Pilne - jaki netbook kupić?

Data: 2010-12-29 20:33:24
Autor: Ewa
Pilne - jaki netbook kupić?
Witam!

Moja koleżanka chciałaby jeszcze w tym roku kupić
netbook do Internetu i Office'a.
Preferowana przekątna 10"-14".
Akceptowana cena 1000 zł - 1500 zł (z VAT).
Co warto kupić i dlaczego?

Będziemy wdzięczne za rady.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-12-29 22:28:11
Autor: Radosław Sokół
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 29.12.2010 20:33, Ewa pisze:
Moja koleżanka chciałaby jeszcze w tym roku kupić
netbook do Internetu i Office'a.

Koniecznie przenośny ma być? Jak często będzie noszony?

Preferowana przekątna 10"-14".

Do tych zastosowań odradzam cokolwiek z ekranem mniejszym
niż 12". Więc od 12" do 14". A może nawet do 15"? Chyba, że
faktycznie ma być często w torebce i wędrować razem z wła-
ścicielką.

Akceptowana cena 1000 zł - 1500 zł (z VAT).

To chce kupić zabawkę czy komputer?

Co warto kupić i dlaczego?

Nie warto kupować taniego komputera z najmniejszym ekranem,
bo będzie mógł służyć tylko jako podręczny notatnik telead-
resowy. Jeżeli faktycznie ma służyć do pracy i rozrywki,
musi być *dostosowany* do tych zastosowań, a nie do widzi-
misię.

Data: 2010-12-30 09:36:01
Autor: Ewa
Pilne - jaki netbook kupić?
Jeżeli faktycznie ma służyć do pracy i rozrywki,
musi być *dostosowany* do tych zastosowań, a nie do widzi-
misię.

Nie pisałam ani o pracy ani o rozrywce.

Jeśli chodzi o Internet, to odbieranie i wysyłanie poczty,
przeglądanie stron www, używanie komunikatora (Skype).
Przeglądanie stron będzie miało na celu dowiedzenia
się o czymś (np. rozkład jazdy, opinie o różnych towarach itp.).
Nie ma w planach ani grania and oglądania filmów.

Jeśli chodzi o Office'a to chodzi o tworzenie plików w Word'zie
i ewentualnie Excelu, a także możliwość otwierania jakichś
niewielkich plików z PowerPointa.

Mobilność jest ważna jednak nie będzie noszony stale.
Na wakacjach będzie pełnił rolę jedynego komputera.
Na chwilę obecną zakładamy używanie komórki jako modemu
i karty a nie abonamentu.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-12-30 12:46:13
Autor: Gotfryd Smolik news
Pilne - jaki netbook kupić?
On Thu, 30 Dec 2010, Ewa wrote:

Przeglądanie stron będzie miało na celu dowiedzenia
się o czymś (np. rozkład jazdy, opinie o różnych towarach itp.).

  To drugie (przeglądanie opinii) może być zadaniem kategorii
ciężkiej, ze względu na powszechne stosowanie setek odsyłaczy
i ściąganie na każdej stronie tysięcy kawałków skryptów
z faftyliona guglów, facebooków i innych takich "analityców"
i "counterów".
  Tylko trochę przesadzam :[
  A coraz więcej stron jest robionych tak, że jak skrypt nie
działa to coś tam na stronie jest niedostępne albo "wisi" aż
do timeoutu, więc blokowanie (skryptologii) nie zawsze jest
rozwiązaniem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-12-30 21:00:00
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Pilne - jaki netbook kupić?
[...]

Ludzie weźcie się opanujcie. Mam atoma i normalnie mi strony działają.
Teść ogląda strony WWW namiętnie na stacjonarnym z prockiem Celeron 1GHz
+ 256 ram i też mu działa.

Robicie za markieting sprzedawców sprzętu? Dziewczyna chce podręczny
komputer i dobrze chce...

--
Przemysław Adam Śmiejek

Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
(J 1,14)

Data: 2010-12-30 21:51:27
Autor: Jawi
Pilne - jaki netbook kupić?
[...]

:) dokładnie jak pisze Adam, Jak postawić na nim XP to spełnia z nadwyżką wymagania mu stawiane, w 2001-2002 roku na jakim sprzęcie był instalowany XP by teraz atom 450 miał nie dać rady?

Data: 2010-12-30 21:59:34
Autor: RadoslawF
Pilne - jaki netbook kupić?
Dnia 2010-12-30 21:00, Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:

[...]

Normalnie to znaczy tak jak na sprzęcie z C2D 2,4GHz czy szybciej ?   :-)

Robicie za markieting sprzedawców sprzętu? Dziewczyna chce podręczny
komputer i dobrze chce...

I jak będzie szybszy od wynalazka działającego z prędkością celerona
900MHz to przestanie być podręczny ?

Pozdrawiam

Data: 2010-12-30 14:19:48
Autor: Radosław Sokół
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 30.12.2010 09:36, Ewa pisze:
Jeśli chodzi o Internet, to odbieranie i wysyłanie poczty,
przeglądanie stron www, używanie komunikatora (Skype).

Skype na netbooku to słaby pomysł. Ten program wymaga jed-
nak dosyć mocnego procesora.

Mobilność jest ważna jednak nie będzie noszony stale.
Na wakacjach będzie pełnił rolę jedynego komputera.

To jednak polecam rozglądać się za czymś około 12" i 1.5 kg
(choć większość komputerów o tym rozmiarze matrycy jest nie-
stety bardziej w zakresie 1.8 - 2.0 kg). Na takiej matrycy
da się jeszcze dwa-trzy tygodnie pracować dosyć wygodnie,
10" nadaje się raczej tylko do dorywczego traktowania jako
notatnik.

I jeżeli ma być Skype, to raczej notebook ze zwykłym Core 2
Duo lub i3, a nie z Atomem.

Data: 2010-12-30 07:37:45
Autor: Pszemol
Pilne - jaki netbook kupić?
"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> wrote in message news:2010123013194700grush.one.pl...
[...]

Skype działa z powodzeniem na komórkach i tam montowanych
prockach. Czemu pecetowa wersja miałaby być taka wymagająca ?

Data: 2010-12-30 15:17:31
Autor: Mich@l
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 2010-12-30 14:19, Radosław Sokół pisze:

Skype na netbooku to słaby pomysł. Ten program wymaga jed-
nak dosyć mocnego procesora.

