Pilot helikoptera

Data: 2009-10-27 23:46:30
Autor: Paweł W.
Pilot helikoptera
Witam.
Jako nieregularny czytać grupy, może coś przegapiłem, ale zastanawia mnie pewna sprawa - czy jest w Polsce lub Europie praca dla pilota helikoptera? Czy łatwo o taką pracę z licencją pilota helikoptera?
Bardzo interesuje mnie ta jednostka powietrzna (jeśli można użyć takiego określenia). Stać mnie na zapłacenie za szkolenie, ale nie stać już na zakup i utrzymanie, ale chętnie pracowałbym jako pilot helikoptera. Więc pomyślałem sobie - zrobić licencję i latać dla jakiejś firmy.
Niestety nie mam zielonego pojęcia o rynku pracy. Jakie są szanse? Jakie wymagania?

Pozdrawiam,
Paweł W.

--
"A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

Data: 2009-10-28 08:38:46
Autor: Michał Grzelak
Pilot helikoptera
Paweł W. pisze:
[...]

Na początek policz, czy stać Cię na licencję pilota prywatnego PPL(H) (w Polsce ok. 80 000 PLN) czy pilota zawodowego CPL(H) (ceny nie znam, ale za mniej niż 200 000 PLN chyba nie znajdziesz). Bez tej drugiej nie wolno Ci brać pieniędzy za latanie.

A do pracy na pewno szukają w LPRze. Chodzą nawet słuchy, że oferują przeszkolenie z licencji zawodowej samolotowej CPL(A)na śmigłowcową CPL(H)

Kilka firm z nabyło w ciągu ostatnich dwóch lat Eurocoptery. Poszperaj na www.lotnictwo.net w dziale "rejestr" to powinieneś ustalić jakieś namiary. Może oni będą potrzebowali pilota do pracy.

Tyle mojej wiedzy. Pozdrawiam
M..M

Data: 2009-10-28 02:34:21
Autor: SP-MARIO
Pilot helikoptera

[...]

Polak potrafi, zatrudniasz się z PPL(H) jako asystent prezesa i latasz
z nim rekreacyjnie firmowym śmigłowcem, tyle że  w naszych warunkach
bez IFR-a za dużo nie nalatasz (a to już kosztuje).

Data: 2009-10-28 10:50:03
Autor: Michał Grzelak
Pilot helikoptera
SP-MARIO pisze:

Polak potrafi, zatrudniasz się z PPL(H) jako asystent prezesa i latasz
z nim rekreacyjnie firmowym śmigłowcem, tyle że  w naszych warunkach
bez IFR-a za dużo nie nalatasz (a to już kosztuje).

Przy obowiązujących  w Polsce minimach dla śmigłowców, daje się całkiem nieźle funkcjonować bez IFR-a. Problem może być dopiero przy korzystaniu z lotnisk kontrolowanych.
M..M

Data: 2009-10-28 09:07:09
Autor: Michał Grzelak
Pilot helikoptera
A w ogóle, to jak chcesz przejść badania?
Przecież nieumarłym latać nie wolno.
:-P
M..M

Data: 2009-10-28 23:11:37
Autor: Paweł W.
Pilot helikoptera
Michał Grzelak pisze:
A w ogóle, to jak chcesz przejść badania?
Przecież nieumarłym latać nie wolno.

Nie rozumiem???

Pozdrawiam,
Paweł W.

--
Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.
źródło: Angora

Data: 2009-10-29 07:35:43
Autor: Michał Grzelak
Pilot helikoptera
Paweł W. pisze:

Nie rozumiem???

A chodzi mi o jednego takiego ducha co sie potępieńczo po lasach włóczy. Niektórzy mówią, że z latarką. Ponoć podobny do Ciebie jak bliźniak. Gdzieś nawet zdjęcia ostatnio były :-)
M..M

Data: 2009-10-29 12:17:03
Autor: Paweł W.
Pilot helikoptera
Michał Grzelak pisze:
Paweł W. pisze:

Nie rozumiem???

A chodzi mi o jednego takiego ducha co sie potępieńczo po lasach włóczy.

A to trzeba było tak od razu, że nawiązujesz do moich postów z innej grupy! :D

Pozdrawiam,
Paweł W.

Data: 2009-10-28 23:10:51
Autor: Paweł W.
Pilot helikoptera
Michał Grzelak pisze:

[...]

Na PPL(H) stać mnie w tej chwili. Nie muszę jeździć nowym samochodem. Na to drugie, to chyba najpierw musiałbym trochę zarobić na zasadzie "polak potrafi" w wiadomości od SP-MARIO, albo wziąć kredyt i pracować dalej, aż zrobię odpowiednią licencję.

Pozdrawiam,
Paweł W.

Data: 2009-10-28 20:45:27
Autor: skasuj
Pilot helikoptera
Wyższa Szkoła Oficerka Sił Powietrznych w Dęblinie - 6 lat, potem Afganistan i polatasz do woli. Jeszcze Ci zapłacą.

Pozdrawiam, Krzysztof

Data: 2009-10-28 23:08:55
Autor: Paweł W.
Pilot helikoptera
skasuj pisze:
Wyższa Szkoła Oficerka Sił Powietrznych w Dęblinie - 6 lat, potem Afganistan i polatasz do woli. Jeszcze Ci zapłacą.

Wiem, że wojsko to sposób na "bezpłatne" szkolenia, ale to mnie nie interesuje i za stary już na to jestem. Raczej szukam ewentualnej zmiany w życiu.

Pozdrawiam,
Paweł W.