
użytkowania kosztem komfortu :).

Garaz wynajmij :-)

Chyba do trzymania roweru.

Jazda autem do Hiszpanii nie jest ekonomiczna opcja. W ogole auto z
zasady nie jest opcja ekonomiczna.
Ale często najwygodniejszą, a wynajęcie bywa kosztowne.

Po jednej Hiszpanii mozesz zmienic zdanie :-)

Może zmieni, może nie. Nabierze troszkę doświadczenia.

Data: 2012-07-11 22:43:08
Autor: J.F
[...]

.... a czemu nie ?
Warto miec na urlopie odrobine luksusu :-)

[...]

A jak przyjdzie jesien i przez 3 tygodnie kolega auta nie ruszy ?

Mam niski budżet i musząc coś poświęcić wybieram bezawaryjność i łatwość
użytkowania kosztem komfortu :).
Garaz wynajmij :-)

Chyba do trzymania roweru.

Wszystko jedno do czego, byle zysk przynosil :-)

J.

Data: 2012-07-11 22:48:17
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-07-11 22:43, J.F pisze:
[...]

Do odrobiny luksusu to samochód jest zbędny.

[...]

3 tygodnie jesienią? Bez problemów.

[...]

Garaż?

Data: 2012-07-12 09:25:13
Autor: LEPEK
W dniu 2012-07-11 22:48, Artur Maśląg pisze:
[...]

Tak - garaż. PK ma garaż, a J.F sugeruje, żeby dla podreperowania budżetu ten garaż komuś wynająć. Rozumiesz teraz?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-07-12 09:51:56
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-07-12 09:25, LEPEK pisze:
[...]

A ja sugeruję, że garaż jest do trzymania samochodu i wynająć to można
kawałek najwyżej na rower, by się samochód nadal tam mieścił.
Rozumiesz teraz?

Data: 2012-07-12 10:19:41
Autor: J.F
[...]

Ale kolega samochodu nie ma, i w zasadzie nie jest mu potrzebny, przynajmniej teraz tak uwaza :-)
Za to ma garaz ... tez niepotrzebny.

I co - ma kupowac samochod, blokowac garaz, zeby raz na rok pojechac w niewygodzie do Hiszpanii ? Gdzie tu sens, gdzie logika :-)

J.

Data: 2012-07-12 10:53:24
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-07-12 10:19, J.F pisze:
[...]

W zasadzie jest mu niepotrzebny, ale jednak doszedł do wniosku, że mu
się przyda, jak będzie chciał skoczyć na działkę, zrobić większe zakupy
czy jak pogoda będzie masakryczna... Normalna kolej rzeczy.

Za to ma garaz ... tez niepotrzebny.

Skąd taki wniosek? Garaż się bardzo przydaje, nawet jak człowiek nie
ma samochodu. A jak ma to samochód też często stoi pod garażem,
ponieważ tak wygodniej.

I co - ma kupowac samochod, blokowac garaz, zeby raz na rok pojechac w
niewygodzie do Hiszpanii ? Gdzie tu sens, gdzie logika :-)

Jego wybór.

Data: 2012-07-12 12:18:49
Autor: J.F
[...]

A my podpowiadamy zeby:
a) zmienil kierunek zainteresowan jak chce samochodem, bo Hiszpania za daleko, choc ciagle nie wiemy czy kolega ze Zgorzelca czy z Suwalk i czy ciagnie go do Barcelony czy do Sewilli,
b) wybral sobie wieksze auto, jak juz ma cos wybierac :-)

J.

Data: 2012-07-12 06:44:45
Autor: PJ
Pierwszy samochód - nie do miasta :)
//My?

my tez .... ale jak ma fantazje kupic sobie czarna Pande (najlepiej
bez klimy) i zrobic nia 5 tkm w letnim sezonie to jego wola  ..ta
Laguna ma mistrzowskie fotele, naprawde nieglupi pomysl na dluzsza
trase

P.

Data: 2012-07-12 21:30:57
Autor: PK
On 2012-07-12, J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ale kolega samochodu nie ma, i w zasadzie nie jest mu potrzebny, przynajmniej teraz tak uwaza :-)
Za to ma garaz ... tez niepotrzebny.

