Pismo Święte jest własnością Kościoła

Data: 2009-07-22 20:27:13
Autor: abc
Pismo Święte jest własnością Kościoła
Pismo św. Nowego Testamentu jest wtórne w stosunku do Tradycji Apostolskiej,
jest ono tylko częściowym jej zapisem.

Pokreśla to zakończenie Ostatniej Ewangelii:  "Jest ponadto wiele innych rzeczy, których Jezus dokonał, a które, gdyby je szczegółowo opisać, to sądzę, że cały świat nie pomieściłby ksiąg, które by trzeba napisać." (Jn 21:25)

Dlatego Pismo św. trzeba interpretować w świetle Tradycji Apostoskiej.

A takiej interpretacji może dokonywać jedynie Kościół, bo to Kościiele
istnieje Sukcesja  Apostolska i z pokolenia na pokolenie przekazywana jest
Tradycja, która właśnie stanowi o tożsamości Kościoła i jest jego najgłębszą
istotą. Kościół jest strażnikiem depozytu wiary.

Wszelkie samodzielne interpretacje Pisma św. dokonywane poza Kościołem, w
oderwaniu od Tradycji Apostolskiej, nieuchronnie prowadzą do karkołomnych
wniosków i herezji.

Bo za nimi stoi pycha, heretyk sam siebie czyni sędzią Bożego objawienia i
tworzy własny, błędny system teologiczny w oparciu o graść wersetów z Pisma
św., które jemu się spodobały.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2009-07-22 21:00:04
Autor: Jakub A. Krzewicki
Pismo Święte jest własnością Kościoła
środa, 22 lipca 2009 20:27. carbon entity 'abc' <oppa12@wp.pl> contaminated
pl.soc.polityka with the following letter:

[...]

Żaden tekst nie jest niczyją własnością. Literaturoznawcy od dawna piszą o
intertekstualności czyli braku zamkniętego tekstu -- - dowolny tekst stanowi
dzieło otwarte -- - tudzież o niezależności tekstu od autora. Niektórzy jak
Derrida posuwają się nawet do stwierdzenia, że istnieje tylko tekst, a
interpretacje nie dzielą się na prawomocne czy fałszywe, ale na mocne,
czyli przyjęte i kontynuowane przez pewne tradycje odbioru i słabe, przy
czym siła ich zależna jest wyłącznie od zmieniających się odbiorców.
Językoznawcy -- - o autonomii wypowiedzi i zmianie znaczeń terminów języka
na przestrzeni historii.

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-07-22 21:12:30
Autor: Jakub A. Krzewicki
Pismo Święte jest własnością Kościoła
środa, 22 lipca 2009 20:54. carbon entity 'abc' <oppa12@wp.pl> contaminated
pl.soc.polityka with the following letter:

Objawienie Boże dokonane w Jezusie Chrystusie jest pełne i ostateczne.

Co wypowiadane przez ciebie stwierdzenie ma wspólnego ze zmiennością
historyczną w czasie?

Tak jak i inne absurdy, że nasze dzisiejsze negatywne działania sprawiają
cierpienie Nauczycielowi twojej religii zabitemu 2000 lat temu przez grupkę
Żydów i Rzymian. Nie jestem odpowiedzialny za śmierć Chrystusa, prawo
przyczyny i skutku nie działa w czasie wstecz. Nawet jeżeli twój bóg jest w
stanie odwrócić częściowo przeszłość, to ja nie, więc jeśli nie mam
możliwości skutecznej pomocy twojej sprawie duchowej, to nie odpowiadam za
to, że jej nie udzielam.

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-07-22 21:33:23
Autor: Jakub A. Krzewicki
Pismo Święte jest własnością Kościoła
środa, 22 lipca 2009 21:09. carbon entity 'abc' <oppa12@wp.pl> contaminated
pl.soc.polityka with the following letter:

Bóg jest wieczny, Jest poza czasem.

