Pies atakuje - jak sie bronic?

Data: 2011-01-31 20:41:59
Autor: szaman
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 01/31/2011 02:19 PM, Danga wrote::
Czy macie jakies sposoby na obrone gdy podczas jechania na rowerze albo
gdy go prowadzicie atakuje pies?
Gas, jakas rurka, ucziecka a moze spokojny spacer ...?
Jak sie zachowac jak pojawi sie nagle nieznany pies?

Czasem depnę mocnej na pedały -- > ucieczka
Czasem krzyknę (najprostsze IMHO s± przekleństwa, najpro¶ciej włożyć w nie spor± dawkę agresji:P )-- > agresja
Raz musiałem zawrócić widz±c pieni±cego się rotwelera albo dobermana (zawsze mam problem, który jest który...).

Innycgh sposobów nie próbowałem.
Z reguły dziajaj±

szaman

Data: 2011-02-01 08:17:40
Autor: ikov
Pies atakuje - jak sie bronic?
Raz musiałem zawrócić widz±c pieni±cego się rotwelera albo dobermana
(zawsze mam problem, który jest który...).

Rotweiler ten mniejszy, masywny, o silnych szczękach i sporej agresji out-of-the-box, a doberman to ten wyższy, bardziej smukły - przed nim uciec raczej się nie da, bo jest ¶wietnym biegaczem.

Data: 2011-02-01 10:51:49
Autor: Coaster
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 1/31/11 8:41 PM, szaman wrote:
widz±c pieni±cego się rotwelera albo dobermana (zawsze mam problem,
który jest który...)

LOL - to troche tak, jakbys nie odroznial Stana Laurela i Oliviera Hardy'ego ;-P
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/ba/L%26H-west-wide.jpg

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-02-01 11:14:47
Autor: MichałG
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 2011-02-01 10:51, Coaster pisze:
On 1/31/11 8:41 PM, szaman wrote:
widzÄ…c pieniÄ…cego siÄ™ rotwelera albo dobermana (zawsze mam problem,
ktĂłry jest ktĂłry...)

LOL - to troche tak, jakbys nie odroznial Stana Laurela i Oliviera
Hardy'ego ;-P
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/ba/L%26H-west-wide.jpg

dla wielu, np dla mnie  - psy dzielÄ… siÄ™ na takie do kolan i na te powyĹĽej..... ;). "Marka' psa jest mi obojÄ™tna.
  Pierwsze zazwyczaj moĹĽna spacyfikować groĹşnÄ… minÄ…, z drugimi lepiej siÄ™ zaprzyjaĹşnić.....

Pozdrawiam
Michał

Data: 2011-02-01 12:00:13
Autor: Coaster
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 1/31/11 8:41 PM, szaman wrote:
[...]

powyżej..... ;). "Marka' psa jest mi obojętna.
Pierwsze zazwyczaj można spacyfikować groźną miną, z drugimi lepiej się
zaprzyjaźnić.....

Po prawie dwoch dekadach posiadania czworonoznych przyjaciol, obserwacji ze zrozumieniem ich zachowan, codziennym komunikowaniu sie moge powiedziec, ze nigdy nie mialem problemow rowniez z obcymi psami. Do kazdego zwierzaka czuje sympatie a glupota jest 'ludzkie' interpretowanie zachowania psa. Z psami, jak z ludzmi - mozna trafic na 'dresa' lub na 'zwyklego'. Pytanie po co wszczynac burde z 'dresem'? ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-02-01 12:26:26
Autor: Fabian
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 01.02.2011 12:00, Coaster pisze:
interpretowanie zachowania psa. Z psami, jak z ludzmi - mozna trafic na
'dresa' lub na 'zwyklego'. Pytanie po co wszczynac burde z 'dresem'? ;-)

I uważasz, że trzeba wszczynać burdę aby dres Cie zaczepił?

Fabian.

Data: 2011-02-01 12:30:30
Autor: bans
Pies atakuje - jak sie bronic?
W dniu 2011-02-01 12:26, Fabian pisze:
W dniu 01.02.2011 12:00, Coaster pisze:
interpretowanie zachowania psa. Z psami, jak z ludzmi - mozna trafic na
'dresa' lub na 'zwyklego'. Pytanie po co wszczynac burde z 'dresem'? ;-)

I uwaşasz, şe trzeba wszczyna� burd� aby dres Cie zaczepi�?

No kiepsko mu ta analogia wyszła. Trzymając się tematu: z wyprowadzaniem analogii jest jak z wyprowadzaniem psa - często kończy się kupą.

Daj spokój, powiadam ci, to jak rozmowa z prymasem o księżach-pedofilach.

--
bans

Data: 2011-02-02 12:57:45
Autor: Ignac
Pies atakuje - jak sie bronic?

Po prawie dwoch dekadach posiadania czworonoznych przyjaciol, obserwacji

ze zrozumieniem ich zachowan, codziennym komunikowaniu sie moge

powiedziec, ze nigdy nie mialem problemow rowniez z obcymi psami. >

  ...nie chcę byc zło¶liwy ale kilka lat temu znajomy również miał psa
  i dziwił się że ja sie go boję (mam uraz z dziećiństwa owczarek niemiecki
  pogryzł koledze łytki - wielokrotnie...mnie się wtedy udało).
  podczas przejażdzi rowerowej tez jaki¶ owczarek wystartował za węgła ponieważ
  kolega go nie zauważył to tuż przed nim zatrzymał się i wtedy go
  spostrzegł a ten z impetem zaserwował mu kilka mocnych ugryzień w łytki.
  Wredno¶c natury psa polega na tym że atakuje lub zaznacza swoj± dominację
  wobec osób boj±cych się go...wobec atakuj±cego przyjaciela człowieka jestem
  bezwzględny takoż i wobec jego wła¶ciciela jeżeli taka sytuacja zaistnieje.

  ...na koniec czy sprz±tasz po swoim ulubieńcu ekskrementy !

   Ignac

Data: 2011-02-19 20:24:10
Autor: Aphi
Pies atakuje - jak sie bronic?
On Tue, 01 Feb 2011 12:00:13 +0100, Coaster wrote:

Po prawie dwoch dekadach posiadania czworonoznych przyjaciol, obserwacji ze zrozumieniem ich zachowan, codziennym komunikowaniu sie moge powiedziec, ze nigdy nie mialem problemow rowniez z obcymi psami....

Jak byłem dzieckiem to w domu zawsze był pies.
Teraz mieszkam w domu w którego ogrodzie "panuje" owczarek niemiecki.
Dokładnie wiem, kiedy szczeka by się z kim¶ pobawić,
a kiedy by kogo¶ zje¶ć ;-)
Mimo to nie czuję się komfortowo jak szczeka na mnie jaki¶ wolno biegaj±cy
po drodze obcy pies.

Miałem kilka takich sytuacji, w których zachowałem się różnie, ale ciarki
chodz± mi po plecach jak przypominam sobie przejazd poln± drog± z żon± i
dzieciakiem w foteliku. Na polu jakie¶ 200 metrów od nas zobaczyła nas
sfora psów (co najmniej kilkana¶cie różnej różno¶ci i wielko¶ci).
Wystarczyło żeby jeden z nich zacz±ł w¶ciekle na nas ujadać i nas gonić, by
reszta to podchwyciła.

Dróżka była pod lekk± górkę a pędzili¶my jakby¶my zjeżdżali z niezłego
wzniesienia.

Niestety nie znam się tak dobrze jak Ty na psach i dlatego cieszę się, że
nas nie dogoniły - wolę nie my¶leć jak by się to skończyło.

Może podpowiesz jak w takiej sytuacji (gdyby nas dogoniły) powinienem się
zachować?

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~      Pozdrawiam    Aphi

Data: 2011-02-01 15:25:26
Autor: szaman
Pies atakuje - jak sie bronic?
On 02/01/2011 10:51 AM, Coaster wrote::

LOL - to troche tak, jakbys nie odroznial Stana Laurela i Oliviera
Hardy'ego ;-P
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/ba/L%26H-west-wide.jpg

Różnicę widze między nimi, tylko zawsze miałem problem z dobraniem odpowiedniej nazwy do danej rasy:)

A z racji upływu czasu już nie pamiętam co to za bydlę zmusiło mnie wtedy do odwrotu...

sz

Pies atakuje - jak sie bronic?