Pit 28 - dwa pytania

Data: 2010-01-08 07:50:24
Autor: Piotrek \"Alchemik\"
Pit 28 - dwa pytania
Witam,

zaczalem wlasnie wypelniac PIT 28 za zeszly rok, niestety napotkalem
pewne watpliwosci co do wypelnienia tego dokumentu a nie moge juz
nigdzie zadzwonic i sie dopytac.
Otóż wynajmuję mieszkanie i chciałbym się rozliczyć. Nie uzyskuję
żadnych innych przychodów. Nie mam żadnych zwolnień z podatku, ani
odliczeń. Pieniądze wpłacam od razu w tym samym miesiącu, w którym
dostaję - dlatego za grudzień już zapłaciłem.

Pytania mam 2:
1) Do czego lub czym się różnią pola K i L? Czy one są komplementarne?
Czy wypełniam oba, czy tylko jedno - jesli tak, to które? Dlaczego tam
jest napisane tylko za wpływy od stycznia do listopada. Co z wpływem
za grudzień - skoro już zapłaciłem? Mam tego nie uwzględniać? Czy po
prostu uznać, że do 20 stycznia to zapłaciłem, więc dopłacić tylko
niedopłatę?
2) Druga kwestia - czy jesli umowę podpisałem ja oraz moja żona, ja
zadeklarowałem sie, że będę płacił podatek, to tylko ja muszę składać
tego PITa, czy moja żona także musi?

Dziękuję z góry za pomoc

Piotrek

Pit 28 - dwa pytania