Bez przesady. Skype na atomowym netbooku spokojnie daje radę. Wąskim gardłem raczej będzie połączenie via sieć komórkowa.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-12-30 21:03:43
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 30.12.2010 14:19, Radosław Sokół pisze:
[...]

Pacz pan, a u mnie działa i to również z Wideo.
I jednocześnie z rozmowami jeszcze łączyłem się po RDP z moim serwerem
oraz miałem poodpalane klienty poczty, strony WWW itp.

[...]

O 10 się nie wypowiem, ale na 12 pracuję od roku.

I jeżeli ma być Skype, to raczej notebook ze zwykłym Core 2
Duo lub i3, a nie z Atomem.

Radek, weź poużywaj trochę a nie opowiadaj bzdur ze słyszenia. No chyba
że Seven tak bardzo zamula te maszyny, że se ne da. Bo mój Compaq Mini
sobie świetnie radzi z wszystkim tym, co Ewa chce, choć nie ma sevena,
to racja.

Data: 2010-12-30 21:05:50
Autor: Krzychu
Pilne - jaki netbook kupić?

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2010123013194700grush.one.pl...
[...]

Zapewniam kolegę że skype z transmisją wideo działa sensownie na netbooku z prockiem 450. Generalnie netbook z atomem jednordzeniowym wcale nie jest taką słabizną jak się wielu wydaje. Przeglądanie stron nie jest problemem jeśli chodzi o wydajność sprzętu. Oczywiście jeśli otworzy się dużo kart w przeglądarce i to takich z flashem i javą to oczywiście zacznie zwalniać. Nie jest to sprzęt do poważnej pracy, ma sprawdzać się w określonych warunkach. Jest po prostu narzędziem. Nie zastąpi stacjonarnego kompa czy normalnego laptopa, raczej jest uzupełnieniem takiego sprzętu. Więc nie ma co czepiać się netbooka że ma mały ekran i klawiaturę - no bo taki właśnie ma być.
Co do sensowności zakupu to wg mnie netbook z prockiem 450 i ekranem 10'' ma sens do kwoty max 1000 zł, powyżej to już marnowanie kasy. Oczywiście 10'' to mało a w pewnym wieku to już niestety za mało albo ręce za krótkie się robią ;-)

pzdr
Krzychu

Data: 2010-12-31 19:37:40
Autor: Przesmiewca
Pilne - jaki netbook kupić?
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

Skype na netbooku to słaby pomysł. Ten program wymaga jed-
nak dosyć mocnego procesora.

Bez przesady. A jak Atom 1.7 za slaby, to wyrzucic
nadamiarowo napisanego szpiega (czytaj: skype'a)

[...]

Tak sie zastanawiam ,czy kiedykolwiek miales netbooka,
bo jakies banialuki wypisujesz (notatnik?)
Osobiscie uzywam Asusa EEPC na Atomie,
ekranie ponizej 10 cali (!) i rozdzialka 1024x768. I wiesz, gdzie lezy problem?
Wcale nie w procku i malej matrycy, a rozdzielczosci tejze.
Gdyby bylo 1280x960 byloby cacy....

BTW - co to za netbook z matryca wiekszxa niz 10 cali. To juz kobyla.
Malo przenosne, a jak juz mierzysz w te wielkosci to juz lepiej wziac
normalnego lapka z 12+.

I jeżeli ma być Skype, to raczej notebook ze zwykłym Core 2
Duo lub i3, a nie z Atomem.

Prosze nie siej fermentu.

Data: 2010-12-31 20:44:44
Autor: RadoslawF
Pilne - jaki netbook kupić?
Dnia 2010-12-31 19:37, Użytkownik Przesmiewca napisał:

Skype na netbooku to słaby pomysł. Ten program wymaga jed-
nak dosyć mocnego procesora.

Bez przesady. A jak Atom 1.7 za slaby, to wyrzucic
nadamiarowo napisanego szpiega (czytaj: skype'a)

Napiszesz jaki to model tego Atoma 1,7 ?

[...]

Ja tez się zastanawiam czy ty miałes netbooka asusa ?
Podasz który to model z ekranem mniejszym niz 10 cali ma 768 linii ?

I jeżeli ma być Skype, to raczej notebook ze zwykłym Core 2
Duo lub i3, a nie z Atomem.

Prosze nie siej fermentu.

A ty dezinformacji.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-31 22:06:25
Autor: Czesuaw P.
Pilne - jaki netbook kupić?
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:iflbrf$i5p$1node1.news.atman.pl...

[...]

Mój ma:
Asusu EEE PC 901

Data: 2010-12-31 22:46:34
Autor: JoteR
Pilne - jaki netbook kupić?
"Czesuaw P." napisał:

Podasz który to model z ekranem mniejszym niz 10 cali ma 768 linii ?

Asusu EEE PC 901

Nader oszczędnie gospodarujesz prawdą.
Powinieneś ją ubogacić o opis, w jaki sposób obsługiwana jest rozdzielczość 1024x768 na ekraniku o fizycznej rozdzielczości 1024x600. Bo ani kompresja ani scrolling nie powoduje, iż widocznych jest naraz 768 linii.

JoteR

Data: 2011-01-01 14:36:49
Autor: Czesuaw P.
Pilne - jaki netbook kupić?
Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:iflj01$3vl$1inews.gazeta.pl...

[...]

Prawda, poskracałem w głowie. 1024/600.

Data: 2011-01-01 01:56:48
Autor: Przesmiewca
Pilne - jaki netbook kupić?

Napiszesz jaki to model tego Atoma 1,7 ?

a eepc 901 cos ci mowi?

Ja tez się zastanawiam czy ty miałes netbooka asusa ?

Masz racje, nie mialem. Ciagle mam.

Podasz który to model z ekranem mniejszym niz 10 cali ma 768 linii ?

j/w
natywne 1024x600, a ze scrolem 768

A ty dezinformacji.

nie masz a sie wymadrzasz
adwersarz teoretyk?

Data: 2011-01-01 02:38:35
Autor: RadoslawF
Pilne - jaki netbook kupić?
Dnia 2011-01-01 01:56, Użytkownik Przesmiewca napisał:
Napiszesz jaki to model tego Atoma 1,7 ?

a eepc 901 cos ci mowi?

