Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Piloci prezydenckiego Tu-154M wielokrotnie nieprawid Å‚owo wykonywali manewr podejÅ›cia do lÄ…dowani a

Piloci prezydenckiego Tu-154M wielokrotnie nieprawid łowo wykonywali manewr podejścia do lądowani a

Data: 2013-07-03 23:27:32
Autor: dante
Piloci prezydenckiego Tu-154M wielokrotnie nieprawid łowo wykonywali manewr podejścia do lądowani a
Dnia Wed, 03 Jul 2013 16:50:27 +0200, Tuskobus napisał(a):

Przed katastrofą smoleńską piloci prezydenckiego Tu-154M wielokrotnie nieprawidłowo wykonywali manewr podejścia do lądowania – wynika z danych zapisanych przez polski Rejestrator Szybkiego Dostępu. Dr Maciej Lasek, szef zespołu, który zajmuje się wyjaśnianiem katastrofy smoleńskiej mówi, że piloci mogli ignorować alarmy systemu TAWS. – Od 2008 roku do katastrofy w Smoleńsku urządzenie zapisało aż 125 alarmów TAWS, generowanych, gdy samolot nieprawidłowo podchodził do lądowania – mówi w rozmowie z TVP Info dr Lasek.

System TAWS wysyłał ostrzeżenia nawet podczas lotów na dobrze wyposażone cywilne lotniska, np. w Paryżu czy Tel Awiwie, wpisane do pamięci urządzenia. – Świadczy to o tym, jak niski był standard wykonywania lotów w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego – mówi Lasek w rozmowie z TVP Info. Dane z rejestratora były na bieżąco kopiowane i archiwizowane. Jednak w pułku nikt nie przeprowadził ich właściwej analizy. Doprowadziło to do wyrobienia nieprawidłowego nawyku ignorowania przez załogi samolotów ostrzeżeń TAWS.

– Przyczyną katastrofy nie był wybuch na pokładzie maszyny, ale błędy pilotów, zaniedbania ich dowódców oraz złe decyzje podejmowane przez rosyjskich kontrolerów lotów – mówi Lasek. W ostatniej fazie lotu piloci nie zareagowali na ostrzeżenia systemu TAWS. Przekroczyli minimalną wysokość zniżania ustaloną na 100 metrów oraz zbyt późno rozpoczęli procedurę odejścia na drugi krąg. Rosjanie na wieży kontroli lotów mieli problemy z prawidłowym określeniem wysokości polskiego samolotu względem ścieżki podejścia do lotniska. Popełnili błąd nie przerywając procedury i nie odsyłając maszyny na drugi krąg.

Maciej "Nadal Boję Się Excel'a" Lasek nadal nie wie, że system TAWS "głosi
ostrzeżenia" podczas każdego lądowania.

--
Ego scio quoniam intrabunt post discessionem meam lupi graves in vos non
parcentes gregi
et ex vobis ipsis exsurgent viri loquentes perversa, ut abstrahant
discipulos post se.

Piloci prezydenckiego Tu-154M wielokrotnie nieprawid łowo wykonywali manewr podejścia do lądowani a

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona