Pik Lenina - warunki pod koniec czerwca

Data: 2010-03-29 17:57:15
Autor: qbson
Pik Lenina - warunki pod koniec czerwca
Witam,

Czy ktoś się orientuje lub zna kogoś rzetelnego kto może doradzić jakich warunków, głównie śniegowych, można się spodziewać na Piku Lenina na przełomie czerwca i lipca?

Dostałem urlop od 24/06/2010, długość ~24 dni, nie mogę go przesunąć nawet o dzień.
Sprawdziłem wiele źródeł w poszukiwaniu informacji o potencjalnych warunkach pogodowych i tak:

1) Wg niektórych stron i biur turystycznych oferujących usługi przewodników, najlepszy sezon na Piku zaczyna się już od połowy czerwca. Wg innych dopiero od połowy lipca. Problemem może być za duża ilość śniegu pod koniec czerwca i brak innych turystów, więc przecieranie drogi przypadłoby w udziale naszej skromnej 3 osobowej (wliczając przewodnika) grupie. Dodatkowo podwyższone zagrożenie lawinowe.

2) Mam nieco sprzeczne informacje z pierwszej lub drugiej ręki od Kazachów i Tadżyków, dodatkowo problem z dogadaniem się i z weryfikacją rzetelności.

3) Góra jest popularna i przeczytałem ze dwa tuziny relacji i mini relacji z wejścia (lub próby). Żadne "szczytowanie" odnalezione w necie nie miało miejsca w pierwszej połowie lipca. Trochę mnie to martwi.

Tak więc jestem bliski porzuceniu pomysłu, ale jeszcze się nie poddałem, więc pisze do Was szanowni usenetowcy.

Pozdrawiam i dziękuję
qbson

Data: 2010-04-04 20:51:01
Autor: Paszek
Pik Lenina - warunki pod koniec czerwca
zapytaj na wspinanie.pl , tam znajdziesz prędzej ludzi co byli
pozdrawiam

Pik Lenina - warunki pod koniec czerwca