Pismo - nie wyrażam zgody...

Data: 2011-05-24 13:12:00
Autor: Justyna Vicky S.
Pismo - nie wyrażam zgody...
Witam

Jak poprawnie sformułować pismo maj±ce na celu cofnięcie zgody na przetwarzanie danych przez firmę. Jednocze¶nie dane miałyby być usunięte, aby firma nie kontaktowała się już więcej.
Sprawa dotyczy firmy KRUK S.A. Zadłużenie jest spłacone już x lat temu. Od pewnego czasu wydzwania w ich imieniu Kruk Novum Pożyczki i oferuje pożyczkę.
Dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

Data: 2011-05-24 14:27:08
Autor: JK
Pismo - nie wyrażam zgody...
W dniu 2011-05-24 13:12, Justyna Vicky S. pisze:
[...]

Nie wiem czy takie ż±danie zrobi na nich jakiekolwiek wrażenie. Może lepiej "poprawić" dane i podać np. adres wysypiska ¶mieci.

JK

Data: 2011-05-24 14:45:38
Autor: Ghost
Pismo - nie wyrażam zgody...

Użytkownik "JK" <spam_away@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:irg86q$fv1$1news.onet.pl...
[...]

Komendy policji.

Data: 2011-05-24 15:11:36
Autor: Andrzej Ława
Pismo - nie wyrażam zgody...
W dniu 24.05.2011 14:27, JK pisze:

Nie wiem czy takie ż±danie zrobi na nich jakiekolwiek wrażenie. Może
lepiej "poprawić" dane i podać np. adres wysypiska ¶mieci.

To nie jest dobry pomysł - podadz± adres tego wysypiska przy pozwie,
komornikowi dadz± wła¶ciwy i weĽ potem odkręcaj ;)

Data: 2011-05-24 15:15:19
Autor: Maddy
Pismo - nie wyraĹĽam zgody...
W dniu 24-05-2011 14:27, JK pisze:
W dniu 2011-05-24 13:12, Justyna Vicky S. pisze:
Witam

Jak poprawnie sformułować pismo mające na celu
cofnięcie zgody na przetwarzanie danych przez
firmę. Jednocześnie dane miałyby być usunięte,
aby firma nie kontaktowała się już więcej.
Sprawa dotyczy firmy KRUK S.A. Zadłużenie jest
spłacone już x lat temu. Od pewnego czasu
wydzwania w ich imieniu Kruk Novum PoĹĽyczki i
oferuje poĹĽyczkÄ™.
Dziękuję za pomoc.

Nie wiem czy takie ĹĽÄ…danie zrobi na nich jakiekolwiek wraĹĽenie. MoĹĽe
lepiej "poprawić" dane i podać np. adres wysypiska śmieci.

Zaraz, moment. Kruk dostał dane w jednym celu - egzekucji długu.
Nie wolno mu ich wykorzystywać do innych celów ani udostępniać innym podmiotom.

Z doświadczenia wiem, że pisemne pytanie o źródło danych i żądanie zaprzestania przetwarzania z informacją, że w razie braku reakcji skierujesz sprawę do GIODO pomaga.
Sama to raz przetestowałam na jednym OFE i byłam zaskoczona skutecznością. Nawet przeprosili na piśmie.

A jak nie pomoże, to skargę do GIODO może napisać każdy.
Czasem warto.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-05-24 15:36:22
Autor: RadoslawF
Pismo - nie wyrażam zgody...
Dnia 2011-05-24 15:15, Użytkownik Maddy napisał:

[...]

Z do¶wiadczenia wiem, że pisemne pytanie o Ľródło danych i ż±danie zaprzestania przetwarzania z informacj±, że w razie braku reakcji skierujesz sprawę do GIODO pomaga.
Sama to raz przetestowałam na jednym OFE i byłam zaskoczona skuteczno¶ci±. Nawet przeprosili na pi¶mie.

A jak nie pomoże, to skargę do GIODO może napisać każdy.
Czasem warto.

Tyle że kruk to nie OFE i ma w zakresie działalno¶ci przechowywanie
danych dłużników. A dłużnikiem jeste¶ od chwili kiedy kto¶ cię
za takiego poda do spłaty lub udowodnienia że nie jeste¶
wielbł±dem.

