Pierwszy silnikowy lot Virgin Galactic SpaceShipTwo

Data: 2013-04-30 14:29:53
Autor: TJ_Blues
Pierwszy silnikowy lot Virgin Galactic SpaceShipTwo
Historia "kosmicznej" turystyki nabiera momentu. Pre dni temu
Virgin Galactic SpaceShipTwowykonla pierszy lot z uzyciem wlasnego
napedu. Oklaski i wiwaty sa w pelni sasluzone, choc to dopiero
maly kroczek do przodu :-) http://youtu.be/SHIrM2O6BZA

cheers

Data: 2013-05-01 17:42:34
Autor: Adam Przybyla
TJ_Blues <tomekania.tj@gmail.com> wrote:
[...]
... jeszcze musza zrobic nastepny krok, poleciec z predkoscia 2 machow,
potem 4 ... Troch to jeszcze potrwa. Narazie odwazyli sie odpalic silnik tylko na 16 sek.
Z powazaniem
Adam Przybyla

Data: 2013-05-04 20:37:05
Autor: Stachu Chebel
On 30 Kwi, 23:29, TJ_Blues <tomekania...@gmail.com> wrote:
Historia "kosmicznej" turystyki nabiera momentu.

Czego nabiera? Sam to tak przetłumaczyłe¶. czy łykasz jak leci
wszystko od debilnych dziennikarzy? Na jedno wychodzi...

Data: 2013-05-05 08:33:24
Autor: TJ_Blues
On Saturday, May 4, 2013 11:37:05 PM UTC-4, Stachu Chebel wrote:
> [...]

Czego nabiera? Sam to tak przetłumaczyłe¶. czy łykasz jak leci

wszystko od debilnych dziennikarzy? Na jedno wychodzi...

Zamurowalo mnie:-) Co do rzeczy maja dziennikarze i to w dodatku debilni? Samolocik polecial, lat badan minelo wiele, przychodzi czas na rzeczywiste
zastosowania.

Nie chodzi tu przeciez o latanie turystyczne na Saturna tylko o kolko
wokol matki Ziemi. Pomysl z jednej strony najambitniejszy ale realny.
No i znalazl sie goscu z jajami zeby go zrealizowac.

Z takim jak twoje polskim pesymizmem daleko nie zajdziesz. A w kazdym razie
nie mentalnie.

Data: 2013-05-06 07:32:25
Autor: Adam Przybyla
> [...]
On 30 Kwi, 23:29, TJ_Blues <tomekania...@gmail.com> wrote:

> Historia "kosmicznej" turystyki nabiera momentu.

Czego nabiera? Sam to tak przetłumaczyłeś. czy łykasz jak leci

[...]

... do lotow jeszcze troche czasu potrwa, o zwrotnym momencie nie ma co mowic, jest powolny ale staly postep (tez zaleta). Z powazaniem
Adam Przybyla

Data: 2013-05-06 16:12:11
Autor: bartekltg
W dniu 2013-05-05 17:33, TJ_Blues pisze:
[...]

Chebelowi nie chodziło o ocenę prędkości rozwoju, ale o wyrażenie!
Tak jest, nawet nie debilną kalkę językową, ale o błąd
w tłumaczeniu. Coś może napierać _pędu_, _rozpędu_.
Nie 'momentu'.
Moment po angielsku to pęd (a wzięło się z łaciny)
http://www.translatica.pl/slowniki/po-polsku/gain%20momentum/

pzdr
bartekltg

PS. teraz dla podtrzymania klimatu powinieneś odpowiedzieć:
'masz w tym punkt'.

Data: 2013-05-06 09:03:02
Autor: TJ_Blues
Pierwszy silnikowy lot Virgin Galactic SpaceShipTwo
On Monday, May 6, 2013 10:12:11 AM UTC-4, bartekltg wrote:

PS. teraz dla podtrzymania klimatu powiniene¶ odpowiedzieć:

'masz w tym punkt'.

Kanieczno, jestes prawo:-)

czirs