Pit 11-koszt uzyskania przychodów

Data: 2010-02-11 18:20:25
Autor: SB
Pit 11-koszt uzyskania przychodów
Witam

Pracodawca w pit-11 w kosztach uzyskania(poz37) wpisał kwotę 1529,66, czyli o 139,06 zł mniej niż zakłada limit. I faktycznie wszyscy pracownicy w jednym z miesięcy otrzymali pensję mniejszą o taka kwotę. Czy można w rozliczeniu PIT-37 wpisać teraz całą kwotę (1668,72zł)  i tym samym odzyskać te pieniądze? Czy już pozamiatane ?
Czy pracodawca ma wogóle obowiązek co miesiąc potrącać z podatku koszty uzyskania przychodu za dojazdy?

Pozdrawiam

Data: 2010-02-11 18:55:05
Autor: SDD

Użytkownik "SB" <blaszk2@vp.pl1> napisał w wiadomości news:hl1eu1$19q$1nemesis.news.neostrada.pl...

Czy pracodawca ma wogóle obowiązek co miesiąc potrącać z podatku koszty uzyskania przychodu za dojazdy?

Pracodawca nic tu nie potraca.
Nalicza tylko podatek od kwoty pomniejszonej o te koszty. Czyli zamiast - nomen omen - potracic wiecej potraca o te ok. 25 zl (w typowym przypadku) mniej.

To nie sa zadne koszty za dojazdy. To sa koszty wirtualne, teoretyczne. Nie majace nic wspolnego z rzeczywiscie ponoszonymi kosztami

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-11 19:26:37
Autor: pawelj
[...]

Bardzo dobre pytanie.
Na PIT-11 pisze, że pracodawca wykazuje koszty faktycznie rozliczone w ciągu roku - czyli pracodawca postąpił słusznie wykazując kwotę 1529,66
Na str 9 instrukcji do pit 37 pisze, że:". w kol. c należy wykazać sumę przysługujących kosztów uzyskania przychodów z tego źródła.
Kwota kosztów uwzględniona przez płatnika wykazywana jest w poz. 37 i 42 informacji PIT-11."
Wg mnie powinieneś więc wykazać kwotę kosztów faktycznie należnych, a więc 1668,72.
Mam nadzieję, że się nie mylę a jak się mylę to ktoś mnie tu zaraz wyprostuje.

Czy pracodawca ma wogóle obowiązek co miesiąc potrącać z podatku koszty uzyskania przychodu za dojazdy?

Nie ma obowiązku. Koszty podwyższone stosuje na wyraźną prośbę pracownika.

--
PawełJ

Pit 11-koszt uzyskania przychodów