Piesi na drodze

Data: 2019-11-16 18:39:31
Autor: Janusz
Piesi na drodze
Pokaz za kierownicy tramwaju co wyprawiają piesi.
https://joemonster.org/filmy/100961/Oto_co_odwalaja_piesi_na_torach_tramwajowych_

--
Janusz

Data: 2019-11-16 19:35:15
Autor: kk
Piesi na drodze
On 2019-11-16 18:39, Janusz wrote:
Pokaz za kierownicy tramwaju co wyprawiają piesi.
https://joemonster.org/filmy/100961/Oto_co_odwalaja_piesi_na_torach_tramwajowych_

Nikt nie zrobił filmiku z samochodu???

Data: 2019-11-16 22:44:49
Autor: t-1
Piesi na drodze
On 2019-11-16 18:39, Janusz wrote:
Pokaz za kierownicy tramwaju co wyprawiają piesi.
https://joemonster.org/filmy/100961/Oto_co_odwalaja_piesi_na_torach_tramwajowych_

Nikt nie zrobił filmiku z samochodu???

Niewątpliwie zrobił, ale nie może się chwalić, bo według niektórych byłby to powód do pozbawienia prawa jazdy na zawsze oraz dożywotnego więzienia.

Tu o systemach wykrywania pieszych:
https://antyweb.pl/systemy-wykrywania-pieszych-w-samochodach-to-jakis-zart-ich-skutecznosc-przeraza/

A kierowca musi.

Data: 2019-11-20 21:30:22
Autor: kk
Piesi na drodze
On 2019-11-16 18:39, Janusz wrote:
[...]

No bo analiza obrazu przez komputery jest trudnym problemem. Człowiek ma większe zdolności. Nie zmienia, że prędzej czy później każdy człowiek pomyli się więc nie można tylko na tym polegać, że się będzie starał. To musi być wsparte rozwiązaniami technicznymi a także zaangażowaniem pieszego.

Data: 2019-11-17 13:32:53
Autor: T.
Piesi na drodze
W dniu 2019-11-16 o 18:39, Janusz pisze:
Pokaz za kierownicy tramwaju co wyprawiają piesi.
https://joemonster.org/filmy/100961/Oto_co_odwalaja_piesi_na_torach_tramwajowych_

W tym filmiku są pokazane osoby, które poruszają się z trudem - przypominam zatem, że mogą one przechodzić w dowolnym miejscu (także poza przejściem dla pieszych) pozbawionym barier architektonicznych.
Podobnie obowiązuje przepis, że można przechodzić poza przejściem, jeśli jest do niego dalej niż 100 m.

T.

Data: 2019-11-17 13:40:41
Autor: Shrek
Piesi na drodze
W dniu 17.11.2019 o 13:32, T. pisze:

[...]

Akurat przez tory tramwajowe to 100metrów nie działa:(

--
Shrek

Data: 2019-11-18 06:45:05
Autor: WS
Piesi na drodze
tu tez ciekawy film:
https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-plac-bankowy-wjechal-na-przejscie-tuz-przed-pieszego-policja-ruszyla-w-poscig-2022190

W sumie to nie zmusil pieszych do przyspieszenia/zwolnienia... czyli nie mozna mowic o wymuszeniu/nie udzieleniu  pierwszenstwa ;)
za to policja juz tak ;)

Data: 2019-11-18 09:24:01
Autor: przemek.jedrzejczak
Piesi na drodze
-- tu tez ciekawy film

Polemizowalbym. Kolejny ćwok który pj w chipsach znalazł

Data: 2019-11-18 16:18:37
Autor: 'TomN'
Piesi na drodze
WS w <news:4aa8bed8-4a7c-464c-9e22-a377bb712219googlegroups.com>:

[...]

Pokaz głupoty nieoznakowanych...

"Zapytaliśmy policję o szczegóły tej akcji, jednak do momentu publikacji
artykułu, nie otrzymaliśmy odpowiedzi."

Shrek zapewne w imieniu policji sie wypowie...

--
'Tom N'

Data: 2019-11-18 18:10:54
Autor: Shrek
Piesi na drodze
W dniu 18.11.2019 o 15:45, WS pisze:
[...]

W sumie to nie da się ukryć, że czepnęli się na siłę. Inna sprawa, że dla samej pani z pieskiem warto by się zatrzymać;)

--
Shrek

Data: 2019-11-18 18:31:03
Autor: Mateusz Viste
Piesi na drodze
2019-11-18 o 18:10 +0100, Shrek napisał:
> https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-plac-bankowy-wjechal-na-przejscie-tuz-przed-pieszego-policja-ruszyla-w-poscig-2022190
> W sumie to nie da się ukryć, że czepnęli się na siłę.

Ty tak na poważnie?

Mateusz

Data: 2019-11-18 18:38:13
Autor: Shrek
Piesi na drodze
[...]

Tak - tak jak napisał poprzednik - nie zmusił nikogo do zmiany prędkości, więc formalnie nie wymusił. To że rozsądne to nie było to inna sprawa.

--
Shrek

Data: 2019-11-18 09:45:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Piesi na drodze
Ziew ;-)

1) Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.

Data: 2019-11-18 19:06:13
Autor: Shrek
Piesi na drodze
W dniu 18.11.2019 o 18:45, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Ziew ;-)

1) Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu.

No więc formalnie ustąpił (nie zmusił go do zmiany prędkości).

--
Shrek

Data: 2019-11-18 10:14:39
Autor: przemek.jedrzejczak
Piesi na drodze
Kolejna próba;-)

*jest obowiązany zachować szczególną ostrożność*

Nie, przejechanie przed pieszym znajdującym się na przejściu nie jest jest zachowaniem szczególnej ostrożności :-)

Data: 2019-11-18 10:48:12
Autor: WS
Piesi na drodze
On Monday, November 18, 2019 at 7:14:42 PM UTC+1, przemek.j...@gmail.com wrote:

Nie, przejechanie przed pieszym znajdującym się na przejściu nie jest jest zachowaniem szczególnej ostrożności :-)

z powodu?

a na skrzyzowaniu, rowniez uwazasz, ze przejechanie z podporzadkowanej przed jadacym glowna, jesli nie musi on nic robic, bo sie zdazy nie jest zachowaniem szc. ost.? ;)

bo w PoRD stoi:

Art.25.1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność iustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu zprawej strony, a jeżeli skręca wlewo -także jadącemu zkierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu wprawo.

Definicja ustapienia jest precyzyjna

23)ustąpienie pierwszeństwa -powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany  prędkości,  apieszego -do  zatrzymania  się,  zwolnienia  lub przyspieszenia kroku;

wiec w tym wypadku nie ma opcji sie przyczepic ;)

Data: 2019-11-18 20:11:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
Piesi na drodze
Hello WS,

[...]

[...]

101% right! (C) by LS

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-11-18 19:26:52
Autor: Shrek
Piesi na drodze
W dniu 18.11.2019 o 19:14, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Kolejna próba;-)

*jest obowiązany zachować szczególną ostrożność*

Nie, przejechanie przed pieszym znajdującym się na przejściu nie jest jest zachowaniem szczególnej ostrożności :-)

Niech będzie. Choć akurat tą interwencję uważam za nieco przesadzoną (zwłaszcza jak na polskie standardy), ale kłócić się nie będę.

--
Shrek

Data: 2019-11-18 20:10:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Piesi na drodze
Hello Mateusz,

> [...]
W sumie to nie da się ukryć, że czepnęli się na siłę.

A ja całkiem poważnie zapytam - policjanci sobie wlepili mandat za
ominięcie pojazdu przepuszczającego pieszą?

A co do wielkiego pościgu - warto sobie przypomnieć definicję, czym
jest nieustąpienie pierwszeństwa. Pieszy nie został zmuszony do
zatrzymania się ani nawet do zmiany tempa ruchu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-11-18 20:21:33
Autor: Shrek
Piesi na drodze
Hello Mateusz,

[...]

Zakładam, że na sygnale byli?

--
Shrek

Data: 2019-11-18 11:36:49
Autor: WS
Piesi na drodze
On Monday, November 18, 2019 at 8:21:36 PM UTC+1, Shrek wrote:

Zakładam, że na sygnale byli?

na filmiku slychac, ze wyje, wiec jesli nawet byli, to na krory punkt PoRD sie lapia? wg mnie zaden ;)

Art.53.2.Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania szczególnej  ostrożności,  nie  stosować  się  do  przepisów  o ruchu   pojazdów, zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych tylko w razie, gdy:1)uczestniczy:a)w akcji związanej z ratowaniem życia, zdrowia ludzkiego lub mienia albo koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa lub porządku publicznego albo
b)w przejeździe kolumny pojazdów uprzywilejowanych,
c)w  wykonywaniu  zadań  związanych  bezpośrednio  z zapewnieniem bezpieczeństwa  osób  zajmujących  kierownicze  stanowiska  państwowe, którym na mocy odrębnych przepisów przysługuje ochrona;

Data: 2019-11-19 06:04:50
Autor: Shrek
Piesi na drodze
W dniu 18.11.2019 o 20:36, WS pisze:

[...]