Czy niepotrzebny? JakoÅ› pusty nie stoi :).

I co - ma kupowac samochod, blokowac garaz, zeby raz na rok pojechac w niewygodzie do Hiszpanii ? Gdzie tu sens, gdzie logika :-)

Jak pisze Artur Maśląg - generalnie nie pytałem o opinię na temat moich
wyborów życiowych, tylko o radę przy wyborze 4 kółek :).

Nie wiem też skąd ten "raz na rok". Samochód będzie używany dużo
częściej - po prostu nie będzie to mój "codzienny" środek transportu.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-11 23:13:32
Autor: Adampio
Pierwszy samochód - nie do miasta :)
W dniu 2012-07-11 20:57, J.F pisze:
Gniazdko w garazu masz ? Akumulator trzeba ladowac ..

Bez przesady, mam takie auto które stoi nawet  po dwa tygodnie na chodniku (dlużej nie polecam bo rdzewiejÄ… tarcze hamulcowe).
Gorzej jest w zimie ale o tej porze roku to albo co weekend gdzies nim jadÄ™ albo jak trzeba to targam aku do kuchni pod prostownik.

Data: 2012-07-11 20:58:24
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-07-11 20:48, PK pisze:
On 2012-07-11, Rafał Grzelak <spam@spam.com> wrote:
[...]

Doskonale wiem ktoś Ty, ale nie znasz uczucia "połamania" z długiej
trasy samochodem. Co gorsze, w większych samochodach to również
występuje, więc gwarancji nie ma, że będzie ok :)

Poza tym wydaje mi się, że nie zostałem dobrze zrozumiany. Moje "długie

Ja zrozumiałem bardzo dobrze i doskonale rozumiem brak eksploatacji
w mieÅ›cie :)  ProponujÄ™ 206 jako pewien rodzaj kompromisu, który
bardzo wiele osób chwali (w tym osobiście) i na przestrzeni lat okazał
siÄ™ trafnym wyborem.

Data: 2012-07-11 19:20:57
Autor: PK
On 2012-07-11, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

Doskonale wiem ktoś Ty, ale nie znasz uczucia "połamania" z długiej
trasy samochodem. Co gorsze, w większych samochodach to również
występuje, więc gwarancji nie ma, że będzie ok :)

No nic nie poradzę. Takie mam życiowe potrzeby :). Ale 35 z ostatnich
40 godzin spędziłem siedząc przy kompie na 3 różnych (niewygodnych)
fotelach, więc naprawdę uczucie dyskomfortu mi nie imponuje. Jak trzeba
coś zrobić, to się zaciska zęby i robi :).

[...]

Wpadłem już na to 206 wcześniej, ale byłem bardziej przychylny
trochę mniejszemu Saxo/106. Na pewno brakuje mi doświadczenia
i wyczucia, ale 206 po prostu nie wydaje mi się istotnie większe albo
bardziej komfortowe.
Oczywiście jeśli uda się lekko rozciągnąć budżet, to poszukałbym czegoś
większego - choćby ze względu na duży skok mocy w silnikach.
Tyle że tu pojawia się Xsara (po liftingu), czyli takie "małe C" :).
Nadal byłbyś za 206?

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-11 22:22:03
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2012-07-11 21:20, PK pisze:
On 2012-07-11, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

W samochodzie jest inaczej - masz ten sam niewygodny fotel/zawieszenie
Oczywiście, jak już człowiek coś kupi, to później ma parę rozwiązań:
1. Zaciska zęby i mówi, że wszystko jest w porządku.
2. Ma dosyć i kupuje inny samochód.
3. Zaciska zęby i narzeka, ale z różnych przyczyn samochodu nie zmienia.
Można jeszcze przyjąć kilka opcji dla wersji nietrafionej, ale te chyba
generalnie temat wyczerpują. Ja mogę ze swojej strony napisać, że
ludzie w Polsce bardzo często prawdy na temat zakupionego samochodu
nie powiedzą, a wręcz będą kłamać w żywe oczy.

