Piractwo na śmieszce i wyrok.

Data: 2011-11-01 15:38:22
Autor: Gotfryd Smolik news
Piractwo na śmieszce i wyrok.
  Witam.
  Chyba mnie coś ominęło, ale zajrzałem do archiwum (na 2 tygodnie wstecz)
- nie widzę...
  Otóż rzuciłem okiem na ~2 tygodnie wstecz na .samochody, o pieszych było.
  I niechcący (rzecz jasna) że trąbienie na rowerzystów bo śmieszka itede
a ich tam nie ma ;>
  Ale nie o tym. Albo raczej "nie o nich" (kierowcach).

  Taki nius:
http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35771,10482368,Sad_umorzyl_sprawe_wypadku_na_sciezce_rowerowej.html
  Artykuł z 17.X.br.

"Biegły Henryk Bartosz stwierdził, że Ewa Z. jechała z prędkoœciš 9 km/h,
natomiast Anna M. jechała 18 km/h i było to zdecydowanie zbyt szybko
w stosunku do sytuacji drogowej [...]"

  No i to by było na tyle w sprawie komunikacyjnej sensowności śmieszek,
kiedy to kierujący jedzie "w swoim kierunku".
  Na deser wniosek obrońcy (w artykule u samej góry), że odpuścili
walkę o uniewinnienie żeby się nie szarpać... i to już dla odmiany
o polskim prawie (nie prawniku, bo jego ocena pewnie była
prawidłowa).
  Prokuratorowi się chciało, biegłego powołali, a *na śmieszce nadal
18kmph jest "zdecydowanie" zbyt szybko*!
  Ech...

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-01 10:01:57
Autor: Rowerex
On 1 Lis, 15:38, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

  Prokuratorowi się chciało, biegłego powołali, a *na śmieszce nadal
18kmph jest "zdecydowanie" zbyt szybko*!
  Ech...

Ja bym postawił tam znak ograniczenia prędkości do 10km/h, znak
ostrzegający przed ostrym zakrętem i przede wszystkim fotoradar, a w
godzinach rowerowego szczytu trzeba wysłać policjanta do kierowania
ruchem na tej "ścieżce". I rondo można by zbudować...

No i najważniejsze - trzeba wyciąć wszystkie okoliczne drzewa, bo
mordują kierowców, rowerzystów i pieszych.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-11-02 13:55:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 1 Nov 2011, Rowerex wrote:

Ja bym postawił tam znak ograniczenia prędkości do 10km/h, znak
ostrzegający przed ostrym zakrętem i przede wszystkim fotoradar

  A ja bym zdjął znak C-13.
  Trochę taniej... i pewnie bezpieczniej, bo chyba nie uwierzę
jak powiesz że samochodem, jadąc "po swojej drodze" trzeba
w tym miejscu RÓWNIEŻ zwolnić do 10kmph.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-01 16:16:46
Autor: Michoo
Piractwo na śmieszce i wyrok.
Witam.
Chyba mnie coś ominęło, ale zajrzałem do archiwum (na 2 tygodnie wstecz)
- nie widzę...
Było dyskutowane jakiś czas temu - jak się sprawa zaczęła.

Prokuratorowi się chciało, biegłego powołali, a *na śmieszce nadal
18kmph jest "zdecydowanie" zbyt szybko*!
Czytaj ze zrozumieniem - wg biegłego prędkość była niedostosowana do sytuacji na ścieżce - ostry zakręt bez widoczności.

Imo poszkodowana była współwinna, bo jak sama przyznaje nie jechała skrajem ścieżki, ale zgadzam się z tym, że prędkość była prawdopodobnie (nie widziałem tego miejsca na żywo) nadmierna.

Mam podobną sytuację po drodze na uczelnię:
http://maps.google.pl/maps?q=&ll=52.391802,16.948742&sll=52.025459,19.204102&z=19
Jak widzę, że po chodniku idą ludzie, albo jadą rowery, to albo zwalniam albo tnę przed przystankiem. I to głównie z troski o własne bezpieczeństwo - przy prędkości 30+ zderzenie z rowerem który postanowił jechać prosto, albo pieszym, który poszedł kawałek przed pasami będzie średnio przyjemne.

Michoo

Data: 2011-11-02 14:02:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 1 Nov 2011, Michoo wrote:

Było dyskutowane jakiś czas temu - jak się sprawa zaczęła.

  A to widać mi wyparowało, thx!
  Powinienem zajarzyć, że skoro wyrok to sprawa już zleżała :)

Mam podobną sytuację po drodze na uczelnię:
http://maps.google.pl/maps?q=&ll=52.391802,16.948742&sll=52.025459,19.204102&z=19
Jak widzę, że po chodniku idą ludzie, albo jadą rowery

  Wiesz, jak po CHODNIKU, to ja się nie czepiam :>
  Problem w tym, że również na Twoim "namiarze" widać znaczek C-13,
i jeśli mnie coś intryguje to pytanie dlaczego pozostała część
jezdni nie robi "zawijasa" :] (wtedy by wszyscy zauważali, że
to JEST NIEBEZPIECZNE).

to albo zwalniam albo tnę przed przystankiem. I to głównie z troski o własne bezpieczeństwo

  Ależ oczywiście.
  Zastrzeżenia wyrażam do tego, że takie zakręty są uważane za "normalne",
podczas kiedy obok jest PROSTA jezdnia.

pzdr, Gotfryd

Piractwo na śmieszce i wyrok.