Ten powyżej.

Shrek

Data: 2019-11-18 20:50:33
Autor: Mateusz Viste
Piesi na drodze
2019-11-18 o 20:10 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
A ja całkiem poważnie zapytam - policjanci sobie wlepili mandat za
ominięcie pojazdu przepuszczającego pieszą?

Pojazd uprzywilejowany. Konieczność zapewnienia bezpieczeństwa
drogowego. Mieli czekać aż szalony (ew. ślepy) Opel rozjedzie kogoś dwa
pasy dalej?

A co do wielkiego pościgu - warto sobie przypomnieć definicję, czym
jest nieustąpienie pierwszeństwa. Pieszy nie został zmuszony do
zatrzymania się ani nawet do zmiany tempa ruchu.

Czyli wg. ciebie to jest spoko zachowanie, sam tak jeździsz na co dzień
i generalnie nie widzisz problemu, a panowie mundurowi po prostu tacy
jacyś nadwrażliwi?

Mateusz

Data: 2019-11-18 22:42:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Piesi na drodze
Hello Mateusz,

[...]

O mało co sami nie rozjechali pieszej - ona musiała się zatrzymać.

[...]

Definicję ustąpienia pierwszeństwa już w tym wątku podano. Możesz
wskazać, jakież to straszne wykroczenie popełnił kierujący Oplem? I
może bez ad personam tym razem...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-11-18 23:29:12
Autor: Mateusz Viste
Piesi na drodze
2019-11-18 o 22:42 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:
O mało co sami nie rozjechali pieszej - ona musiała się zatrzymać.

Karetki też czasem kogoś zabiją. Zdarza się.

> [...]
wskazać, jakież to straszne wykroczenie popełnił kierujący Oplem? I

W mojej wypowiedzi nie było żadnego ataku ad personam. To proste
pytanie oczekujące prostej odpowiedzi - tak/nie. Zapewne potwierdzisz
swoje wcześniejsze stanowisko - i w takiej sytuacji ja nie mam więcej
pytań.

Mateusz

Data: 2019-11-18 23:45:18
Autor: WS
Piesi na drodze
On Monday, November 18, 2019 at 11:29:14 PM UTC+1, Mateusz Viste wrote:
To proste
pytanie oczekujące prostej odpowiedzi - tak/nie.

Jest zbyt skomplikowane na T/N
Wg mnie:
1. ja bym sie zatrzymal
2. zgodnie z PoRD jest to "spoko zachowanie"

Mamy niby trojpodzial wladzy,
Policja jako reprezezentant wladzy wykonawczej ma na pierwszym miejscu przestrzegac prawo, a nie je tworzyc, czy tez interpretowac po swojemu.
Googlujac na szybko po przepisach "umozliwienic pieszym opuszczenie jezdzni" nalezy w 2 przypadkach: Sygnal w kszta?cie  kreski  pionowej dla tramwajow, i zielone swiatlo...
Reszta wymaga tylko ustapienia pierwszenstwa (definicja wyzej)

Analogicznie jak rzad "miesza" w sadach, to krzyk na pol unii ;), jak sad falandyzujac stwierdza niby na podstawie PoRD, ze wolno zatrzymac sie przed przejsciem, jesli na chodniku spokojnie czekaja piesi to ma byc OK ;)

K*O*N*S*T*Y*T*U*C*J*A !

No i ta jazda jako uprzywilejowany - maja prawo niestosowac sie do przepisow w konkretnych (podanych) wyzej przypadkach. Tutaj wychodzi, ze wlaczyli je dla "wlasnego widzimisie" ;)
Na szczescie przechodzial starsza kobieta, pamietajaca jeszcze, ze nalezy popatrzec lewo, prawo, lewo i...ostroznie, bo gdyby szly tam jakies wspolczesne dzieci kviaty... ;)

Data: 2019-11-19 00:10:03
Autor: WS
Piesi na drodze
On Tuesday, November 19, 2019 at 8:45:20 AM UTC+1, WS wrote:

Maly update:

Wg mnie:
1. ja bym sie zatrzymal

....w tym przypadku pewnie tak, zwlaszcza, ze jechalbym raczej znacznie wolniej
natomiast wlasnie sobie uswiadomilem, ze w sumie co chwile tak jezdze (jak i 99% kierowcow obok i jest OK)
wyjazd z mojej osiedlowej drogi, swiatla S-1, skret w lewo w jezdnie z 3 pasami ruchu (buspas + 2 dla reszty), przez ktora jest przejscie dla pieszych, jest tam zawsze zielone jak sie jedzie z mojej strony (std. skrzyzowanie)
Przepuszczajac pieszych wszyscy ruszaja jak nikomu nie przeszkodza w przejsciu, czyli jak ktos skreca na lewy pas, to rusza juz gdy piesi przejda z lewej na kolejny pas, albo jak wchodza z prawej, bo musza przejsc prez 2 pasy zanim dotra do tego trzeciego, wiec nikomu to nie przeszkadza... tu w sumie podobna sytuacja byla...

Data: 2019-11-19 10:08:19
Autor: Mateusz Viste
Piesi na drodze
2019-11-18 o 23:45 -0800, WS napisał:
Policja jako reprezezentant wladzy wykonawczej ma na pierwszym
miejscu przestrzegac prawo, a nie je tworzyc, czy tez interpretowac
po swojemu.

To nie do końca tak jest. Nie ma opcji, by jakikolwiek kodeks
przewidział wszystkie możliwe patologiczne zachowania - dlatego w
kodeksach wszelakich tworzy się tu i ówdzie nieco luźniejsze zapisy
umożliwiające reprezentantom władzy wykonawczej zastosowanie ich do
nieprzewidzianych przez ustawodawcę zachowań. Takim zapisem jest np.
Art. 86. kw.

Przy czym każdy kierowca ma prawo nie zgodzić się z interpretacją
policjanta. W takim wypadku sprawa trafi do sądu, i będzie podlegać
kolejnym interpretacjom.

No i ta jazda jako uprzywilejowany - maja prawo niestosowac sie do
przepisow w konkretnych (podanych) wyzej przypadkach. Tutaj wychodzi,
ze wlaczyli je dla "wlasnego widzimisie" ;)

Włączyli by przyszpilić mało rozważnego kierowcę, któremu tym razem
udało się nikogo nie zabić, bo miał więcej szczęścia niż rozumu. I nie
chodzi tutaj o jakieś natychmiastowe "udupienie" człowieka. Zwyczajne
zatrzymanie i rozmowa często pozwala kierowcy się ogarnąć - zakładając,
że ten jest dobrej woli.

Mateusz

Data: 2019-11-19 12:39:54
Autor: collie
Piesi na drodze
W dniu 19.11.2019 o 08:45, WS pisze:

Na szczescie przechodzial starsza kobieta, pamietajaca jeszcze, ze nalezy popatrzec lewo, prawo, lewo i...ostroznie, bo gdyby szly tam jakies wspolczesne dzieci kviaty... ;)

A łyżka na to: niemożliwe! (do Najsztuba). A  PMM w Sejmie:

"Wprowadzimy pierwszeństwo pieszych jeszcze przed wejściem na
przejście. Nie może być tak, że sądy obarczają winą za wypadek
80-letnią starszą panią, z ograniczoną ruchomością, bo wtargnęła
na pasy".

Data: 2019-11-19 12:52:21
Autor: ąćęłńóśźż
Piesi na drodze
No nie może być.

-- -- -

Data: 2019-11-19 12:49:25
Autor: ąćęłńóśźż
Piesi na drodze
W podobnych sytuacjach na skrzyżowaniu (np. przy skręcie w prawo) raczej się nie zatrzymujemy - często przejeżdżamy wśród pieszych.

-- -- -
ja bym sie zatrzymal

Data: 2019-11-19 12:34:09
Autor: ąćęłńóśźż
Piesi na drodze
Piesi dość rzadko chodzą z kamerami, żeby rejestrować debili za kierownicami.
Na szczęście w miarę rozwoju technologii - czyli całkiem niedługo - każdy moherowy beret będzie miał obowiązkowy system CCTV, no i wtedy sobie z miszczami pogadamy.

-- -- -
Pokaz za kierownicy tramwaju co wyprawiają piesi.

Data: 2019-11-19 12:37:28
Autor: ąćęłńóśźż
Piesi na drodze
www.tvp.info/45383123/plock-policja-odnalazla-kierowce-ktory-niemal-przejechal-dzieci-na-pasach

-- -- -
Piesi dość rzadko chodzą z kamerami, żeby rejestrować debili za kierownicami.

Data: 2019-11-19 12:45:02
Autor: ąćęłńóśźż
Piesi na drodze

Piesi na drodze