Plażowi poszukiwacze skarbów.

Data: 2011-07-22 13:10:29
Autor: bzdreg
Plażowi poszukiwacze skarbów.
Temat sezonu ogórkowego ;)

Czy działania <subj> są legalne?
Czy przywłaszczenie sobie cudzej rzeczy pozostawionej bez nadzoru nie jest przestępstwem/wykroczeniem?

.... jakoś nam trudno przyjąć do świadomości, że stówa leżąca na ulicy ma swojego właściciela i nie wolno jej ot-tak schować do kieszeni.
50 lat komuny dokonało poważnych spustoszeń w moralności, które przeniosły się już na kolejne, już chyba trzecie pokolenie.

--

Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

Data: 2011-07-22 15:00:38
Autor: szerszen

Użytkownik "bzdreg" <bzdreg@null.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0blqm$iv3$1@news.onet.pl...

... jakoś nam trudno przyjąć do świadomości, że stówa leżąca na ulicy ma swojego właściciela i nie wolno jej ot-tak schować do kieszeni.

a jak chcesz zlokalizować właściciela tej 100?
rozumiem że jak znajdziesz 1 gr na ulicy to też lecisz do biura rzeczy znalezionych, bo on też ma swojego właściciela, czy jednak masz jakiś próg tej "paranoi? ;)

Data: 2011-07-22 15:24:42
Autor: bzdreg
W dniu 2011-07-22 15:00, szerszen pisze:

[...]

A dlaczegóż miałbym lokalizować?
Jeśli np. na zamykanej części klatki schodowej jest stoliczek i krzesło, często tak bywa, a na nim leży stówa - to zwiniesz ją do kieszeni?

A jeśli tam będzie stał niepodpisany rower bez numeru?

--

Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

Data: 2011-07-22 06:31:44
Autor: Zygmunt Dariusz
Pla¿owi poszukiwacze skarbów.
On Jul 22, 9:24 am, bzdreg <bzd...@null.com> wrote:
W dniu 2011-07-22 15:00, szerszen pisze:

> U¿ytkownik "bzdreg" <bzd...@null.com> napisa³ w wiadomo¶ci grup

> a jak chcesz zlokalizowaæ w³a¶ciciela tej 100?
> rozumiem ¿e jak znajdziesz 1 gr na ulicy to te¿ lecisz do biura rzeczy
> znalezionych, bo on te¿ ma swojego w³a¶ciciela, czy jednak masz jaki¶
> próg tej "paranoi? ;)

A dlaczegó¿ mia³bym lokalizowaæ?
Je¶li np. na zamykanej czê¶ci klatki schodowej jest stoliczek i krzes³o,
czêsto tak bywa, a na nim le¿y stówa - to zwiniesz j± do kieszeni?

A je¶li tam bêdzie sta³ niepodpisany rower bez numeru?

No i oczywiscie to wszystko na plazy, bo skad by sie tam wzieli,
plazowi poszukiwacze skarbow?

Zygmunt Dariusz.

Data: 2011-07-22 15:53:09
Autor: Krzysztof Jod³owski
Pla¿owi poszukiwacze skarbów.
A je¶li tam bêdzie sta³ niepodpisany rower bez numeru?

Pozosta³ych na pla¿y rowerów bez numeru to ja jeszcze nie widzia³em :)

Ludzie czêsto gubi± na pla¿y monety, zegarki, bi¿uteriê itp. - to naturalne. Inni je znajduj±. Taka kolej rzeczy.
Jak wyobra¿asz sobie znalezienie w³a¶ciciela piêcioz³otówki?
Albo w³a¶ciciela typowego taniego zegarka czy taniego pier¶cionka w¶ród kilku tysiêcy turystów? Takie rzeczy ludzie gubi± i nie szukaj±, bo im siê nie chce.
Drogie zegarki, bi¿uteriê, portfele i inne rzeczy ze znakami charakterystycznymi w³a¶ciciele szukaj± i albo znajduj±, albo czasem wywieszaj± og³oszenie o zgubieniu. Tu jest miejsce na uczciwo¶æ znalazcy. Znalaz³ co¶ warto¶ciowego, niech wywiesi kartkê o znalezieniu - mo¿e liczyæ na znale¼ne.
Reszta znalezionych do kieszeni.

Krzysztof

Data: 2011-07-22 15:41:20
Autor: witek
On 7/22/2011 8:53 AM, Krzysztof Jod³owski wrote:
Reszta znalezionych do kieszeni.

ja bym jednak zaleca³ poczytanie kodeksu cywilnego tak od art 180, a szczegolnie 184 i 187

Data: 2011-07-22 16:05:29
Autor: szerszen

Użytkownik "bzdreg" <bzdreg@null.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j0btmb$h77$1@news.onet.pl...

