Pin na karcie- ciekawostka.

Data: 2013-12-13 05:12:03
Autor: Kris
Pin na karcie- ciekawostka.
Gadałem dzisiaj z człowiekiem który zajmuje się zasilaniem/ konserwacją bankomatów
Z racji swej pracy wyjmuje również zatrzymane przez bankomaty karty.
Wg niego na 25% kart jest napisany pin.
Karty niemieckie jak mówił to ponad połowa ma napisany na karcie pin.
A tu grupowi wyjadacze boją się podać karte obsłudze na bramce na autostradzie czy innemu kelnerowi w knajpie aby nr i daty wazności nie spisali;)

Data: 2013-12-13 15:12:21
Autor: Piotr Gałka
Pin na karcie- ciekawostka.

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:0d8f4e5d-de87-4669-ae1f-a9a5e154131dgooglegroups.com...
Wg niego na 25% kart jest napisany pin.
Karty niemieckie jak mówił to ponad połowa ma napisany na karcie pin.

A skąd pewność, że to były PINy ?
PIN można dość prosto zakodować (np. szyfr Cezara). Zapisanie takiego pinu na karcie nie niesie chyba zbyt dużego ryzyka biorąc po uwagę ograniczenie liczby prób.

Zagadka: zdarzyła mi się karta z zapisanym na niej PINem przez sam bank :).
P.G.

Data: 2013-12-13 06:47:22
Autor: Kris
Pin na karcie- ciekawostka.
W dniu piątek, 13 grudnia 2013 15:12:21 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
A sk�d pewno��, �e to by�y PINy ?
Pewności nie ma to fakt ale znając zycie pewnie ułamek z nich jest zakodowany.
Chyba nawet jedna z ofiar katastrofy smoleńskiej miała piny na kartach spisane i rosyjscy żółnierze coś tam wypłacili.
Pogadaj z osobami które pracują na obsłudze kasowej w bankach np tam gdzie trzeba operacje autoryzowac kartą i pinem. Mnóstwo klientów ma ten pin na karteczce w portfelu czy wręcz przyklejony/wypisany na karcie.

Data: 2013-12-13 16:02:30
Autor: sqlwiel
Pin na karcie- ciekawostka.
W dniu 2013-12-13 15:12, Piotr Gałka pisze:

Zagadka: zdarzyła mi się karta z zapisanym na niej PINem przez sam bank :).
P.G.
Ustawiłeś sobie PIN na 4 ostatnie cyfry numeru karty? ;)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-13 17:10:07
Autor: Piotr Gałka
Pin na karcie- ciekawostka.

Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości news:52ab2186$0$2171$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-12-13 15:12, Piotr Gałka pisze:

Zagadka: zdarzyła mi się karta z zapisanym na niej PINem przez sam bank :).
P.G.
Ustawiłeś sobie PIN na 4 ostatnie cyfry numeru karty? ;)

Nie ostatnie, tylko któraś czwórka w środku i nie ja. Taki PIN bank przysłał w kopercie.
P.G.

Data: 2013-12-13 18:12:30
Autor: Krzysztof Halasa
Pin na karcie- ciekawostka.
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

Gadałem dzisiaj z człowiekiem który zajmuje się zasilaniem/ konserwacją bankomatów
Z racji swej pracy wyjmuje rĂłwnieĹź zatrzymane przez bankomaty karty.
[...]

Napisany np. flamastrem? Ciekawe.

Bo jeśli w ogóle zapisany (w scalaku), to nie jest to nowina.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-12-13 10:28:40
Autor: Kris
Pin na karcie- ciekawostka.
W dniu piątek, 13 grudnia 2013 18:12:30 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

Napisany np. flamastrem? Ciekawe.
Dokładnie tak- flamastrem.
Dziwnie że Niemcy w tym przodują. Chociaz może i nie dziwne znając ich niechęć do płatności bezgotówkowych

Data: 2013-12-13 18:46:00
Autor: Darek
Pin na karcie- ciekawostka.
W dniu 2013-12-13 14:12, Kris pisze:
[...]

Niektórzy zapisywali też na ścianie obok bankomatu :)

Darek

Data: 2013-12-13 21:58:40
Autor: J.F.
Pin na karcie- ciekawostka.
Dnia Fri, 13 Dec 2013 18:46:00 +0100, Darek napisał(a):
[...]

