Data: 2011-08-26 11:01:59 | |
Autor: Pawe³ | |
Pi³owanie pod pok³adem A-320 | |
Witam,
Ostatnio lecia³em 2x samolotem Yes Airways SP-IAA (Airbus A-320). Podczas ko³owania tu¿ przed startem oraz podczas l±dowania i taxi na lotnisku docelowym spod pok³adu wydobywa³y siê posêpne d¼wiêki. Z czêstotliwo¶ci± oko³o 2x na sekundê - w opisie wspó³pasa¿erów: - co¶ jêcza³o - kto¶ pi³owa³ deskê - szczeka³ pies ... ;-) Mia³o to pewnie zwi±zek z hydraulik± i wysuwaniem klap i czym¶ tam jeszcze... Czy kto¶ z Was móg³by doprecyzowaæ co to by³o? Pozdrawiam, Pawe³ |
|
Data: 2011-08-26 15:03:13 | |
Autor: >renega | |
Pi³owanie pod pok³adem A-320 | |
W dniu 26-08-11 11:01, Pawe³ pisze:
Witam,[...] Czy kto¶ z Was móg³by doprecyzowaæ co to by³o? Jêczenie pasa¿era, pi³uj±cego deskê, w towarzystwie szczekaj±cego psa???.... :-D |
|
Data: 2011-08-26 16:10:10 | |
Autor: Delfino Delphis | |
Pi³owanie pod pok³adem A-320 | |
Pawe³ wrote:
Czy kto¶ z Was móg³by doprecyzowaæ co to by³o?To normalne w Airbusach. Te¿ nie wiem co to jest, ale s³ysza³em wielokrotnie u ró¿nych przewo¼ników :) |
|
Data: 2011-08-26 14:19:24 | |
Autor: Jaros³aw Soko³owski | |
Pi³owanie pod pok³adem A-320 | |
Pan Delfino Delphis napisa³:
Czy kto¶ z Was móg³by doprecyzowaæ co to by³o? W Tupolewach z kolei normalne jest pi³owanie skrzyd³a. Te¿ wielokrotnie s³ysza³em, ¿e kto¶ nadpi³owa³. -- Jarek |
|
Data: 2011-08-29 10:54:06 | |
Autor: grzech | |
Pi³owanie pod pok³adem A-320 | |
W dniu 2011-08-26 16:19, Jaros³aw Soko³owski pisze:
Pan Delfino Delphis napisa³: To jeszcze nic. W Jakach wytwarza siê sztuczna mg³a. Nie ¿artujê. |
|
Data: 2011-08-26 17:39:15 | |
Autor: reader | |
Pi³owanie pod pok³adem A-320 | |
Chyba co¶ jest takiego w tych typach bo s³ysza³em co¶ bardzo podobnego w LH A-340.
|
|
Data: 2011-08-28 00:24:19 | |
Autor: PMG | |
Pi³owanie pod pok³adem A-320 | |
W dniu 2011-08-26 11:01, Pawe³ pisze:
Witam, (...) Mia³o to pewnie zwi±zek z hydraulik± i wysuwaniem klap i czym¶ tam jeszcze... To by³o PTU (Power Transfer Unit) czyli takie ustrojstwo, które odpowiada za wyrównanie ci¶nienia w lewym i prawym (lub jak to sobie Airbus nazwa³ zielonym i ¿ó³tym) obwodzie hydraulicznym. Za³±cza siê podczas selftestu i wtedy gdy wystêpuje ró¿nica ci¶nieñ miêdzy obwodami np. przy wy³±czonym jednym silniku. Sprytniejsi piloci w³±czaj± wtedy silnik elektryczny, ¿eby zasila³ drugi obwód. Tu Airbus siê nie popisa³ bo faktycznie PTU wydaje dziwne - i co gorsza s³yszalne - d¼wiêki, co budzi niepokój w¶rod niektórych pasa¿erów. Najbardziej s³yszalne jest w okolicy skrzyde³. |
|
Data: 2011-08-28 20:06:21 | |
Autor: polsha_curica | |
Pi³owanie pod pok³adem A-320 | |
To by³o PTU (Power Transfer Unit) czyli takie ustrojstwo, które lol. Czy tu wpogole masz pojencie o czym mówieæ? jk |
|
Data: 2011-08-29 09:56:06 | |
Autor: Pawe³ | |
Pi³owanie pod pok³adem A-320 | |
Dziêkujê bardzo za wyja¶nienia - wszystko jasne.
Fajnie, ¿e w opisach anglosaskich tego przypadku (np. Wikipedia) te¿ porównuj± te d¼wiêki do szczekania lub pi³owania :-) Pozdrawiam, Pawe³ |