Pirke Awot...

Data: 2009-04-28 16:33:41
Autor: Tzva Adonai
Pirke Awot...
Polecam każdemu zainteresowanemu judaizmem...

***

redakcja: rabin dr Sacha Pecaric,
tłumaczenie: Ewa Gordon, Sacha Pecaric
Edycja Pardes Lauder, Kraków 2005, str. 99
na okładce grafika Ewy Gordon

On (Hilel) naucza!:
leżeli nie ja dla mnie - kto dla mnie?
A gdy ja tylko dla siebie - kim ja (jestem)?
l jeśli nie teraz - (to) kiedy?

Traktat Pirke Awot [Sentencje Ojców) jest Żydom niezmiernie drogi. Jego
studiowanie odbywa się, zgodnie z tradycją, w szabatowe popołudnia pomiędzy
Pesach a Szawuot. Ponieważ święta te oddziela sześć tygodni, a talmudyczny
traktat Pirke Awot ma tylko pięć rozdziałów, dodano mu rozdział szósty, tzw.
berajtę rabiego Meira. Żydzi otaczają Pirke Awot tak wielką miłością, że w
tradycji aszkenazyjskiej jego studiowanie przedłuża się po Szawuot na całe
lato, aż do Rosz Haszana.

http://www.pardes.pl/books/pirke_awot.html

--

Pirke Awot...