Piszczące hamulce.

Data: 2014-08-06 07:49:11
Autor: MichałG
Piszczące hamulce.
jaka może być przyczyna przeraźliwie piszczących v-brak-ów (tylko przód). Klocki wymienione, luzów zauważalnych brak. Obecz - przyzwoity alexrims ace 19. Cos z tą obęczą? Zanim poprzednia (jakiś unibike no name)też sie zdarzało ale rzadko. Jakie sugestie? Pisk jest na miare klaksonu tira... :-)

Pozdrawiam
Michał

-- -

Data: 2014-08-06 08:02:29
Autor: keramp z Pyrlandii
Piszczące hamulce.
Użytkownik "MichałG" <grodmich@wp.pl> napisał w wiadomości news:53e1c1ea$0$2377$65785112news.neostrada.pl...
[...]
Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com

Tył kolocka musi byc na hmm grubość monety bardziej oddalony od obreczy niż przednia część. Ma to wyglądać w działaniu mniej więcej tak, że najpierw z obręczą styka się część klocka, by po dociśnięciu doległa reszta klocka.
Powodzenia

Data: 2014-08-06 08:09:31
Autor: MichałG
Piszczące hamulce.
keramp z Pyrlandii pisze:
[...]

dzięki serdeczne - dzisiaj spróbuję!

Mich

-- -

Data: 2014-08-06 08:46:51
Autor: Marcin N
Piszczące hamulce.
W dniu 2014-08-06 08:09, MichałG pisze:

[...]

Napisz, czy pomogło.

Też muszę podregulować.

--
MN

Data: 2014-08-06 16:53:01
Autor: __Maciek
Piszczące hamulce.
Wed, 6 Aug 2014 08:02:29 +0200 "keramp z Pyrlandii"
<keramp@interia.pl> napisał:

[...]

A najlepszą metodą uzyskania tego jest przyklejenie z dwóch stron
obręczy w tym samym miejscu takich samych monet za pomocą taśmy
samoprzylepnej, poluzowanie śrub klocków, zaciśnięcie hamulca na tych
monetach i dokręcenie.

Data: 2014-08-07 11:28:04
Autor: coaster
Piszczące hamulce.
<keramp@interia.pl> napisał:

[...]

Prosciej wcisnac pasek twardej tekturki o potrzebnej grubosci, wygietej w "U". Zawsze tak robie.

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2014-08-07 16:53:00
Autor: Czesław Wiśniak
Piszczące hamulce.
Prosciej wcisnac pasek twardej tekturki o potrzebnej grubosci, wygietej w "U". Zawsze tak robie.

To dla fachowców, którzy lubia konkretna robotę, bo tektura to jakies druciarstwo :)

http://image.ceneo.pl/data/products/20302984/i-tacx-t4580-przyrzad-do-ustawiania-klockow-hamulcowych.jpg

Data: 2014-08-13 09:30:05
Autor: cytawa
Piszczące hamulce.
Czesław Wiśniak pisze:

To dla fachowców, którzy lubia konkretna robotę, bo tektura to jakies
druciarstwo :)

http://image.ceneo.pl/data/products/20302984/i-tacx-t4580-przyrzad-do-ustawiania-klockow-hamulcowych.jpg

E tam. To dla szpanerow. Prawdziwy fachowiec mialby urzadzenie z elektronicznym pomiarem offsetu tylnej czesci klocka.

Data: 2014-08-07 18:15:27
Autor: Jacek Maciejewski
Piszczące hamulce.
Dnia Wed, 6 Aug 2014 08:02:29 +0200, keramp z Pyrlandii napisał(a):

Tył kolocka

Co to jest tył klocka? Patrzeć na kierunek roweru czy na kierunek ruchu
obręczy?
--
Jacek

Data: 2014-08-08 07:38:55
Autor: MichałG
Piszczące hamulce.
keramp z Pyrlandii pisze:
[...]

Sprawdzone na trasie - to działa!
(kosztem niewielkiego zmniejszenia siły hamowania)

Michał

Data: 2014-08-10 20:27:47
Autor: Nygi
Piszczące hamulce.
W dniu 2014-08-08 07:38, MichałG pisze:
[...]

No dobra. Ale ale jakiej monety? Monety bardzo roznia sie gruboscia.

Data: 2014-08-10 23:49:58
Autor: keramp z Pyrlandii
Piszczące hamulce.
Użytkownik "Nygi" <bardzonowanazwa@interia.pl> napisał w wiadomości news:ls8di1$nkt$1node1.news.atman.pl...
[...]

No toć nikt nie każe kłaść na sztorc, jeno na płask :D Wtedy różnice są tak małe że można uznać że są pomijalne. No dobra milimetr minimum, pasi ;)
Zdrówka

Data: 2014-08-11 12:19:18
Autor: MichałG
Piszczące hamulce.
keramp z Pyrlandii pisze:
[...]

jak sie to mówi... 'ciut' i wystarczy. Zawsze mnie zastanawiało w starych przepisach okreslenie ilości typu szczypta, trochę, nieco, do smaku itp. Nieokreslone ale działa....

Pozdrawiam
Michał

Data: 2014-08-13 01:17:58
Autor: Nygi
Piszczące hamulce.
W dniu 2014-08-11 12:19, MichałG pisze:
[...]

Widocznie podszedlem zbyt technicznie. Dziekuje :)

Data: 2014-08-26 17:40:24
Autor: rmikke
Piszczące hamulce.
W dniu niedziela, 10 sierpnia 2014 20:27:47 UTC+2 użytkownik Nygi napisał:

No dobra. Ale ale jakiej monety? Monety bardzo roznia sie gruboscia.

Dwugroszówki.

Data: 2014-08-06 09:03:22
Autor: fifak
Piszczące hamulce.
W dniu 2014-08-06 07:49, MichałG pisze:
[...]

ja mam vbrejki tektro M730, nie piszczą, nawet jak przejechałem przez strumień nie piszczały, na mokro w deszczu nie piszczą, jakoś specjalnie ich nie ustawiam a w zasadzie ustawiam je tak że przy poluzowanych śrubach ściskam  manetką i wtedy tak dociśnięte klocki do obręczy dokręcam

http://abload.de/img/p1000259hhz29.jpg

Data: 2014-08-06 08:23:23
Autor: m4rkiz
Piszczące hamulce.
"fifak" <fifak@oniet.pl> wrote in message news:53e1d33b$0$2358$65785112news.neostrada.pl...
[...]

ja z kolei zauwazylem ze pelne klocki piszcza mi znacznie czesciej\bardziej
niz wklady, przy uchwytach z wkladami regulacja w zasadzie byla zbedna,
za to przy zwyklych klockach trzeba spedzic nad nimi nieco czasu zeby
bylo w miare cicho

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-08-06 09:34:38
Autor: MichałG
Piszczące hamulce.
fifak pisze:
[...]

też tak robię i piszczą.... :-). Zobaczymy jutro.

Pozdrawiam
Mich

-- -

Data: 2014-08-06 21:41:57
Autor: keramp z Pyrlandii
Piszczące hamulce.

[...]

Jeszcze taka mała uwaga taka ala szkodnikowa. Wyklikaj w avascie to co masz po delimeterku tą ala reklame i będzie wsio siupel ;)
Zdrówka

Data: 2014-08-07 14:06:22
Autor: MichałG
Piszczące hamulce.
keramp z Pyrlandii pisze:

Jeszcze taka mała uwaga taka ala szkodnikowa. Wyklikaj w avascie to co masz po delimeterku tą ala reklame i będzie wsio siupel ;)

pomóżcie dobrzy ludzie znależć miejsce gdzie 'wyklikanie' tego bedzie skuteczne.... :-)

michał

-- -

Data: 2014-08-07 16:36:03
Autor: Jacek Maciejewski
Piszczące hamulce.

https://forum.avast.com/index.php?topic=137466.0
--
Jacek

Data: 2014-08-08 07:37:19
Autor: MichałG
Piszczące hamulce.
Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Thu, 07 Aug 2014 14:06:22 +0200, MichałG napisał(a):

pomóżcie dobrzy ludzie znależć miejsce

https://forum.avast.com/index.php?topic=137466.0

dzieki!

Michał

Data: 2014-08-07 09:44:25
Autor: Czesław Wiśniak
Piszczące hamulce.
[...]

Ten rower  to wygląda jakby przed chwila wyjechał ze sklepu :)

Data: 2014-08-07 11:03:46
Autor: fifak
Piszczące hamulce.

