Płaćcie mandaty...

Data: 2010-05-26 09:57:13
Autor: Massai
Płaćcie mandaty...

Albo trzymajcie na bieżącym koncie wyraźnie powyżej 10k pln.
Bo się możecie obudzić z ręką w nocniku...

Nasze ukochane państwo opiekuńcze.
Jest coś takiego jak kwota wolna od zajęcia, około 10k pln.
Skarbówka chce sobie ściągnąć niezapłacony mandat, przysyła do banku
pismo, ale jeśli na koncie jest mniej niż ta kwota wolna od zajęcia, to
bank im nie przeleje.

Zamiast tego zablokuje całe konto.

Czyli macie zajęcie za mandat 100 pln, na koncie 9k pln, i nie możecie
skorzystać z ani grosza z tych 9k pln.

Trzeba się przejść do banku, napisać wniosek o zrealizowanie zajęcia z
pominięciem kwoty wolnej od zajęcia, drugi wniosek o odblokowanie...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-26 12:14:34
Autor: spammtrapp
Płaćcie mandaty...
W dniu 2010-05-26 11:57, Massai pisze:

Albo trzymajcie na bieżącym koncie wyraźnie powyżej 10k pln.
Bo się możecie obudzić z ręką w nocniku...

A moze po prostu jezdzijcie przepisowo ? :))

Nie no, za proste...

Data: 2010-05-26 03:22:39
Autor: ptoki
Płaćcie mandaty...
On 26 Maj, 12:14, spammtrapp <gdzies...@w.necie> wrote:
> [...]

> Bo się możecie obudzić z ręką w nocniku...

A moze po prostu jezdzijcie przepisowo ? :))

Trzeba pamietac ze w tych instytucjach pracuja komputery i czesto sie
myla. I potem kowalski sie musi mordowac z instytucjami bo wisniewski
nie zaplacil mandatu i komputer cos pomylil.

Podobnie komornicy. Dobrze miec rachunki z wszelkich teps czy
energetyki bo jak taki artysta przyjdzie to wystarczy mu pokazac przez
szybe ze mamy rachunek i jestesmy oplaceni na biezaco. Z rachunkiem
"internetowym" nie bedzie tak latwo.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-05-26 12:18:22
Autor: kamil
Płaćcie mandaty...

"ptoki" <sczygiel@gmail.com> wrote in message news:8f190560-1e4f-4a9d-ad2d-981c5536b00aq33g2000vbt.googlegroups.com...

[...]

Wystarczy zalogowac sie na stronie banku/energetyki/czegokolwiek i sprawdzic historie rachunkow. Dla opornych jest tez:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Drukarka

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-26 08:40:33
Autor: ptoki
Płaćcie mandaty...
On 26 Maj, 13:18, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
"ptoki" <sczyg...@gmail.com> wrote in message

> [...]
> "internetowym" nie bedzie tak latwo.

Wystarczy zalogowac sie na stronie banku/energetyki/czegokolwiek i sprawdzic
I jak taki komornik przylezie to mu bedziesz herbatke robil i przy
monitorze sadzal?

historie rachunkow. Dla opornych jest tez:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Drukarka

No i pokazesz takiemu wydruk ze swojej drukarki i on uwierzy ze nie
zrobiles sobie tego w fotoszopie?

Jednak rachunek na firmowym papierze ciutke lepszy (ale podrobic sie
daje).

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-05-26 18:05:46
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "ptoki" <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości news:

No i pokazesz takiemu wydruk ze swojej drukarki i on uwierzy ze nie
zrobiles sobie tego w fotoszopie?

Jego problem.
Prawo bankowe nakazuje mu uwierzyć.

Data: 2010-05-27 18:04:42
Autor: Rychu
Płaćcie mandaty...
W dniu 2010-05-26 17:40, ptoki pisze:
No i pokazesz takiemu wydruk ze swojej drukarki i on uwierzy ze nie
zrobiles sobie tego w fotoszopie?

Ma sobie numer referencyjny operacji i numer telefonu operatora banku.
Dzwoni, wpisuje (lub podaje) numer referencyjny i dostaje wszystkie
informacje, co, ile, od kogo, dla kogo i kiedy. To teĹź w Photoshopie,
czy poprostu niewytłumaczalny strach przed nowym i uczeniem się?

--
Pozdr
Rychu

Data: 2010-05-26 12:41:25
Autor: Andrzej Lawa
Płaćcie mandaty...
ptoki pisze:

Trzeba pamietac ze w tych instytucjach pracuja komputery i czesto sie
myla. I potem kowalski sie musi mordowac z instytucjami bo wisniewski
nie zaplacil mandatu i komputer cos pomylil.

Komputery się nie mylą. Błąd może popełnić operator lub programista może
okazać się niekompetentny.

Data: 2010-05-26 04:08:32
Autor: ptoki
Płaćcie mandaty...
On 26 Maj, 12:41, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
ptoki pisze:

> [...]
> nie zaplacil mandatu i komputer cos pomylil.

Komputery się nie mylą. Błąd może popełnić operator lub programista może

nawet nie wiesz co cie kopnęło :P

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-05-26 14:49:34
Autor: Pszemol
Płaćcie mandaty...
"Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote in message news:4bfcfad1news.home.net.pl...
ptoki pisze:

[...]

:-))

Szkoda że nie widziałeś jak działał kalkulator w MS-DOS w moim
komputerze 486 jak mu się wiatraczek zablokował i CPU przegrzał...
Ani mnożenia ani dzielenia też mu nie wychodziły.
Aż dziwne że sam program jako tako działał i nie zwisł w maliny.

Zresztą jeśli jest byk w programie to z punktu widzenia operatora
myli się komputer... nie ma sensu rozróżniać tutaj i "uniewinniać"
maszyny bo ta uczuć nie ma i się nie obrazi...

Data: 2010-05-27 16:47:03
Autor: Viking
Płaćcie mandaty...
on the 26/05/2010, 20:49:34 Pszemol wrote:

[...]

486 z chlodzeniem na CPU? chyba cie ponioslo:)

V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
and Nocturnal Gratification
ICQ: 50985493 GG: 10684393

Data: 2010-05-27 19:16:19
Autor: MadMan
Płaćcie mandaty...
Dnia Thu, 27 May 2010 16:47:03 +0000 (UTC), Viking napisał(a):

486 z chlodzeniem na CPU? chyba cie ponioslo:)

Bo?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-27 20:28:17
Autor: Artur Maśląg
Płaćcie mandaty...
W dniu 2010-05-27 18:47, Viking pisze:
[...]

Chcesz, to Ci pokażę - otworzyłem szufladę i mam tu kilka
486DX-100 itp.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-05-27 22:08:03
Autor: Krzysiek Kielczewski
Płaćcie mandaty...
On 2010-05-27, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

Już na 33MHz bywały radiatory, a od 66MHz bywały również wiatraczki.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-05-27 22:17:41
Autor: Artur Maśląg
Płaćcie mandaty...
On 2010-05-27, Artur Maśląg<futrzak@polbox.com>  wrote:

[...]

No i? Masz takie w szufladzie?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-05-27 22:30:21
Autor: Krzysiek Kielczewski
Płaćcie mandaty...
On 2010-05-27, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

[...]

No i?

No i nic więcej. To nie była polemika z Twoją wypowiedzią, raczej
potwierdzenie Twojego zdania.

Masz takie w szufladzie?

Już nie, jakiś czas temu stwierdziłem, że do niczego sensownego nie da
się tego wykorzystać.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-05-27 22:35:37
Autor: Artur Maśląg
Płaćcie mandaty...
(...)
Masz takie w szufladzie?

Już nie, jakiś czas temu stwierdziłem, że do niczego sensownego nie da
się tego wykorzystać.

Wiesz, to jest żadne wytłumaczenie - ja od dawna wiem, że to się do
niczego sensownego nie przyda, niemniej mam takowe w kolekcji, podobnie
jak ramy różnego autoramentu. Przydatność tego jest wręcz ujemna...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-05-28 07:22:15
Autor: Pszemol
Płaćcie mandaty...
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:html4v$onu$1inews.gazeta.pl...
(...)
[...]

Panowie, ale o co Wy walczycie? :-)
Był to stary komputer w pierwszej połowie lat 90 tych.
Jeśli nie późne 486 to wczesne Pentium I.
W każdym razie ciekawa rzecz była bo właśnie zamiast
się zawieszać czy iść w maliny program "działał" tylko
właśnie źle liczył... Po wymianie wiatraka jak ręką odjął.
Nie uwierzyłbym gdybym sam nie testował...

Data: 2010-05-28 14:39:30
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Płaćcie mandaty...
Pszemol pisze:
(...)
[...]

Nie takie rzeczy widziałem i nie tylko w czasach 486 :)

Data: 2010-05-28 07:10:27
Autor: Viking
Płaćcie mandaty...
on the 27/05/2010, 21:08:03 Krzysiek Kielczewski wrote:

Już na 33MHz bywały radiatory, a od 66MHz bywały również wiatraczki.

tak, jak sobie zalozyles, bo potrzebne tam byly jak dziura w moscie:)
nawet P100 biegalo bez zajakniecia bez wiatraka, ze zwyklym radiatorem

Data: 2010-05-28 14:11:58
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Płaćcie mandaty...
Viking pisze:
on the 27/05/2010, 21:08:03 Krzysiek Kielczewski wrote:

Już na 33MHz bywały radiatory, a od 66MHz bywały również wiatraczki.

tak, jak sobie zalozyles, bo potrzebne tam byly jak dziura w moscie:)

Wbrew temu co twierdzisz, były zakładane niejako fabrycznie i jak
najbardziej potrzebne. Na 486SX-25 nie było nic, ale na 486DX2-66
jak najbardziej już były używane radiatory/radiatory+wiatrak.

nawet P100 biegalo bez zajakniecia bez wiatraka, ze zwyklym radiatorem

I co by miało z tego wynikać? Mam nawet gdzieś w kolekcji działającą
płytę BX dual PIII550MHz - chłodzone pasywnie.

Data: 2010-05-28 21:35:52
Autor: Viking
Płaćcie mandaty...
on the 28/05/2010, 13:11:58 Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Wbrew temu co twierdzisz, były zakładane niejako fabrycznie i jak
najbardziej potrzebne. Na 486SX-25 nie było nic, ale na 486DX2-66
jak najbardziej już były używane radiatory/radiatory+wiatrak.

toz pisze o radiatorze tylko, w zyciu nie pamietam zebym ponizej p75
powiedzmy zalozyl wiatrak na radiator, zbedne db a ze ktos chcial to
juz inksza inkszosc ale potrzeba byla zerowa, odprowadzenie ciepla
przez radiator bylo wystarczajace

Data: 2010-05-29 09:28:40
Autor: Artur Maśląg
Płaćcie mandaty...
W dniu 2010-05-28 23:35, Viking pisze:
[...]

Wiesz co, pisać to możesz sobie dowolne rzeczy, ale rzeczywistość
była inna i na część 486 fabrycznie zakładano radiatory+wiatrak,
a nie tylko radiatory. I nadal prawdą jest, że zatarcie takiego
wiatraczka mogło powodować wieszanie się/przekłamanie w obliczeniach.
W sumie to już sam nie wiem do czego dążysz - najpierw napisałeś,
że nie było 486 z chłodzeniem na CPU, teraz już piszesz, że
poniżej p75 radiator miał wystarczyć. Jak sobie przypomnę wielkość
radiatora w P60 to mnie śmiech ogarnia. Inna sprawa, że nawet
w specyfikacjach niektórych wyrobów 486 explicite było podane
'COOLING FAN REQUIRED'. Procesorów 486 był dość duży wybór
- już nie wspomnę o patentach 5x86 w PGA-168

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-05-28 12:13:29
Autor: Borys Pogoreło
Płaćcie mandaty...
Dnia Thu, 27 May 2010 22:08:03 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Chcesz, to Ci pokażę - otworzyłem szufladę i mam tu kilka
486DX-100 itp.

