Pijany pacjent musi płacić

Data: 2011-03-19 16:42:23
Autor: SDD
Pijany pacjent musi płacić
http://www.dzienniklodzki.pl/stronaglowna/177498,pijany-pacjent-musi-placic,id,t.html?cookie=1#material_2

skrót: http://tiny.pl/hddqq

Co o tym sadzicie?
Bo wedlug mnie, to o ile w przypadku pijanych kierowcow rannych w wypadkach *które sami spowodowali*, to moge to zrozumiec (w koncu dopuscili sie przestepstwa), o tyle w innych przypadkach, jest to po prostu kolejny przyklad cwaniakowania i unikania odpowiedzialnosci NFZ.

Skoro Panstwo nie zabronilo kupowania, posiadania i spozywania etanolu i calkiem niezle zarabia na akcyzie przy jego sprzedazy, to jego psim obowiazkiem jest finansowanie leczenia ubezpieczonych w NFZ ofiar spozywania tejze substancji chemicznej.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-03-19 18:01:34
Autor: Aha
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 2011-03-19 16:42, SDD pisze:
[...]

Dyskryminacja ?

Zwykle qrestwo, alkocholizm to podobno choroba wiec dyskryminacja.

Data: 2011-03-19 19:48:39
Autor: Robert Tomasik
Pijany pacjent musi płacić
Użytkownik "Aha" <tyskie@smiedzimulem.com> napisał w wiadomo¶ci news:im2nha$nlp$1news.onet.pl...

Dyskryminacja ?
Zwykle qrestwo, alkocholizm to podobno choroba wiec dyskryminacja.

Moim zdaniem polityka. Szukaj± oszczędno¶ci. Na pijanych w tym wypadku było najmniejsze ryzyko, bo kto się postawi w ich obronie? Natomiast w mojej ocenie ten artykuł jest trochę niekonsekwentny i faktycznie trzebaby było poznać motywy autora rozwiazania prawnego. No bo nie można stawiać równo¶ci pomiędzy pijanym, a alkoholikiem. Każdemu (a przynajmniej niemal) zdarza sie wypić alkohol. Może wóczas skręcić nogę. Nie wiadomo, czy jakby był trzeĽwy, to by też skręcił. No i alkoholikiem nie jest.

W mojej ocenie sprawiedliwie, to by było, gdyby NFZ-owi zostawić furtkę do dochodzenia roszczeń o zwrot kosztów leczenia osób, które wprowadziły się w stan upojenia alkoholowego z własnej winy i póĽniej w sposób ewidentny na ten skutek doznały urazu. To by miało jaki¶ sens. Ale Rozporz±dzenia nie czytałem, za¶ dziennikarze czasem wypisuj± takie bzdury, że szkoda gadać.

Data: 2011-03-19 21:04:35
Autor: Stokrotka
Pijany pacjent musi płacić

... No bo nie można stawiać równo¶ci
pomiędzy pijanym, a alkoholikiem.
A guwno to powinno NFZ interesować czy to alkoholik czy nie.

Kto¶ może pracował 30 lat, płacił ubezpieczenie, zwolnili go,
6 lat miał do emerytury, ¶wiadom sytuacji został alkoholikiem.
I co: nie oddasz mu nigdy tego co 30 lat ciułał w NFZcie?
Jak się hce psa udeżyć to kij się znajdzie.

Dla mnie to skandal.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-03-20 17:53:52
Autor: Robert Tomasik
Pijany pacjent musi płacić
Użytkownik "Stokrotka" <ortografia1@autograf.pl> napisał w wiadomo¶ci news:im328s$3kd$1news.onet.pl...

[...]

Dla mnie też.

Data: 2011-03-20 07:59:21
Autor: jerzy.n
Pijany pacjent musi płacić

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:im2tsd$3l9$1inews.gazeta.pl...
[...]

IdĽ na imieniny do te¶ciowej i wracaj±c niech ci sie cos wydarzy, płacisz jak za zboże bo chodzisz chlać do te¶ciowej i miałe¶ pecha .Wybić tym głupkom takie rozwi±zania...

Data: 2011-03-21 14:28:54
Autor: Kamil
Pijany pacjent musi płacić
Dnia Sat, 19 Mar 2011 19:48:39 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

W mojej ocenie sprawiedliwie, to by było, gdyby NFZ-owi zostawić furtkę do dochodzenia roszczeń o zwrot kosztów leczenia osób, które wprowadziły się w stan upojenia alkoholowego z własnej winy [...]

