Piotr Pszczółkowski zarabiał na długach szpitali. Teraz orzeka w Trybunale

Data: 2016-12-22 17:25:13
Autor: boukun
Piotr Pszczółkowski zarabiał na długach szpitali. Teraz orzeka w Trybunale
Piotr Pszczółkowski, dziś sędzia Trybunału Konstytucyjnego, przez kilkanaście lat prowadził biznes, który polegał na reprezentowaniu spółki obracającej długami szpitali w procesach windykacyjnych - dowiedziało się oko.press.

Sędzia Pszczółkowski zaczynał karierę jako początkujący prawnik w spółce Magellan. Reprezentował firmę przed sądem w dochodzeniu roszczeń od skupionych przez nią długów szpitali. Pszczółkowski postanowił założyć spółkę - Kancelarię Prawniczą Pszczółkowski i Wspólnik - dzięki której dzielił się zyskami z obsługi prawnej egzekucji szpitali z firmą Magellan.

Jak wynika z dziennikarskiego śledztwa oko.press, przez kolejną dekadę spółka przejęła i ściągnęła ze szpitali setki milionów złotych, a kancelaria przyszłego sędziego na windykacji i zastępstwie procesowym zarobiła około 8 mln zł. Tylko w ubiegłym roku wypracowała blisko 1,1 mln zł zysku, a sam Piotr Pszczółkowski zarobił 320 tys. zł.

System działał w ten sposób, że jeśli publiczna placówka medyczna popadała w kłopoty finansowe i nie spłacała zadłużenia, Magellan przekazywał sprawę do sądu. Tam reprezentował spółkę Pszczółkowski ze swoją kancelarią. Przegrana szpitala oznaczała nie tylko zwrot długów i naliczonych odsetek, ale i koszty związane z pracą kancelarii.

Zarabianie na kłopotach publicznej służby zdrowia przez prywatne firmy chciał ukrócić minister zdrowia Mariusz Łapiński. To on zwrócił się jako pierwszy do władz samorządowych, aby te poręczały szpitalom kredyty na spłatę zadłużenia. Szpitale zaś wpisywały do umów zakaz odsprzedaży długu bez zgody ministerstwa lub samorządu.

Dopiero w 2011 zostało to usankcjonowanie ustawą, która zakazywała sprzedaży długów szpitali bez zgody organów założycielskich i kierownictwa szpitali. Jak sugerują śledczy oko.press, Magellan skutecznie jednak omijał zapisy umów i obostrzenia ustawowe. Dzięki prawnikom, w tym i kancelarii Pszczółkowskiego, dalej zarabiał na kłopotach szpitali.

Jak? Dzięki tzw. programowi "gwarancja". Były to umowy między spółką a np. hurtowniami, czy usługodawcami placówek medycznych, na mocy których Magellan poręczał za szpital, a w razie braku spłaty w terminie regulował za niego zobowiązanie. Później zgłaszał się po należność w placówce medycznej. Te umowy zawierane miały być za plecami szpitali i bez wiedzy ich dyrektorów.

Jak pisze portal, sam Pszczółkowski również reprezentował Magellana w sprawie związanej z takim właśnie "pozornym poręczaniem" - choćby w przypadku zadłużonego szpitala SSSK nr 1 we Wrocławiu. Nasza prośba o odniesienie się do sprawy niestety spotkała się z brakiem reakcji ze strony sędziego Pszczółkowskiego. Pomimo prób kontaktu do momentu publikacji nie udało nam się uzyskać komentarza.

Wyrok Sądu Najwyższego ze stycznia 2015 raku stwierdził, że tego typu działania, jakich dopuszczał się programem "gwarancja" Magellan, czyli pozornego poręczenia długu szpitala, są nieważne. Pod koniec tego samego roku, już wówczas poseł z ramienia PiS, Piotr Pszczółkowski został wybrany na sędziego Trybunału Konstytucyjnego orzekającego o praworządności ustaw.

Opracował Przemysław Ciszak

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/piotr-pszczolkowski-magellan-windykacja,216,0,2224088.html

alpc
2016-12-22 17:18
Właśnie dlatego brak kasy na leczenie. nieoficjalnie podawano ,że podobnie było z p. Martą Kaczyńską, ta też zarabiała na długach szpitali, inaczej mówiąc na tych co płacili składki. Hieny teraz chca mieć stałe pensje.

adam
2016-12-22 17:18
No piękna dobra zmiana. Jedna nieudolna, drugi krętacz, a trzeci to współpracownik służb.

A.M
2016-12-22 17:18
BOZE BRON TE BIEDNA POLSKĘ

Data: 2016-12-22 15:09:22
Autor: Stachu Chebel
Piotr Pszczółkowski zarabiał na długach szpitali. Teraz orzeka w Trybunale
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 17:25:17 UTC+1 użytkownik boukun napisał:

Pochujało Cię czy co?! Kolejny "wklejkowicz"? Obywatel Piszczyk robi gazetkę ściemną?! Stać Cię tylko na CTR+C/CTRL+V ?!! OK, jak zapodajesz linka, to zrób to na potwierdzenie jakiegoś tam Twojego twierdzenia. Coś jego mać napisz od siebie.. To jest grupa dysku/pyskusyjna , a nie gazetka ściemna.

Chyba stać Cię na więcej, niż schodzić do poziomu depresyjnego. Nie rób z siebie Jutłuka !!

Data: 2016-12-23 00:13:22
Autor: u2
Piotr Pszczółkowski zarabiał na dłQ1|Bčr3Ś+Z–$Ţ­ŹčŻ7¤këÉť§jW
W dniu 2016-12-23 o 00:09, Stachu Chebelik pisze:
Chyba stać Cię na więcej, niż schodzić do poziomu depresyjnego. Nie rób z siebie Jutłuka !!

Yabbba Dabba Daaa !!!

:)

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-12-22 15:26:24
Autor: Stachu Chebel
W dniu piątek, 23 grudnia 2016 00:13:45 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
W dniu 2016-12-23 o 00:09, Stachu Chebelik pisze:
> Chyba stać Cię na więcej, niż schodzić do poziomu depresyjnego. Nie rób z siebie Jutłuka !!

Yabbba Dabba Daaa !!!

Yabb..erdole, Dabbaaa..ć mi tu następnego bełta. Daaa..  ?????? ? ???????? ???? ?????????

Data: 2016-12-23 00:05:38
Autor: andal
On Thu, 22 Dec 2016 15:26:24 -0800, Stachu Chebel wrote:

> [...]
> rób z siebie Jutłuka !!

Yabbba Dabba Daaa !!!

Yabb..erdole, Dabbaaa..ć mi tu następnego bełta. Daaa..  ?????? ?
???????? ???? ?????????

takis pojebany ze to sie rzadko zdarza

Data: 2016-12-22 15:46:10
Autor: Stachu Chebel
Piotr Pszczółkowski zarabiał na długach szpitali. Teraz orzeka w Trybunale
W dniu piątek, 23 grudnia 2016 00:32:25 UTC+1 użytkownik u2 napisał:

lol

Wypowiedź na miarę adwersarza. A gdzie link?!

Data: 2016-12-23 00:46:52
Autor: u2

https://www.youtube.com/watch?v=9_Iq9CWuqMM

Data: 2016-12-22 23:29:08
Autor: Andrzej Zbierzchowski
W dniu 22.12.2016 o 17:25, boukun pisze:
[...]

Ale nie on wpędzał szpitale w długi?

Czy on?

Data: 2016-12-22 23:36:13
Autor: u2
W dniu 2016-12-22 o 23:29, Andrzej Zbierzchowski pisze:
Ale nie on wpędzał szpitale w długi?

Czy on?

Pszczółka nie był nikim ważnym, ważne że przejrzał i przeszedł z adwo-kata na sę-dziego, polecam film "Bezmiar Sprawiedliwości":)

Data: 2016-12-23 08:08:38
Autor: boukun
Piotr Pszczółkowski zarabiał na długach szpitali. Teraz orzeka w Trybunale
Użytkownik "Andrzej Zbierzchowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
Wyrok SÄ...du NajwyĹźszego ze stycznia 2015 raku stwierdziĹ,, Ĺźe tego
typu dziaĹ,ania, jakich dopuszczaĹ, siÄ(TM) programem "gwarancja" Magellan,
czyli pozornego porÄ(TM)czenia dĹ,ugu szpitala, sÄ... niewaĹźne. Pod koniec
tego samego roku, juĹź wĂłwczas poseĹ, z ramienia PiS, Piotr
PszczĂłĹ,kowski zostaĹ, wybrany na sÄ(TM)dziego TrybunaĹ,u
Konstytucyjnego orzekajÄ...cego o praworzÄ...dnoĹ>ci ustaw.

OpracowaĹ, PrzemysĹ,aw Ciszak

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/piotr-pszczolkowski-magellan-windykacja,216,0,2224088.html

Ale nie on wpędzał szpitale w długi?

Czy on?

On długi pogłębiał, wywęszył, gdzie można kasę trzepać, znał system, politycy, adwokaci to się zazębia...

boukun

Piotr Pszczółkowski zarabiał na długach szpitali. Teraz orzeka w Trybunale