[...]

206 jest większe i bardziej komfortowe - ten komfort zobaczysz między innymi na dłuższych trasach przy wyższych prędkościach.

Oczywiście jeśli uda się lekko rozciągnąć budżet, to poszukałbym czegoś
większego - choćby ze względu na duży skok mocy w silnikach.

Coś większego jest również "cięższego", więc względny wzrost mocy jest
tylko widoczny na papierze. 206 jest w różnych wersjach. 90 czy 110KM w
tej budzie to mało?

Tyle że tu pojawia się Xsara (po liftingu), czyli takie "małe C" :).

Trochę większa jest, silniki podobne, moce też.

Nadal byłbyś za 206?

Widzisz, to Ty wybierasz, ja tylko podrzucam propozycje, które by
pasowały do tego, co napisałeś na wstępie. Chcesz Xsarę to ją kupuj,
ale ona nie bardzo mi siÄ™ wpasowuje w Twoje wymagania.

Data: 2012-07-11 20:51:52
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2012-07-11 20:33, Rafa³ Grzelak pisze:
Artur Ma¶l±g wrote:

Kocham takie teoretyzowanie - autor jest m³odym cz³owiek i potrzebuje
pierwszego samochodu.

Tez jestem mlodym czlowikiem. Auto mam dopiero drugie.

No i fajnie - to czemu uwa¿asz, ¿e ¶wiat wygl±da tylko tak jak go
widzisz?

Przedstawi³ te¿ wstêpne wymagania i nie pisa³
nic o tym, ¿e bêdzie tym podró¿owa³a dru¿yna pi³karska z dzia³aczami,
czy te¿ ¿e ma byæ taniej ni¿ samolotem.

Ale napisal, ze bedzie jezdzil w dalekie trasy.

A i owszem - równie¿. Pisa³ te¿ o "dzia³ce", o "krêceniu" siê na
miejscu itd.

Moim pierwszym autem bylo jezdzidlo klasy A i o ile swietnie nadawalo
sie do krecenia po miescie (czego autor nie bedzie robil), to juz po
trasie 300-500km wysiadalem nieco polamany.

Ja proponowa³em wygodny pojazd z segmentu B, który doskonale siê
sprawdza na d³ugich trasach oraz jest sprytny w mie¶cie.

[...]

Lepiej spaliæ 5l ni¿ 10l na 100 kilometrów, skoro kto¶ ju¿ zdecydowa³,
¿e jednak pojedzie do tej Hiszpanii, poniewa¿ chce. O koszcie serwisu,
elementów eksploatacyjnych itd. ju¿ nie wspomnê.

W ogole auto z zasady nie jest opcja ekonomiczna.

Zdaje siê, ¿e tutaj nie ma miejsca dyskusja czy samochód ma
uzasadnienie ekonomiczne, tylko który wybraæ, by mia³o to rêce
i nogi. Logicznym jest, ¿e lepiej wybraæ pojazd, który bêdzie
nas kosztowa³ mniej przy tym samym przebiegu i zapewni wystarczaj±cy
komfort jazdy.

Data: 2012-07-11 23:06:20
Autor: Adampio
Pierwszy samochód - nie do miasta :)
W dniu 2012-07-11 20:33, Rafa³ Grzelak pisze:
Jazda autem do Hiszpanii nie jest ekonomiczna opcja

Przecie¿ Autor ju¿ pisa³ ¿e nie zale¿y ma na dotarciu na pla¿ê konkretnego kurortu tylko na szeroko rozumianym w³óczêgostwie

Data: 2012-07-11 17:35:19
Autor: J.F
Pierwszy samochód - nie do miasta :)
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g"  napisa³ w
[...]

Ja tam np nie lubie jak mnie cos gniecie i nie moge sie rozlokowac tak jak mnie wygodnie.  pare godzin wytrzymam, ale tu mowa o 20+

Bagaznik przy wyjezdzie na urlop tez by sie przydal, i np mozliwosc rozlozenia fotela pasazera zeby mogl sie on zdrzemnac ..

J.

