Pilot do webasto

Data: 2011-11-18 00:55:59
Autor: Pirx
Pilot do webasto
Wymiana pilota od webasto.
Poradnik i rozważanie natury filozoficznej.

Po kilku latach noszenia w kieszeni, rzucania i siadania na nim pilot
od webasto zaczął sprawiać problemy.
Na dworze w nocy bywa już minus i jak raz miło by było podgrzać sobie
auto przed wyjazdem do pracy.
Pilot jednak nie nawiązywał komunikacji z autem. Dopiero kombinacja
uciśnięć w odpowiednich miejscach na pilocie i duża doza cierpliwości
pozwalały uruchomić grzanie. Ewidentnie problem z pilotem.

Myślę sobie tak - znajdę serwis webasto i zamówię przez nich pilota.
Google w moim miecie znalazł trzy firmy, które mogą się tym zajmować.
Zadzwoniłem. Okazało się dokupienie pilota to wydatek ponad ... 600 zł
na co składa się sam pilot za około 350 zł, programowanie pilota za
200 i podłączenie do komputera diagnostycznego za 100 zł.
Podziękowałem!

W necie znalazłem kilka ciekawych list dyskusyjnych i okazało się
istnieć rozwiązanie.

1. Proces programowania pilota (sparowanie go z odbiornikiem w aucie)
polega na wyjęciu bezpiecznika od webasto na 5 s i w czasie kolejnych
5 s naciśnięciu na pilocie OFF na 1 s. Operacja z "programowaniem"
mająca tyle wspólnego co wymiana żarówki w latarce. Fachowcy
winszowali sobie za to 200 zł

2. Nowe piloty do webasto na allegro są do dostania od około 60 zł. Są
to najczęściej wersje pilotów przeznaczone do fabrycznych instalacji w
autach grupy VW. Działa na nich załączania i wyłączanie webasto- nie
można przy ich pomocy przestawić webasto na tryb letni (wentylacja)
oraz nie można zmienić czasu pracy. Prawdę powiedziawszy przez trzy
lata posiadania webasto ani razu nie odczułem potrzeby uruchamiania
tych dodatkowych funkcji z pilota.

3. Nigdzie nie znalazłem informacji, że konieczne jest podpinanie auta
pod komputer. Serwis za to chciał 100 zł.

Konkludując. Zamiast 600 zł wydałem 60 zł i mam działającego pilota
Wątek filozoficzny jest taki, że w niektórych warsztatach na głowy
poupadali.
_________________
Pozdrawiam

Pirx

Data: 2011-11-18 10:05:38
Autor: Myjk
Pilot do webasto
Fri, 18 Nov 2011 00:55:59 -0800 (PST), Pirx
Konkludując. Zamiast 600 zł wydałem 60 zł i mam działającego pilota
Wątek filozoficzny jest taki, że w niektórych warsztatach na głowy
poupadali.

To prawda -- webasto.pl ogólnie na głowę upadło ze swoimi (sugerowanymi)
cenami. Też ostatnio prawie dokupiłem pilota, bo mój oryginalny się...
zgubił. W szoku byłem, że pilot kosztujący w chinach pewnie maks. $10
kosztować ma docelowo 600 zł czyli cirkaabałt $200. Tymczasem pilot wlazł
niespodziewanie pod szafkę z szufladami i schował się za kółkiem -- na moje
szczęście dopadłem skurczybyka zanim wydałem pieniądze. :P Inna sprawa, że
u Niemca można prawie o połowę taniej kupić. :/

PS ile lat Twój pilot przetrwał konkretnie?

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-11-18 01:44:17
Autor: Pirx
Pilot do webasto
On 18 Lis, 10:05, Myjk <myj...@nospam.op.pl> wrote:
> [...]

u Niemca można prawie o połowę taniej kupić. :/

PS ile lat Twój pilot przetrwał konkretnie?

Auto mam pięcioletnie.
U mnie jest trzeci rok.
Instalacja webasto jest w nim z tego co wiem od nowości.

Pirx

Data: 2011-11-18 11:05:37
Autor: wchpikus
Pilot do webasto
U mnie tez pilot sie...juz rozklada, guziki odpadaja:)
Cena powala, na allegro nie za bardzo sa..

Data: 2011-11-18 15:39:53
Autor: DJ
Pilot do webasto
Konkludując. Zamiast 600 zł wydałem 60 zł i mam działającego pilota
Wątek filozoficzny jest taki, że w niektórych warsztatach na głowy
poupadali.

A nie prosciej, szybciej i taniej bylo go rozkrecic i naprawic? Albo samemu albo dajac komus kto potrafi sie poslugiwac lutownica.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2011-11-18 12:22:55
Autor: Pirx
Pilot do webasto
A nie prosciej, szybciej i taniej bylo go rozkrecic i naprawic? Albo samemu
albo dajac komus kto potrafi sie poslugiwac lutownica.

Pozdrawiam

Darek

Moje zdolności naprawy tego typu urządzeń kończą się na operacji
wymiany baterii :)

Pirx

Pilot do webasto