MĂłwi mi Ĺźe tam jest procesor IntelÂŽ Atom N270 1,6 GHz

Ja tez się zastanawiam czy ty miałes netbooka asusa ?

Masz racje, nie mialem. Ciagle mam.

Jak czytam co piszesz to mam uzasadnione wątpliwości do tego że
miałeś i do tego że masz.

Podasz ktĂłry to model z ekranem mniejszym niz 10 cali ma 768 linii ?

j/w
natywne 1024x600, a ze scrolem 768

Nie wspominałeś nic o skrollu.

A ty dezinformacji.

nie masz a sie wymadrzasz
adwersarz teoretyk?

Jesteś w błędzie, jeśli już to adwersarz znawca który zareagował
na twoje kłamstwa.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-01 16:47:02
Autor: Przesmiewca
Pilne - jaki netbook kupić?
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

MĂłwi mi Ĺźe tam jest procesor IntelÂŽ Atom N270 1,6 GHz

mozesz mi zaufac, ciagnie rownie dobrze skype'a jak 1.7
100MHz nic nie znaczy do merituum wypowiedzi

Jak czytam co piszesz to mam uzasadnione wątpliwości do tego że
miałeś i do tego że masz.

to nie jest dowod na nic
rownie dobrze mozna nie miec i tez sie przejezyczyc

Nie wspominałeś nic o skrollu.

wybacz, skrot myslowy, zapomnialem ,ze trzeba miec zeby wiedziec

Jesteś w błędzie, jeśli już to adwersarz znawca który zareagował
na twoje kłamstwa.

jeszcze dopisz, ze z premedytacja

Data: 2011-01-01 18:08:51
Autor: RadoslawF
Pilne - jaki netbook kupić?
Dnia 2011-01-01 16:47, Użytkownik Przesmiewca napisał:

MĂłwi mi Ĺźe tam jest procesor IntelÂŽ Atom N270 1,6 GHz

mozesz mi zaufac, ciagnie rownie dobrze skype'a jak 1.7
100MHz nic nie znaczy do merituum wypowiedzi

Nie zaufam komuś kto tak jawnie kłamie.
A fakt kłamanie ma znaczenie dla meritum wypowiedzi.

Jak czytam co piszesz to mam uzasadnione wątpliwości do tego że
miałeś i do tego że masz.

to nie jest dowod na nic
rownie dobrze mozna nie miec i tez sie przejezyczyc

A co może być dowodem na nic ?

Nie wspominałeś nic o skrollu.

wybacz, skrot myslowy, zapomnialem ,ze trzeba miec zeby wiedziec

To może nie pisz więcej skrótami.

Jesteś w błędzie, jeśli już to adwersarz znawca który zareagował
na twoje kłamstwa.

jeszcze dopisz, ze z premedytacja

Skoro się przyznajesz że kłamiesz z premedytacją to proszę
bardzo, dopisuje.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2011-01-02 11:52:06
Autor: Przesmiewca
Pilne - jaki netbook kupić?
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

Nie zaufam komuś kto tak jawnie kłamie.
A fakt kłamanie ma znaczenie dla meritum wypowiedzi.

Dalej nie rozumiesz, ze czy 1.7 czy 1.6 jest i tak wystarczajaco mocny do skype'a.
Jakbys dalej nie kojarzyl o czym rozmawiamy, to przypominam:
rozmawiamy, czy netbooki z atomami sa wystarczajace mocne
do pociagniecia komunikatora. Natomiast nie rozmawiamy  o czestotliwosciach atomow na rynku. Moze trzymaj sie tematu watku
a nie probuujesz uporczywie ciagnac watek na poboczne tory, pomimo,ze
juz sie przyznalem, ze sie przejezyczylem.

to nie jest dowod na nic
rownie dobrze mozna nie miec i tez sie przejezyczyc

A co może być dowodem na nic ?

Wg ciebie moje przejezycznie to podstawy do tego, zeby watpic, czy posiadam
rzeczonego asusa. Swietna dedukcja.
Skoro się przyznajesz że kłamiesz z premedytacją to proszę
bardzo, dopisuje.  :-)

Zaczynasz plywac czy wymyslasz aby wymyslac?

Data: 2011-01-02 12:30:10
Autor: RadoslawF
Pilne - jaki netbook kupić?
Dnia 2011-01-02 11:52, Użytkownik Przesmiewca napisał:

[...]

O tym rozmawialiście, teraz rozmawiamy o twoich kłamstwach w stylu
procesor 1,7, ekran pokazujący 768 linii.

to nie jest dowod na nic
rownie dobrze mozna nie miec i tez sie przejezyczyc
A co może być dowodem na nic ?

Nie uwierzysz jak napiszę, radził bym poczytać to samodzielnie
w odpowiedniej literaturze.

Wg ciebie moje przejezycznie to podstawy do tego, zeby watpic, czy posiadam
rzeczonego asusa. Swietna dedukcja.

Gdyby to było przejęzyczenie napisał byś przepraszam, pomyliłem się
jest tyle linii w ekranie i takie taktowanie procesora.
Ty tego nie zrobiłeś tylko wywijasz się od odpowiedzialności
za to co napisałeś.

Skoro się przyznajesz że kłamiesz z premedytacją to proszę
bardzo, dopisuje.  :-)

Zaczynasz plywac czy wymyslasz aby wymyslac?

To nie ja wymyślam nieistniejące ilości linii w ekranie
i nieistniejące taktowanie procesora.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-02 17:53:09
Autor: Przesmiewca
Pilne - jaki netbook kupić?
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał(a):

O tym rozmawialiście, teraz rozmawiamy o twoich kłamstwach w stylu
procesor 1,7, ekran pokazujący 768 linii.

Powtorze po raz ostatni - eepc901 jest wystarczajaco mocny do skype'a, niezaleznie czy
ma procek 1.6 czy 1.7. To czy sie pomylilem o cale 100MHz jest wtorne w tym momencie. Przyczepilem
sie do wypowiedzi Sokola, ktory poddawal w watpliwosc wydajnosc netbookow do obslugi w/w softu.
Ta oczywista bzdura to juz ci nie kluje w oczy? Ale megaherce kluja?