ZUSowi oraz OFE także dać furtkę, by w razie czego osobom które NABYŁY
prawo do ¶wiadczenia emerytalnego po prostu im nie wypłacać z powodu np.
spożycia alkoholu/sera/jabłek*

* jakikolwiek czyn można tam sobie wpisać - będzie równoważny z tym twoim
wywodem.

Data: 2011-03-21 15:49:34
Autor: Robert Tomasik
Pijany pacjent musi płacić
Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomo¶ci news:6lwva4u9yk2v.6ien5h54tgqu$.dlg40tude.net...
[...]

To nie to samo. Normaln± sytuacj± jest, ze ubezpeiczenie nie działa, je¶li ubezpieczony sam wywołuje zdarzenie, na które jest ubezpieczony. Emerytury czy renty działaj± na nieco innych zasadach.

Data: 2011-03-21 21:07:58
Autor: KRZYZAK
Pijany pacjent musi płacić
Dnia Mon, 21 Mar 2011 15:49:34 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

To nie to samo. Normaln± sytuacj± jest, ze ubezpeiczenie nie działa, je¶li ubezpieczony sam wywołuje zdarzenie, na które jest ubezpieczony.

Znaczy jak spowoduje wypadek, to nie dostane z AC?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2011-03-21 21:10:44
Autor: spp
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 2011-03-21 21:07, KRZYZAK pisze:

To nie to samo. Normaln± sytuacj± jest, ze ubezpeiczenie nie działa, je¶li
ubezpieczony sam wywołuje zdarzenie, na które jest ubezpieczony.

Znaczy jak spowoduje wypadek, to nie dostane z AC?

Zdziwisz się ale oczywi¶cie że nie. :)

--
spp

Data: 2011-03-21 21:49:06
Autor: mvoicem
Pijany pacjent musi płacić
(21.03.2011 21:10), spp wrote:
[...]

Ja się też zdziwię. Dlaczego?

p. m.

Data: 2011-03-21 21:54:02
Autor: spp
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 2011-03-21 21:49, mvoicem pisze:

[...]

Bo chyba nie ma na ryku polisy AC w której ubezpieczyciel odpowiadałby za wyczyny nawalonego ubezpieczonego.

--
spp

Data: 2011-03-22 01:06:07
Autor: mvoicem
Pijany pacjent musi płacić
(21.03.2011 21:54), spp wrote:
[...]

"ubezpieczony sam wywołuje zdarzenie" != "nawalony ubezpieczony sam
wywołuje zdarzenie".

p. m.

Data: 2011-03-22 06:22:20
Autor: spp
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 2011-03-22 01:06, mvoicem pisze:

Bo chyba nie ma na ryku polisy AC w której ubezpieczyciel odpowiadałby
za wyczyny nawalonego ubezpieczonego.

"ubezpieczony sam wywołuje zdarzenie" != "nawalony ubezpieczony sam
wywołuje zdarzenie".

To, że z w±tku o pijanym pacjencie zostanie wyrwane z kontekstu jedno zdanie nie oznacza że pacjent od razu wytrzeĽwiał. ;)

--
spp

Data: 2011-03-22 09:10:05
Autor: mvoicem
Pijany pacjent musi płacić
(22.03.2011 06:22), spp wrote:
[...]

To że w±tek jest o pijanych pacjentach, nie znaczy że można stan
upojenia wsadzić w podw±tek o ogólniejszej zasadzie i nadal ma to sens.

p. m.

Data: 2011-03-22 10:43:53
Autor: Maddy
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 21-03-2011 21:49, mvoicem pisze:
(21.03.2011 21:10), spp wrote:
W dniu 2011-03-21 21:07, KRZYZAK pisze:

To nie to samo. Normalną sytuacją jest, ze ubezpeiczenie nie działa,
jeśli
ubezpieczony sam wywołuje zdarzenie, na które jest ubezpieczony.

Znaczy jak spowoduje wypadek, to nie dostane z AC?

Zdziwisz się ale oczywiście że nie. :)

Ja siÄ™ teĹĽ zdziwiÄ™. Dlaczego?

NaprawdÄ™ siÄ™ dziwisz "dlaczego"??