Już na 33MHz bywały radiatory, a od 66MHz bywały również wiatraczki.

 Ale np. z radiatorkiem 1cm wysokim albo i niższym. Zamiana na coś
solidniejszego rozwiązywała problem.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-05-28 07:23:47
Autor: Pszemol
Płaćcie mandaty...
"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:su8fgji4m9qd.w1rtyfciym81$.dlg40tude.net...
[...]

To był właśnie taki pipek mały radiatorek z wiatrakiem...
Po otwarciu obudowy, wiatrak tylko sobie siedział w miejscu
owinięty kurzem ze wszystkich stron... Komp stał w sklepie
nie w domu, więc kurzyło się tam inaczej.

Data: 2010-05-27 22:13:54
Autor: Grejon
Płaćcie mandaty...
Viking pisze:
[...]

Wiesz, ja kiedyś miałem problem z kompem wyposażonym w taki procesor, non-stop się wieszał. Zgadnij co było przyczyną? :)

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-05-28 07:10:28
Autor: Viking
Płaćcie mandaty...
on the 27/05/2010, 21:13:54 Grejon wrote:

Wiesz, ja kiedyś miałem problem z kompem wyposażonym w taki procesor,
non-stop się wieszał. Zgadnij co było przyczyną? :)

dupiaty skladajacy...

Data: 2010-05-28 09:13:44
Autor: Grejon
Płaćcie mandaty...
Viking pisze:
on the 27/05/2010, 21:13:54 Grejon wrote:

Wiesz, ja kiedyś miałem problem z kompem wyposażonym w taki procesor,
non-stop się wieszał. Zgadnij co było przyczyną? :)

dupiaty skladajacy...

Tak podstępnie złożył że te problemy zaczęły się po jakichś 2 latach? :) A przyczyną był właśnie niepracujący wentylator...

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-05-28 21:35:52
Autor: Viking
Płaćcie mandaty...
on the 28/05/2010, 08:13:44 Grejon wrote:

Tak podstępnie złożył że te problemy zaczęły się po jakichś 2 latach?
:) A przyczyną był właśnie niepracujący wentylator...

albo zerowy przeply powietrza wewnatrz obudowy, jak sobie przypomne
niektore wynalazki skladaczy z tamtych czasow, tasmy ktore praktycznie
szczelnie owiajaja procek pilnujac zeby przypadkiem sie nie ochlodzil
to i dzis mi wlosy deba staja na rekach...

Data: 2010-05-29 20:12:53
Autor: Grejon
Płaćcie mandaty...
Viking pisze:
[...]

A w sumie też możliwe. To były nowe bebechy wsadzone do starej obudowy.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-05-29 16:33:10
Autor: Vax
Płaćcie mandaty...
W dniu 2010-05-27 18:47, Viking pisze:

486 z chlodzeniem na CPU? chyba cie ponioslo:)

nie poniosło go...
Składałem kiedyś właśnie 486 DX i chłodzenia zabrakło.
Działał prawidłowo tylko gdy na procku stała szklanka z wodą
(wiatrak można było kupić dopiero w poniedziałek, a trzeba
było jakiś system postawić, uporządkować zworki etc.).

v.

Data: 2010-05-30 00:27:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Płaćcie mandaty...
Hello Viking,

Thursday, May 27, 2010, 6:47:03 PM, you wrote:

[...]

Dlaczego? 486 z zegarem 100 czy 133 MHz miały radiatorki i
wentylatorki. Jeszcze nawet gdzieś w domu mam taki.

--
Best regards,

Data: 2010-05-26 14:20:33
Autor: huri_khan
Płaćcie mandaty...
Dnia Wed, 26 May 2010 03:22:39 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

[...]

A co jeżeli rachunek mam tylko w wersji elektronicznej ?

P.S. Miałeś na myśli rachunek czy dowód wpłaty bo to 2 różne rzeczy ?

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [SY]

Data: 2010-05-26 08:42:11
Autor: ptoki
Płaćcie mandaty...
On 26 Maj, 14:20, huri_khan <s...@spam.pl> wrote:
> [...]

A co jeżeli rachunek mam tylko w wersji elektronicznej ?

P.S. Miałeś na myśli rachunek czy dowód wpłaty bo to 2 różne rzeczy ?

rachunek :)
Bo na dzisiejszym zazwyczaj jest napisane ze nie zalegam za poprzedni
miesiac.
I w tym caly trik. Skoro dzis mi napisali ze jestem czysty to niech
komornik dyskutuje z papierem swojego zleceniodawcy a nie ze mna.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-05-26 08:43:15
Autor: ptoki
Płaćcie mandaty...
> [...]

> "internetowym" nie bedzie tak latwo.

A co jeżeli rachunek mam tylko w wersji elektronicznej ?

I dlatego unikam takich jak tylko moge.
Rachunek drukowany przez wroga jednak mniej watpliwy jest.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-05-26 14:47:02
Autor: Pszemol
Płaćcie mandaty...
> [...]

energetyki bo jak taki artysta przyjdzie to wystarczy mu pokazac przez
szybe ze mamy rachunek i jestesmy oplaceni na biezaco. Z rachunkiem

Nikt komornika nie wysyła ani z banku nie zajmuje pieniędzy
w okolicznościach jednej pomyłki, jednego mandatu...
Zwłaszcza komornik to ostateczność bo taka windykacja kosztuje
często większą część kwoty do odzyskania (zależnie od sumy).
Takie problemy mają tylko ludzie którzy notorycznie nie płacą za siebie.

Data: 2010-05-26 22:27:36
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał w wiadomości news:

Nikt komornika nie wysyła ani z banku nie zajmuje pieniędzy
w okolicznościach jednej pomyłki, jednego mandatu...

Co?
Gdzie Ty żyjesz?
W Polsce komornik skarbowy przychodzi po JEDEN mandat za 100 zł.

Data: 2010-05-26 22:43:26
Autor: jerzu
Płaćcie mandaty...
On Wed, 26 May 2010 22:27:36 +0200, "Cavallino"
<cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote:

Gdzie Ty żyjesz?

On żyje w USA. O realiach panujących w Polsce ma, jak widać, marne
pojęcie.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-05-27 09:54:12
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:tt1rv59tghuqrfmgt1d1t377k6c06ffabc4ax.com...
[...]

 No właśnie.
Więc po co wciska na polskiej grupie jakieś głodne kawałki nie mające pokrycia w faktach?

Data: 2010-06-04 16:39:32
Autor: Karol Y
Płaćcie mandaty...
[...]

Żartujesz. Nie wiem gdzie, ale w Polsce jest tak jak napisał grupowicz Cavallino.

--
Mateusz Bogusz

Data: 2010-05-26 10:44:33
Autor: Massai
Płaćcie mandaty...
spammtrapp wrote:

> Bo się możecie obudzić z ręką w nocniku...

A moze po prostu jezdzijcie przepisowo ? :))

Nie no, za proste...

Raczej za trudne.

Znasz kogoś kto NIGDY nie dostał mandatu? ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-26 11:00:32
Autor: Massai
Płaćcie mandaty...
MadMan wrote:

Dnia Wed, 26 May 2010 10:44:33 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

> Znasz kogoś kto NIGDY nie dostał mandatu? ;-)

Ja nigdy nie dostałem... :)

Hyhy, to drugie pytanie kontrolne: jeździsz zawsze zgodnie z
przepisami? ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-26 13:10:25
Autor: MadMan
Płaćcie mandaty...
Dnia Wed, 26 May 2010 11:00:32 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

Znasz kogoś kto NIGDY nie dostał mandatu? ;-)

Ja nigdy nie dostałem... :)

Hyhy, to drugie pytanie kontrolne: jeździsz zawsze zgodnie z
przepisami? ;-)

A mówili że nie ma głupich pytań... :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-26 11:13:20
Autor: to
Płaćcie mandaty...
Massai wrote:

Znasz kogoś kto NIGDY nie dostał mandatu? ;-)

Ja nie dostałem, poważnie, ;-)

--
"Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$1@news.net.icm.edu.pl

Data: 2010-05-26 12:48:24
Autor: Michał Gut
Płaćcie mandaty...
Znasz kogoś kto NIGDY nie dostał mandatu? ;-)

tak znam:)
tyle ze ta osoba nie ma prawa jazdy;P

Data: 2010-05-26 12:50:41
Autor: Lewis
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:htiu72$3gt$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Znasz kogoś kto NIGDY nie dostał mandatu? ;-)
tak znam:)
tyle ze ta osoba nie ma prawa jazdy;P

A za picie alkoholu, czy krzywe spojrzenie na Waść władzę idąc chodnikiem po zmroku, czy za cokolwiek, przysłowiowego 50zł mandaciku nie dostała?

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-05-26 12:53:13
Autor: J.F.
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> napisał
[...]

Znowu nie przesadzajmy, nie mamy na tyle policyjnego panstwa zeby wladza co chwile wreczala mandacik.

J.

Data: 2010-05-26 13:50:00
Autor: Icek
Płaćcie mandaty...

> [...]
> mandaciku nie dostała?

Znowu nie przesadzajmy, nie mamy na tyle policyjnego panstwa zeby

do czasu do kiedy nie podpadniesz to tak. Jak podpadniesz to mandacik albo
sad

Icek

Data: 2010-05-26 16:41:10
Autor: Jan Kowalski
Płaćcie mandaty...

Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał w wiadomości news:htj14m$lc8$1node1.news.atman.pl...

> [...]

wladza co chwile wreczala mandacik.

do czasu do kiedy nie podpadniesz to tak. Jak podpadniesz to mandacik albo

Ale raczej zapłaci. Więc problemu nie bedzię chyba, że opertor się pomyli i uznają, że nie zapłacił.

Data: 2010-05-26 12:54:50
Autor: Gabriel'Varius'
Płaćcie mandaty...
Użytkownik Massai napisał:
spammtrapp wrote:

[...]

Ja znam takie osoby, odpukac w niemalowane od 96' mam prawko przeturlane kilkaset kkm (rocznie srednio 20kkm) a zona od 2003/2004 robi rowniez po okolo 20kkm rocznie i poki co nic - nie liczac pogrozenia kilkakrotnie palcem i jednego pouczenia (okolo 2 w nocy przed Oswiecimiem) :-)

                Oskar Wilde

Data: 2010-05-26 12:59:10
Autor: MadMan
Płaćcie mandaty...
Dnia Wed, 26 May 2010 10:44:33 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

Znasz kogoś kto NIGDY nie dostał mandatu? ;-)

Ja nigdy nie dostałem... :)

No ale wolałbym nie zapeszyć. W sobotę/niedzielę zrobiłem ponad 1000 km.
Zapewne nie do końca przepisowo. No i postanowiłem że już raczej do Chełma/Lublina nie pojadę, no chyba
że wybudują autostrady i ekspresówki w końcu. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-05-26 13:26:56
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Płaćcie mandaty...
Massai pisze:
(...)
A moze po prostu jezdzijcie przepisowo ? :))

Nie no, za proste...

Raczej za trudne.

To nie jest wcale takie trudne.

Znasz kogoś kto NIGDY nie dostał mandatu? ;-)

Tak znam - moja żona. Z drugiej strony ostatni
mandat dostałem chyba z 15 lat temu. Żeby nie
było wątpliwości - nie stawiam znaku równości
między brakiem mandatów, a jazdą zgodną z przepisami.

Data: 2010-05-26 11:12:49
Autor: to
Płaćcie mandaty...
spammtrapp wrote:

A moze po prostu jezdzijcie przepisowo ? :))

Super rada, daj namiar czym jeździsz i gdzie to pewnie ktoś chętnie sprawdzi czy sam się do niej stosujesz. ;-)

Data: 2010-05-26 19:22:12
Autor: Tata
Płaćcie mandaty...
A moze po prostu jezdzijcie przepisowo ? :))

Nie no, za proste...

