Pies atakuje - jak sie bronic?

Data: 2011-01-31 14:19:55
Autor: Danga
Pies atakuje - jak sie bronic?
Czy macie jakies sposoby na obrone gdy podczas jechania na rowerze albo gdy go prowadzicie atakuje pies?
Gas, jakas rurka, ucziecka a moze spokojny spacer  ...?
Jak sie zachowac jak pojawi sie nagle nieznany pies?

Data: 2011-01-31 14:29:59
Autor: Coaster
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 1/31/11 2:19 PM, Danga wrote:
Czy macie jakies sposoby na obrone gdy podczas jechania na rowerze albo
gdy go prowadzicie atakuje pies?
Gas, jakas rurka, ucziecka a moze spokojny spacer ...?
Jak sie zachowac jak pojawi sie nagle nieznany pies?

I znowu "Kultura Strachu". :-(
Podstawowe pytanie - zaatakowal Cie kiedys jakis pies?

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-01-31 13:35:19
Autor: piecia aka dracorp
Pies atakuje - jak sie bronic?
Dnia Mon, 31 Jan 2011 14:29:59 +0100, Coaster napisał(a):

I znowu "Kultura Strachu". :-(
Podstawowe pytanie - zaatakowal Cie kiedys jakis pies?
Mnie tak. Fakt że nie byłem wówczas na rowerze.
Jeden kumpel praktykował całkowite zatrzymanie inny lanie bidonem. Obie metody pomagały.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-01-31 07:56:45
Autor: QRT
Pies atakuje - jak sie bronic?

Mnie tak. Fakt e nie by em w wczas na rowerze.
Jeden kumpel praktykowa ca kowite zatrzymanie inny lanie bidonem. Obie
metody pomaga y.
Zima nie działa, zawsze pluje woda z camelbaka ale tym razem miałem
bidon termiczny. Za długo jeździłem i myślałem, że mam gorąca herbatę
ale ustnik przymarzł :D Musiałem uciekać pod górę po lodzie, dobrze za
mam kolce.

Data: 2011-01-31 14:42:02
Autor: Dominik Mirowski
Pies atakuje - jak sie bronic?
Użytkownik "Coaster" napisał w wiadomości

I znowu "Kultura Strachu". :-(
Podstawowe pytanie - zaatakowal Cie kiedys jakis pies?

Chcesz zdjęcia blizn ? :].
--
Dominik

Data: 2011-01-31 14:55:47
Autor: bans
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 2011-01-31 14:42, Dominik Mirowski pisze:

Chcesz zdjęcia blizn ? :].

To nic nie da, najwyżej dowiesz się, że sam sobie byłeś winien i sam sprowokowałeś psa, który tylko chciał się pobawić :/

--
bans

Data: 2011-02-01 00:39:57
Autor: ąćęłńóśźż
Pies atakuje - jak sie bronic?
Tak.
ON.
Też byłem chojrak do tamtego momentu.

-- -- -

Data: 2011-02-01 11:02:15
Autor: Coaster
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 2/1/11 12:39 AM, ąćęłńóśźż wrote:

Też byłem chojrak do tamtego momentu.

To bardzo zlem ze byles choj(r)akiem. Nalezalo byc czlowiekiem.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-02-01 12:04:32
Autor: bans
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 2011-02-01 11:02, Coaster pisze:

To bardzo zlem ze byles choj(r)akiem. Nalezalo byc czlowiekiem.

Na szczęście nie muszę się twoim zdaniem przejmować, więc każdy zbliżający się do mnie pies powącha gaz, a co poniektóre (gaz za szybko się zużywa) dostaną z buta albo kamieniem. I nic poza tokowaniem na preclu z tym nie możesz zrobić.

Na szczęście w 95% przypadków wystarczy się tylko schylić, kundle na sam widok schylającego się człowieka zmykają.

--
bans

Data: 2011-01-31 14:32:45
Autor: ikov
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 2011-01-31 14:19, Danga pisze:
Czy macie jakies sposoby na obrone gdy podczas jechania na rowerze albo
gdy go prowadzicie atakuje pies?
Gas, jakas rurka, ucziecka a moze spokojny spacer ...?
Jak sie zachowac jak pojawi sie nagle nieznany pies?

Poszukaj w archiwum, bo temat jest wałkowany co najmniej kilka razy w roku, z czego poszło kilka flejmów i nie warto zaczynać tego od początku.

Data: 2011-01-31 15:21:57
Autor: Danga
Pies atakuje - jak sie bronic?
moze dalbys jakis link do wczesniejszych wypowiedzi?

Data: 2011-01-31 16:42:04
Autor: Fabian
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 31.01.2011 15:21, Danga pisze:
moze dalbys jakis link do wczesniejszych wypowiedzi?

https://groups.google.com/group/pl.rec.rowery/search?hl=pl&group=pl.rec.rowery&q=pies&qt_g=Przeszukuj+t%C4%99+grup%C4%99

Fabian.

Data: 2011-01-31 16:30:18
Autor: andrzej21
Pies atakuje - jak sie bronic?