Ten rower  to wygląda jakby przed chwila wyjechał ze sklepu :)

ma 3 lata, dbam o niego :)

opony rubena zakupione na początku sezonu, m730 zakupione 2 miechy temu

btw dbania: mam sąsiada który jest właścicielem astry3, ma garaż, samochód stoi w garażu pod kołderką (dosłownie przykryty), facet pucuje nawet cylindry od środka,  każdą śrubkę obmalowuje pryska antykorozyjnie, pojazd lepiej wygląda niż z salonu, na co dzień jeździ starą renówką

Data: 2014-08-07 16:25:02
Autor: Czesław Wiśniak
Piszczące hamulce.
[...]

Tylko jak go namówić, żeby chciał to auto sprzedać ?:)

Data: 2014-08-07 11:30:10
Autor: coaster
Piszczące hamulce.
W dniu 2014-08-07 09:44, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

Nie dla kazdego brud jest idealem, do ktorego sie dazy. :-P

Data: 2014-08-07 15:57:12
Autor: Czesław Wiśniak
Piszczące hamulce.
Ten rower  to wygląda jakby przed chwila wyjechał ze sklepu :)

Nie dla kazdego brud jest idealem, do ktorego sie dazy. :-P

Chcialeś napisać,  że po każdej przejażdżce pucujesz rower przez godzinę?
A co z łańcuchem, tak bez smarowania ?:)

Data: 2014-08-06 10:41:03
Autor: Piotr Ratyński
Piszczące hamulce.
W dniu 2014-08-06 o 07:49, MichałG pisze:
[...]

Mam dokładnie to samo, przednie hamulce i jak jest wilgotno. Muszę kilkakrotnie ostro przyhamować wtedy pisk znika. Próbowałem rożnych regulacji, nic nie dały.

--
Piotr Ratyński

Data: 2014-08-06 03:19:38
Autor: Krzysztof C
Piszczące hamulce.
W dniu środa, 6 sierpnia 2014 10:41:03 UTC+2 użytkownik Piotr Ratyński napisał:
Mam dok�adnie to samo, przednie hamulce i jak jest wilgotno. Musz� kilkakrotnie ostro przyhamowa� wtedy pisk znika. Pr�bowa�em ro�nych regulacji, nic nie da�y.

Słowo klucz "wilgotno"
Też tak mam.
Ale pierwsze hamowanie i wilgoć a wraz z nią piski znikają.

Data: 2014-08-06 12:45:42
Autor: m
Piszczące hamulce.
W dniu 06.08.2014 12:19, Krzysztof C pisze:
[...]

Żonie zaczęły piszczeć. Stanowczo zaczęła się domagać żebym jej nasmarował hamulce :).

p. m.

Data: 2014-08-06 03:52:27
Autor: Krzysztof C
Piszczące hamulce.
W dniu środa, 6 sierpnia 2014 12:45:42 UTC+2 użytkownik m napisał:
�onie zacz�y piszcze�. Stanowczo zacz�a si� domaga� �ebym jej nasmarowa� hamulce :).
Łańcuch jej nasmaruj i powiedz że hamulce smarowałes;)

Data: 2014-08-06 12:53:35
Autor: m
Piszczące hamulce.
W dniu 06.08.2014 12:52, Krzysztof C pisze:
W dniu środa, 6 sierpnia 2014 12:45:42 UTC+2 użytkownik m napisał:
�onie zacz�y piszcze�. Stanowczo zacz�a si� domaga� �ebym jej
nasmarowaďż˝ hamulce :).
Łańcuch jej nasmaruj i powiedz że hamulce smarowałes;)

Nie da się nabrać, nie przestaną piszczeć :).

p. m.

Data: 2014-08-06 14:42:14
Autor: Marek
Piszczące hamulce.
W dniu 2014-08-06 12:53, m pisze:

Nie da się nabrać, nie przestaną piszczeć :).

To przesmaruj jej hamulce. Zwolni się miejsce na kolejną żonę i problem zniknie :-D

Marek

Data: 2014-08-18 00:59:31
Autor: Piotr Ratyński
Piszczące hamulce.
W dniu środa, 6 sierpnia 2014 10:41:03 UTC+2 użytkownik Piotr Ratyński napisał:
Pr�bowa�em ro�nych regulacji, nic nie da�y.

