Pijecie jakies 'zdrowe' izotoniki?

Data: 2011-10-16 17:20:38
Autor: kamil/Endurorider.pl
Pijecie jakies 'zdrowe' izotoniki?
Użytkownik "Fantom" <szczukot@skasujto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7es6i$b6e$1news.onet.pl...
Witam
Czy podczas wysilku pijecie jakies izotoniki ?

http://endurorider.pl/2010/06/nutrend-reg-ge-unisport/ Mi on wyjątkwo pasuje a ze smaków polecam biały grapefruit ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-16 17:32:59
Autor: Fantom
[...]

A mozesz podac sklad ?

Fantom

Data: 2011-10-16 09:37:17
Autor: Rowerex
On 16 Paź, 16:32, "Fantom" <szczu...@skasujto.poczta.onet.pl> wrote:

>http://endurorider.pl/2010/06/nutrend-reg-ge-unisport/Mi on wyjątkwo
> pasuje a ze smaków polecam biały grapefruit ;)

A mozesz podac sklad ?

"sacharoza, woda, kwas cytrynowy-regulator kwasowości, aromat
naturalny (smaki: biały grejpfrut, różowy grejpfrut, gruszkowy,
herbata brzoskwiniowa, herbata z rumem, kiwi, kwiat bzu z cytryną,
laguna, mandarynkowy, pomarańczowy, brzoskwiniowy, cytrynowy, czarna
porzeczka, jabłkowy, leśne jagody, malinowy, morelowy, wiśniowy,
winogronowy, mix fruit), identyczny z naturalnym (biały grejpfrut,
[...]

i syntetyczny (herbata z rumem),

barwnik naturalny (mandarynkowy, brzoskwiniowy, pomarańczowy, mix
fruit, cytrynowy), identyczny z naturalnym (herbata brzoskwiniowa,
herbata z rumem, gruszkowy, mix fruit, czarna porzeczka,morelowy),

syntetyczny (biały grejpfrut, różowy grejpfrut, kiwi, herbata z rumem,
gruszkowy, winogronowy, czarna porzeczka, wiśniowy, malinowy, leśna
jagoda, jabłkowy)

guma arabska- stabilizator, glukonian magnezu, tauryna,

aspartam i acesulfam K - substancje słodzące,

chlorek sodu, glicyna, diwodorofosforan potasu,

sorbinian potasu i benzoesan sodu - substancje konserwujące,

L-karnityna baza, kwas askorbinowy - przeciwutleniacz"

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-10-16 19:10:09
Autor: piecia aka dracorp
Pijecie jakies 'zdrowe' izotoniki?
Dnia Sun, 16 Oct 2011 09:37:17 -0700, Rowerex napisał(a):
[...]

Wszystko jest jakoś mniej lub bardziej szkodliwe. Sam się wystrzegam produktów z aspartamem. Aczkolwiek acesulfam też do najlepszych nie należy. Ale chyba każdy produkcyjny izotonik ma jakiś słodzik, bo chyba maltodekstryna i inne cukry nie są za bardzo słodkie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-10-17 09:25:31
Autor: Fabian
On 16.10.2011 21:10, piecia aka dracorp wrote:
[...]

Taki cukier to myślę, że wystarczająco słodki jest, nie wiem na pewno ale fruktoza czy glukoza chyba też :)

Fabian.

Data: 2011-10-17 12:59:06
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 17 Oct 2011 09:25:31 +0200, Fabian napisał(a):

Taki cukier to myślę, że wystarczająco słodki jest, nie wiem na pewno
ale fruktoza czy glukoza chyba teĹź :)

Fabian.
Tak tak. Zrobiłem za wielki skrĂłt myślowy. Aczkolwiek fruktozy czy glukozy nie wiedziałem nigdy w Ĺźadnym izotoniku albo juĹź nie pamiętam. Co do maltodekstryny: na bidon sypię jedną miarkę dostarczoną razem z izotonikiem. Gdybym sypał taką ilość cukru(tego ogĂłlnodostępnego) to by było dla mnie za słodkie. I stąd moje przypuszczenie co do maltodekstryny. Ale z drugiej strony w tych izotonikach są jeszcze inne smaki i moĹźe one zmniejszają moc słodzącą tych cukrĂłw.  Takie tam moje dywagacje.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-10-17 21:26:17
Autor: ToMasz
W dniu 17.10.2011 09:25, Fabian pisze:
[...]

