Pisze do mnie bankier

Data: 2009-09-14 21:15:20
Autor: Marvin
Pisze do mnie bankier
Mimo, że wyblokowałem możliwośc przetwarzania danych do celów marketingowych zakładając lokatę w OF, dzisiaj dostałem taki e-mail :)

(...)

"Pozwoliłem sobie skontaktować się z Panem ponieważ ma Pan założoną lokatę u nas, w Noble Banku. "

Pan proponuje:

 "a)     "Lokata Stabilna", która mając 100% gwarancji kapitału inwestuje środki w surowce. Zysk jest uzależniony od wahań ich cen (przy czym może zarabiać zarówno na wzrostach, jak i spadkach) dzięki czemu średnioroczny zysk wynosi ponad 15% (3 razy tyle ile na lokatach bankowych)

 Średnie oprocentowanie proponowanej lokaty wynosi 17,60% wobec 5,19% (średnie oprocentowanie lokat 12 miesięcznych), zaś maksymalny wynik to aż 30,06%.

 b)    Inwestycja "Wealth Management" .Opiera się ona na wykorzystywaniu wzrostów na polskiej giełdzie poprzez inwestowanie w akcje, a w przypadku dekoniunktury - powrotu do depozytów bankowych. Całością zarządzają nasi doradcy inwestycyjni. Rozwiązanie to jest całkowicie płynne

 c) Podobnie zachowuje się nasz fundusz inwestycyjny - Noble Fund Timingowy, który charakteryzuje się wysoką stopą zwrotu i pokazuje, że nasi zarządzający potrafią obronić się przed spadkami. Na wykresie widać, że w miesiącach głębokiej bessy - nasz fundusz nie tracił, a nawet sporo zarobił.

Fundusz Timingowy powstał w lipcu ubiegłego roku i zarobił od tamtej pory 20%, podczas gdy giełda wyszła mniej więcej na 0%, podobnie jak większość funduszy inwestycyjnych. "

Rozumiem że "a" to struktura. Te 30% jakim mamią to naprawdę niezły lep na muchy. Dziwie się że nie bankierzy z NB nie wzięli kredytów i nie zainwestowali ich w te lokaty. Ale byliby do przodu....

Co do "b" to nie wiem o co chodzi. Może ktoś z czytających podpowie alebo wie ile to kosztuje i czego nie gwarantuje :)

Co do "c" to urzeka mnie ta magia procentu. Biorac pod uwagę że dopiero zaczęli dziwię się że wykazują tylko 20%. Na poczatku każdej działalności procenty potrafią szaleć co jest skutkiem dzielenia przez zero (

Ale może macie jeszcze jakieś przemyślenia. Bo zamierzam na ten meil odpisać .....

M.

Data: 2009-09-14 14:23:24
Autor: witek
Pisze do mnie bankier
Marvin wrote:
Mimo, Âże wyblokowaÂłem moÂżliwoÂśc przetwarzania danych do celĂłw marketingowych zakÂładajÂąc lokatĂŞ w OF, dzisiaj dostaÂłem taki e-mail :)

zdecydowanie lepiej wyjdziesz na wyroku sadowym za przetwarzanie danych bez zgody niz na ich lokatach..

Data: 2009-09-15 07:05:10
Autor: maruda
Pisze do mnie bankier
witek pisze:
Marvin wrote:
[...]

Nic z tego. Już przerabiałem. Była (>5 lat temu) jakaś nowelizacja i bankowi (czy innemu) wolno marketingować własne produkty pomimo braku zgody.

--
Tnx. Pzdr.         Ten Maruda.

Data: 2009-09-16 13:04:18
Autor: namikk
Pisze do mnie bankier
maruda wrote:

witek pisze:
Marvin wrote:
[...]

Nie zgodzę się z Tobą,bank czy inny szajs może przetwarzać Twoje dane do
momentu,kiedy nie zabronisz mu tego i jeśli dalej przetwarza Twoje dane to
go do sądu możesz podać.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-16 15:15:20
Autor: Krzysztof Krawczyk
Pisze do mnie bankier
Zacząłem mieć ogromne poczucie winy, że systematycznie odmawiam
skorzystania z wyjątkowych ofert Citibanku, które to specjalnie dla
mnie właśnie zostały przygotowane. Żeby oszczędzić w trudnych czasach
bankowi kosztów i czas telemarketerom, mniej więcej miesiąc temu
wycofałem zgodę na przekazywanie informacji marketingowych.
Po dwóch tygodniach dostałem telefon z Citi z informacją, że co prawda
wycofałem zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych, ale czy
czasem nie zgodziłbym się na jednorazowie wysłuchanie oferty.

Ktoś tu na grupie pisał, że po odwołaniu zgody też miał telefon z Citi
niby to z potwierdzeniem wykonania dyspozycji, ale z propozycją jej
anulowania :)
Próbują obejść jak tylko można, a świadczy to, że jest to jednak
działalność niedozwolona, bo gdyby ustawowo mogli mimo braku zgody na
marketingowanie, nadal oferować różne produkty, to by takich ceregieli
nie urządzali i bezpardonowo dalej dręczyli telefonami.

Data: 2009-09-16 15:43:35
Autor: mvoicem
Pisze do mnie bankier
namikk wrote:

maruda wrote:

witek pisze:
Marvin wrote:
Mimo, ?e wyblokowa?em mo?liwo?c przetwarzania danych do celów
marketingowych zak?adaj?c lokat? w OF, dzisiaj dosta?em taki e-mail :)

[...]

