Pijany kierowca potrącił trzy rowerzystki

Data: 2009-03-03 16:14:22
Autor: WOJO
Pijany kierowca potrącił trzy rowerzystki
Za samą jazdę po pijaku, jak również za 2 krotne przekroczenie dozwolonej
prędkości (100 w zabudowanym, 180 w niezabudowanym)  - powinien być - prócz
innych kar - obligatoryjny przepadek samochodu (choćby nie stanowił własności
sprawcy) na rzecz skarbu państwa.

A dlaczego samochód a nie prawo do jego prowadzenia ?
Gdyby w Polsce sprawnie egzekwowano ISTNIEJĄCE przepisy, to nie mielibyśmy pijanych za kierownicą.
Niestety sprawiedliwość też mamy chorą, więc niektórzy chcą zabierać samochody....
A wystarczy wprowadzić automatyczne cofnięcie PJ na 2 lata po pierwszej wpadce i dożywotnie po drugiej.
A dopiero tym, bez PJ jadącym na podwójnym gazie po raz trzeci obcinać jajca :)
Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2009-03-03 10:20:26
Autor: Przemek
On 3 Mar, 16:14, "WOJO" <so...@address.unknown.hehe> wrote:

[...]

Dopóki nie zmieni się postrzeganie przez społeczeństwo pijaków za
kierownicą, problem nie zniknie. Jeżeli ktoś nie ma oporów do
prowadzenia auta po pijaku, to brak papieru mu w tym nie przeszkodzi.
Mało było doniesień o pijakach notorycznie olewających zakaz
prowadzenia pojazdów? Być może - bo nie jestem wielkim zwolennikem
pozbawiania miena prywatnego - przepadek samochodu bardziej działałby
na wyobraźnię delikwenta. W końcu dla wielu samochód to wiele
wyrzeczeń i powód dumy przed sąsiadami :).
pozdr

Data: 2009-03-03 20:52:50
Autor: richo nazca
Przemek pisze:

Dopóki nie zmieni się postrzeganie przez społeczeństwo pijaków za
kierownicą, problem nie zniknie.

Ale jaki problem? Myślisz, że wypadki mają tylko pijani, na zaśnieżonej drodze w nocy skradzionym lub pożyczonym od szwagra samochodem?

Ci powyżej tylko są bardziej "medialni".

--
richo

Data: 2009-03-03 15:38:45
Autor: Przemek
On 3 Mar, 20:52, richo nazca <n...@nazca.nospam.com.pl> wrote:
Przemek pisze:

> [...]

drodze w nocy skradzionym lub pożyczonym od szwagra samochodem?

Ci powyżej tylko są bardziej "medialni".

Tak, zgadza się. Ale wątek tyczy się problemu nagrzanych kierowników,
co u nas jest plagą. Nie raz słyszałem, jak ktoś przechwalał sie, jak
to on potrafi prowadzić po "flaszce" lepiej niż na trzeźwo...
Normalnie nóż się otwiera w kieszeni. Sam widziałem, jak koleś
otwierał auto na klęczkach, bo już nie mógł ustać. Oczywiście
zgłosiłem i zgarnęli go po 200m.

Data: 2009-03-04 01:38:44
Autor: richo nazca
Przemek pisze:

(...) Ale wątek tyczy się problemu nagrzanych kierowników,
co u nas jest plagą. (...)

Plagą są wypadki drogowe. Zniknie problem pijanych kierowników, wtedy 100% wypadków będą powodować trzeźwi, ale tym łatwiej wybaczyć. I nie ma o czym pisać.

--
richo

Data: 2009-03-03 22:32:30
Autor: Coaster
Przemek wrote:
[..] W końcu dla wielu samochód to wiele
wyrzeczeń i powód dumy przed sąsiadami :).

Chyba ze dwadziescia lat temu.

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-03-03 15:32:14
Autor: Przemek
On 3 Mar, 22:32, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Przemek wrote:
> [..] W końcu dla wielu samochód to wiele
> wyrzeczeń i powód dumy przed sąsiadami :).

Chyba ze dwadziescia lat temu.

Jak patrzę na te wypolerowane golfy z rynną z tyłu zamiast rury
wydechowej to mam wątpliwości.

Data: 2009-03-04 11:36:53
Autor: Coaster
Przemek wrote:
[...]

To raczej specyficzna 'subkultura'.