Nie uwierzysz jak napiszę, radził bym poczytać to samodzielnie
w odpowiedniej literaturze.

Moze jednak nie pisz, a zajrzyj lepiej do slownika ortograficznego.
Na pewno ci sie to przyda bardziej. Ale zaloze sie, ze to
nie w twoim stylu.

[...]

Napisalem to juz parokrotnie w watku, ze sie przejezyczylem, ale widocznie
nie zauwazyles. Trudno. Specjalnie dla ciebie nie bede sie tlumaczyl.
Ty bys w zyciu tego nie zrobil.

To nie ja wymyślam nieistniejące ilości linii w ekranie
i nieistniejące taktowanie procesora.

Juz to napisales, ja sie przyznalem do
pomylki, ale ty dalej swoje. Powtarzasz sie, dodatkowo jestes zwyczajnie upierdliwy i meczacy.

Ale w porzadku, skoro nalezysz do ludzi, ktorzy musza napisac ostatnie slowo,to ja pierwszy
ustepuje. Nie mam czasu na jalowe gadki.
EOT

Data: 2011-01-02 18:58:03
Autor: RadoslawF
Pilne - jaki netbook kupić?
Dnia 2011-01-02 17:53, Użytkownik Przesmiewca napisał:

[...]

To ja powtórzę ale pewnie nie ostatni raz, nie rozmawiam na
temat wydajności zadawalającej lub nie Skypa. Pisze o twoich
kłamstwach dotyczących taktowania procesora i ilości
wyświetlanych linii na ekranie.

[...]

W tym twoim zdaniu są trzy błędy. Ile ja tych błędów zrobiłem
że radzisz mi zaglądać do słownika ?
No tak tu nie chodzi o błędy tylko o fakt abym przestał przypominać
twoje kłamstwa.

[...]

Parokrotnie to ściemniałeś i udawałeś że temat nie istnieje.

I bardzo dobrze.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-01 21:49:11
Autor: Radosław Sokół
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 31.12.2010 19:37, Przesmiewca pisze:
Tak sie zastanawiam ,czy kiedykolwiek miales netbooka,
bo jakies banialuki wypisujesz (notatnik?)

Mam dostęp do EeePC 1000 i Sony Vaio P. Nie posiadam netbooka,
bo nie mam takiej potrzeby (przymierzałem się kiedyś do EeePC
901, ale przestali produkować).

ekranie ponizej 10 cali (!) i rozdzialka 1024x768. I wiesz, gdzie lezy problem?

Na 768?

Wcale nie w procku i malej matrycy, a rozdzielczosci tejze.
Gdyby bylo 1280x960 byloby cacy....

Chyba byłoby jeszcze mniejsze, żeby oślepnąć?

Mam bodajże 1280x800 na 12" i literki są tak małe, że zawsze
muszę ustawiać w edytorze powiększenie odpowiednie. Z radością
zawsze się przesiadam na komputery stacjonarne z ekranami 19"
i 20" z rozdzielczością niewiele większą, ale znacznie więk-
szym pikselem.

Malo przenosne, a jak juz mierzysz w te wielkosci to juz lepiej wziac
normalnego lapka z 12+.

I dlatego piszę, że do tych zastosowań powinien być zwykły
komputer przenośny klasy "notebook".

Data: 2011-01-02 12:02:27
Autor: Przesmiewca
Pilne - jaki netbook kupić?
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

Mam dostęp do EeePC 1000 i Sony Vaio P. Nie posiadam netbooka,
bo nie mam takiej potrzeby (przymierzałem się kiedyś do EeePC
901, ale przestali produkować).

Dostep to nie to samo co praca. Z samego dostepu sie nie przyzwyczaisz.

Na 768?

To juz zostalo wyjasnione. 768 jest zreszta uzyteczne.

Wcale nie w procku i malej matrycy, a rozdzielczosci tejze.
Gdyby bylo 1280x960 byloby cacy....

Chyba byłoby jeszcze mniejsze, żeby oślepnąć?

Nie mam problemow ze wzrokiem. Na komorce mam 800x480 i nie narzekam.
Ale rozumiem, ze nie kazdy musi akceptowac mniejszy piksel.

[...]

Wszystko kwestia przywyczajenia. Ja w domu pracuje na Dellu 1920x1080,
i jak juz chcemy poownywac, to notebook nawet na 15' matrycy
bedzie o wiele mniej wygodny od tego Della. Tylko czego to dowodzi?
Dokladnie niczego, bo ulepszac mozna w nieskonczonosc.

Istnieje segment rynku sprzetu dla ludzi, do ktorych Ty sie nie zaliczasz.
Jednak istnieja odbiorcy (tacy jak ja), ktorym taki sprzet odpowiada i dzieki
ktorym rynek tego sprzetu preznie sie rozwija.

I dlatego piszę, że do tych zastosowań powinien być zwykły
komputer przenośny klasy "notebook".

Powinien - Tobie. Tak jak Ci 10 matryca jest za mala, tak Kowalski
powie, ze ponizej 17 jest niewygodnie. No co, gdzie lezy prawda?

Data: 2010-12-30 20:57:03
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 29.12.2010 22:28, Radosław Sokół pisze:
W dniu 29.12.2010 20:33, Ewa pisze:
Akceptowana cena 1000 zł - 1500 zł (z VAT).
To chce kupić zabawkę czy komputer?

Mój Compaq Mini kosztował 1200, aż tak podrożało przez rok?

[...]

Jajco prawda. Mój Compaq Mini kosztował ~1200zł i obsługuje strony WWW,
pakiet biurowy, filmy. Owszem, są momenty, gdy wolałbym aby działał
szybciej, ale dramatu nie ma. Owszem, ekran 10 to chyba jednak za mało
(jaką to rozdzielczość ma?), ale skończ w końcu siać na tej grupie
dezinformację. To, ze TY nie widzisz zastosowań dla takiego sprzętu nie
znaczy, że inni nie widzą.

Ja wręcz mam trudności z wyobrażeniem sobie pracy, do której on by się
nie nadawał, jeżeli chodzi o prace biurowe. Bo faktycznie nie mówię, że
na biurku grafika, montażysty filmowego etc pewnie nie.