Użytkownik "Danga" <janevim@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d46b705$0$2454$65785112news.neostrada.pl...
Czy macie jakies sposoby na obrone gdy podczas

Kiedys, moze z 10 lat temu podczas dluzszej przejazdzki zaatakowaly mnie 2 psy. Jechalem sobie taka polna droga przez jakas wioskei z gospodarstwa przez dziure w plocie wylecialy 2 psy. Nie wiem czy chcialy sie bawic czy mnie zjesc, fakt faktem ze dolecialy do mnie i szczerzac zeby zaczely dobierac sie do moich nogawek. Na takie dluzsze trasy woze zawsz ze soba pompke rowerowa. Jeden dostal przez glowe pompka i uciekl ale najciekawsza historia byla z drugim. Bydlak byl taki zawziety ze nie chcial sie odczepic. Na nic nie reagowal, po prostu zakochal sie chyba. Zawziety byl tak ze nawet nie zauwazyl jadacego samochodu i skonczyl swoj zywot pod kolami poloneza.

Data: 2011-01-31 17:09:42
Autor: BoDro
Pies atakuje - jak sie bronic?
Danga pisze:

Jak sie zachowac jak pojawi sie nagle nieznany pies?

Kulturalnie:
Hau, hau, haudujudu,  hau, hau, hauarju itp.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2011-01-31 19:40:48
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pies atakuje - jak sie bronic?
Danga, Mon, 31 Jan 2011 14:19:55 +0100, pl.rec.rowery:
Czy macie jakies sposoby na obrone gdy podczas jechania na rowerze albo gdy go prowadzicie atakuje pies?
Gas, jakas rurka, ucziecka a moze spokojny spacer  ...?
Jak sie zachowac jak pojawi sie nagle nieznany pies?

AirZound.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-02-01 15:24:21
Autor: szaman
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 01/31/2011 07:40 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::
[...]

A Ty swojego czasem nie zepsułeś?

sz

Data: 2011-02-07 23:24:37
Autor: Ryszard Mikke
Pies atakuje - jak sie bronic?
szaman <piekar22@op.pl> napisał(a):
On 01/31/2011 07:40 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::
> Danga, Mon, 31 Jan 2011 14:19:55 +0100, pl.rec.rowery:

> AirZound.

A Ty swojego czasem nie zepsułeś?

Nieee, to koledzy syna zepsuli mój.

rmikke

Data: 2011-02-11 16:57:57
Autor: madkiw
Pies atakuje - jak sie bronic?
Użytkownik "Ryszard Mikke"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iipuvl$qts$1@inews.gazeta.pl...

szaman <piekar22@op.pl> napisał(a):

On 01/31/2011 07:40 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote::
> Danga, Mon, 31 Jan 2011 14:19:55 +0100, pl.rec.rowery:

ja tam zawsze od razu zwalniam , psy automatycznie sie odczepiaja :)
madkiw

Data: 2011-02-11 23:50:34
Autor: Ryszard Mikke
Pies atakuje - jak sie bronic?
madkiw <madkiw@hotmail.com.nospam> napisał(a):
Użytkownik "Ryszard Mikke"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iipuvl$qts$1@inews.gazeta.pl...

szaman <piekar22@op.pl> napisał(a):

ja tam zawsze od razu zwalniam , psy automatycznie sie odczepiaja :)

A czemu tam na górze jest, że niby ja napisałem cokolwiek z tego, co cytujesz?

rmikke

Data: 2011-01-31 20:41:59
Autor: szaman
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 01/31/2011 02:19 PM, Danga wrote::
Czy macie jakies sposoby na obrone gdy podczas jechania na rowerze albo
gdy go prowadzicie atakuje pies?
Gas, jakas rurka, ucziecka a moze spokojny spacer ...?
Jak sie zachowac jak pojawi sie nagle nieznany pies?

Czasem depnę mocnej na pedały -- > ucieczka
Czasem krzyknę (najprostsze IMHO są przekleństwa, najprościej włożyć w nie sporą dawkę agresji:P )-- > agresja
Raz musiałem zawrócić widząc pieniącego się rotwelera albo dobermana (zawsze mam problem, który jest który...).

Innycgh sposobów nie próbowałem.
Z reguły dziajają

szaman

Data: 2011-02-01 08:17:40
Autor: ikov
Pies atakuje - jak sie bronic?
Raz musiałem zawrócić widząc pieniącego się rotwelera albo dobermana
(zawsze mam problem, który jest który...).

Rotweiler ten mniejszy, masywny, o silnych szczękach i sporej agresji out-of-the-box, a doberman to ten wyższy, bardziej smukły - przed nim uciec raczej się nie da, bo jest świetnym biegaczem.

Data: 2011-02-01 10:51:49
Autor: Coaster
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 1/31/11 8:41 PM, szaman wrote:
widząc pieniącego się rotwelera albo dobermana (zawsze mam problem,
który jest który...)

LOL - to troche tak, jakbys nie odroznial Stana Laurela i Oliviera Hardy'ego ;-P
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/ba/L%26H-west-wide.jpg

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-02-01 11:14:47
Autor: MichałG
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 2011-02-01 10:51, Coaster pisze:
On 1/31/11 8:41 PM, szaman wrote:
widząc pieniącego się rotwelera albo dobermana (zawsze mam problem,
ktĂłry jest ktĂłry...)

