Pilne pytanie !

Data: 2012-07-06 15:19:26
Autor: -Mr. Makarena-
Pilne pytanie !
Witam !
Mialem zamiar jechac dzisiaj wieczorem z rowerami pociagiem TLK z rezerwacja miejsc . Jakos nie przerazal mnie brak wagonu rowerowego bo zawsze te rowery jakos sie dawalo upchnac , az do dzisiaj kiedy dowiedzialem sie w informacji ze w TLK jest ZAKAZ przewozu rowerow w pociagach z rezerwacja miejsc . Macie moze wiedze czy ten zakaz jest rygorystcznie przestrzegany czy moze jednak da sie jakos dogadac z druzyna pociagu ? Ryzykowac wyprawe na dworzec czy raczej dac sobie spokoj ?

Pozdrawiam :

  Mr.MAKARENA UĆ

Data: 2012-07-06 06:56:50
Autor: rmikke
Pilne pytanie !
On Friday, July 6, 2012 3:19:26 PM UTC+2, -Mr. Makarena- wrote:
[...]

To w miarę nowe (od paru miesięcy wpakowali rezerwację wszędzie) i mog± być na to uczuleni. Spakuj rower i wieĽ jako bagaż w przedziale.

Data: 2012-07-06 15:38:52
Autor: Kapsel
Pilne pytanie !

--

z tego tekstu wynika, że bez przedziału rowerowego nie pojedziesz (a i
prawdopodobnie nie sprzedadz± Ci na rower nawet biletu)

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/8315/PKP-Intercity-utrudnia-zycie-rowerzystom.html

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2012-07-06 15:43:22
Autor: Kazimierz Uromski
Pilne pytanie !
W dniu 2012-07-06 15:19, -Mr. Makarena- pisze:
[...]

Kup czarną folię/worki na śmieci 240l czy coś w tym stylu, zdemontuj koła, przyczep je z boków i owiń folią. Obowiązkowo rączka z taśmy klejącej* - z tym pakunkiem do przedziału i za darmo.
Istotny jest nieprzezroczysty kolor folii i zdjęcie kół - "to nie rower, a raptem kilka części rowerowych panie kierpociu!"

A PKP IC niech się pacnie w mózgownice. Czy to naprawdę taki koszt - zamienić jeden przedział w całym pociągu na miejsce dla rowerów?

Data: 2012-07-06 15:47:39
Autor: Kapsel
Pilne pytanie !
Fri, 06 Jul 2012 15:43:22 +0200, Kazimierz Uromski napisał(a):

A PKP IC niech się pacnie w mózgownice. Czy to naprawdę taki koszt - zamienić jeden przedział w całym poci±gu na miejsce dla rowerów?

Oni maj± taki burdel, że co rusz trafiam na poci±gi z klas± 1 przerobion±
skresowan± kartk± na szybie w klasę 2, a gdzie tam dopiero szukać
specjalistycznych wagonów rowerowych :P

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2012-07-06 16:00:18
Autor: Kazimierz Uromski
Pilne pytanie !
W dniu 2012-07-06 15:47, Kapsel pisze:
[...]

Tu akurat PKP IR w tym przoduje.
To się nazywa "przeklasowanie w ostatniej fazie eksploatacji" innymi słowy "może i wszystko przetarte, ale szkoda zezłomować - jeszcze pojeĽdzi".

Zreszt± w nocnym poci±gu -1- tj. 2 klasy ¶pi się wy¶mienicie na dwóch zsuniętych siedzeniach (-;

Data: 2012-07-06 07:09:17
Autor: rmikke
Pilne pytanie !
On Friday, July 6, 2012 4:00:18 PM UTC+2, Kazimierz Uromski wrote:

> [...]

To się nazywa "przeklasowanie w ostatniej fazie eksploatacji" innymi słowy "może i wszystko przetarte, ale szkoda zezłomować - jeszcze pojeĽdzi".

To trochę zależy od trasy. Warszawa-ŁódĽ: IR ma ¶liczne nowe składy EZT z kup± miejsc na rowery, IC ma jakie¶ wagony z odzysku, żaden skład nie prowadzi wagonu rowerowego, ale wszystkie maj± rezerwacje.

Data: 2012-07-06 19:31:55
Autor: PK
Pilne pytanie !
On 2012-07-06, Kapsel <kapselWYTNIJTO@op.pl> wrote:
Oni majÄ… taki burdel, ĹĽe co rusz trafiam na pociÄ…gi z klasÄ… 1 przerobionÄ…
skresowaną kartką na szybie w klasę 2, a gdzie tam dopiero szukać
specjalistycznych wagonĂłw rowerowych :P

To chyba norma. Ja okazjonalnie jeĹĽdĹĽe wagonami kl. 1 od prawie 20 lat,
czyli tyle, ile jeĹĽdĹĽe kolejÄ… :). Nigdy siÄ™ z tego powodu nie
skarżyłem :D.

A z przedziałem rowerowym jest właśnie ten problem, że rotacja taboru
jest spora. Czyli wiele wagonów musiałoby taki przedział mieć.
I nie zamiast jednego przedziału tylko przynajmniej dwóch. Czyli
inny projekt. Czyli inny wagon. Czyli większe koszta. Czyli lepiej
kupić tylko takie z przedziałem rowerowym.
W efekcie masz wagon z ~10% mniejszÄ… liczbÄ… miejsc i mnĂłstwem pustej
przestrzeni. Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w wagonach
bezprzedziałowych, ale te wciąż nie są tak popularne (głównie dlatego,
że Polacy wolą jeździć w przedziałach).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-06 20:12:44
Autor: mt
Pilne pytanie !
Kapsel pisze:

Oni maj± taki burdel, że co rusz trafiam na poci±gi z klas± 1 przerobion±
skresowan± kartk± na szybie w klasę 2, a gdzie tam dopiero szukać
specjalistycznych wagonów rowerowych :P

To i tak dobrze, że nie przemianowane w drug± mańkę :)

--
marcin

Data: 2012-07-06 17:30:12
Autor: Menel
Pilne pytanie !
-Mr. Makarena- <makarena@neostrada.pl> napisał(a):
Witam !
Mialem zamiar jechac dzisiaj wieczorem z rowerami pociagiem TLK z rezerwacja miejsc .

A może rano słonecznym?

--

Pilne pytanie !