Pieszy obok pasów

Data: 2009-04-14 19:47:56
Autor: neelix
Pieszy obok pasów

Użytkownik "Kapsel" <kapsulskiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:it6i455aqxxb$.dlgkapselek.net...

Ostatnio kręciłem z instruktorem na kursie i tak sobie gadaliśmy i zawsze
mnie napomina, że jak tylko pieszy postawi stopę na drodze (na pasach) to
muszę się zatrzymać. Bywa to trudne, bo czasem piesi robią to w mocno
nieoczekiwanym momencie, no ale staram się ;)

Musisz ustąpić pierwszeństwa pieszemu na przejściu. Poczytaj na czym to polega w przepisach. Jeśli nie ma wymuszenia to postawienie nogi nie oznacza, że musisz się zatrzymać. Na kursach tak się uczy, bo dmucha się na zimne, by uniknąć kłopotów. Mnie tak kiedyś krawężnik zrobił. Pilnował ruchu na przejściu. Jak zobaczył, że jadę to postawił nogę i zaraz cofnął. Miałem ochotę zwrócić mu uwagę, że albo przechodzi, albo niech nie wchodzi. Jezdnia to nie piaskownica.

Raz jednak zdarzyło się, że pieszy szedł sobie w pewnej odległości od
pasów, powiedzmy tak z +2 szerokości samych pasów, przez ulicę. No i
instruktor każe mi wtedy jechać (nie rozjechać ;), znaczy nie przejmować
się, że przechodzą itd. bo tu im nie wolno.

Nie wolno, ale przecież takiej gęsi nie rozjedziesz. Jak jest więcej niż 100m od przejścia to może przechodzić na własne ryzyko. No i na skrzyżowaniu nawet jak jest mniej niż 100m od przejścia.

Gdzieś tam kiedyś zasłyszałem, że ponoć pieszy w pewnej (parunastu czy
parędziesięciu metrów) odległości od pasów jest uznawany jako przechodzący
po pasach i konsekwencje dla kierowcy są takie same w przypadku wypadku.
Rzuciłem tą myśl luźno żeby rozwiać wątpliwości, instruktor uznał najpierw
że nieprawda, a potem sam zaczął się zastanawiać :P

Zachowanie na drodze reguluje PoRD. Tam nie ma niczego takiego.

neelix

Pieszy obok pasów