Data: 2012-07-12 17:10:39
Autor: Krzysiek Kielczewski
Pierwszy samochód - nie do miasta :)
Dnia 11.07.2012 Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> napisa³/a:

[...]

Bo ma³e i ciasne.

206, Clio, Ibiza, Fabia, Punto itd. Tutaj zdecydowanie
moim wyborem by³by 206. Poje¼dzi³em tym nawet sporo w d³ugich trasach
i dla m³odego cz³owieka to wystarczy a¿ nadto.

Moim zdaniem w czym¶ wiêkszym wygodniej.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-12 19:38:20
Autor: Adampio
Pierwszy samochód - nie do miasta :)
Moim zdaniem w czym¶ wiêkszym wygodniej.

Tak, a królowa Bona to podobno ju¿ nie ¿yje

Data: 2012-07-12 20:23:45
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

Serio? W P206, czy Clio jest z przodu sporo miejsca i ciê¿ko
mówiæ o ciasnocie. Oczywi¶cie, dla 4 osób bêdzie pewnie problem,
ale raczej nie o tym by³a mowa, a nawet jak siê trafi to siê
najwy¿ej raz w roku przemêcz±. Zreszt± z jazd w trasach to
widzia³em tutaj turystyczn± wycieczkê do Hiszpanii, a nie
jazdê w trasach po parê tysiêcy kilometrów.

206, Clio, Ibiza, Fabia, Punto itd. Tutaj zdecydowanie
moim wyborem by³by 206. Poje¼dzi³em tym nawet sporo w d³ugich trasach
i dla m³odego cz³owieka to wystarczy a¿ nadto.

Moim zdaniem w czym¶ wiêkszym wygodniej.

A tak, poci±g ma mnóstwo zalet, KM równie¿...

Data: 2012-07-12 20:58:00
Autor: J.F
Pierwszy samochód - nie do miasta :)
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g"
[...]

32-35h h z Warszawy do Madrytu ... swietny wynik. Tylko te 5 przesiadek ... a i tak wygoda podrozy chyba wieksza niz w 206 :-)

Tylko ceny biletu nie znam.

J.

Data: 2012-07-12 21:10:32
Autor: Artur Ma¶l±g
Pierwszy samochód - nie do miasta :)
W dniu 2012-07-12 20:58, J.F pisze:
U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g"
[...]

Mam trzy pytania:
1. Je¼dzi³e¶ kiedykolwiek 206 na d³u¿szych trasach?
2. Kto¶ pisa³ o tym, ¿e na 1 wyjazd rocznie ma to byæ demon wygody?
3. Kto¶ pisa³ o tym, ¿e ta jedna trasa w roku ma byæ przejechana w
tempie ekspresowym?

Tylko ceny biletu nie znam.

O cenach biletu mo¿na deliberowaæ, je¿eli siê zastanawiamy nad tym,
czy dojechaæ szybko na miejsce i tam samochód wynaj±æ, czy te¿
w tempie ekspresowym doje¿d¿amy samochodem i korzystamy z w³asnego.
Przy opcjach turystycznych (zwiedzanie po drodze) nie ma to
najmniejszego sensu.

Data: 2012-07-13 01:16:27
Autor: Krzysiek Kielczewski
Pierwszy samochód - nie do miasta :)
Dnia 12.07.2012 Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> napisa³/a:

[...]

Najpierw s³ysz³a³em o trasie do Hiszpani, uzupe³nie o zwiedzaniu po
drodze przeczyta³em po¼niej. A po za tym mi w trasie wiêkszym samochodem
siê po prostu wygodniej jedzie, ilo¶æ miejsca "za kó³kiem" niby jest
taka sama/podobna, ale jednak w du¿ym jako¶ inaczej.

[...]

Owszem, maj±. Wszystko zale¿y od okoliczno¶ci.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

Data: 2012-07-13 09:42:57
Autor: Artur Ma¶l±g
[...]

Ale co to ma do rzeczy, skoro autor chce samochód mniejszy i jak
pisa³, bêdzie u¿ywany do ró¿nych rzeczy i raz w roku do jakiej¶
d³u¿szej trasy.

Pierwszy samochód - nie do miasta :)