Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Pilot Wrona bohater czy idiota?

Pilot Wrona bohater czy idiota?

Data: 2011-11-05 14:03:03
Autor: sofu
Pilot Wrona bohater czy idiota?

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:j936e4$uc0$1node2.news.atman.pl...
Chodza słuchy, że jak przyjechali Amerykanie z Boeninga to pierwszą rzeczą jaką zrobili to wcisneli bezpiecznik od układu opuszczania podwozia po czym zainicjowali jego opuszczenie co się też za chwilę stało.
Bezpieczniki w kokpicie są w takich fikuśnych gniazdach, ktore odstają gdy są wypięte, ale same nie wypadają. Co jest normalne, bo kto by je miał szukać po pokładzie  lecącego samolotu? Aby fizycznie wyjąć bezpiecznik trzeba wycisnac przycisk gniazda po czym się ono otwiera i potem można niejako go wydłubać z tego gniazda. Ponoć bezpiecznik był sprawny tylko część ruchoma była  niewciśnięta w gniazdo.
Tak wiec może się okazać, że niebezpieczne, ale trzeba przyznac mistrzowskie lądowanie na brzuchu było zupełnie niepotrzebne.

Nie wiem czy bezpiecznik był od układu hydraulicznego opuszczania podwozia czy też od eelektrycznego?
Załóżmy jednak, że od elektrycznego czyli tego awaryjnego którego sie normalnie nie uzywa jak działa system hydrauliczny.
Sprawa wiec mogła wygladać tak:

1) Po odlocie z USA komputer sygnalizuje niesprawność systemu hydraulicznego w części dotyczącej układu opuszczania podwozia.
2) Piloci zamiast zawrócić bo mieli bliżej do USA po kontakcie z LOT w Warszawie lecą dalej.
3) Ponieważ elektrycznie (awaryjnie) wypuścic podwozie można tylko raz a lecieć z kołamina dugim dystansie się nie da, nie robia tego aż do Warszawy. Próbuja opuścic podwozie w nalocie na lotnisko co im sie oczywiście nie udaje z powodu tego bezpiecznika.
4) Próbują na wszelkie sposoby opuscić awaryjnie podwozie. Robia to m. innymi poprzez inicjowanie przeciążeń samolotu: chcą w ten sposób zwiekszyć wagę kół aby nastapiło ich odblokowanie w przypadku jakiegos zacięcia mechanicznego. To się oczywiscie nie moze udac gdyż z powodu braku wpietego bezpiecznika układ lelektryczny blokady (rygle) nie zostały w ogole odciągniete.

5) Pilot ląduje na brzuchu samolotu bez podwozia jezdnego co widzielismy w TV.

Jeśli to prawda, że załoga nie zauważyła wypiętego bezpiecznika, to jest to karygodny skandal taki, że "ręce opadają".



sofu


-- -- -- -- -- -- -

Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Załoga sama mogła sama odpiąć ten bezpiecznik mylnie biorąc go za bezpiecznik odcinający zasilanie pompy hydraulicznej.
W układach hydraulicznych samolotu komputer może nakazywać pompie prace tak długo, aż układ hydraulicznie osiągnie pożądane ciśnienie.
W momencie rozszczelnienia układu taka pompa mogłaby pracować bez przerwy aż do zatarcia oczywiście nigdy nie osiągając przewidzianego ciśnienia.
Twierdza nawet, że mogła by się zapalić co już uważam za nieprawdopodobne gdyż jakieś zabezpieczenie termiczne pewnie tam na niej było? Więc procedura, a może i ktoś z Warszawy nakazał wyłączenie tego układu. Być może poprzez wyciagnięcie (wyciśniecie) bezpiecznika.
W ten sposób układ elektryczny awaryjnego opuszczania podwozia przestał działać.
A nie włanczali z powrotem tego bezpiecznika w układ elektryczny, bo myśleli że tak ma być!
Bo im tak kazali lub było napisane w procedurach.
W ten sposób pozbawili się awaryjnego opuszczania podwozia realizowanego poprzez sterowane silnikami elektrycznymi cięgna, które z kolei odblokowywała rygle.
Mogło tak teoretycznie właśnie wyglądać gdyż nie sadze aby Wrona i jego współpracownicy byli idiotami  i zupełnymi ignorantami.




sofu

Data: 2011-11-05 15:03:33
Autor: Leprechaun
Pilot Wrona bohater czy idiota?

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:j93c68$4fj$1node2.news.atman.pl...

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:j936e4$uc0$1node2.news.atman.pl...
Chodza słuchy, że jak przyjechali Amerykanie z Boeninga to pierwszą rzeczą jaką zrobili to wcisneli bezpiecznik od układu opuszczania podwozia po czym zainicjowali jego opuszczenie co się też za chwilę stało.
Bezpieczniki w kokpicie są w takich fikuśnych gniazdach, ktore odstają gdy są wypięte, ale same nie wypadają. Co jest normalne, bo kto by je miał szukać po pokładzie  lecącego samolotu? Aby fizycznie wyjąć bezpiecznik trzeba wycisnac przycisk gniazda po czym się ono otwiera i potem można niejako go wydłubać z tego gniazda. Ponoć bezpiecznik był sprawny tylko część ruchoma była  niewciśnięta w gniazdo.
Tak wiec może się okazać, że niebezpieczne, ale trzeba przyznac mistrzowskie lądowanie na brzuchu było zupełnie niepotrzebne.

Nie wiem czy bezpiecznik był od układu hydraulicznego opuszczania podwozia czy też od eelektrycznego?
Załóżmy jednak, że od elektrycznego czyli tego awaryjnego którego sie normalnie nie uzywa jak działa system hydrauliczny.
Sprawa wiec mogła wygladać tak:

1) Po odlocie z USA komputer sygnalizuje niesprawność systemu hydraulicznego w części dotyczącej układu opuszczania podwozia.
2) Piloci zamiast zawrócić bo mieli bliżej do USA po kontakcie z LOT w Warszawie lecą dalej.
3) Ponieważ elektrycznie (awaryjnie) wypuścic podwozie można tylko raz a lecieć z kołamina dugim dystansie się nie da, nie robia tego aż do Warszawy. Próbuja opuścic podwozie w nalocie na lotnisko co im sie oczywiście nie udaje z powodu tego bezpiecznika.
4) Próbują na wszelkie sposoby opuscić awaryjnie podwozie. Robia to m. innymi poprzez inicjowanie przeciążeń samolotu: chcą w ten sposób zwiekszyć wagę kół aby nastapiło ich odblokowanie w przypadku jakiegos zacięcia mechanicznego. To się oczywiscie nie moze udac gdyż z powodu braku wpietego bezpiecznika układ lelektryczny blokady (rygle) nie zostały w ogole odciągniete.

5) Pilot ląduje na brzuchu samolotu bez podwozia jezdnego co widzielismy w TV.

Jeśli to prawda, że załoga nie zauważyła wypiętego bezpiecznika, to jest to karygodny skandal taki, że "ręce opadają".



sofu


-- -- -- -- -- -- -

Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Załoga sama mogła sama odpiąć ten bezpiecznik mylnie biorąc go za bezpiecznik odcinający zasilanie pompy hydraulicznej.
W układach hydraulicznych samolotu komputer może nakazywać pompie prace tak długo, aż układ hydraulicznie osiągnie pożądane ciśnienie.
W momencie rozszczelnienia układu taka pompa mogłaby pracować bez przerwy aż do zatarcia oczywiście nigdy nie osiągając przewidzianego ciśnienia.
Twierdza nawet, że mogła by się zapalić co już uważam za nieprawdopodobne gdyż jakieś zabezpieczenie termiczne pewnie tam na niej było? Więc procedura, a może i ktoś z Warszawy nakazał wyłączenie tego układu. Być może poprzez wyciagnięcie (wyciśniecie) bezpiecznika.
W ten sposób układ elektryczny awaryjnego opuszczania podwozia przestał działać.
A nie włanczali z powrotem tego bezpiecznika w układ elektryczny, bo myśleli że tak ma być!
Bo im tak kazali lub było napisane w procedurach.
W ten sposób pozbawili się awaryjnego opuszczania podwozia realizowanego poprzez sterowane silnikami elektrycznymi cięgna, które z kolei odblokowywała rygle.
Mogło tak teoretycznie właśnie wyglądać gdyż nie sadze aby Wrona i jego współpracownicy byli idiotami  i zupełnymi ignorantami.




sofu

Jesteś specjalistą lotnictwa czy tylko takim starasz się być?

BomBel

Data: 2011-11-05 15:23:57
Autor: sofu
Pilot Wrona bohater czy idiota?

Użytkownik "Leprechaun" <brudy.polityczne@pralnia.tw> napisał w wiadomości news:4eb5422d$2$8438$65785112news.neostrada.pl...

-- -- -- -- ->>
sofu

Jesteś specjalistą lotnictwa czy tylko takim starasz się być?

BomBel


-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Tutaj największy specjalista "dupa"  gdy nie ma dostepu do samolotu lub (i) nie był obecny przy wypuszczaniu podwozia.
Można tylko teoretyzować ( i dobrze!), o ile sie nie robi tego złośliwie z góry ustaloną tezą.


sofu

Data: 2011-11-05 16:09:27
Autor: Leprechaun
Pilot Wrona bohater czy idiota?

Użytkownik "sofu" <manhunter1@o2.pl> napisał w wiadomości news:j93gtv$975$1node2.news.atman.pl...

Użytkownik "Leprechaun" <brudy.polityczne@pralnia.tw> napisał w wiadomości news:4eb5422d$2$8438$65785112news.neostrada.pl...

-- -- -- -- ->>
sofu

Jesteś specjalistą lotnictwa czy tylko takim starasz się być?

BomBel


-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Tutaj największy specjalista "dupa"  gdy nie ma dostepu do samolotu lub (i) nie był obecny przy wypuszczaniu podwozia.
Można tylko teoretyzować ( i dobrze!), o ile sie nie robi tego złośliwie z góry ustaloną tezą.


sofu

Pytałem ciebie. Skoro nie wiesz to: http://13k.pl/-/sugestia.php

BomBel

Pilot Wrona bohater czy idiota?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona