Pionowe cienkie paski na monitorze - Samsung SyncMaster

Data: 2015-01-12 13:57:08
Autor: Zebris
Pionowe cienkie paski na monitorze - Samsung SyncMaster
Mam od paru lat monitor Samsung SyncMaster 2233bw
Generalnie pracuję na laptopie ale czasami podł±czam tego SyncMastera do laptopa i wtedy mam duży ekran.
Wczoraj cos się stało i ... po przeł±czeniu laptopa aby wysyłał obraz na monitor wyskoczyły na nim takie bardzo cienkie pionowe paski.
Tych pasków nie ma na matrycy laptopa - jest tylko na matrycy monitora.
Zauważyłem także, że kolory s± troszkę inne na monitorze i laptopie.
Wygl±da to tak jakby monitor zmienił ustawienia ... karty graficznej/ekranu. Kliknięcie na monitorze AUTO nic nie daje.
Co to może być?

Data: 2015-01-12 14:19:34
Autor: sp33dy
W dniu 2015-01-12 o 13:57, Zebris pisze:
[...]

Sprawdzałe¶ na innym kablu? Je¶li jest tak samo, to pewnie matryca uszkodzona.

--
sp33dy

Data: 2015-01-12 17:58:27
Autor: Zebris
Pionowe cienkie paski na monitorze - Samsung SyncMaster

Sprawdzałe¶ na innym kablu? Je¶li jest tak samo, to pewnie matryca
uszkodzona.

jutro kupię nowy kabel do sprawdzenia.
Widzę też takie co¶, że jak odchylę mocno monitor to obraz znika. Jest tylko szary ekran.

Data: 2015-01-12 21:20:40
Autor: BartekK
Pionowe cienkie paski na monitorze - Samsung SyncMaster
W dniu 2015-01-12 o 17:58, Zebris pisze:

Sprawdzałeś na innym kablu? Jeśli jest tak samo, to pewnie matryca
uszkodzona.

jutro kupiÄ™ nowy kabel do sprawdzenia.
WidzÄ™ teĹĽ takie coĹ›, ĹĽe jak odchylÄ™ mocno monitor to obraz znika. Jest
tylko szary ekran.
Nie kupuj żadnego kabla, tylko sprawdź - czy na monitorze jak włączysz menu (to monitorowe, od ustawień jasność/kontrast itp) to pasy też będą nałożone na menu, czy menu będzie prawidłowo ? (jak pasy nie są na środku i menu sie "nie załapuje" na nie - to gdzieś tam w ustawieniach da się to menu przesuwać w różne miejsca ekranu, sprawdź tak).
Jak pasy są nałożone również na własną grafikę ekranową monitora - padnieta matryca, nic nie poradzisz
Jak pasy są "pod" grafiką - padnięty układ wejściowy monitora, lub problemy z kablem - tutaj możesz probówać/testowac...