Pozdrawiam

Data: 2011-05-24 16:07:47
Autor: Justyna Vicky S.
Pismo - nie wyrażam zgody...

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:irgc8o$1sc$1news.onet.pl...
> [...]
danych dłużników. A dłużnikiem jeste¶ od chwili kiedy kto¶ cię
za takiego poda do spłaty lub udowodnienia że nie jeste¶

No wła¶nie. W chwili spłaty powinni zapomnieć o dłużniku. A tymczasem zakłócaj± spokój i wydzwaniaj± z gratulacjami, że "dług spłacony... oferujemy bezpłatne potwierdzenie spłaty... ma Pani pozytywn± opinię u nas... oferujemy pożyczkę..."

Chcę żeby się po prostu odczepili ;)

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

Data: 2011-05-24 16:08:59
Autor: Justyna Vicky S.
Pismo - nie wyraĹĽam zgody...

Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał w wiadomości news:4ddbaf67$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Też mi się tak wydawało. Aczkolwiek głowy nie dam, że gdzieś w ich papierach nie było notki, że "wyrażam zgodę na przetwarzanie...". Zresztą to oddział Kruka jest, tylko zajmują się kasą w drug ą stronę - pożyczają to co ściągnęli od innych ;)

Zastanawiam się czy zanim przejdę do gróżb nie wystarczy coś takiego:

"Niniejszym pismem cofam zgodÄ™ na przetwarzanie moich danych osobowych po wygaĹ›niÄ™ciu zobowiÄ…zania wobec firmy KRUK S.A. Nie wyraĹĽam zgody na przetwarzanie i udostÄ™pnianie moich danych osobowych w celach marketingowych i reklamowych firmie KRUK S.A.  i podmiotom zaleĹĽnym.
Proszę o usunięcie danych osobowych z bazy firmy i pisemne potwierdzenie na adres korespondencyjny:

xxxx xxxx xxxxxxx xxxxxxxxx

Jednocześnie proszę także o pisemne potwierdzenie wygaśnięcia zobowiązania wobec firmy KRUK S.A. "

Chcę się ich pozbyć. A jak sobie przemyślę to chyba znajdzie się kilka innych podmiotów, którym przydałoby się takie pisemko wysłać, bo dzwonią i trują (prenumeraty i inne).

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

Data: 2011-05-24 16:25:51
Autor: Zbynek Ltd.
Pismo - nie wyrażam zgody...
Witam

Maddy napisał(a) :
[...]

Najpierw bym skierował pismo do Kruczydła z ż±daniem podania komu
przekazali dane osobowe. Powołuj±c się na ustawę o ochronie danych
osobowych. W szczególno¶ci art. 54.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się
wszystkie możliwo¶ci.]

Data: 2011-05-24 22:04:30
Autor: januszek
Pismo - nie wyraĹĽam zgody...
Justyna Vicky S. napisa?(a):

Jak poprawnie sformułować pismo mające na celu cofnięcie zgody na przetwarzanie danych przez firmę. Jednocześnie dane miałyby być usunięte, aby firma nie kontaktowała się już więcej.

Jesli cofniesz zgode na przetwarzanie to firma nie bedzie moga danych usunac bo nie moze juz ich przetwarzac ;) OIW to prawo nie przewiduje
mozliwosci usuniecia danych z bazy na zadanie.

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-06-07 14:43:52
Autor: Tapatik
Pismo - nie wyraĹĽam zgody...
Użytkownik januszek napisał:
Justyna Vicky S. napisa?(a):

Jak poprawnie sformu�owa� pismo maj�ce na celu cofni�cie zgody na
przetwarzanie danych przez firm�. Jednocze�nie dane mia�yby by� usuni�te,
aby firma nie kontaktowa�a si� juş wi�cej.

Jesli cofniesz zgode na przetwarzanie to firma nie bedzie moga danych
usunac bo nie moze juz ich przetwarzac ;)

Jeżeli cofnie zgodę na przetwarzanie to - moim zdaniem - jest to równoznaczne z żądaniem ich usunięcia.

OIW to prawo nie przewiduje
mozliwosci usuniecia danych z bazy na zadanie.

A artykuł 32 ustawy o ochronie danych osobowych?

--
Pozdrawiam,
   Tapatik

Pismo - nie wyrażam zgody...