Tak "nie prosto" myślą nieudaczne rządy i samorządy, niedługo wprowadzą przepisy Locomotive Act (Red Flag Act). Po co opracowywać i realizować plany budowy, rozbudowy i modernizacji dróg, wystarczy ograniczać prędkość. Przykładowo obwodnica Świecia na odcinkach po 2 pasma w każdą stronę, bezpieczna prędkość to 150 km/godz, ale jest ograniczenie do 70 km/godz. Dla mnie to paranoja, dopuszczalna prędkość z epoki Trabanta i Syreny. Krajowa jedynka i piątka, co chwila wysepki, światła, przejścia dla pieszych, ograniczenia do 60-70 km/godz, kilometrami ciągnie się podwójna ciągła, pełno zakazów wyprzedzania. Trasa biegnie przez wszystkie miasteczka, wioski, wioseczki i osady, od Świecia do Tczewa nie ma obwodnic i oczywiście po jednym paśmie w każdą stronę. Dzisiaj jechałem tą trasą, cysterny i niektóre ciężarówki pod górę to 50-60 km/godz, kilka traktorów to 30-40 km/godz, wyminąć nie można, bo podwójna ciągła, średnia prędkość jazdy na tej trasie wyniosła poniżej 60 km/godz. Dodatkowo były (są?) plany zwężania dróg! Jak tak dalej pójdzie, to będą karać pieszych za przekroczenie prędkości.

Zrezygnowany
MJ

Data: 2010-05-26 12:17:16
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Płaćcie mandaty...
Massai pisze:
Albo trzymajcie na bieżącym koncie wyraźnie powyżej 10k pln.
Bo się możecie obudzić z ręką w nocniku...

Jak się nie płaci mandatów z założenia, że nie ściągną itd...
Nic personalnego - ot wniosek z różnych wypowiedzi...

Bardzo mi się podoba :)

Data: 2010-05-26 10:33:03
Autor: Massai
Płaćcie mandaty...
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Massai pisze:
> [...]
Nic personalnego - ot wniosek z różnych wypowiedzi...

Ech, to był mój drugi mandat, poprzedni dostałem parę lat temu, o
tamtym zapomniałem, ściągnęli sobie, pobierając 15 pln "prowizji" za
ściągnięcie. Tyle że chyba wtedy miałem trochę więcej na bieżącym
koncie.

Jak ten dostałem, to "a, przy okazji zapłacę, a jak nie, to sobie
ściągną"...

Nie zakładałem że "nie ściągną", po prostu uznałem że pozwolić im sobie
ściagnąć z tą prowizją 15 pln to znacznie lepszy interes niż specjalnie
iść na pocztę, zapłacić za przekaz, a wcześniej się wystać 2h w
kolejce;-)

> zajęcia z pominięciem kwoty wolnej od zajęcia, drugi wniosek o
> odblokowanie...

Bardzo mi się podoba :)

No mnie jak zobaczyłem zero na rachunku się niezbyt spodobało.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-26 13:10:55
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Płaćcie mandaty...
Massai pisze:
(...)
[...]

Jak pisałem - nie chodziło mi konkretnie o Ciebie, tylko o dość
powszechne przekonanie oraz praktykę - nie płacić, a jak już
znajdą, to koszty niewielkie.

po prostu uznałem że pozwolić im sobie
ściagnąć z tą prowizją 15 pln to znacznie lepszy interes niż specjalnie
iść na pocztę, zapłacić za przekaz, a wcześniej się wystać 2h w
kolejce;-)

O czym Ty piszesz? Stać na poczcie? Mandat płacisz radośnie
siedząc w fotelu przed komputerem :)

No mnie jak zobaczyłem zero na rachunku się niezbyt spodobało.

Wcale mnie to nie dziwi :)

Data: 2010-05-28 06:26:07
Autor: Massai
Płaćcie mandaty...
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Massai pisze:
(...)

> [...]
> specjalnie iść na pocztę, zapłacić za przekaz, a wcześniej się
> wystać 2h w kolejce;-) O czym Ty piszesz? Stać na poczcie? Mandat płacisz radośnie

Nie korzystam z przelewów internetowych.
Mam w "obytrzech" bankach pozastrzegane że nie wolno im realizować
żadnych zleceń przelewów via internet lub telefon.
W dwóch mam dostęp via net, ale tylko żeby sprawdzić historię.

Procedury w bankach są takie "sprytne", że...

Przykładowo - wiesz jak taki bank jak pekao autoryzuje rozmówcę przy
rozmowie telefonicznej?
Dzwoni baba. Ona dzwoni do ciebie.
Pyta: "czy pan iksiński?"
"Tak".
"To ja zadam kilka pytań kontrolnych, żeby sprawdzić czy pan to pan"
"Zaraz... to pani do mnie dzwoni, powinna pani wiedzieć do kogo pani
dzwoni. A jak pani udowodni że pani jest z banku?"
"Ale ja mam taką procedurę. A dzwonię z banku, może pan sprawdzić".
"Jak?"
"Podam panu numer to pan do mnie zadzwoni".
Podaje numer, jakiś zupełnie od czapy, w necie się nie pojawia nigdzie.

Po chwili dzwoni ponownie: "Nie zadzwonił pan"
"No bo ten numer równie dobrze może być do prywatnego mieszkania! Niech
pani powie jak się pani nazywa, zadzwonię na oficjalny numer banku i na
centrali mnie połączą"

Podaje nazwisko... telefon na centralę... kobitka na centrali "nie mam
nikogo takiego w wykazie".

No i weź tu takim zaufaj.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-28 09:08:11
Autor: Krzysiek Kielczewski
Płaćcie mandaty...
On 2010-05-28, Massai <tsender@wp.pl> wrote:

[...]

Mi to nie wygląda na telefon z banku ani na bankowe procedury. Kiedyś
miałem podobną próbę wyłudzenia danych przez podszywającego się pod
mBank.

Pzdr,
Krzysiek Kiełćzewski

Data: 2010-05-28 11:19:00
Autor: Massai
Płaćcie mandaty...

On 2010-05-28, Massai <tsender@wp.pl> wrote:

> [...]

Mi to nie wygląda na telefon z banku ani na bankowe procedury. Kiedyś
miałem podobną próbę wyłudzenia danych przez podszywającego się pod

Dopytałem się wtedy w oddziale banku, i się okazuje że owszem, pekao
tak to weryfikuje.

"Jak dzwonimy do kogoś z ważną informacją o jego rachunku, musimy się
upewnić że przekazujemy informację właściwej osobie".

A tamta ważna informacja to było "może pan sobie visę wyrobi?", jak się
potem dowiedziałem.

Na moje pytanie ""a jak ja do pani zadzwonię i się przedstawię jako
pracownik banku, i zacznę się dopytywać o rozmiar buta, to jak się pani
zorientuje że nie jestem z banku?"
odpowiedzieli "Niech pan nie żartuje".

Wtedy się z nimi rozstałem...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-26 12:23:09
Autor: GB
Płaćcie mandaty...
Massai pisze:
Albo trzymajcie na bieżącym koncie wyraźnie powyżej 10k pln.
Bo się możecie obudzić z ręką w nocniku...

Kto ile zarabia ten tyle płaci. Moj szef jak zaplaci 1500 to go nie ruszy. Jak ja zaplace to mi siadze budget. To jest niesprawiedliwosc i to trzeba tak rozegrac. Jak egzekwowac to juz jest inna sprawa.

Data: 2010-05-26 12:19:51
Autor: kamil
Płaćcie mandaty...
"GB" <grzegorz.brycki@op.pl> wrote in message news:4bfcf6a5$0$19170$65785112news.neostrada.pl...
Massai pisze:
[...]

Jasne, ze niesprawiedliwosc. Skoro szef ma dwa samochody i wielki dom, powinien jeden oddac tobie, a trzy pokoje wynajac za darmo powodzianom.

Komunizm nie umarl, jak widac, bronil Ci ktos pilnie pracowac i zostac szefem? No wiec o co chodzi?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-26 13:39:04
Autor: J.F.
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał
[...]

Usilnie pracujac to sie odciskow dorobisz, kapital to trzeba po rodzicach odziedziczyc :-)

No dobra, troche przesadzam, ale znow nie tak duzo :-)

J.

Data: 2010-05-26 12:50:35
Autor: Michał Gut
Płaćcie mandaty...
jest na to calkiem prosta metoda - % zarobkow.
jakis kraj to conajmniej jeden praktkuje (dania? norwegia? cos na polnoc). Jak zarabiasz bajonskie pieniadze to zaplacisz bajonski mandat

Data: 2010-05-26 13:11:22
Autor: PaPi
Płaćcie mandaty...
jest na to calkiem prosta metoda - % zarobkow.

Glupia. Po pierwsze - jak okreslic procent zarobkow u przedsiebiorcy ?
Po drugie, z jakiej racji ktos bezrobotny ma placic 10x mniej niz pracujacy ? Czy zlamanie PORD przez bezrobotnego moze przyniesc potencjalnie wieksze szkody niz przez zatrudnionego ?

Data: 2010-05-26 13:37:42
Autor: J.F.
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w
jest na to calkiem prosta metoda - % zarobkow.
Glupia. Po pierwsze - jak okreslic procent zarobkow u przedsiebiorcy ?

x% z ostatniego pitu.

Po drugie, z jakiej racji ktos bezrobotny ma placic 10x mniej niz pracujacy ? Czy zlamanie PORD przez bezrobotnego moze przyniesc potencjalnie wieksze szkody niz przez zatrudnionego ?

powiedzmy ze mandat ma byc na tyle wysoki zeby sie odechcialo przekraczac predkosc po raz drugi, a na tyle niski zeby nie doprowadzic kierowcy do ruiny, samobojstwa, glodowania itp.

J.

Data: 2010-05-26 12:39:29
Autor: kamil
Płaćcie mandaty...

"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:htj15u$rei$1news.onet.pl...
[...]

Jesli jeden mandat doprowadzi kogos do ruiny, to nawet i lepiej ze jezdzic przestanie, bo utrzymanie hamulcow, zawieszenia i opon w dobrej kondycji kosztuje sporo wiecej, niz te rujnujace 500zl kary.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-26 23:19:34
Autor: J.F.
Płaćcie mandaty...
On Wed, 26 May 2010 12:39:29 +0100,  kamil wrote:
[...]

Ale nie mowimy o mandacie 500zl, ale takim po ktorym np wlasciciel
nowiutkiego Porsche zechce je sprzedac, bo jazda jest za droga :-)

J.

Data: 2010-05-26 13:49:46
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:htj15u$rei$1news.onet.pl...
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w
jest na to calkiem prosta metoda - % zarobkow.
Glupia. Po pierwsze - jak okreslic procent zarobkow u przedsiebiorcy ?

x% z ostatniego pitu.

Jestem za.
Mogę mieć 0 na picie, jeśli będzie trzeba. ;-)

Data: 2010-05-26 23:31:33
Autor: J.F.
Płaćcie mandaty...
On Wed, 26 May 2010 13:49:46 +0200,  Cavallino wrote:
Glupia. Po pierwsze - jak okreslic procent zarobkow u przedsiebiorcy ?
x% z ostatniego pitu.

Jestem za.
Mogę mieć 0 na picie, jeśli będzie trzeba. ;-)

Przyjdzie urzad, oszacuje ukryte dochody, wymierzy 75% podatku,
zabierze auto - i przestaniesz lamac przepisy - widzisz jaki dobry
system  :-)

J.

Data: 2010-05-27 09:54:58
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:nl4rv55bvpsinrldnhc9tk5l6ne7tl3ikt4ax.com...
[...]

Nie będzie ukrytych dochodów, po prostu kto inny będzie je miał. ;-)
To na kogo umowę wypiszę, jest mi dokładnie obojętne.

Data: 2010-05-26 15:35:08
Autor: Tomasz Finke
Płaćcie mandaty...
J.F. pisze:

x% z ostatniego pitu.

Miliony rolników nie płacą PIT-u, jak im policzyć ten procent?

powiedzmy ze mandat ma byc na tyle wysoki zeby sie odechcialo przekraczac predkosc po raz drugi, a na tyle niski zeby nie doprowadzic kierowcy do ruiny, samobojstwa, glodowania itp.

