Piszczący pasek... rozrządu

Data: 2011-10-17 13:12:26
Autor: Agent
Piszczący pasek... rozrządu
Witam,
Jakiś czas temu pisałem o piszczącym pasku. Wtedy podejrzewałem pasek alternatora lub rolki. W zeszłym tygodniu zdjąłem oba paski wielorowkowe (mam 2) i piszczało dalej. Jako że wymieniałem niedawno rozrząd pojechałem do mechanika na wyjaśnienie problemu. Mechanik sprawdził, niby od nowa napiął i powiedział że wszystko jest w porządku ale potwierdził że to piszczał pasek rozrządu. Pasek 2 dni nie piszczał i znowu zaczął. Napiety też raczej nie może być za mocno bo w moim aucie jest napinacz hydrauliczny automatyczny (taki z trzpieniem i zawleczką którą się zdejmuje podczas zakładania). Sugestia jest ze pasek jest piszczący i moze po wymianie na inny przestanie. Obecny pasek to Unitta czyli orginał który zakłada Toyota. Auto do Avensis 2.0 D4D 116 KM. Czy ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem. Piszczy z rana albo po dłuższym postoju niezależnie czy jest zimno czy ciepło czy wilgotno czy sucho. Po 5-10 minutach przestaje.

Data: 2011-10-17 13:24:57
Autor: PM
Piszczący pasek... rozrządu
spotkałem się
pasek rozrządu był mocno napięty ze wzgledu na to ze zacierała się pompa wtryskowa
napięty pasek zsuwał się i tarł o plastikową osłonę.

ale to był stary diesel.

Data: 2011-10-17 13:27:39
Autor: Agent
Piszczący pasek... rozrządu

Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:j7h395$uiq$1mx1.internetia.pl...
spotkałem się
pasek rozrządu był mocno napięty ze wzgledu na to ze zacierała się pompa wtryskowa
napięty pasek zsuwał się i tarł o plastikową osłonę.

Auto chodzi normalnie. Pompy CR nie pojdejrzewam. A napinacz jest auto wiec też nie popuszczę.

Data: 2011-10-17 13:39:22
Autor: PM
Piszczący pasek... rozrządu

[...]

nikt nie sugeruje żadnego popuszcznia

są tylko 2 możliwości
- pasek piszczy w kontakcie z jakimś elementem (np osłoną) - trzeba wyjaśnić dlaczego się zsuwa
- nie piszczy pasek, ale któraś rolka - i to bym na 90% obstawił.

Data: 2011-10-17 13:43:59
Autor: Agent
Piszczący pasek... rozrządu

Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:j7h445$3f9$1mx1.internetia.pl...

[...]

Kurde ale wszystko nowe było łącznie z pompą. No nic chyba będę musiał do tego osobiście zajrzeć bo jak sam nie zrobisz to nigdy pewności nie będzie. Po prostu nie przemawia do mnie teoria mechanika że pasek jakiś piszczący jest i wymiana na inny pomoże i dlatego pytam.

Data: 2011-10-17 16:29:39
Autor: PiteR
Piszczący pasek... rozrządu
na  ** p.m.s **  Agent pisze tak:

Po prostu nie przemawia do mnie teoria mechanika że pasek jakiś
piszczący jest i wymiana na inny pomoże i dlatego pytam

a mój dzwonił tzn pewnie wywoływał dzwonienie w kołach zębatych jak zęby odrywały się od ząbków koła. Było to dawno temu, w czasach kiedy jeszcze jeździłem do mechaników. Facet zlokalizowal dzwonienie polewając pasek wodą. Po wymianie paska jak ręka odjął.

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2011-10-17 18:04:13
Autor: ToMasz
Piszczący pasek... rozrządu
W dniu 17.10.2011 13:12, Agent pisze:
[...]
masz garaż? jak nie to pożycz na jedną noc. ładuj akumulator, minimalnym prądem, ale do samego odpalania. odłącz ładowarkę, odpal auto i powiedz czy piszczy czy nie,

ToMasz

Data: 2011-10-17 21:37:04
Autor: Agent
Piszczący pasek... rozrządu

Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j7hjlu$cnn$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Ok, ale najpierw powiedz co ma wspólnego ładowanie akumulatora z paskiem rozrządu.

Data: 2011-10-17 23:05:13
Autor: ToMasz
Piszczący pasek... rozrządu

[...]

nie wierzę że to pasek rozrządu. Piszczy bo się ślizga. albo się ślizga po obudowie i masz stan terminalny, albo co? ząbki się ślizgają?

ToMasz

PS Nie próbuję się wymądrzać, ale z tym ładowaniem - nic nie kosztuje. sprawdź. Jeszcze jedno. jeździsz na syntetyku?

Data: 2011-10-18 07:10:12
Autor: Agent
Piszczący pasek... rozrządu

[...]

Kurcze, jak zdjąłem oba paski wielorowkowe to co ma do tego ładowanie? Tak jeźdźę na syntetyku 0w40. W piątek będę rozbierał ponownie ale już jeden mechanik to rozbierał ponownie i jakby to powiedzieć "szukam podejrzanych" bo przypuszczam że rozbiorę i nic nie znajdę.

Data: 2011-10-17 23:21:19
Autor: Tomasz Pyra
Piszczący pasek... rozrządu
W dniu 2011-10-17 13:12, Agent pisze:
[...]

Sam z siebie nie piszczy.
Żeby piszczał pasek musi mieć tarcie dynamiczne na jakiejś gładkiej rolce (bo zębate można wykluczyć).
Ze schematu widzę że gładkie masz tam napinacz, rolkę prowadzącą i pompę wody.

Do sprawdzenia wszystkie trzy, zwłaszcza czy pompa wody nie stawia jakiegoś nadmiernego oporu. Do posłuchania słuchawką z rurką która pozwala precyzyjnie namierzać źródła dźwięku, albo jak da się podejść można pasek do rolki docisnąć inną rolką.

Warto popatrzeć na kręcący się pasek i docisnąć go podczas pracy za pomocą jakiejś innej rolki żeby sprawdzić też czy nie lata luźno - to że napinacz jest hydrauliczny o niczym nie świadczy. Jeżeli pasek jest luźny, to warto też sprawdzić ciśnienie oleju.

Może być też, że nie piszczy pasek, a któreś z łożysk.
Albo pasek zsuwa się i ociera o osłonę rozrządu lub blok silnika.

Data: 2011-10-18 07:13:05
Autor: Agent
Piszczący pasek... rozrządu

[...]

Będę szukał, dzięki.