Bo mogÄ…. Bo pozostawienie takiej opcji to duĹĽe ryzyko.
A ubezpieczyciel woli nie ryzykować więcej, niż to niezbędne.
Bo poszkodowany świadomie zwiększył prawdopodobieństwo wypadku, działał na własną szkodę i na szkodę ubezpieczyciela.
Bo to jest zdarzenie u którego podstaw leży przestępstwo.

Podobnie jak masz np. polisę na życie z ubezpieczeniem od pobytu w szpitalu to nie dostaniesz ani grosza, jeżeli do szpitala trafisz bo spadłeś z balkonu, usiłując się do kogoś włamać.

Jak masz AC albo ubezpieczenie NW może lepiej przeczytaj OWU, żebyś się potem nie dziwił.
(Każdy podpisuje, że OWU dostał, nikt tego nie czyta a potem zdziwienie)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-22 10:55:48
Autor: mvoicem
[OT]Re: Pijany pacjent musi płacić
(22.03.2011 10:43), Maddy wrote:
[...]

Jak masz AC albo ubezpieczenie NW moĹĽe lepiej przeczytaj OWU, ĹĽebyĹ› siÄ™
potem nie dziwił.
(Każdy podpisuje, że OWU dostał, nikt tego nie czyta a potem zdziwienie)

Ba, niejeden agent się dziwi że rzeczywiście chcę dostać to OWU które
podpisałem że dostałem.

p. m.

Data: 2011-03-22 11:23:59
Autor: Maddy
[OT]Re: Pijany pacjent musi płacić
W dniu 22-03-2011 10:55, mvoicem pisze:
(22.03.2011 10:43), Maddy wrote:
[...]

[...]

Spróbuj poprosić o wyjaśnienie jakiegoś paragrafu. Wtedy dopiero jest konfuzja.
Ja kiedyś byłam świadkiem konsylium (szef agencji plus mój agent plus inny agent na telefonie) bo zarządałam podania konkretnego przykładu, kiedy cośtam nie działa w mojej polisie NW (nie pamiętam co, ale opis nie pasował mi do żadnej fizycznie możliwej sytuacji).
Problemu nie rozwiązaliśmy, polisę kupiłam gdzie indziej. Miał do mnie dzwonić agent później z wyjaśnieniem "z centrali", ale już nie zadzwonił i teraz mnie unika :-)

Spróbuj przy okazji, naprawdę. Może być zabawnie.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-21 22:09:42
Autor: Robert Tomasik
Pijany pacjent musi płacić
Użytkownik "KRZYZAK" <krzyzak@krzyzak.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1s9zj6baudgts.f1kmzg1n0ud5.dlg40tude.net...
[...]

Je¶li to bedzie wypadek, to dostanie (o ile bedzie trzeĽwy, ale to akurat chyba nie o to chodzi). Ale je¶li udowodnione zostanie, ze celowo zniszczył swój samochód w celu uzyskania odszkodowania, to nie.

Data: 2011-03-22 09:42:01
Autor: KRZYZAK
Pijany pacjent musi płacić
Dnia Mon, 21 Mar 2011 22:09:42 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

Je¶li to bedzie wypadek, to dostanie (o ile bedzie trzeĽwy, ale to akurat chyba nie o to chodzi). Ale je¶li udowodnione zostanie, ze celowo zniszczył swój samochód w celu uzyskania odszkodowania, to nie.

No wlasnie. A przeciez nie mowimy o pacjencie, ktory celowo zlamal sobie
noge, albo wydlubal oko widelcem.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2011-03-22 11:34:19
Autor: gacek
Pijany pacjent musi płacić
On 2011-03-19 19:48, Robert Tomasik wrote:
[...]

A potem bujaj się z tłumaczeniem czy deskorolka po piwie albo wywijas na weselu to już z własnej winy czy jeszcze nie...

gacek

Data: 2011-03-22 17:00:20
Autor: Robert Tomasik
Pijany pacjent musi płacić
Użytkownik "gacek" <gaceknews@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:im9tv9$bod$1news.task.gda.pl...
On 2011-03-19 19:48, Robert Tomasik wrote:
[...]

Tu pewnie sporo racji, ale zakładam, że takie rzeczy by s±d szybko weryfikował.

Data: 2011-03-22 22:27:14
Autor: Shrek
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 2011-03-22 17:00, Robert Tomasik pisze:

Tu pewnie sporo racji, ale zakładam, że takie rzeczy by s±d szybko
weryfikował.