Czyli rolnik niech zaniesie na komendę raczej tłustą gęś, a nie prośną
maciorę :-)

T.

Data: 2010-05-27 03:51:23
Autor: J.F.
Płaćcie mandaty...
On Wed, 26 May 2010 15:35:08 +0200,  Tomasz Finke wrote:
J.F. pisze:
x% z ostatniego pitu.
Miliony rolników nie płacą PIT-u, jak im policzyć ten procent?

Kaze im sie pisac i jeszcze kase fiskalna dolozy :-)

[...]

Zabrac im okreslony procent stada, pol krowy bedzie musial przyniesc
:-)

I procent pola tez zabrac, bedzie na poszerzenie drogi :-)
Pomysli ile straci doplaty unijnej, to zaraz noga mu z gazu spadnie.

J.

Data: 2010-05-27 20:12:39
Autor: R2r
Płaćcie mandaty...
W dniu 2010-05-26 13:37, J.F. pisze:
Użytkownik "PaPi" <1@2.3> napisał w
jest na to calkiem prosta metoda - % zarobkow.
Glupia. Po pierwsze - jak okreslic procent zarobkow u przedsiebiorcy ?

x% z ostatniego pitu.

Miodzio! :-)
Jak ktoś miał stratę, to mu będą płacić! :-D

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-05-26 14:58:37
Autor: Plumpi
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "GB" <grzegorz.brycki@op.pl> napisał w wiadomości news:4bfcf6a5$0$19170$65785112news.neostrada.pl...

Massai pisze:
[...]

"Bo trzeba mieć fantazję i pieniądze, synku" :D

Data: 2010-05-26 14:06:59
Autor: Jacek
Płaćcie mandaty...

[...]

bzdura
po porostu odpisuja ci z konta nalezne 100 zl

Data: 2010-05-26 12:17:22
Autor: Massai
Płaćcie mandaty...
Jacek wrote:

> [...]
> odblokowanie...
> bzdura
po porostu odpisuja ci z konta nalezne 100 zl

Ano właśnie nie.
Haczyk jest w tej kwocie wolnej od zajęcia.

Nie wiem po co jest ta kwota, ale jeśli nie można "odpisać" tak żeby
zostało więcej niż ta kwota wolna od zajęcia - nie odpiszą. Tylko kurna
zablokuja całe konto.

Podobno jakiś czas temu weszły takie durne przepisy, i sporo osób ma
taki problem.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-26 14:21:10
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Haczyk jest w tej kwocie wolnej od zajęcia.

Nie wiem po co jest ta kwota,

Nie wolno jej egzekwować (czyli pozbawiać Cię środków do życia).
Opłaty za przelew z tyt. egzekucji komorniczej są w bankach cholernie wysokie, możesz chcieć w inny (tańszy) sposób uregulować dług.

ale jeśli nie można "odpisać" tak żeby
zostało więcej niż ta kwota wolna od zajęcia - nie odpiszą. Tylko kurna
zablokuja całe konto.

A na jakiej podstawie zablokowali konto?
Miałem kiedyś coś takiego i po interwencji u komornika konto z kwotą wolną musieli odblokować.

Data: 2010-05-26 12:41:14
Autor: Massai
Płaćcie mandaty...
Cavallino wrote:

> [...]

Opłaty za przelew z tyt. egzekucji komorniczej są w bankach cholernie
wysokie, możesz chcieć w inny (tańszy) sposób uregulować dług.

Tak mi się wydawało, ze to jakiś element "opiekuńczości" państwa.

Tylko że ta blokada konta sprawia że cały pomysł jest do bani -
bankomat podaje ile jest kasy na koncie, ale przy próbie wypłaty -
"brak środków".

> ale jeśli nie można "odpisać" tak żeby
> zostało więcej niż ta kwota wolna od zajęcia - nie odpiszą. Tylko
> kurna zablokuja całe konto.

A na jakiej podstawie zablokowali konto?

A pojęcia nie mam.

Ale czytam własnie w necie że to jest normalna praktyka, że blokują
całość w pizdu, i co więcej - odblokowanie w przypadku zajęcia
komorniczego (u mnie po prostu skarbówka wlazła) potrafi trwac miesiące
od dnia spłaty zadłuzenia - aż komornik napisze im że się zaspokoił.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-26 14:46:30
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:htj4ta$7vn$1news.onet.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

Tak mi się wydawało, ze to jakiś element "opiekuńczości" państwa.

Tylko że ta blokada konta sprawia że cały pomysł jest do bani -

Oczywiście.
Ale nie sądzę, żeby była zgodna z prawem.
Zna ktoś jej podstawę prawną?

Bo zablokowane powinny być TYLKO środki przewyższające kwotę wolną, a nie całe konto.

A na jakiej podstawie zablokowali konto?

A pojęcia nie mam.

Pismo musiałeś jakieś dostać.
A jak nie, to ja bym żądał wyjaśnień od banku lub komornika, jeśli nie napisał że mają pominąć kwotę wolną, a miał taki obowiązek.

Gorzej jak nie miał, a bank tego automatycznie nie ma prawa uwzględnić.

Data: 2010-05-26 13:06:54
Autor: Massai
Płaćcie mandaty...
Cavallino wrote:

> [...]

A jak nie, to ja bym żądał wyjaśnień od banku lub komornika, jeśli
nie napisał że mają pominąć kwotę wolną, a miał taki obowiązek.

Skarbówka zajmuje z pominięciem komornika, ot przysłali pismo że
zajmują.
No to myślałem że sobie zajmą, ściągną i sprawa z głowy...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-26 15:26:47
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Skarbówka zajmuje z pominięciem komornika, ot przysłali pismo że
zajmują.

Ale ja przecież o takim komorniku mówię - komorniku skarbowym.
To on ściąga mandaty.

Data: 2010-05-27 09:10:30
Autor: LEPEK
Płaćcie mandaty...
Cavallino pisze:

Ale ja przecież o takim komorniku mówię - komorniku skarbowym.
To on ściąga mandaty.