jeśli człowiek się męczy to uzupełnianie "energii" czymkolwiek co ma cukier( wysoki indeks glikemiczny) doprowadzi do powaznych komplikacji a w końcu do cukrzycy. Coś jak styl jazdy samochodem - pełny gaz - hamulec. W przypadku powtarzających się incydentów - doprowadzi do katastrofy. Miód ma stosunkowo niski indeks glikemiczny. Fruktoza - jeszcze niższy.
Co do aspartamu. to taka dziwna trucizna. mała ilość jest w 100% wydalana z organizmu - i ma zerową szkodliwość. jeśli przyjmiemy wiecej aspartamu niż organizm zdoła wydalić - katastrofa. Jednak o ile pamiętam pijąc tylko pepsi/coca/inny z aspartamem - 2.5 litra na dobę nawet nie zbliżamy sie do dawki szkodliwej.
Wasze trzustki krzyczą i machają wszystkimi wypustkami : niskie IG!!!!

ToMasz
PS babcie były mądre jak mówiły: słodycze? tylko po objedzie....

Data: 2011-10-17 20:43:13
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Mon, 17 Oct 2011 21:26:17 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Jedzenie słodyczy po posiłku też nie jest dobrym pomysłem. Najlepiej było by zrezygnować z ich ale to trudne :)

A propos aspartamu to słyszałem co innego. Ale gdzie leży prawda to nie wiem, zresztą cokolwiek ze słodzikami smakuje paskudnie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-10-17 22:25:30
Autor: Fabian
On 17.10.2011 21:26, ToMasz wrote:
jeśli człowiek się męczy to uzupełnianie "energii" czymkolwiek co ma
cukier( wysoki indeks glikemiczny) doprowadzi do powaznych komplikacji a
w końcu do cukrzycy. Coś jak styl jazdy samochodem - pełny gaz -

Reakcja insulinowa nie zalezy wylacznie od IG produktu, ale tez od jego ilosci. Napoj izotoniczne maja okolo 30g/l weglowodanow czyli jakies 3,5 lyzeczki cukru, ktore wypijasz w ciagu 2h.

Fabian.

Data: 2011-10-17 23:13:17
Autor: ToMasz
W dniu 17.10.2011 22:25, Fabian pisze:
[...]

w literaturze tak.
Napoj izotoniczne maja okolo 30g/l weglowodanow czyli jakies 3,5
lyzeczki cukru, ktore wypijasz w ciagu 2h.
a mój organizm tak samo reaguje na 3 łyżeczki suchego cukru jak i na 3 łyżeczki rozpuszczone w szklance wody. Jak wyduldasz 30gram cukru - nic sie nie stanie. JAk ze zmęczenia zaczynają drżeć ręce, a język staje się sztywny, a Ty będziesz się _regularnie_ wspomagał taką dawką "cukru" w napojach - za 20 lat będziesz kaleką. Taka rada tylko. Kto chce - skorzysta. Kto mnie uważa za dziwaka - niech postawi na szali swoje zdrowie. Co innego jest dobre dla sportowca którego kariera potrwa 15 lat, co innego dla przeciętnego człowieka, tym bardziej na całe życie. Pierwszy kolega już podał tanie i całkiem zdrowe rozwiązanie. naturalne, znane składniki bez "energetyzującej" chemii.

ToMasz

Data: 2011-10-18 06:48:06
Autor: Fabian
On 17.10.2011 23:13, ToMasz wrote:
[...]

Twoje dziwakowanie mnie nie obchodzi (to akurat już wiem z wcześniejszych postów), a przejmować się Twoim nic nie popartym gdaniem nie będę. Nawet nie próbujesz mnie przekonać wytłumaczyć mechanizmu, który miał by powodować te obrażenia, ani nie dyskutujesz z argumentem, który Ci przytoczyłem.

Jak bym miał podążać za każdą dobrą radą to na nic innego mi czasu nie wystarczyło.

Fabian.

Fabian.

Data: 2011-10-17 21:04:55
Autor: Fantom
Pijecie jakies 'zdrowe' izotoniki?
aspartam i acesulfam K - substancje słodzące,
chlorek sodu, glicyna, diwodorofosforan potasu,
sorbinian potasu i benzoesan sodu - substancje konserwujące,

No jak widac tu tez wesolo nie jest

Fantom

Data: 2011-10-16 17:35:35
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Fantom" <szczukot@skasujto.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7etfd$fkm$1news.onet.pl...
[...]

A mógłbyś zajrzeć na stronę producenta (nutrend.pl bodajże) :)? Jeżeli tam nie ma to zrobić Ci fotę butli ok? :)

PS: nie wiem czy on jest "zdrowy" - mi najbardziej pasuje ;)