To akurat bardzo rozsadne.
Nikt nie wie kto napisal i do czyjej karty to pin, wiec bezpieczenstwa
nie narusza.
A jak czesto korzystasz z tego bankomatu, to masz pod reka :-)

J.

Data: 2013-12-14 08:18:34
Autor: sqlwiel
Pin na karcie- ciekawostka.
W dniu 2013-12-13 21:58, J.F. pisze:

[...]

Owszem.
Ale oni potem awanturowali się w banku, jak bank ścianę pomalował. Serio.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-14 10:18:50
Autor: J.F.
Pin na karcie- ciekawostka.
Dnia Sat, 14 Dec 2013 08:18:34 +0100, sqlwiel napisał(a):
[...]

Tez slusznie - podchodzisz do bankomatu, a pin ci zamalowali. Ja bym sie wypisal z takiego banku :-)

J.

Data: 2013-12-14 21:42:56
Autor: Grzexs
Pin na karcie- ciekawostka.
Owszem.
Ale oni potem awanturowali się w banku, jak bank ścianę pomalował. Serio.

Tez slusznie - podchodzisz do bankomatu, a pin ci zamalowali.
Ja bym sie wypisal z takiego banku :-)

Jak już jesteśmy przy tym temacie, to znam lepszy numer. Autentyk. Działo się to w latach dawnych, gdy zaczęto wydawać karty do kont. No i właśnie w pewnym banku (a co tam - bank nie istnieje - to był IKB) w pewnym miasteczku na wschodzie Polski rozpoczęła się akcja wydawania kart. Niektórzy klienci byli nieco niekumaci, ale panie z obsługi cierpliwie tłumaczyły, posuwały się nawet do wyjścia na zewnątrz oddziału i obsługę świeżo zainstalowanego bankomatu pokazywały "na żywo". No i pewną starszą panią też zachęcono do korzystania z kart i bankomatu. O dziwo, obsługę maszyny opanowała bardzo szybko.

Pani zaczęła zjawiać się w banku regularnie, co miesiąc, dzień po nadejściu emerytury i wykonywała zawsze dwie operację - wypłata z bankomatu całej kwoty emerytury i wpłata tejże w okienku. Po jakimś czasie któraś z kasjerek nie wytrzymała i zapytała się o powód takiego dość dziwnego postępowania. Na to starsza pani odpowiedziała "Moje pieniądze są dla mnie zbyt cenne, by leżały w jakiejś maszynie, do której każdy z ulicy ma dostęp. Wolę, jak leżą w banku."

--
Grzexs

Data: 2013-12-15 00:04:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pin na karcie- ciekawostka.

"J.F." 1adl7xg9m0ixs$.1r97buu78ho9b.dlg@40tude.net

Ale oni potem awanturowali się w banku, jak bank ścianę pomalował. Serio.

Tez slusznie - podchodzisz do bankomatu, a pin ci zamalowali.
Ja bym sie wypisal z takiego banku :-)

Ja bym odwiedził inny bankomat, przepisałbym z niego
pin, wrócił do zamalowanej ściany i uzupełniłbym braki... ;)

Data: 2013-12-15 01:32:16
Autor: Borys Pogoreło
Pin na karcie- ciekawostka.
Dnia Fri, 13 Dec 2013 21:58:40 +0100, J.F. napisał(a):

To akurat bardzo rozsadne.
Nikt nie wie kto napisal i do czyjej karty to pin, wiec bezpieczenstwa
nie narusza.
A jak czesto korzystasz z tego bankomatu, to masz pod reka :-)

To bank mógłby od razu postawić tam ściągę dla wszystkich:
http://www.positiveatheism.org/crt/pin.htm ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-12-15 10:03:33
Autor: sqlwiel
Pin na karcie- ciekawostka.
W dniu 2013-12-15 01:32, Borys Pogoreło pisze:
[...]

Ta... wystarczy sobie potem zapamiętać, że mój PIN jest na pozycji (np.) 4236. :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-15 11:42:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pin na karcie- ciekawostka.

"sqlwiel" 52ad7065$0$2373$65785112@news.neostrada.pl

To bank mógłby od razu postawić tam ściągę dla wszystkich:
http://www.positiveatheism.org/crt/pin.htm ;)

Ta... wystarczy sobie potem zapamiętać, że mój PIN jest na pozycji (np.) 4236. :)

Mężna postawić krzyżyk lub jakoś inaczej oznaczyć...
Metoda jest bardzo dobra, ale imo banki powinny jakoś
rozgłaszać/propagować takie informacje, aby człowiek
nie czuł się zagubiony w obcym mieście... Gorzej
w sklepie, gdzie przy kasach nie ma tak dużej
powierzchni do zapisania wszystkich PINów. ;)

Data: 2013-12-18 14:42:40
Autor: Zbynek Ltd.
Pin na karcie- ciekawostka.
Borys Pogoreło napisał(a) :
[...]

Ożesz... mój PIN tam też umieścili. Do sądu ich podam.

    Zbyszek
PGP key: 0x36A0E600

Data: 2013-12-19 00:13:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pin na karcie- ciekawostka.

"Zbynek Ltd." l8s8oa$b3l$1@node1.news.atman.pl

To bank mógłby od razu postawić tam ściągę dla wszystkich:
http://www.positiveatheism.org/crt/pin.htm ;)

Ożesz... mój PIN tam też umieścili. Do sądu ich podam.

Może by jakiś pozew zbiorowy?...

Data: 2013-12-14 11:27:55
Autor: artek
Pin na karcie- ciekawostka.
W dniu 2013-12-13 18:46, Darek pisze:
Niektórzy zapisywali też na ścianie obok bankomatu :)

joey we friends. wieki temu ...

--
art3k

Data: 2013-12-14 01:53:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pin na karcie- ciekawostka.

"Kris" 0d8f4e5d-de87-4669-ae1f-a9a5e154131d@googlegroups.com

: Wg niego na 25% kart jest napisany pin.

() Karty w bankomacie zostawia szczególna klientela.
() Póki nie sprawdził, nie wiedział, czy to PIN,
   a jeśli sprawdził, długo nie popracował. ;)

Ja bym sobie mógł przypomnieć PINy kart używanych 20 lat
temu -- jakoś kojarzę sobie liczby z datami, miejscami,
wydarzeniami (4 dzieci i 2 samochody) itp. i zazwyczaj
,,koduję'' PIN wielokrotnie, aby w razie wątpliwości
mieć porównanie wyników i mieć możliwość odtworzenia
PINu także wówczas, gdy zawiedzie którąś z dróg. Do
kodowania kojarzeniowego dorzucam zwykle chamskie
forsowanie, czyli zapamiętywanie na siłę.

Najgorsze jest zapisywanie -- bo zwykle zapominam, gdzie zapisuje. ;)

-=-

Motywacja jest ważna. Gdy kiedyś (w podstawówce) napisałem coś
tak niewyraźnie, że nie mogłem tego rozczytać -- po prostu odczytałem
tekst z pamięci. ;) A co mnie motywowało? Nauczycielka (wychowawczyni,
Krystyna Duda) uznała, że piszą aż tak niewyraźnie, iż nie potrafię
przeczytać tego, co napisałem i spróbowała to udowodnić -- ku jej
zdumieniu ,,przeczytałem'' tekst.

Obecnie mam kilka powodów niewyraźnego pisania:

 -- niewiele piszę ręcznie, więc wyskakuję z wprawy
    (potrafiłem kiedyś kaligrafować starannie aż
    do przesady)

 -- drętwieje mi prawa ręka (zwykle od kręgosłupa)

 -- słabo widzę, więc często nie widzę tego, co
    właśnie zapisuję

 -- wielokrotnie łamana prawa ręka czasami ;)
    (zawsze, ale czasami mocniej, czasami jeszcze
    mocniej) boli, więc nie mogę zbyt wiele pisać...

Data: 2013-12-15 03:05:28
Autor: dziadek
Pin na karcie- ciekawostka.
Zapisywanie pinu na karcie ma sens, ale nie tego wlasciwego, ale wymyslonego i blednego - tak specjalnie dla zlodzieja. Jest jakas szansa, że nasza karta bedzie bezpiecznie zatrzymana w bankomacie.