Czytając o tym podkładaniu monet, pomyślałem, że klocki mogą być po prostu lekko ukośnie wytarte, więc przełożyłem lewy na prawą stronę, a prawy na lewą i pomogło, tylko nie wiem na jak długo..

Data: 2014-08-06 11:21:57
Autor: coaster
Piszczące hamulce.

http://sheldonbrown.com/brandt/brake-squeal.html
http://sheldonbrown.com/rim-brakes.html#noises

Data: 2014-08-07 10:03:15
Autor: Czesław Wiśniak
Piszczące hamulce.
[...]

Widzę, że bardzo lubisz podpierać się doświadczeniami tego człowieka :)

Data: 2014-08-07 11:34:04
Autor: coaster
Piszczące hamulce.
W dniu 2014-08-07 10:03, Czesław Wiśniak pisze:
[...]

LOL, jednak jestes "wielki". Palaca potrzeba wtracenia nic nie wnoszacych trzech groszy jednak zwyciezyla. Wlasciwie, to spodziewalem sie po Tobie dokladnie  czegos w tym stylu. Pociesze Cie - swiat naprawde nie jest taki, jakim Ci sie wydaje. Zachowania z Twojego otoczenia nie sa jedyne. Ludziom, ktorzy nie znaja czasow "sprzed Internetu" ciezko sobie wybrazic, ze mozna dzielic sie wlasnym doswiadczeniem, rzeczywistym a nie wirtualnym nie piszac o czyms osobiscie.

FYI - znajdz i poczytaj sobie publikacje, ktora wprowadzila mnie w swiat samodzielnego serwisowania roweru. Pomijajac pewne szczegoly z epoki jest to caly czas wartosciowa lektura. Dzieki tej ksiazce zdecydowalem dwadziwescia lat temu z okladem, ze bede sam zaplatal/centrowal kola. :-)
http://mslonik.pl/images/stories/20110201_BibliotekaRowerowa/640_Rower_BarczykWojciechowski.jpeg
WKiŁ Warszawa 1985

Na strone nieodzalowanego Sheldona Browna trafilem jakies dziesiec lat przed jego smiercia. Ujal mnie swa wielka wiedza i prostota przekazu zaprawiona szczypta humoru, ktore mi bardzo pasowaly. Dzisiaj Internet pomaga oszczedzic cenny czas - zamiast "wklepywac" rady osobiscie mozna podac link do czyichs, napisanych juz rad ujetych w dodatku w fajny sposob. Zreszta do glowy by mi nie przyszlo radzic w kwestii, ktorej sam nie przerobilem.

Wszytkim tym, ktorzy utracili w internetowej walce o "swojsze" racje prosta radosc z szeroko pojego "rowerowania" - polecam w publikacje Granta Petersena:
http://krainaksiazek.pl/Just-Ride-A-Radically-Practical-Guide-to-Bikes-Equipment,9780761155584.html
Pomoze im ona odkryc na nowo prosta przyjemnosc z jazdy.

Data: 2014-08-07 15:48:59
Autor: Czesław Wiśniak
Piszczące hamulce.
[...]

ROTFL O czym ty człowieku  bredzisz ? Chyba masz jakąś manię prześladowczą. Zawsze szukasz wszędzie sabotażystów ? Ogarnij się trochę bo ci żyłka pęknie :)

Ludziom, ktorzy nie znaja czasow "sprzed Internetu" ciezko sobie wybrazic, ze mozna dzielic sie wlasnym doswiadczeniem, rzeczywistym a nie wirtualnym nie piszac o czyms osobiscie.

Cóż to za bzdury, żalisz się na swoje dzieci czy co ?

Na strone nieodzalowanego Sheldona Browna trafilem jakies dziesiec lat przed jego smiercia. Ujal mnie swa wielka wiedza i prostota przekazu zaprawiona szczypta humoru, ktore mi bardzo pasowaly

No gratuluje, jesteś miszcz ! Naprawdę bardzo się cieszę, że korzystasz z opisywanych tam doświadczeń, tylko dlaczego wbrew tamtejszym zaleceniem stosujesz WD40 do smarowania łańcucha :)?

PS. Tylko znowu nie bierz za bardzo do głowy :)

Piszczące hamulce.