Szybko? ROTFL.

Shrek.

Data: 2011-03-22 22:34:34
Autor: Robert Tomasik
Pijany pacjent musi płacić
Użytkownik "Shrek" <lskorupka@wirtualna> napisał w wiadomo¶ci news:4d891433$1news.home.net.pl...
W dniu 2011-03-22 17:00, Robert Tomasik pisze:

Tu pewnie sporo racji, ale zakładam, że takie rzeczy by s±d szybko
weryfikował.

Szybko? ROTFL.

Je¶li by to ustawić tak, ze maj± wypłacić i potem mog± sobie dochodzić zwrotu, to moim zdaniem działałoby.

Data: 2011-03-23 21:33:44
Autor: Shrek
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 2011-03-22 22:34, Robert Tomasik pisze:

Szybko? ROTFL.

Je¶li by to ustawić tak, ze maj± wypłacić i potem mog± sobie dochodzić
zwrotu, to moim zdaniem działałoby.

Znaczy sugerujesz, że s±dy s± zależne od urzędników NFZu? Ryzykowne stwierdzenie;)

Shrek.

Data: 2011-03-23 22:07:39
Autor: Robert Tomasik
Pijany pacjent musi płacić
Użytkownik "Shrek" <lskorupka@wirtualna> napisał w wiadomo¶ci news:4d8a592a$1news.home.net.pl...
[...]

A z którego fragmentu mojej wypowiedzi to wywnioskowałe¶?

Data: 2011-03-24 07:23:42
Autor: Shrek
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 2011-03-23 22:07, Robert Tomasik pisze:

[...]

Że jak NFZ zapłaci i w s±dzie będzie dochodzić od "tego pod wpływem" to pójdzie szybko, a inaczej to normalnie.

Shrek.

Data: 2011-03-19 21:00:55
Autor: Stokrotka
Pijany pacjent musi płacić

Bo wedlug mnie, to o ile w przypadku pijanych kierowcow rannych w wypadkach
*które sami spowodowali*, to moge to zrozumiec (w koncu dopuscili sie przestepstwa),
A nie jeste¶ pszypadkiem pszy okazji za odebraniem darmowego lecznictwa - czyli ubezpieczenia wszystkim więĽniom?
To pszecież pszestępcy.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-03-20 21:43:06
Autor: Stokrotka
Pijany pacjent musi płacić

Jak już się silisz na "oryginalno¶ć" to b±dĽ konsekwentna:
przypadku -> pszypatku
kierowców -> kierofcuf
wypadkach -> wypatkach
przestępstwa -> pszestempstfa
przypadkiem -> pszypatkiem
lecznictwa -> lecznictfa
więĽniom -> wieńĽniom
przecież -> pszeciesz
przestępcy -> pszestempcy

Teraz przepisz swoj± wiadomo¶ć jeszcze raz, zgodnie z regułami Twojej
ortografii,
To nie s± reguły uproszczonej ortografi mojego projektu,
to twoje wypociny. Sam sobie pszepisz.

nażucaj± bezmy¶lnie następnym pokoleniom. reforma.ortografi.w.interia.pl

Data: 2011-03-21 01:32:31
Autor: Feromon
Pijany pacjent musi płacić

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomo¶ci news:im2it1$7h0$1news.onet.pl...
http://www.dzienniklodzki.pl/stronaglowna/177498,pijany-pacjent-musi-placic,id,t.html?cookie=1#material_2

skrót: http://tiny.pl/hddqq

Co o tym sadzicie?

Ze zdziwieniem przeczytałem na pogotowiu kartkę,
że "poszkodowani pod wpływem alkoholu s± przyjmowani odpłatnie".

Nie podano definicji "pod wpływu".
Nie zdefiniowano, że alkohol musi być przyczyn± trafienia na pogotowie.
Bo może to grzybki " na zagrychę" były trefne?
A może wracaj±cego imprezowicza napadnięto i pobito albo potr±cono pojazdem mechanicznym lub niemechanicznym, bo konnym lub pedałowym...

Feromon

Data: 2011-03-21 23:52:49
Autor: zlotowinfo
Pijany pacjent musi płacić
Użytkownik "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d869ca4$0$2459$65785112news.neostrada.pl...
Ze zdziwieniem przeczytałem na pogotowiu kartkę,
że "poszkodowani pod wpływem alkoholu s± przyjmowani odpłatnie".

pijackie ¶cierwo odrazu do gleby

Data: 2011-03-26 12:45:54
Autor: Piotr
Pijany pacjent musi płacić
[...]