Data: 2010-12-30 21:37:34
Autor: Wojtek
Pilne - jaki netbook kupić?
Przemysław Adam Śmiejek wrote:

Ja wręcz mam trudności z wyobrażeniem sobie pracy, do której on by się
nie nadawał, jeżeli chodzi o prace biurowe.

No a ja mam problem wyobrazić sobie do czego takie coś się może nadać.
miałem przelotnie kilka różnych 10" w ręce i poza ew. przeczytaniem
maila w podróży, odpisaniem to szkoda nerwów na odpalanie takiego
czegoś.
Można spokojnie kupić 12/13" ważące nie wiele ponad kilogram, z
normalnym procesorem, normalną ilością pamięci tylko trzeba zapłacić
sporo więcej. Jednak na tym da się *pracować* a nie tylko to nosić jak
te 10" zabaweczki ;)

--
Wojtek

Data: 2010-12-30 23:24:42
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 30.12.2010 22:37, Wojtek pisze:
[...]

No nie, ja mam 12" (1024 szeroki), o 10 się nie wypowiem. Rozumiałem, że
Radek ogólnie dopiero 15" akceptuje.

Data: 2010-12-31 08:50:17
Autor: Ewa
Pilne - jaki netbook kupić?
[...]

Zapytam z ciekawości: czy możesz napisać jaki konkretnie (marka/model)
netbook 12/13" z normalnym procesorem (czyli jakim?), normalną ilością
pamięci (czyli ile?) masz na myśli?

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-12-31 09:50:04
Autor: Wojtek
Pilne - jaki netbook kupić?
Ewa wrote:

Zapytam z ciekawości: czy możesz napisać jaki konkretnie (marka/model)
netbook 12/13" z normalnym procesorem (czyli jakim?), normalną ilością
pamięci (czyli ile?) masz na myśli?

korzystałem przez jakiś czas z Thinkpad x61. Bardziej współczesny
przykład to np. Thinkpad X201

--
Wojtek

Data: 2010-12-31 10:56:33
Autor: Ewa
Pilne - jaki netbook kupić?
[...]

Dzięki.
Komputerki super, ale trzeba zapłacić  nie "sporo więcej", a kilkanaście
razy więcej.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-12-31 16:58:46
Autor: Wojtek
Pilne - jaki netbook kupić?
Ewa wrote:

Komputerki super, ale trzeba zapłacić  nie "sporo więcej", a
kilkanaście razy więcej.

No jednak dla mnie np. 4.7k PLN to sporo więcej niż zadane widełki
1-1.5k ;) a na pewno nie kilkanaście razy więcej :D
Choćby taka konfiguracja jest już w miarę OK:
http://www.kuzniewski.pl/p3043,lenovo-thinkpad-x201i-nusbfpb2-core-i3-37
0m-12-1-wxga-4096-320-intel-gma-hd-windows-7-pro-xp-pro-pakiet-dodatkowy
ch-uslug-i-wysylka-w-cenie.html
Choć nie da się ukryć, że i tak w USA jest wyraźnie taniej. Ładną X201
z wbudowanym modem 3G można dostać za jakie 900$.

Poza tym na Lenovo/IBM świat dobrych notebooków się nie kończy.

--
Wojtek

Data: 2010-12-29 23:09:01
Autor: PiteR
Pilne - jaki netbook kupić?
Ewa pisze tak:

Moja koleżanka chciałaby jeszcze w tym roku kupić
netbook do Internetu

Samsung R580

--
Piotr

Data: 2010-12-29 23:45:40
Autor: ToMasz
Pilne - jaki netbook kupić?
Ewa pisze:
[...]

ja to bym nie radził kupować czegokolwiek z takim ekranem, poczytaj
wątki z paru dni wcześniej. JAk to ma być komputer do offica, to raczej
15 albo 17 cali. jak ma sie podobać, to tak jak ktoś napisał: szukajcie
czerwonego i myszka z MM różowa, z kyrształami swarowskiego

ToMasz

Data: 2010-12-30 00:27:16
Autor: Gil
Pilne - jaki netbook kupić?
Witam!
Co warto kupić i dlaczego?
Ewa

Nokia Booklet 3G. 1600 PLN
Ekran 1280x720. Więcej niż w normalnych netbookach.
Obudowa Alu. Praca na bateriach ok 8 godzin.
Jak netbook to tylko ten.

Jak laptop 12'
z rozdzielczością 1280x800 to trzeba nowe zapytanie

Data: 2010-12-29 23:39:46
Autor: Pszemol
Pilne - jaki netbook kupić?
"Gil" <gilboaWYTNIJTO@op.pl> wrote in message news:2de1.00000224.4d1bc3d4newsgate.onet.pl...
[...]

Zależy na czym komu zależy... Tu jest ocena tego netbooka z ubiegłego
roku: http://www.engadget.com/2009/12/04/nokia-booklet-3g-review/
Narzekają że bardzo powolny jest. Twierdzą, że Toshiba Mini NB205
lub HP Mini 311 są lepsze i czasem tańsze.

Jak laptop 12'
z rozdzielczością 1280x800 to trzeba nowe zapytanie

Czemu nowe zapytanie?

Data: 2010-12-30 15:22:53
Autor: Mich@l
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 2010-12-30 06:39, Pszemol pisze:

[...]

Ale nie będą takie ładne :)
Wiosną kupiłem sobie Samsunga N150, ale wtedy Nokia kosztowała ze 2,5 kafla. Gdybym się wstrzymał do jesieni to bym brał Nokię. Wygrywa choćby wbudowanym modemem.

Michał "Willy" Olszewski
GG: 2903798 / ICQ: 199507526
http://www.olszewski.net.pl

Data: 2010-12-30 18:51:36
Autor: Jawi
Pilne - jaki netbook kupić?
[...]
Raczej toshiba nb255 bo ten 205 chyba ciężej kupić już?
Użytkuje, a właściwie moja żona nb255 od gwiazdki takiego mini.
Jak byłem wielkim przeciwnikiem takiego 10 calowego ekranu to szczerze musze przyznać, że się ostatnio przekonuję.
Użytkowniczka jest bardzo zadowolona, używa www, poczty, openoffica, komunikatory.