Data: 2013-12-16 14:03:01
Autor: wiktor
Pin na karcie- ciekawostka.
Dnia Fri, 13 Dec 2013 05:12:03 -0800 (PST), Kris napisał(a):

[...]

  Ja też mam PINy zapisane na kartach. Przez bank. Jest to w każdym
przypadku 1., 6., 11. i 16. cyfra numeru karty. (kiedyś były to 1., 5., 9.
i 13. cyfra, ale przy którejś karcie wskazywało to na pin 4000, więc
uznałem, że mało bezpieczny i zmieniłem zasady dla wszystkich)
  Nie mam pamięci do liczb. Jedną regułkę zapamiętać mogę.

Data: 2013-12-16 05:27:58
Autor: Kris
Pin na karcie- ciekawostka.
W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2013 14:03:01 UTC+1 użytkownik wiktor napisał:
  Nie mam pamiďż˝ci do liczb. Jednďż˝ reguďż˝kďż˝ zapamiďż˝taďż˝ mogďż˝.

A co z kartami gdzie nie można własnego PINu ustawić? Chyba sygma nie pozwalała własnego PINu ustawić jeśli mnie pamięc nie myli

Data: 2013-12-16 15:33:21
Autor: wiktor
Pin na karcie- ciekawostka.
Dnia Mon, 16 Dec 2013 05:27:58 -0800 (PST), Kris napisał(a):

[...]

  W takim razie w sygmie bym konta nie zakładał. Proste.

Data: 2013-12-17 01:13:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pin na karcie- ciekawostka.

"wiktor" 1om02f40mah6q.pt1ckrbcvpbm$.dlg@40tude.net

A co z kartami gdzie nie można własnego PINu ustawić?
Chyba sygma nie pozwalała własnego PINu ustawić jeśli
mnie pamięc nie myli

 W takim razie w sygmie bym konta nie zakładał. Proste.

A ja bym tam karty nie brał. ;)

Data: 2013-12-16 15:22:46
Autor: J.F.
Pin na karcie- ciekawostka.
Dnia Mon, 16 Dec 2013 14:03:01 +0100, wiktor napisał(a):
[...]

Rownie bezpieczny jak wiele innych. Moze przy 1111 i 1234 mialbym
watpliwosci.

  Nie mam pamięci do liczb. Jedną regułkę zapamiętać mogę.

Rok urodzenia wszedzie ! :-P

J.

Data: 2013-12-16 15:39:23
Autor: wiktor
Pin na karcie- ciekawostka.
Dnia Mon, 16 Dec 2013 15:22:46 +0100, J.F. napisał(a):

[...]

  A jednak wydał mi się zbyt łatwy do wpisywania w terminalach. Oczywiście
staram się zakrywać dłonią klawiaturę, ale mimo wszystko ktoś mógłby
wyczaić, że trzy ostatnie cyfry to ten sam klawisz (gdzieś na dole
klawiatury). Liczba kombinacji drastycznie spada.
  Wolę mieć piny z unikalnymi czterema cyframi.

Data: 2013-12-16 16:24:45
Autor: sqlwiel
Pin na karcie- ciekawostka.
W dniu 2013-12-16 15:22, J.F. pisze:

   Nie mam pamięci do liczb. Jedną regułkę zapamiętać mogę.

Rok urodzenia wszedzie ! :-P

Zbyt ryzykowne. No i - nie wiem - może są jeszcze karty, które nie pozwalają na zmianę PIN?

Ja - dodaję modulo 10 rok urodzenia (nie swój, a np. żony) i tak zaszyfrowany PIN zapisuję na karcie i gdzie-popadnie.

BTW - czy bankomaty / kasjerzy faktycznie zatrzymują kartę po błędnym wprowadzeniu PINu? (Nie chce mi się ryzykować sprawdzania)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-12-17 01:19:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pin na karcie- ciekawostka.

"wiktor" 19f33i1b43vg9$.upctwlsaekdv$.dlg@40tude.net

 Nie mam pamięci do liczb. Jedną regułkę zapamiętać mogę.

Ja też ;) mam uszkodzoną pamięć do liczb -- pamiętam
bez trudu numery/serie dowodów, pesele, nipy... Jak
2 czy 3 razy podam -- raczej zapamiętam na długie lat.
[lata, wiosny, zimy, jesienie...]

Pin na karcie- ciekawostka.