Tak sytuacja hipotetyczna:
Wracam pijany, na piechotę, lekko zataczaj±c się od latarni do muru, generalnie zygzakiem po chodniku. Zwija mnie patrol milicji. Wioz± do wytrzeĽwiałki i mamy wypadek. Taranuje nas nietrzeĽwy kierowca. Nikt nie ginie, tylko potłuczenia, karetka zabiera wszystkich do szpitala. Gliniarze trzeĽwi, ja i sprawca pijani. I co wtedy? Sprawca płaci za opatrzenie durnego łba, a ja nie? No raczej też. Tylko dlaczego? Gdyby mnie nie zwinęli to pewnie bym do domu dotarł.
Durne to jak większo¶ć przepisów...

Piotr

Data: 2011-03-28 09:55:12
Autor: Kamil
Pijany pacjent musi płacić
Dnia Sat, 26 Mar 2011 12:45:54 +0100, Piotr napisał(a):

Durne to jak większo¶ć przepisów...

POPI...DOLONE o ile jest tak jak tu pisano.
W takim układzie na chirurgii to KAŻDY kto ma OZT ma przej...ne i będzie
płacić za pobyt w szpitalu.

Data: 2011-03-28 12:42:14
Autor: Maddy
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 28-03-2011 09:55, Kamil pisze:
Dnia Sat, 26 Mar 2011 12:45:54 +0100, Piotr napisał(a):

Durne to jak większość przepisów...

POPI...DOLONE o ile jest tak jak tu pisano.
W takim układzie na chirurgii to KAŻDY kto ma OZT ma przej...ne i będzie
płacić za pobyt w szpitalu.

Żeby rozdzierać szaty, trzeba najpierw mieć jakiś powód który trzyma się kupy.

OZT jest spowodowane alkoholizmem w ok. 50% przypadków (alkoholizmem, a nie jednorazowym uwaleniem się w trupa - alkoholik raczej się nie ukryje, po paru dniach na sucho nie będzie wątpliwości, ale paradoksalnie na oddział ma szanse trafić trzeźwy).
Ale 30% to kamica żółciowa (co jest łatwe do potwierdzenia przez USG) i ok. 20% - inne przyczyny, w tym urazy mechaniczne, WZW, świnka, skutki uboczne długotrwałego stosowania niektórych leków (w tym NLPZ sprzedawane OTC) a także np. ukąszenie skorpiona.

O ile ustalenie przyczyny OZT czasami bywa trudne, o tyle wykluczenie alkoholizmu to tylko kwestia czasu i obserwacji pacjenta.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-28 12:55:28
Autor: spp
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 2011-03-28 12:42, Maddy pisze:

O ile ustalenie przyczyny OZT czasami bywa trudne, o tyle wykluczenie
alkoholizmu to tylko kwestia czasu i obserwacji pacjenta.

Ale alkoholizm jest chorobą jak każda inna i jej leczenie następuje także ze środków NFZ.

--
spp

Data: 2011-03-28 12:59:38
Autor: Maddy
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 28-03-2011 12:55, spp pisze:
[...]

No to co chodzi z tym lamentem nad chorymi z OZT?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-28 13:05:26
Autor: spp
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 2011-03-28 12:59, Maddy pisze:

Ale alkoholizm jest chorobą jak każda inna i jej leczenie następuje
także ze środków NFZ.

No to co chodzi z tym lamentem nad chorymi z OZT?

Kolejna dyskusja 'teoretyczna'. ;)

--
spp

Data: 2011-03-28 13:11:40
Autor: Maddy
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 28-03-2011 13:05, spp pisze:
[...]

Żeby chociaż się jeden teoretyk z drugim wcześniej zapoznał z teorią...

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-03-28 13:15:53
Autor: spp
Pijany pacjent musi płacić
W dniu 2011-03-28 13:11, Maddy pisze:

Kolejna dyskusja 'teoretyczna'. ;)

Żeby chociaż się jeden teoretyk z drugim wcześniej zapoznał z teorią...

Na grupie dyskusyjnej? Bez sensu ... ;)
W końcu tutaj się dyskutuje a nie udziela rzeczowych rad. ;)

--
spp

Pijany pacjent musi płacić