LOL - to troche tak, jakbys nie odroznial Stana Laurela i Oliviera
Hardy'ego ;-P
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/ba/L%26H-west-wide.jpg

dla wielu, np dla mnie  - psy dzielą się na takie do kolan i na te powyĹźej..... ;). "Marka' psa jest mi obojętna.
  Pierwsze zazwyczaj moĹźna spacyfikować groĹşną miną, z drugimi lepiej się zaprzyjaĹşnić.....

Pozdrawiam
Michał

Data: 2011-02-01 12:00:13
Autor: Coaster
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 1/31/11 8:41 PM, szaman wrote:
[...]

powyżej..... ;). "Marka' psa jest mi obojętna.
Pierwsze zazwyczaj można spacyfikować groźną miną, z drugimi lepiej się
zaprzyjaźnić.....

Po prawie dwoch dekadach posiadania czworonoznych przyjaciol, obserwacji ze zrozumieniem ich zachowan, codziennym komunikowaniu sie moge powiedziec, ze nigdy nie mialem problemow rowniez z obcymi psami. Do kazdego zwierzaka czuje sympatie a glupota jest 'ludzkie' interpretowanie zachowania psa. Z psami, jak z ludzmi - mozna trafic na 'dresa' lub na 'zwyklego'. Pytanie po co wszczynac burde z 'dresem'? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-02-01 12:26:26
Autor: Fabian
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 01.02.2011 12:00, Coaster pisze:
interpretowanie zachowania psa. Z psami, jak z ludzmi - mozna trafic na
'dresa' lub na 'zwyklego'. Pytanie po co wszczynac burde z 'dresem'? ;-)

I uważasz, że trzeba wszczynać burdę aby dres Cie zaczepił?

Fabian.

Data: 2011-02-01 12:30:30
Autor: bans
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 2011-02-01 12:26, Fabian pisze:
W dniu 01.02.2011 12:00, Coaster pisze:
interpretowanie zachowania psa. Z psami, jak z ludzmi - mozna trafic na
'dresa' lub na 'zwyklego'. Pytanie po co wszczynac burde z 'dresem'? ;-)

I uwaşasz, şe trzeba wszczyna� burd� aby dres Cie zaczepi�?

No kiepsko mu ta analogia wyszła. Trzymając się tematu: z wyprowadzaniem analogii jest jak z wyprowadzaniem psa - często kończy się kupą.

Daj spokój, powiadam ci, to jak rozmowa z prymasem o księżach-pedofilach.

--
bans

Data: 2011-02-02 12:57:45
Autor: Ignac
Pies atakuje - jak sie bronic?

Po prawie dwoch dekadach posiadania czworonoznych przyjaciol, obserwacji

ze zrozumieniem ich zachowan, codziennym komunikowaniu sie moge

powiedziec, ze nigdy nie mialem problemow rowniez z obcymi psami. >

  ...nie chcę byc złośliwy ale kilka lat temu znajomy również miał psa
  i dziwił się że ja sie go boję (mam uraz z dziećiństwa owczarek niemiecki
  pogryzł koledze łytki - wielokrotnie...mnie się wtedy udało).
  podczas przejażdzi rowerowej tez jakiś owczarek wystartował za węgła ponieważ
  kolega go nie zauważył to tuż przed nim zatrzymał się i wtedy go
  spostrzegł a ten z impetem zaserwował mu kilka mocnych ugryzień w łytki.
  Wrednośc natury psa polega na tym że atakuje lub zaznacza swoją dominację
  wobec osób bojących się go...wobec atakującego przyjaciela człowieka jestem
  bezwzględny takoż i wobec jego właściciela jeżeli taka sytuacja zaistnieje.

  ...na koniec czy sprzątasz po swoim ulubieńcu ekskrementy !

   Ignac

Data: 2011-02-19 20:24:10
Autor: Aphi
Pies atakuje - jak sie bronic?
On Tue, 01 Feb 2011 12:00:13 +0100, Coaster wrote:

Po prawie dwoch dekadach posiadania czworonoznych przyjaciol, obserwacji ze zrozumieniem ich zachowan, codziennym komunikowaniu sie moge powiedziec, ze nigdy nie mialem problemow rowniez z obcymi psami....

Jak byłem dzieckiem to w domu zawsze był pies.
Teraz mieszkam w domu w którego ogrodzie "panuje" owczarek niemiecki.
Dokładnie wiem, kiedy szczeka by się z kimś pobawić,
a kiedy by kogoś zjeść ;-)
Mimo to nie czuję się komfortowo jak szczeka na mnie jakiś wolno biegający
po drodze obcy pies.

Miałem kilka takich sytuacji, w których zachowałem się różnie, ale ciarki
chodzą mi po plecach jak przypominam sobie przejazd polną drogą z żoną i
dzieciakiem w foteliku. Na polu jakieś 200 metrów od nas zobaczyła nas
sfora psów (co najmniej kilkanaście różnej różności i wielkości).
Wystarczyło żeby jeden z nich zaczął wściekle na nas ujadać i nas gonić, by
reszta to podchwyciła.

Dróżka była pod lekką górkę a pędziliśmy jakbyśmy zjeżdżali z niezłego
wzniesienia.

Niestety nie znam się tak dobrze jak Ty na psach i dlatego cieszę się, że
nas nie dogoniły - wolę nie myśleć jak by się to skończyło.

Może podpowiesz jak w takiej sytuacji (gdyby nas dogoniły) powinienem się
zachować?

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~      Pozdrawiam    Aphi

Data: 2011-02-01 15:25:26
Autor: szaman
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 02/01/2011 10:51 AM, Coaster wrote::

LOL - to troche tak, jakbys nie odroznial Stana Laurela i Oliviera
Hardy'ego ;-P
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/ba/L%26H-west-wide.jpg

Różnicę widze między nimi, tylko zawsze miałem problem z dobraniem odpowiedniej nazwy do danej rasy:)

A z racji upływu czasu już nie pamiętam co to za bydlę zmusiło mnie wtedy do odwrotu...

sz

Data: 2011-01-31 21:12:34
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Pies atakuje - jak sie bronic?
Danga pisze:
Czy macie jakies sposoby na obrone gdy podczas jechania na rowerze albo gdy go prowadzicie atakuje pies?
Gas, jakas rurka, ucziecka a moze spokojny spacer  ...?
Jak sie zachowac jak pojawi sie nagle nieznany pies?

Mi się sprawdza w 100%: zatrzymujesz się i zeskakujesz z rowera zanim cię dogoni. Stawiasz rower między sobą a nim i powoli się oddalasz, jak straci zasięg budy to dalej nie pójdzie. Zwykle pies próbuje obejść rower dookoła ale wystarczy rower przestawiać. System nie działa dla >1 psa na raz. Ucieczka przed dużymi jest raczej bezcelowa, osiągają duże prędkości, małe zacierają się przy 30km/h. Zwykle wożę też gaz, ale nie łudzę się, że uda mi się nim trafić podczas jazdy.

pozdr.
w.

Data: 2011-02-01 00:44:09
Autor: ąćęłńóśźż
Pies atakuje - jak sie bronic?
Gaz (łzawiący CS4) na małe i średnie działał jak cholera (nie wiem, jak one to wyczuwały, ale milkły już w momencie trzymania
pojemnika), na dużych nie próbowałem, bo a nuż by nie zadziałał ;-))
Wada:  niby potrzebne pozwolenie.

-- -- -

Data: 2011-02-02 13:05:40
Autor: Ignac
Pies atakuje - jak sie bronic?
Gaz (łzawiący CS4) na małe i średnie działał jak cholera (nie wiem, jak one
to wyczuwały, ale milkły już w momencie trzymania

 ...milkły dlatego bo wyczuwały że sie ich nie boisz gdyż ten gaz  w ręce dodawał ci odwagi...determinantą ich zachowań jest wyłącznie
 twój strach lub jego brak!

  Ignac

Data: 2011-02-02 12:33:29
Autor: Menel
Pies atakuje - jak sie bronic?
Ignac <maksWYTNIJTO@lama.net.pl> napisał(a):
> [...]

 ...milkły dlatego bo wyczuwały że sie ich nie boisz gdyż ten gaz  w ręce dodawał ci odwagi...determinantą ich zachowań jest wyłącznie

Dlatego należy szczekać i szczeżyć kły.
To naprawdę działa.

Data: 2011-02-02 13:37:55
Autor: ąćęłńóśźż
Pies atakuje - jak sie bronic?
Tak, tak, najlpiej pokaż, że masz jaja ;-)

-- -- -

Data: 2011-02-02 13:51:39
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Pies atakuje - jak sie bronic?
Dnia Wed, 2 Feb 2011 13:37:55 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

Dlatego należy szczekać i szczeżyć kły.
To naprawdę działa.

Tak, tak, najlpiej pokaż, że masz jaja ;-)

I co, jeszcze ma je sobie wylizać?  ;)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2011-02-06 16:15:24
Autor: MaW
Pies atakuje - jak sie bronic?

Użytkownik "Marek 'Qrczak' Potocki" <brak@maila.pl> napisał w wiadomości news:qzauvwckp2ll$.hpzadnueegad.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 2 Feb 2011 13:37:55 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

Dlatego należy szczekać i szczeżyć kły.
To naprawdę działa.

Tak, tak, najlpiej pokaż, że masz jaja ;-)

I co, jeszcze ma je sobie wylizać?  ;)

No jak pies to zobaczy to na pewno poczuje RESPEKT :)

MaW

Data: 2011-02-07 23:35:19
Autor: Ryszard Mikke
Pies atakuje - jak sie bronic?
Menel  <menel13@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
Ignac <maksWYTNIJTO@lama.net.pl> napisał(a): > > Gaz (łzawiący CS4) na małe i średnie działał jak cholera (nie wiem, jak one > to wyczuwały, ale milkły już w momencie trzymania
>  twój strach lub jego brak!
> Dlatego należy szczekać i szczeżyć kły.
To naprawdę działa.

Nie szczekać. Warczeć. Nachylić się lekko z góry, żeby poczuł, że jesteś większy.

Ale to przedostateczność(*), zwykle wystarczy nie zwracać uwagi. rmikke

(*)Jako ostateczność, wożę nóż i potrafię go użyć. Ale nigdy nie musiałem.
Główna z niego korzyść, to większe poczucie pewności siebie.

Data: 2011-02-11 07:52:40
Autor: Michał Wolff
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 8 Lut, 00:35, "Ryszard Mikke" <rmi...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

(*)Jako ostateczność, wożę nóż i potrafię go użyć. Ale nigdy nie musiałem.
Główna z niego korzyść, to większe poczucie pewności siebie.

Nie bardzo to widzę, najklasyczniejszy atak psa - to z tyłu i za łydkę
(przezyłem osobiscie), zanim swój nóż wyciągniesz to juz często będzie
po sprawie. Tak atakują z reguły te mniejsze psy, które się często
lekceważy, licząc że same przestaną, czasem mozna się w ten sposób
przeliczyć. Ran wielkich to nie spowoduje - ale mase bujania się ze
sprawdzaniem do kogo pies nalezy, czy był szczepiony itd.

A jak atakuje duży pies - to ja albo daję maxa w korby, albo od razu
hamuję, zastawiam się rowerem, a jak jest jakiś kamień przy drodze to
w niego rzucam; i średnio mnie wtedy obchodzi, że to instynkt kazał mu
mnie gonić, interesuje mnie własne zdrowie, nie jego; kursów na
tresera zwierząt nie zamierzam przechodzić, reaguję jak większość
ludzi w takiej sytuacji - po prostu agresją.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-11 19:18:07
Autor: Dariusz K. Ładziak
Pies atakuje - jak sie bronic?
Użytkownik Michał Wolff napisał:
[...]

Wyjaśnijmy jedno - pies nie atakuje rowerzysty. Pies goni dla zabawy i próbuje złapać/przytrzymać dla zabawy. Złapanie zębami w biegu drugiego psa nie kończy się niczym złym - gorzej ze złapaniem piety wykonującej ruch okrężny. Zwolnienie/stanięcie psuje na ogó psu zabawę - nie ma kogo gonić.

A z metod sprawdzonych - woda z bidonu. I radzę nie mieć wyrzutów sumienia przed uczynieniem takiemu psu dowolnie niemiłej rzeczy bez poważnego uszczerbku na zdrowiu, Jak gazem pieprzowym dostanie albo kopa to po prostu uzupełni swoja edukację o szczegół którego go właściciel nie raczył nauczyć - pojazdów się nie gania. Dziś dostanie kopa i zapamięta, jutro może bez tego kopa wkręcił by się następnemu rowerzyście w szprychy i była by mielonka - po co to psu?

--
Darek

Data: 2011-02-12 02:09:00
Autor: Michał Wolff
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 11 Lut, 19:18, "Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladz...@neostrada.pl>
wrote:

Wyjaśnijmy jedno - pies nie atakuje rowerzysty. Pies goni dla zabawy i
próbuje złapać/przytrzymać dla zabawy.

A to jest tylko Twoja prywatna teoria, na którą nie masz żadnego
dowodu, bo nikt nie wie co myśli konkretny pies. Mnie taki tekst za
grosz nie przekonuje, psy goniące rowerzystów, często są skrajnie
wkurzone, szczekają i charczą jak opętane - to by raczej na zabawę nie
wskazywało, prędzej juz na obronę swojego terytorium.

Złapanie zębami w biegu drugiego
psa nie kończy się niczym złym - gorzej ze złapaniem piety wykonującej
ruch okrężny. Zwolnienie/stanięcie psuje na ogó psu zabawę - nie ma kogo
gonić.

Nieraz dochodziło do wypadków, gdzie pies zagryzał na śmierć dziecko,
za słabe by się obronić. Nie można generalizować w ten sposób, jeden
pies się może bawić, drugi będzie chciał zagryźć. To tylko zwierzę i
nigdy do końca nie wiadomo co mu do łba wpadnie.

[...]

I tu mam podobne zdanie. Sam psów nigdy nie zaczepiam, ale jeśli
atakuje mnie groźnie wyglądający zwierzak (co oczywiście zdarza się
dość rzadko, niemniej się zdarza) - to nie mam skrupułów, interesuje
mnie własne zdrowie, nie jego. Miałem tez akcję, gdzie potrąciłem
jakiegoś małego kundelka zupełnie nieumyślnie, wyskoczył ma mnie
znienacka i tak się rzucał, że nie dałem rady go ominąć i dostał
centralnie kołem w korpus; na szczęscie po nim nie przejechałem -
zaskomlał i wstał o własnych siłach; pewnie już drugi raz szybko
takiego manewru nie powtórzy.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-11 23:54:45
Autor: Ryszard Mikke
Pies atakuje - jak sie bronic?
Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> napisał(a):
On 8 Lut, 00:35, "Ryszard Mikke" <rmi...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> (*)Jako ostateczno=B6=E6, wo=BF=EA n=F3=BF i potrafi=EA go u=BFy=E6. Ale =
nigdy nie musia=B3em.
> G=B3=F3wna z niego korzy=B6=E6, to wi=EAksze poczucie pewno=B6ci siebie.