Możesz go podać do sądu ... tylko przegrasz, skoro ustawa nakazuje mu przetwarzać twoje dane. p. m.

Data: 2009-09-16 17:13:51
Autor: namikk
Pisze do mnie bankier
mvoicem wrote:

namikk wrote:

maruda wrote:

witek pisze:
Marvin wrote:
Mimo, ?e wyblokowa?em mo?liwo?c przetwarzania danych do celĂłw
[...]

Zapoznaj się dokładnie z ustawą,jeżeli zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania
danych osobowych,dalsze przetwarzanie danych osobowych jest
zabronione.TakĹźe wygra.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-16 10:40:09
Autor: witek
Pisze do mnie bankier
namikk wrote:

Zapoznaj się dokładnie z ustawą,jeżeli zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania
danych osobowych,dalsze przetwarzanie danych osobowych jest
zabronione.TakĹźe wygra.

o, za bardzo uogólniłeś.
Do celów marketingowych należało dodać.
Dawno ustawy nie czytałem, ale wydaje mi się, że zrobili poprawkę, że można "marketingować" swoje własne produkty, nawet bez zgody.

Do innych celów jak najbardziej można przetwarzać jeśli wynika to z innych przepisów prawa.

Np. kiedys przyszedl mi do szkoły rodzic i złożył pismo, że żąda usunięcia danych rodziców oraz dziecka.
Żądanie oparł na tym, że dziecko do tej szkoły nie chodzi, a wkurzyło go
pismo ze szkoły  proszące o podanie do jakiej szkoły dziecko chodzi.
Awanturował się strasznie, skąd mamy dane dziecka i jego.
Dziecko co prawda do szkoły chodzi innej, ale zameldowane jest w rejonie tej właśnie szkoły a z innych ustaw wynika, ze szkoła w rejonie dziecka ma obowiązek prowadzić informację do jakich innych nierejonowych szkół chodzą dzieci zameldowane w rejonie szkoły i z mocy tej ustawy szkoła ma prawo posiadac dane takiego dziecka i jego opiekunów prawnych i żądanie ich usnięcia nie ma szans.
A dane skąd? Ano z biura meldunkowego, który takie dane przesyła corocznie do szkół.

Data: 2009-09-16 18:54:44
Autor: namikk
Pisze do mnie bankier
witek wrote:

namikk wrote:

[...]

Tak zgadza się, masz rację :-)

Dawno ustawy nie czytałem, ale wydaje mi się, że zrobili poprawkę, że
można "marketingować" swoje własne produkty, nawet bez zgody.

Mogą "marketingować", ale jeśli zgłasza się sprzeciw, a dana instytucja go
nie respektuje narusza tym samym prawo. Pozdrawiam

Data: 2009-09-16 17:20:31
Autor: Mithos
Pisze do mnie bankier
mvoicem pisze:
Możesz go podać do sądu ... tylko przegrasz, skoro ustawa nakazuje mu przetwarzać twoje dane.

Nakazuje mu przetwarzać do CELÓW MARKETINGOWYCH ?

--
Mithos

Data: 2009-09-16 19:19:26
Autor: mvoicem
Pisze do mnie bankier
Mithos wrote:

mvoicem pisze:
Możesz go podać do sądu ... tylko przegrasz, skoro ustawa nakazuje mu
przetwarzać twoje dane.

Nakazuje mu przetwarzać do CELÓW MARKETINGOWYCH ?

Ano nie doczytałem tego "marketingowych" :). p. m.

Data: 2009-09-14 22:05:38
Autor: Andrzej
Pisze do mnie bankier
Użytkownik Marvin napisał:

Co do "c" to urzeka mnie ta magia procentu. Biorac pod uwagę że dopiero zaczęli dziwię się że wykazują tylko 20%. Na poczatku każdej działalności procenty potrafią szaleć co jest skutkiem dzielenia przez zero (

to jak masz zamiar odpisac na tego mejla, to moze lepiej o tym nie pisz, bo wykazesz braki w umiejetnosci liczenia

pozdrawia

Data: 2009-09-15 07:12:22
Autor: maruda
Pisze do mnie bankier
Marvin pisze:

[...]

Daruj sobie.
To zwykły mini-pakiet funduszy.
a) - agresywny, derywaty, ale z zabezpieczeniem kapitału, pospolita gwarantowana struktura.
b) - akcyjny, dynamiczny
c) - nie wiem jaki, ale grali w krótkiego (sprzedawali na krótko, grali na spadki)

Odkąd SEB2 (obligacyjny) w zeszłym roku przeciągnął mnie -20% w okolicy października, to już nie powierzę moich pieniędzy żadnemu "specjaliście" czy "doradcy". Później doszedłem, że grali w obligacje - rosyjskie...

--
Tnx. Pzdr.         Ten Maruda.

Data: 2009-09-15 09:19:36
Autor: Valdi.Pavlack
Pisze do mnie bankier
"maruda" news:h8n7rq$h26$1atlantis.news.neostrada.pl

Odkąd SEB2 (obligacyjny) w zeszłym roku przeciągnął mnie -20% w okolicy
października, to już nie powierzę moich pieniędzy żadnemu "specjaliście"
czy "doradcy". Później doszedłem, że grali w obligacje - rosyjskie...

Kolejny nawrócony! WELCOME!
Ciekawe kiedy większość do nas dołączy? :)

Pisze do mnie bankier