Pierwsze co to na istniejący W7 starter postawiłem dodatkowo Win XP, różnica jak dla mnie kolosalna. Chodzi lepiej. Wydajnościowo jak na razie z niczym nie miałem problemu, ani z żadnym www flashowym, ani z filmami.
Specjalnie pobawiłem się stronkami, OpenOffice i jak dla mnie to jest zaskakująco dobrze. Sądzę, że mógłbym na nim popracować trochę dłużej, nie tylko użytkować z braku czegoś większego pod ręką:)

do ToMasz:
"JAk to ma być komputer do offica, to raczej
15 albo 17 cali. jak ma się podobać, to tak jak ktoś napisał: szukajcie
czerwonego i myszka z MM różowa, z kyrształami swarowskiego"
na końcu chyba powinno być ;-) jak sądzę?

Skypa też używłem by potestować, chodzi ładnie, problemu brak, nie wiem skąd u niektórych te dziwne wymagania...

Data: 2010-12-30 19:07:32
Autor: Ewa
Pilne - jaki netbook kupić?
Użytkuje, a właściwie moja żona nb255 od gwiazdki takiego mini.
[...]

Twoje informacje są bardzo ciekawe.
Pierwsze co to na istniejący W7 starter postawiłem dodatkowo Win XP,
Dodatkowo, a nie zamiast? Możesz napisać w punktach jak to zrobiłeś?

Co to jest www flashowe?
Co prawda koleżanka nie zakładała używania tego netbooka do oglądania
filmów, ale skoro o tym wspomniałeś, to napisz proszę coś więcej -
jakie filmy: format, wielkość itd.

Bardzo dziękuję i pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-12-30 20:26:47
Autor: Jawi
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 2010-12-30 19:07, Ewa pisze:
[...]

Dodatkowo, czyli ma teraz dwa windowsy i wybiera którego chce używać, w zasadzie dla testu. Jak kupisz i będziesz zainteresowana to krok po kroku opiszę:), pewnie na priv bo się nie na temat robi, krótko, ja to zrobilem tak:
1) zrobiłem instalkę XP na penie
2) instalacja XP
3) naprawa boot menedźera od W7
4) dopisanie do bootmenedźera W7 opcji rozruchu z partycji na której jest XP
Z W7 nie miałem wcześniej styczności na dłużej niż godzinę.

Co to jest www flashowe?
no strony z flashem:), napisałem bo wcześniej słyszałem dużo opinii że sprzęt z Atomem ma problem z takimi stronami co okazało się na wyrost pesymistyczne, tak samo jak skype itd.

Co prawda koleżanka nie zakładała używania tego netbooka do oglądania
filmów, ale skoro o tym wspomniałeś, to napisz proszę coś więcej -
jakie filmy: format, wielkość itd.

a to były zwykłe xvid/Divix (różne rozdzielczości i rozmiary czy co tam miałaś na myśli) i DVD. HD nie testowałem i z tego co piszą w necie to sobie za dobrze nie radzi, ale na tym ekranie... W końcu to nie kino domowe.
Wszystkie filmy chodziły z zewnętrznego dysku usb.

Ja polecam iść do sklepu i poklikać, samemu sprawdzić jak się czyta strony ulubione jakieś. Tak zrobiłem, że zawiozłem moją wybrankę by sobie poklikała i wbrew moim radom wybrała właśnie ten 10,1 cala:)
Mojej żonce pasuje, dla mnie tragedii nie ma choć wolałbym bliżej 12', ale jak widać nie wszystkim odpowiada 10'.

Data: 2010-12-30 20:58:00
Autor: Ewa
Pilne - jaki netbook kupić?
[...]
Czyli w zasadzie tak jak się to robi na każdym komputerze, chociaż
pewnie jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach.:-)

[...]
Na HD to już zupełnie nie liczyłam. To co chodzi to i tak dużo.

Ja polecam iść do sklepu i poklikać,
Moja koleżanka jutro najpierw podzwoni gdzie takowy mają,
a potem pójdzie poklikać.
Muszę przyznać, że mnie też kusi żeby takie maleństwo sobie kupić,
pomimo, że mam laptopa, ale dużego i ciężkiego.

Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-12-30 21:35:22
Autor: tanill
Pilne - jaki netbook kupić?

Użytkownik "Ewa" <Ewa@e.pl> napisał w wiadomości > Moja koleżanka jutro najpierw podzwoni gdzie takowy mają,
a potem pójdzie poklikać.
Muszę przyznać, że mnie też kusi żeby takie maleństwo sobie kupić,
pomimo, że mam laptopa, ale dużego i ciężkiego.

Z szacunkiem dla wiedzy dla piszących i radzących napisze może jako lamer i dyletant, którego absolutnie nie interesują bebechy tego co jest w obudowie. Bardzo często wyjeżdżam i wleczenie laptopa 15,6 cala wylazło mi gardłem. Komputer jest mi tylko potrzebny do przeglądania internetu, gadania przez komunikatory i oglądania filmów szpitalu. mam malutkiego asusa i wystarcza w 100%.

Data: 2010-12-30 22:57:03
Autor: animka
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 2010-12-30 21:35, tanill pisze:

UĹźytkownik "Ewa"<Ewa@e.pl>  napisał w wiadomości>  Moja koleĹźanka jutro
[...]

Czasami do oglądania internetu może też się przydać telefon, bo zawsze, gdzie się nie pójdzie jest pod ręką :-)

--
animka

Data: 2010-12-31 11:31:41
Autor: tanill
Pilne - jaki netbook kupić?

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości Czasami do oglądania internetu może też się przydać telefon, bo zawsze,
gdzie się nie pójdzie jest pod ręką :-)

No nie, aż tak uzależniony od neta nie jestem. Telefon mam TYLKO do rozmów telefonicznych. mały komp to komp a wielkość monitorka w kom i klawiatury telefonu powoduje u mnie rozstrój nerwowy :-)

Data: 2010-12-31 17:57:20
Autor: animka
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 2010-12-31 11:31, tanill pisze:

UĹźytkownik "animka"<animka@to.nie.ja.wp.pl>  napisał w wiadomości Czasami do
oglądania internetu może też się przydać telefon, bo zawsze,
gdzie się nie pójdzie jest pod ręką :-)

No nie, aĹź tak uzaleĹźniony od neta nie jestem. Telefon mam TYLKO do rozmĂłw
telefonicznych. mały komp to komp a wielkość monitorka w kom i klawiatury
telefonu powoduje u mnie rozstrĂłj nerwowy :-)

Internetu na ogół użyuwam tylko w domu, ale jakiś czas temu chciałam mojej mamusi udowodnić (bo się martwiła na zapas), że jest i jaki jest zasiłek pogrzebowy. Znalazłam w telefonie (SE W 580i) pod Operą Mini odpowiednią stronę ZUS-u i jej odczytałam. Mamusia się ucieszyła :-)
Teraz mam telefon z większym ekranem i w razie potrzeby pokazuje się taka klawiatura jak od komputera (tylko, że na ekranie i ogólnie jest super!).