Nie bardzo to widz=EA, najklasyczniejszy atak psa - to z ty=B3u i za =B3ydk=
=EA
(przezy=B3em osobiscie), zanim sw=F3j n=F3=BF wyci=B1gniesz to juz cz=EAsto=
 b=EAdzie
po sprawie. Tak atakuj=B1 z regu=B3y te mniejsze psy, kt=F3re si=EA cz=EAst=
lekcewa=BFy, licz=B1c =BFe same przestan=B1, czasem mozna si=EA w ten spos=
=F3b
przeliczy=E6. Ran wielkich to nie spowoduje - ale mase bujania si=EA ze
sprawdzaniem do kogo pies nalezy, czy by=B3 szczepiony itd.

A jak atakuje du=BFy pies - to ja albo daj=EA maxa w korby, albo od razu
hamuj=EA, zastawiam si=EA rowerem, a jak jest jaki=B6 kamie=F1 przy drodze =
w niego rzucam; i =B6rednio mnie wtedy obchodzi, =BFe to instynkt kaza=B3 m=
mnie goni=E6, interesuje mnie w=B3asne zdrowie, nie jego; kurs=F3w na
tresera zwierz=B1t nie zamierzam przechodzi=E6, reaguj=EA jak wi=EAkszo=B6=
=E6
ludzi w takiej sytuacji - po prostu agresj=B1.

No i bardzo słusznie kombinujesz, bo nożem to WYŁĄCZNIE dużego psa, jak Ci się
trafi jakiś w stylu moskiewskiego stróżującego. Małe się olewa, głupie toto,
najgroźniejsze, co może zrobić, to pod koła wpaść.

rmikke

PS. A nóż mogę wyciągnąć dużo szybciej, niż Ci się wydaje, na wierzchu jest.

Data: 2011-02-12 02:40:06
Autor: Michoo
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 12.02.2011 00:54, Ryszard Mikke pisze:
No i bardzo słusznie kombinujesz, bo nożem to WYŁĄCZNIE dużego psa,
A można wiedzieć gdzie się nauczyłeś używać noża przeciw psom? I może podzielisz się informacją _jak_ uzyć ten nóż?

jak Ci się
trafi jakiś w stylu moskiewskiego stróżującego.
Po tym jak moja kochana krzyżówka berneńczyka z rottweilerem i kto wie czym jeszcze przyszła z rozciętą łapą i skakała się przywitać nic sobie nie robiąc z czerwonych plam w całej okolicy jakoś nie jestem w stanie uwierzyć, że zatrzymasz psa nożem - on go po prostu nie poczuje.

PS. A nóż mogę wyciągnąć dużo szybciej, niż Ci się wydaje, na wierzchu jest.
Nie uszkodź się nim w czasie wywrotki ;)

Michoo

Data: 2011-02-12 22:35:41
Autor: Ryszard Mikke
Pies atakuje - jak sie bronic?
Michoo <michoo_news@vp.pl> napisał(a):
> [...]
A można wiedzieć gdzie się nauczyłeś używać noża przeciw psom? I może podzielisz się informacją _jak_ uzyć ten nóż?

W kark.

> [...]
Po tym jak moja kochana krzyżówka berneńczyka z rottweilerem i kto wie czym jeszcze przyszła z rozciętą łapą i skakała się przywitać nic sobie nie robiąc z czerwonych plam w całej okolicy jakoś nie jestem w stanie uwierzyć, że zatrzymasz psa nożem - on go po prostu nie poczuje.

Nie chodzi o to, żeby poczuł. Jak już wyciągasz nóż, to nie po to, żeby poczuł...

> PS. A nóż mogę wyciągnąć dużo szybciej, niż Ci się wydaje, na wierzchu jest.
Nie uszkodź się nim w czasie wywrotki ;)

A, to nie czytałeś, co Michał (OIDP) pisał - zsiadasz z roweru, zastawiasz się
nim i dopiero, jak to nie pomoże, bronisz się dalej. Próba użycia noża z
jadącego roweru... Hmmm, nawet mi do głowy nie przyszła. To jest, kiedyś przyszła, jak nabyłem kukri i postanowiłem sprawdzić, czy da
się tego użyć w biegu. Jedyne, co można, to gałązkę sciąć, a i to wymaga
pewnej wprawy. Próba machania tym na wysokości psa, to już sztuka do cyrku, a
nie do praktycznego użycia.

rmikke

Data: 2011-02-12 22:35:45
Autor: Ryszard Mikke
Pies atakuje - jak sie bronic?

Data: 2011-02-13 01:01:22
Autor: Michoo
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 12.02.2011 23:35, Ryszard Mikke pisze:
[...]

I trafisz rzucającego się na Ciebie psa? I trafisz na tyle skutecznie, żeby coś mu zrobić? Ćwiczyłeś walkę nożem?

Człowiek może w przypływie adrenaliny nie zauważyć śmiertelnego ciosu nożem a co dopiero góra mięśni przystosowana do polowania.

No chyba, że wozisz ze sobą maczetę wystarczającą do uszkodzenia rdzenia kręgowego celnym trafieniem? Ale nadal trzeba trafić.

[...]

