Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Piloci musieli wiedzieć, że nie są

Piloci musieli wiedzieć, że nie są

Data: 2011-01-18 23:05:14
Autor: JJR
Piloci musieli wiedzieć, że nie są
 Acerion wrote:
Gdyby sądził ze jest na ścieżce to utrzymywałby standardową prędkość
schodzenia 3 m/s. Prawie do końca samolot "gonił opadającą ścieżkę" bo
niezależnie od wskazań wysokościomierzy variometr pokazywał 7 do 8 m/s
i kapitan (jeśli tylko nie gapił się we mgłę za oknem) musiał widzieć jego
wskazania.

I to właśnie najlepiej udowadnia że się jednak gapił za okno. Takie opadanie
na takiej wysokości tak ciężkiego samolotu jest nieomal samobójcze.
Oto fragment z podręcznika pilotażu TU-154 (wykrzykniki moje)
Czyli albo pan kapitan nie znał swojego samolotu, albo patrzył wyłącznie za
okno i nie zdawał sobie sprawy z opadania.
5.5. ???? ?? 2-? ????

???? ?? 2-? ????, ? ??? ????? ? ? ????? ???????????? ??????????, ??? ?????? ??
??????? ? ??????????, ???????????? ?? 45°, ???????? ? ????? ??????, ?????? ??
?????? ????????????, ???? ???????????? ???????? ???????? ?? ????????? 4 ?/?
(!!!). ??? ?????????? ???????????? ???????? ????????????? ???????? ????????, ?
?????????????, ? ??????????? ?????? ????? ?? 2-? ????

--
pzdr,
Jędrzej

Optymiści wierzą, że świat stoi przed nimi otworem. Pesymiści wiedzą, co to za
otwór.

Data: 2011-01-18 23:10:23
Autor: JJR
Piloci musieli wiedzieć, że nie są
No tak, cyrylica nie wchodzi.

No to po mojemu

5.5  Uchod na wtoroj krug
Uchod na wtoroj krug, w tom czisle i s odnim nierabotajuszczim dwigatelem, pri
zachode na posadku wozmożen s luboj wysoty jesli skorost sniżenia nie
prewyszajet 4 m/s (!!!).
Pri uwieliczenii wertikalnoj skorosti uwielicziwajetsa prosadka samoleta, a
sledowatelno i minimalnaja wysota uchoda na wtoroj krug.

Dynamika lotu i pilotaż TU-154, s.67
http://www.sendspace.com/file/c6lalp

Data: 2011-01-19 17:32:00
Autor: dK
Piloci musieli wiedzieć, że nie są

Użytkownik "JJR" <jaxa@uni.wroc.ANTYSPAM.pl> napisał w wiadomości news:ih534l$tq1$1node1.news.atman.pl...
No tak, cyrylica nie wchodzi.

UTF-8 i sama wyjdzie
dK

Data: 2011-01-22 02:50:34
Autor: Krzychu
Piloci musieli wiedzieć, że nie są

Użytkownik "JJR" <jaxa@uni.wroc.ANTYSPAM.pl> napisał w wiadomości news:ih534l$tq1$1node1.news.atman.pl...
No tak, cyrylica nie wchodzi.

No to po mojemu

5.5  Uchod na wtoroj krug
Uchod na wtoroj krug, w tom czisle i s odnim nierabotajuszczim dwigatelem, pri
zachode na posadku wozmożen s luboj wysoty jesli skorost sniżenia nie
prewyszajet 4 m/s (!!!).
Pri uwieliczenii wertikalnoj skorosti uwielicziwajetsa prosadka samoleta, a
sledowatelno i minimalnaja wysota uchoda na wtoroj krug.

Dynamika lotu i pilotaż TU-154, s.67
http://www.sendspace.com/file/c6lalp


No ale skąd wiesz że im silnik padł? Nigdzie o tym nie ma ani słowa?

pzdr
Krzychu

Data: 2011-01-22 03:02:55
Autor: JJR
Piloci musieli wiedzieć, że nie są
Krzychu wrote:
No ale skąd wiesz że im silnik padł? Nigdzie o tym nie ma ani słowa?

Bo nic im nie padło, to jest cytat z podręcznika: "odejście na drugi krąg,
również z jednym niepracującym silnikiem jest możliwe z każdej wysokości jeśli
prędkość opadania nie jest większa niż 4 m/s".
To opadanie wbrew procedurom i zdrowemu rozsądkowi mieli dwukrotnie większe,
dlatego im zabrakło wysokości i czasu.

Nb. doczytałem w raporcie ciekawostkę, ze nawet gdyby nie powstrzymała ich ta
brzoza którą wszyscy przeklinali, to samolot po awaryjnym wzięciu wolantu na
siebie był na takich kątach natarcia że w ciągu następnej sekundy - dwóch i
tak by się przeciagnął.
Jednym słowem nie kijem go to pałką :(

--
pzdr,
Jędrzej

Optymiści wierzą, że świat stoi przed nimi otworem. Pesymiści wiedzą, co to za
otwór.

Piloci musieli wiedzieć, że nie są

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona