Data: 2011-08-28 00:24:19 | |
Autor: PMG | |
Pi³owanie pod pok³adem A-320 | |
W dniu 2011-08-26 11:01, Pawe³ pisze:
Witam, (...) Mia³o to pewnie zwi±zek z hydraulik± i wysuwaniem klap i czym¶ tam jeszcze... To by³o PTU (Power Transfer Unit) czyli takie ustrojstwo, które odpowiada za wyrównanie ci¶nienia w lewym i prawym (lub jak to sobie Airbus nazwa³ zielonym i ¿ó³tym) obwodzie hydraulicznym. Za³±cza siê podczas selftestu i wtedy gdy wystêpuje ró¿nica ci¶nieñ miêdzy obwodami np. przy wy³±czonym jednym silniku. Sprytniejsi piloci w³±czaj± wtedy silnik elektryczny, ¿eby zasila³ drugi obwód. Tu Airbus siê nie popisa³ bo faktycznie PTU wydaje dziwne - i co gorsza s³yszalne - d¼wiêki, co budzi niepokój w¶rod niektórych pasa¿erów. Najbardziej s³yszalne jest w okolicy skrzyde³. |
|
Data: 2011-08-28 20:06:21 | |
Autor: polsha_curica | |
Pi³owanie pod pok³adem A-320 | |
To by³o PTU (Power Transfer Unit) czyli takie ustrojstwo, które lol. Czy tu wpogole masz pojencie o czym mówieæ? jk |
|
Data: 2011-08-29 09:56:06 | |
Autor: Pawe³ | |
Pi³owanie pod pok³adem A-320 | |
Dziêkujê bardzo za wyja¶nienia - wszystko jasne.
Fajnie, ¿e w opisach anglosaskich tego przypadku (np. Wikipedia) te¿ porównuj± te d¼wiêki do szczekania lub pi³owania :-) Pozdrawiam, Pawe³ |