Nawet jak go uszkodzisz naprawdę poważnie to zanim zdechnie może cię nieźle poharatać. Ja do moich rąk jestem jakoś zbyt przyzwyczajony żeby je agresywnemu psu w okolice pyska pchać. Co z tego że kundla zabijesz jak uszkodzone ścięgno czy staw zrobią zostaną z Tobą na długo?

(Po głupim zderzeniu się podczas gry w piłkę dopiero po 4 latach mogę pokiwać palcem w bucie. Kendo już pewnie nigdy nie będę trenował.)

[...]

Bardziej chodzi mi o jazdę z nożem na wierzchu.

Próba machania tym na wysokości psa, to już sztuka do cyrku, a
nie do praktycznego użycia.
No to skoro o praktycznych rzeczach mówimy to bym jednak wolał jakiś żel. Działa na odległość, łatwiej nim trafić i jest zazwyczaj wyjątkowo skuteczny na psy.

Michoo

Data: 2011-02-13 01:31:56
Autor: Dariusz K. Ładziak
Pies atakuje - jak sie bronic?
Użytkownik Michoo napisał:

No to skoro o praktycznych rzeczach mówimy to bym jednak wolał jakiś
żel. Działa na odległość, łatwiej nim trafić i jest zazwyczaj wyjątkowo
skuteczny na psy.

Akurat żel jest stosunkowo mało skuteczny na psy - trzeba dobrze trafić. Chmura cieczy stwarza dużo większą szansę że pies to zassie - a chemią atakuje się psa przez nos, jeśli zassanie piperyny do nosa dla człowieka jest niemal paraliżujące to co musi odczuwać pies z jego znacznie potężniej unerwionym nosem?

--
Darek

Data: 2011-02-13 13:00:40
Autor: Michoo
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 13.02.2011 01:31, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
Użytkownik Michoo napisał:

[...]

Oidp są miotacze żelowe, które dają kilka podzielonych strumieni +- w formie zbliżonej do "stożka" z klasycznych. A żel jest jednak znacznie mniej podatny na wiatr.

[...]
No właśnie. Przy dobrych lotach zrezygnuje nawet jak się go nie trafi.

Michoo

Data: 2011-02-14 11:31:07
Autor: Coaster
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 2/12/11 2:40 AM, Michoo wrote:
[...]

LOL - moge Ci 'listownie przekazac', jak sie strzela z karabinu - skaldasz sie i strzelasz :-P . To, czy trafisz do celu zalezy od kilku waznych czynnikow, miedzy innymi predyspozycji. Przykladanie uwagi do 'listownej porady' z jednoczesnym dyskredytowaniem czyichs umiejetnosci jest doprawdy rozbrajajace.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-02-14 13:43:09
Autor: Michoo
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 14.02.2011 11:31, Coaster pisze:
On 2/12/11 2:40 AM, Michoo wrote:
[...]

Mało dokładny opis.

To, czy trafisz do celu zalezy od kilku
waznych czynnikow, miedzy innymi predyspozycji.
Raczej od dobrego złożenia. Większość ludzi 'z ulicy' po pokazaniu podstaw (5 min) w tarczę na te 50m trafi. Zdobywanie dobrych wyników to już oczywiście wyższa szkoła jazdy i regularny trening. Ale nie przesadzajmy - podstawowa obsługa broni palnej jest prosta. Noża nie.

Przykladanie uwagi do
'listownej porady' z jednoczesnym dyskredytowaniem czyichs umiejetnosci
jest doprawdy rozbrajajace.
Nie łapiesz ironii - machałem trochę maczetą, machałem trochę nożem, miałem trochę kontaktu z psami. Nie wierzę w skuteczne zatrzymanie ataku psa nożem. Dlatego zastanawiało mnie jaka magiczna technika pozwoli obronić się przed psem.

Michoo

Data: 2011-02-12 03:58:40
Autor: Dariusz K. Ładziak
Pies atakuje - jak sie bronic?
[...]

Szybszy od noża jest kciuk. Wiem, człowiek ma zahamowania psychiczne żeby psu rękę do gryzienia dać. Ci co z psami są za pan brat przyjaznemu psu spokojnie dają rękę do memłania - jak pies zębami łapie a nie gryzie to znaczy że zaakceptował człowieka na amen. Ale agresywnemu dać dłoń to cięższa sprawa - a sztuczka polega na tym że jeśli damy psu dłoń kciukiem do przodu to cztery palce obejmują żuchwę, kciuk naciska język blisko gardła - i pies ani ugryźć nie jest w stanie, ani oddychać, totalna panika, pies umiera! Dziesięć sekund takiego potrzymania i największy pies zwiewa z podkulonym ogonem.

--
Darek

Data: 2011-02-12 02:50:05
Autor: Michał Wolff
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 12 Lut, 03:58, "Dariusz K. Ładziak" <dariusz.ladz...@neostrada.pl>
wrote:

[...]

Taaak. Juz widzę taką akcję z rottweilerem, duzym wilczurem, albo
innym psem tego kalibru...
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-02-12 10:41:16
Autor: Jan Srzednicki
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 2011-02-12, Dariusz K. Ładziak wrote:
[...]

Oo. Masz gdzieś jakoś bardziej graficzną ilustrację tego patentu?