--
animka

Data: 2010-12-31 18:16:18
Autor: qwerty
Pilne - jaki netbook kupić?
UĹźytkownik "animka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifl24j$ffu$1@node1.news.atman.pl...
Teraz mam telefon z większym ekranem i w razie potrzeby pokazuje się taka klawiatura jak od komputera (tylko, że na ekranie i ogólnie jest super!).

Wiesz jak się nazywa taki układ klawiszy? ;) Spróbuj zgadnąć beż używania wyszukiwarki.

Data: 2010-12-31 18:26:17
Autor: RadoslawF
Pilne - jaki netbook kupić?
Dnia 2010-12-31 18:16, Użytkownik qwerty napisał:

[...]

Ciekawy jestem jak ty zgadniesz jaki układ jej się pokazuje ?
A układy to "qwerty", "qwertz", "azerty" i tak dalej.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2010-12-31 18:31:47
Autor: qwerty
Pilne - jaki netbook kupić?
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ifl3ns$fq6$1@node1.news.atman.pl...
Ciekawy jestem jak ty zgadniesz jaki układ jej się pokazuje ?
A układy to "qwerty", "qwertz", "azerty" i tak dalej.  :-)

Zniszczyłeś mój cały misterny plan. :(
Co do układu - "taka klawiatura jak od komputera".

Data: 2010-12-31 18:56:26
Autor: RadoslawF
Pilne - jaki netbook kupić?
Dnia 2010-12-31 18:31, Użytkownik qwerty napisał:

Ciekawy jestem jak ty zgadniesz jaki układ jej się pokazuje ?
A układy to "qwerty", "qwertz", "azerty" i tak dalej.  :-)

Zniszczyłeś mój cały misterny plan. :(
Co do układu - "taka klawiatura jak od komputera".

Animka głupot potrafi nawypisywać bez podpuszczania, a jak bardzo
chcesz ją podpuszczać to rób to mądrze.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-31 19:14:21
Autor: animka
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 2010-12-31 18:56, RadoslawF pisze:
Animka głupot potrafi nawypisywać bez podpuszczania

Jakich glupot? Mam zrobić zdjęcie drugim telefonem, żeby Ci udowodnić, że nawet enter jest na tej klawiaturze?

Wesołego Sylewstra! Ja właśnie za pół godziny wychodzę z domu.

--
animka

Data: 2010-12-31 20:34:35
Autor: RadoslawF
Pilne - jaki netbook kupić?
Dnia 2010-12-31 19:14, Użytkownik animka napisał:

Animka głupot potrafi nawypisywać bez podpuszczania

Jakich glupot? Mam zrobić zdjęcie drugim telefonem, żeby Ci udowodnić, że nawet enter jest na tej klawiaturze?

Skarbie, zrób to zdjęcie dla siebie i sprawdź czy odróżnisz na
nim enter od innych klawiszy ?   :-)
A taka klawiatura nie nazywa się "jak od komputera" tylko
"klawiatura ekranowa". A układ klawiszy będzie miała zależny
od języka jakiego używasz na użądzeniu które ją generuje.
Ale w większości przypadków polskie ogonki będą gdzie indziej
niż na prawdziwej klawiaturze.

Wesołego Sylewstra! Ja właśnie za pół godziny wychodzę z domu.

Dzięki i nawzajem.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-31 23:30:41
Autor: Przemysław Ryk
Pilne - jaki netbook kupić? [ORT]
Dnia Fri, 31 Dec 2010 20:34:35 +0100, RadoslawF napisał(a):

[...]
                               ^^^^^^^^^
Ale w większości przypadków polskie ogonki będą gdzie indziej
niż na prawdziwej klawiaturze.

No żeby Cię...

[ Kobiety pracują obecnie jak dżokeje, przewodzą firmom i prowadzą badania ]
[ z fizyki atomowej. Czemuż nie miałyby kiedyś się nauczyć parkować tyłem? ]
[                                                           (Bill Vaughan) ]

Data: 2011-01-01 00:02:24
Autor: RadoslawF
Dnia 2010-12-31 23:30, Użytkownik Przemysław Ryk napisał:

[...]

Bardzo ciebie i twoje urządzenie przepraszam.

Pozdrawiam

Data: 2011-01-01 02:27:43
Autor: animka
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 2010-12-31 20:34, RadoslawF pisze:
użądzeniu

Boże spuść bombę!!!(jak mawiał mój polonista).

--
animka

Data: 2010-12-31 19:11:27
Autor: animka
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 2010-12-31 18:26, RadoslawF pisze:
Dnia 2010-12-31 18:16, Użytkownik qwerty napisał:

Teraz mam telefon z większym ekranem i w razie potrzeby pokazuje się
taka klawiatura jak od komputera (tylko, Ĺźe na ekranie i ogĂłlnie jest
super!).

Wiesz jak się nazywa taki układ klawiszy? ;) Spróbuj zgadnąć beż
uĹźywania wyszukiwarki.

Ciekawy jestem jak ty zgadniesz jaki układ jej się pokazuje ?
A układy to "qwerty", "qwertz", "azerty" i tak dalej.  :-)

Mam qwerty teĹź. TakĹźe w KF-ie :-)

--
animka

Data: 2010-12-31 18:18:28
Autor: tanill
Pilne - jaki netbook kupić?

Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości jakiś czas temu chciałam
mojej mamusi udowodnić (bo się martwiła na zapas), że jest i jaki jest
zasiłek pogrzebowy.