Ale ja nie jestem poza czasem więc nie odpowiadam za to, co jest poza
czasem. Jeśli prawdziwa byłaby doktryna o totalnej deprawacji rodzaju
ludzkiego, to sama niemożność czynienia dobra zwalniałaby mnie od
odpowiedzialności za jego nieczynienie -- - nie mogę odpowiadać za nie wykonanie nakazu niemożliwego do skutecznego wykonania. Jeśli byłaby
fałszywa, to znaczy, że zewnętrzna łaska nie jest potrzebna, bo mogę
podźwignąć się sam i bez pomocy z zewnątrz.

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-07-22 21:33:50
Autor: Adam
[...]

Tym bardziej - Pismo Święte, dane przez Boga ludziom (a nie klechom i magom od PR).
AC

Data: 2009-07-22 21:47:16
Autor: Jakub A. Krzewicki
Pismo Święte jest własnością Kościoła
środa, 22 lipca 2009 21:33. carbon entity 'Adam' <bluesman1952@poczta.fm>

Tym bardziej - Pismo Święte, dane przez Boga ludziom (a nie klechom i
magom od PR).
AC

10/10

Od kiedy Jan napisał ostatnie "amen" w Apokalipsie, to _ludzie_ zaczęli
decydować, jaki z tego tekstu zrobić użytek.

--
tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

Data: 2009-07-22 22:17:19
Autor: ColgatesBilly
"abc" <oppa12@wp.pl> wrote in message news:h47nrb$lj5$1nemesis.news.neostrada.pl...
Objawienie Boże dokonane w Jezusie Chrystusie jest pełne i ostateczne.

I ukazane w Biblii... co ja winno sie znac na pamiec
acz jest to cos,. czego ksieza nie lubia, bo w NT
NIE MA KAPLANSTWA... poza POWSZECHNYM

Kol

Data: 2009-07-22 22:16:08
Autor: ColgatesBilly
"abc" <oppa12@wp.pl> wrote in message news:h47lq0$a1c$1atlantis.news.neostrada.pl...
Pismo św. Nowego Testamentu jest wtórne w stosunku do Tradycji Apostolskiej,
jest ono tylko częściowym jej zapisem.

CO A HERETYCKIE BREDNIE, za przeproszeniem...
Jak to mozliwe zeby cos takiego napisać...
NA POCZATKU JEST SLOWO ( NT ) a tradycje moga miec babcie i zydzi
i sa bez wartosci, jesli nie stawiaja na 1szym miejscu BOZEGO SLOWA

Pokreśla to zakończenie Ostatniej Ewangelii:  "Jest ponadto wiele innych
rzeczy, których Jezus dokonał, a które, gdyby je szczegółowo opisać, to sądzę, że cały świat nie pomieściłby ksiąg, kyje, ctórs....

I CO Z TEGO WYNIKA, BO NA PEWNO NIE MA TO ZADNEGO ZWIAZKU
Z WATYKANEM, a bezmiarem niedostepnego poznania.
Oderwanie katolikow i kleru od najprostszych  prawd biblii jest wrecz porazajace
i karykaturalne, jak w Panskim poscie

 (
21:25)h> Dlatego Pismo św. trzeba interpretować w świetle Tradycji Apostoskiej.
.poza Kościołem, w  oderwaniu od Tradycji Apostolskiej, nieuchronnie prowadzą do karkołomnych
wniosków i herezji.

Wiec rozpalmy stosy i jak islamcy tepmy niewiernych.
Pismo swiete napisali zwykli ludzie i w swej istocie, nie potrzebuje zadnej interpretacji
a WIARY i WYKONANIA.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Sporo tu racji, ale w praktyce, chodzi o dopuszczenie zurzedniczalego kosciola
do angazowania sie w formalne, puste dzialania  ( jak chrzczenie samochodow
i czego sie tam nie da, ustanawianie kolejnych swietych dni, bo stal sie na dzis
juz tylko URZEDEM od chrztu pochowku i formalych uroczystosci ludzi
grzesznych na codzien, bez pokuty i jej swiadomosci
I tak moznaby pisac, w duzo medrszej formie o samej istocie takiego, oderwanego od PRAWDY
kosciola

Pismo Święte jest własnością Kościoła