Data: 2011-02-12 12:15:24
Autor: MichałG
Pies atakuje - jak sie bronic?

[...]

jeszcze szybsza jest maść na szczury.....   ;)

Michał

Data: 2011-02-14 11:39:10
Autor: Coaster
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 2/12/11 12:15 PM, MichałG wrote:

[...]

Najszybsza - jak oblizesz sobie palce.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-02-12 22:37:15
Autor: Ryszard Mikke
Pies atakuje - jak sie bronic?
Dariusz K. Ładziak <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał(a):
U=BFytkownik Ryszard Mikke napisa=B3:

> No i bardzo s=B3usznie kombinujesz, bo no=BFem to WY=A3=A1CZNIE du=BFeg=
o psa, jak Ci si=EA
> trafi jaki=B6 w stylu moskiewskiego str=F3=BFuj=B1cego. Ma=B3e si=EA ol=
ewa, g=B3upie toto,
> najgro=BCniejsze, co mo=BFe zrobi=E6, to pod ko=B3a wpa=B6=E6.

Szybszy od no=BFa jest kciuk. Wiem, cz=B3owiek ma zahamowania psychiczne =

=BFeby psu r=EAk=EA do gryzienia da=E6. Ci co z psami s=B1 za pan brat pr=
zyjaznemu=20
psu spokojnie daj=B1 r=EAk=EA do mem=B3ania - jak pies z=EAbami =B3apie a=
 nie gryzie=20
to znaczy =BFe zaakceptowa=B3 cz=B3owieka na amen. Ale agresywnemu da=E6 =
d=B3o=F1 to=20
ci=EA=BFsza sprawa - a sztuczka polega na tym =BFe je=B6li damy psu d=B3o=
=F1=20
kciukiem do przodu to cztery palce obejmuj=B1 =BFuchw=EA, kciuk naciska j=
=EAzyk=20
blisko gard=B3a - i pies ani ugry=BC=E6 nie jest w stanie, ani oddycha=E6=
,=20
totalna panika, pies umiera! Dziesi=EA=E6 sekund takiego potrzymania i=20
najwi=EAkszy pies zwiewa z podkulonym ogonem.

Ile razy Ci się ta sztuka udała?

rmikke

Data: 2011-02-01 07:50:50
Autor: bans
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 2011-01-31 21:12, Wojciech Waga aka wojek pisze:

Zwykle wożę też gaz, ale nie
łudzę się, że uda mi się nim trafić podczas jazdy.

Trafienie bezpośrednie nie jest konieczne, wystarczy psiknąć w powietrze/ziemię między tobą, a psem.

Gaz noszę biegając, w moich okolicach jest kilka miejsc, gdzie zawsze szwenda się kilka kundli. Kiedyś biegłem po ciemku i w świetle czołówki słyszałem tylko szczekanie i widziałem tylko zbliżające się pięć par świecących oczu - psiknąłem gazem w ich kierunku, po kilku sekundach latarki oczu znikły i oburzone szczekanie zaczęło się oddalać ;)

--
bans

Data: 2011-02-02 08:22:06
Autor: out
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 31.01.2011 14:19, Danga pisze:
Czy macie jakies sposoby na obrone gdy podczas jechania na rowerze albo gdy go prowadzicie atakuje pies?
Gas, jakas rurka, ucziecka a moze spokojny spacer  ...?
Jak sie zachowac jak pojawi sie nagle nieznany pies?

Walić w nos butem; trzeba umieć się wypiąć.

<http://www.it.mf.gov.pl>

Data: 2011-02-02 09:53:41
Autor: kawoN
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 11-02-02 08:22, out pisze:

Walić w nos butem; trzeba umieć się wypiąć.

Przy braku tej umiejętności psy nie są największym problemem rowerzysty :)

--
kawoN
-

Data: 2011-02-02 09:20:22
Autor: kml
Pies atakuje - jak sie bronic?

[...]

Było! Jedna naprawdę _WAZNA_ informcja dotyczaca gazu jest taka: WYŁĄCZNIE "GAZ W ŻELU", ktory umożliwia jego użycie nawet pod wiatr.

Tyle razy pisałem w tej kwestii, że z mojej strony EOT.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-02-07 23:17:48
Autor: Ryszard Mikke
Pies atakuje - jak sie bronic?
Danga <janevim@wp.pl> napisał(a):
Czy macie jakies sposoby na obrone gdy podczas jechania na rowerze albo gdy go prowadzicie atakuje pies?
Gas, jakas rurka, ucziecka a moze spokojny spacer  ...?
Jak sie zachowac jak pojawi sie nagle nieznany pies?

Póki sie nie rzuca do nogi, ani pod koła, olać.
Pobiegnie, poszczeka, odpuści.

A bardzo rzadko naprawdę atakuje.

Sprawdzone w mieście i po wsiach.

rmikke

Data: 2011-02-14 14:33:49
Autor: Piotr
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 2011-02-08 00:17, Ryszard Mikke pisze:
[...]

Podobnie jak człowiek okradający sklep. Pomacha pistoletem, pokrzyczy, postraszy, naprawdę rzadko strzela.

Pies atakuje - jak sie bronic?