Niech mamusia Ĺźyje jak najdłuĹźej ale mogłaś mamie wyjaśnić, Ĺźe gdy mama zejdzie to nie jej a TwĂłj problem za co jesionkę kupić.  U mnie jak kiedyś był naganiacz z funduszu i roztaczał wizję mega forsy ktĂłra dostanie rodzina gdy kopnę w kalendarz wyjaśniłem, Ĺźe jeśli mam odkładać to by na starość mieć dla siebie kilka groszy a nie dla rodziny to smutny pozbierał foldery i poszedł sobie . Ale to juĹź chyba lekko OT :)

Data: 2010-12-31 19:09:40
Autor: animka
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 2010-12-31 18:18, tanill pisze:

Niech mamusia żyje jak najdłużej ale mogłaś mamie wyjaśnić, że gdy mama
zejdzie to nie jej a Twój problem za co jesionkę kupić.

Ja jej to powiedziałam, że ma przecież dzieci i ma się o swój pogrzeb nie martwić, że jest jeszcze jakby co zasiłek pogrzebowy to nie mogła uwierzyć, że to kwota ponad 6000zł (obecnie zmniejszona przez nasz rząd). Dlatego przy niej poszukałam w telefonie i jej pokazałam.

--
animka

Data: 2010-12-30 19:17:31
Autor: Ewa
Pilne - jaki netbook kupić?
Użytkuje, a właściwie moja żona nb255 od gwiazdki takiego mini.
I jeszcze jedno - gdzie i za ile go kupiłeś?
W Internecie znalazłam tylko jedną aukcję na Allegro - juz zakończoną.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-12-30 19:44:15
Autor: Jawi
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 2010-12-30 19:17, Ewa pisze:
[...]

Kupiłem w EuroAGD dałem 999pln jest promocja do jutra chyba:)

Data: 2010-12-30 19:49:29
Autor: Ewa
Pilne - jaki netbook kupić?
[...]
Bardzo dziękuję.
Pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-12-30 21:19:30
Autor: animka
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 2010-12-30 19:49, Ewa pisze:
[...]

Tu jakieś masz:
http://www.euro.com.pl/laptopy-i-netbooki,od800do1500.bhtml

--
animka

Data: 2010-12-30 21:33:12
Autor: Ewa
Pilne - jaki netbook kupić?
[...]

Bardzo dziękuję. Nawet od razu można znaleźć sklep, w którym dany netbook mają.
Nie ma tam jednak dokładnie takiego, jaki testował Jawi. Jest natomiast nb250
w dwĂłch wariantach 101 i 108, ale ten drugi juĹź droĹźszy (bez promocji).
Już wszystko przekazałam mojej koleżance. Teraz musi sama spróbować
i zdecydować.

Pozdrawiam
Ewa

Data: 2010-12-30 21:58:27
Autor: Jawi
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 2010-12-30 21:33, Ewa pisze:

[...]

sorki ten o którym pisałem to nb250, ale wszystkie nowe sprzęty są podobne w środku, wybrać podobny wew. a ładniejszy na zew.:)

Data: 2010-12-30 20:53:48
Autor: Radosław Sokół
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 30.12.2010 18:51, Jawi pisze:
Pierwsze co to na istniejący W7 starter postawiłem dodatkowo Win XP, różnica jak dla mnie kolosalna. Chodzi lepiej. Wydajnościowo jak na razie z niczym nie miałem problemu, ani z żadnym www flashowym,

Ale to troszkę bezsensowna rada polecać dodatkowy zakup
oprogramowania komuś, kto chce mieć komputer *do* 1500 zł.
Już i tak z 300 zł w cenie to Windows 7 Starter -- chcesz
dokładać kolejne 300 zł za Windows XP?

Poza tym Windows 7 nie jest aż tak wolniejszy od XP.

Generalnie zaczyna być NTG, dalszą dyskusję o wyższości
świat jednych nad drugimi proponuję prowadzić na
pl.comp.os.ms-windows.winnt :)

Data: 2010-12-30 22:06:40
Autor: Jawi
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 2010-12-30 20:53, Radosław Sokół pisze:
[...]

Czy ja komuś poleciłem zakup XP? Mi się pozostał, napisałem że zainstalowałem, koleżanka pyta jak, to odpowiadam. Jak pyta jak to wie, że za darmo tego nie dostanie. Prawda?

Poza tym Windows 7 nie jest aż tak wolniejszy od XP.

Ja tam nie wiem ile wolniejszy jest na tym Atomie, ale po kilku dniach doświadczenia z tym sprzętem widzę, że chodzi o niebo lepiej i przyjemniej na XP, dobiły mnie ograniczenia w W7, nawet zmiana tapety i udostępniania w sieci:)
  Druga rzecz: przy XP wywaliłem kupę śmieci rodem TOSHIBA więc może tu tkwi pożeranie wydajności, nie sprawdzałem tego dalej.

I prawda NTG się robi:)

Data: 2010-12-30 21:09:13
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Pilne - jaki netbook kupić?
W dniu 30.12.2010 18:51, Jawi pisze:
Skypa też używłem by potestować, chodzi ładnie, problemu brak, nie wiem
skąd u niektórych te dziwne wymagania...

Mam nieodparte wrażenie, że opinie antynetbookowe przedstawiają osoby,
które tego nigdy nie używały albo są po prostu zwolennikami mania
supersprzętu. Ja od chyba 10 lat jestem już zwolennikiem teorii, że
obecny na rynku najwolniejszy sprzęt wystarcza do typowych zastosowań
biurowych z nawiązką. Co prawda MS ze swoją Vistą i Sevenem zrobił
dobrze producentom sprzętu i w okresie pierwszych Vist na chwilę
zawiesiłem swoją opinię, ale teraz znów jest prawdziwa, bo producenci
podgonili.

Fakt, że nie mam do czynienia z Sevenem na Atomach, może tu MS chce dać
w dupę userom, podobnie jak z tą blokadą 2 ekranów, którą próbuję
Radkowi w sąsiednim wątku wyjaśnić.

Data: 2011-01-02 08:09:39
Autor: Marek Dyjor
Pilne - jaki netbook kupić?
Gil wrote:
[...]

tylko uwaga na wydajność procesora bo wg wszelkich recenzji jest tragiczna, gorsza niż przeciętnych netbooków  :)

Data: 2011-02-04 07:34:17
Autor: Pszemol
Pilne - jaki netbook kupić?
[...]

Ciekaw jestem co w rezultacie kupiłyście...

Pilne - jaki netbook kupić?