A dlaczegóż miałbym lokalizować?

no a co chcesz z nią zrobić, zostawić, czy wsadzić w kieszeń?

Jeśli np. na zamykanej części klatki schodowej jest stoliczek i krzesło, często tak bywa, a na nim leży stówa - to zwiniesz ją do kieszeni?

a jeśli za zamkniętymi drzwiami cudzego mieszkania?

o ile mi się zdawało pisałeś o otwartej przestrzeni publicznej i to takiej przez którą przewija się tysiące osób

Data: 2011-07-22 16:28:55
Autor: mvoicem
(22.07.2011 16:05), szerszen wrote:

Użytkownik "bzdreg" <bzdreg@null.com> napisał w wiadomości grup

A dlaczegóż miałbym lokalizować?

no a co chcesz z nią zrobić, zostawić, czy wsadzić w kieszeń?

Wydaje mi się że właściwe by było wsadzić do kieszeni, 10zł z tego jako znaleźne zużyć, z 90zł poczekać aż się znajdzie prawowity właściciel. Po jakimś czasie, zużyć pozostałe 90zł.

p. m.

Data: 2011-07-22 16:55:44
Autor: BydlÄ™
On 2011-07-22 14:28:55 +0000, mvoicem <mvoicem@gmail.com> said:

[...]

Dawno temu w Litieraturnoj Gazetie opisano taką historyjkę - człowiek pracy znalazł pięciorublówkę przed drzwiami windy.
- Jak tu znaleźć właściciela? - zmartwił się, gdyż 5 rubli piechotą nie chodzi, a tak po prostu cudze do kieszeni wziać, to jednak nie po komsolosku…
- Ech! - krzyknął, gdy myśl zbawienna wpadła mu do głowy. Sięgnął do kieszeni, położył 4,50 na podłodze i uśmiechnął się szeroko. - Właściciela nie znalazłem, ale wziąłem tylko 10% znaleźnego - mruknął - kiedy wróci po nią (bo pewnie się zorientuje!), znajdzie swoje 4,50 i wwszystko będzie grało - dodał, i schowawszy pięciorublówkę do kieszeni pomaszerował do pracy.
Cały dzień jednak moneta w kieszeni przypominała mu o sprawie. Martwił się, że ktoś mógłby wziąć pieniądze - ta myśl nie dawała mu spokoju.
Gdy wieczorem wrócił do domu, jego spojrzenie natychmiast powędrowało pod drzwi windy. Na podłodze leżały cztery kopiejki.
- Uczciwy naród - odetchnął z ulgą - kżdy wziął należne mu znaleźne, ale nikt nie ukradł!

Mniej więcej tak to szło...

--
BydlÄ™

Data: 2011-07-22 17:16:14
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "bzdreg" <bzdreg@null.com> napisał w wiadomości news:j0blqm$iv3$1news.onet.pl...
[...]

Mają dwa tygodnie na odniesienie do biura rzeczy znalezionych. Później, to przywłaszczenie. Osobna sprawa, to możliwość udowodnienia tego faktu w odniesieniu do przedmiotu nie posiadajacego c ech indywidualnych.

Data: 2011-07-22 21:05:31
Autor: KRZYZAK
Pla¿owi poszukiwacze skarbów.
Dnia Fri, 22 Jul 2011 17:16:14 +0200, Robert Tomasik napisa³(a):

Maj± dwa tygodnie na odniesienie do biura rzeczy znalezionych. Pó¼niej, to przyw³aszczenie.

A co biuro robi z taka stowa?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2011-07-22 21:08:53
Autor: Robert Tomasik
Pla¿owi poszukiwacze skarbów.
U¿ytkownik "KRZYZAK" <krzyzak@krzyzak.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
Dnia Fri, 22 Jul 2011 17:16:14 +0200, Robert Tomasik napisa³(a):

Maj± dwa tygodnie na odniesienie do biura rzeczy znalezionych. Pó¼niej,
przyw³aszczenie.

A co biuro robi z taka stowa?

Zajrzyj do ustawy - proszê :-) Zdaje sie, ¿e idzie na Skarb Pañstwa.

Data: 2011-07-25 09:49:30
Autor: szerszen
Pla¿owi poszukiwacze skarbów.

U¿ytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:j0chsq$6ud$1@inews.gazeta.pl...

Zajrzyj do ustawy - proszê :-) Zdaje sie, ¿e idzie na Skarb Pañstwa.

czyli na zmarnowanie ;)

Plażowi poszukiwacze skarbów.