Pit8c - rachunek maklerski bez transakcji z kosztami prowadzenia - czy powinien być wystawiony?

Data: 2017-02-06 14:49:03
Autor: J.F.
Pit8c - rachunek maklerski bez transakcji z kosztami prowadzenia - czy powinien być wystawiony?
Użytkownik "ian"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b9786711-470b-4ab1-98b6-6555387072dd@googlegroups.com...
Sprawa dotyczy niekatywnego od lat konta maklerskiego - biuro przysłało wezwanie do zapłaty za prawie 3 lata prowadzenia konta.
Jeśli dobrze rozumiem, koszty prowadzenia rachunku są do rozliczenia w Pit38 z wykorzystaniem Pit8c

Sa, ale jest niuans w przepisach/deklaracjach - rozliczyc mozesz przy okazji zyskow :-)

Czy Biuro Maklerskie  ma obowiązek wystawienia Pit8C na zakończenie każdego roku  w sytuacji, gdy nie ma transakcji, ale naliczane są koszty?

Wydaje mi sie, ze nie.

Jaka jest podstawa prawna tego obowiązku lub jego braku?

ustawa o pit zapewne.

J.

Data: 2017-02-06 10:45:52
Autor: ian.biernat
Pit8c - rachunek maklerski bez transakcji z kosztami prowadzenia - czy powinien być wystawiony?
J. dzięki za odpowiedź :)

> [...]

Sa, ale jest niuans w przepisach/deklaracjach - rozliczyc mozesz przy okazji zyskow :-)

to wiem :),
tylko jak odliczyć koszty prowadzenia rachunku, jeśli nie otrzymuję Pit-8C?

Biuro Maklerskie informuje, że wysyła Pit-8C, jeśli na rachunku były transakcje - ja transakcji nie wykonywałem, biuro naliczało koszty za prowadzenie rachunku.

Otrzymuję Pit-8C z innego BM, w którym przeprowadzam transakcje.

>Czy Biuro Maklerskie  ma obowiązek wystawienia Pit8C na zakończenie >każdego roku  w sytuacji, gdy nie ma transakcji, ale naliczane są >koszty?

Wydaje mi sie, ze nie.

Przydatniejsza byłaby "pewna" odpowiedź :),
może jeszcze ktoś odpowie.

Data: 2017-02-06 20:15:38
Autor: J.F.
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:43548923-fff4-4585-b5b7-c5a6c9baaa1d@googlegroups.com...
> [...]

to wiem :),
tylko jak odliczyć koszty prowadzenia rachunku, jeśli nie otrzymuję Pit-8C?

Na bezczelnego ? Wpisac, na podstawie wyciagu z BM.
I przygotowac sie na wezwanie do zlozenia wyjasniej.

[...]

Tylko czy one wtedy sa kosztem, oto jest pytanie ...

J.

Data: 2017-02-06 20:51:56
Autor: cef
Pit8c - rachunek maklerski bez transakcji z kosztami prowadzenia - czy powinien być wystawiony?
W dniu 2017-02-06 o 19:45, ian.biernat@gmail.com pisze:
J. dzięki za odpowiedź :)

[...]

No to poproś o PIT-8C i wtedy jak odpiszą jakieś ogólniki, to poproś
o podstawę prawną dlaczego nie dają PITa

Pit8c - rachunek maklerski bez transakcji z kosztami prowadzenia - czy powinien być wystawiony?