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-03-04 09:37:07
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 03.03.2009 22:32 użytkownik Coaster napisał :
Przemek wrote:
[..] W końcu dla wielu samochód to wiele
wyrzeczeń i powód dumy przed sąsiadami :).

Chyba ze dwadziescia lat temu.

Jak najbardziej dziś również.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-03-04 12:06:54
Autor: Coaster
Przemek wrote:
[..] W końcu dla wielu samochód to wiele
wyrzeczeń i powód dumy przed sąsiadami :).

Chyba ze dwadziescia lat temu.

Jak najbardziej dziś również.

Wyjatki bed zawsze. Ja nie 'uswiadczylem' wsrod spotykanych ludzi/znajomych/sasiadow takiego podejscia do auta. Raczej czysto uzytkowe ewntualnie kolekcjonerskie. Radosc z posadania sprawnego/ladnego 'sprzetu' nie chec pokazania sie, bo niby czym moza teraz zadziwic? To nie te czasy. Nie wiem, czy pamietasz osobiscie czasy, kiedy samochody byly na talony a po wyjechaniu z punktu odbioru zyskiwaly na wartosci - odwrotnie niz teraz. Poza tym co to za wyrzeczenie kiedy sprawne auto w niezlym stanie mozna bylo kupic ostatnio kupic za podwojna czy potrojna kwote ubezpieczenia?

Predzej mozna powiedziec, ze drogi, wypasiony rower i stroj kosmity to srodek do podbudowania swojego ego. Nieraz jak jechalem z pracy do domu moja stara kolarka zwyklym 'ciegiem' takie 'koguciki' wyprzedzaly ze stawaniem na pedalach na trasie aby sromotnie 'peknac' po dwoch-trzech kilometrach...

A w kwestii samochodow to gdzies czytalem ostatnio prawdziwe zdanie: "Proste dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców".

Data: 2009-03-03 17:25:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Pijany kierowca potrącił trzy rowerzystki
Panie WOJO, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gojhbt$enh$1node2.news.atman.pl> przy ul....

A dopiero tym, bez PJ jadącym na podwójnym gazie po raz trzeci obcinać jajca

Chyba na wysokości szyi.

Data: 2009-03-03 20:12:30
Autor: Szprota aka Stefandora
WOJO wrote:

Gdyby w Polsce sprawnie egzekwowano ISTNIEJĄCE przepisy, to nie mielibyśmy pijanych za kierownicą.

Zaprzestaną sprzedawać alco na stacjach i z pewnością rozwiążą problem...

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-03-03 21:06:07
Autor: richo nazca
Szprota aka Stefandora pisze:
WOJO wrote:

Gdyby w Polsce sprawnie egzekwowano ISTNIEJĄCE przepisy, to nie mielibyśmy pijanych za kierownicą.

Zaprzestaną sprzedawać alco na stacjach i z pewnością rozwiążą problem...

A już miałem... ;)

--
richo

Data: 2009-03-04 07:43:09
Autor: zly
Dnia Tue, 03 Mar 2009 20:12:30 +0100, Szprota aka Stefandora napisał(a):

Zaprzestaną sprzedawać alco na stacjach i z pewnością rozwiążą problem...

Heh, jakos smiem przypuszczac, ze rzadko jest tak, ze gosciu zatrzymuje sie
na stacji, kupuje alko, pije i jedzie dalej. Raczej pije w domu, na
imprezie, i potem wraca (albo jedzie do sklepu po dokladke)
--
marcin

Data: 2009-03-04 08:09:25
Autor: Szprota aka Stefandora
zly wrote:
[...]

Jak wcześniejsza wypowiedź o karaniu właścicieli, tu również ironia.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-03-04 08:45:50
Autor: zly
Pijany kierowca potrącił trzy rowerzy stki
Dnia Wed, 04 Mar 2009 08:09:25 +0100, Szprota aka Stefandora napisał(a):

tu również ironia.

mea culpa ;)
--
marcin

Data: 2009-03-04 00:48:37
Autor: Szprota aka Stefandora
On Mar 4, 8:45 am, zly <bozupabylazasl...@NOpocztaSPAM.fm> wrote:
Dnia Wed, 04 Mar 2009 08:09:25 +0100, Szprota aka Stefandora napisał(a):

> tu również ironia.

mea culpa ;)

Ja również. Ekran to nie głos :)

Dorota

Pijany kierowca potrącił trzy rowerzystki