To jest _poborca_ skarbowy. On może działać na podstawie przepisów własnej "firmy", nie musi czekać na żadne wyroki i tym właśnie się od komornika różni.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-05-27 09:55:32
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w wiadomości news:4bfe1ae4news.home.net.pl...
Cavallino pisze:

Ale ja przecież o takim komorniku mówię - komorniku skarbowym.
To on ściąga mandaty.

To jest _poborca_ skarbowy.

Potocznie zwany komornikiem skarbowym.

Data: 2010-05-26 16:34:03
Autor: radekp@konto.pl
Płaćcie mandaty...
Wed, 26 May 2010 14:21:10 +0200, w <htj3nn$49m$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
<cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

A na jakiej podstawie zablokowali konto?
Miałem kiedyś coś takiego i po interwencji u komornika konto z kwotą wolną musieli odblokować.

Mnie kiedyś z takiego zablokowanego wypłaciła kasjerka (a ile pan potrzebuje?
to wypłacę...).

BTW. W mBanku, jak ktoś ma konta oszczędnościowe, firmowe -- to blokują od razu
wszystkie :)

Data: 2010-05-26 17:21:37
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:t8cqv5512deh1ohqhia9sicbo28hijefhr4ax.com...
> [...]

to wypłacę...).

BTW. W mBanku, jak ktoś ma konta oszczędnościowe, firmowe -- to blokują od razu

Ja właśnie o mbanku piszę.
Musieli odblokować i zrobili to w kilka dni.

Data: 2010-05-27 20:11:41
Autor: J.F.
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl>
Haczyk jest w tej kwocie wolnej od zajęcia.
Nie wiem po co jest ta kwota,
Nie wolno jej egzekwować (czyli pozbawiać Cię środków do życia).

Ale w efekcie wlasnie pozbawili :-)

Opłaty za przelew z tyt. egzekucji komorniczej są w bankach cholernie wysokie, możesz chcieć w inny (tańszy) sposób uregulować dług.

A to chyba kolejny zlosliwy narzut z banku, bo przeciez nie powinno byc to drozsze niz przelew z okienka .. no moze dwa przelewy.

Wysokie to byly koszta samej egzekucji komorniczej - szpital zadluzony na grube miliony, komornik pisze jedno pismo do banku, kasa z najblizszych  kontraktow NFZ przeplywa na jego konto automatycznie, a komornik pobiera od tego spory procent.
Szpitale zaczely sie o te prowizje procesowac i ponoc skutecznie.

[...]

Czyli ty do komornika, komornik do banku .. dwa tygodnie czy dluzej to trwalo ?
A jakbys nie zaplacil, to komornik pewnie by sie ociagal ?

O ile Cie dobrze rozumiem to powinna wystarczyc sama interwencja w banku - jesli nieslusznie zablokowali, to powinni sami odblokowac.

J.

Data: 2010-05-27 20:27:07
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:htmckj$7fk$1news.onet.pl...
[...]

Dokładnie.
Może gdzieś jest niespójność w ustawach.

[...]

Ale jak Ci zrobią 100 zł za realizację przelewu, którego nie możesz powstrzymać, to jest to ich czysty zysk.
Albo w ten sposób pokrywają narzucone prawnie obowiązki związane z egzekucjami.

Miałem kiedyś coś takiego i po interwencji u komornika konto z kwotą wolną musieli odblokować.

Czyli ty do komornika, komornik do banku .. dwa tygodnie czy dluzej to trwalo ?

Nie pamiętam dokładnie, kilka dni chyba.

A jakbys nie zaplacil, to komornik pewnie by sie ociagal ?

Nie zapłaciłem, to był tytuł z ZUS, który stwierdził że mi się jakiś zasiłek nie należał i bez wezwania wystawił tytuł
Jak im sądem zagroziłem, to rozłożyli dług na raty i wycofali ten tytuł.
Ale koszty komornika skarbowego musiałem pokryć.

O ile Cie dobrze rozumiem to powinna wystarczyc sama interwencja w banku - jesli nieslusznie zablokowali, to powinni sami odblokowac.

O ile nie potrzebują wskazania że te konkretnie środki są właśnie kwotą wolną (kont możesz mieć dużo) i o ile tego wskazania nie trzeba było robić za pośrednictwem komornika (nie pamiętam czy tak właśnie nie było).
Konto odblokowali, ale każdy NOWY wpływ ponad kwotę wolną już blokowali.

Data: 2010-05-26 14:38:18
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Płaćcie mandaty...
Massai pisze:
(...)
[...]

To nie są durne przepisy, tylko Prawo Bankowe i jak najbardziej ma na
celu chronienie interesów dłużnika.

Data: 2010-05-28 12:56:54
Autor: Jakub Witkowski
Płaćcie mandaty...
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
Massai pisze:
(...)
[...]

Przykład na to, że jak władzuchna ustanawia prawo "dla dobra obywatela" to potem
są takie skutki, że gdy taki obywatel pojedzie np. na urlop za granicę, a akurat
wyjdzie, że jest winny 100zł, to rzeczony obywatel jest w ciemnej d...

Jestem 100% pewien, że nasi demokratycznie wybrani przedstawiciele,
opłacani z naszych podatków, mogliby tę ochronę skonstruować ciut mądrzej.

Data: 2010-05-26 14:09:40
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Jacek" <monia@spam-wp.pl> napisał w wiadomości news:htj4d1$p28$1node2.news.atman.pl...

[...]

Nie mają prawa, jeśli to była kwota wolna od zajęcia.

Data: 2010-05-26 14:39:43
Autor: Plumpi
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:htir9p$9ec$1news.onet.pl...

[...]

Znajomego tak kiedyś załatwili.
Wniosek: nie podawać żadnych numerów kont bankowych do US. Nadpłaty podatków do odbioru w kasie lub pocztą.
Bez nakazu sądowego, żaden bank nie ujamni nawet czy dana osoba ma konto w tym banku.

Data: 2010-05-27 09:12:24
Autor: LEPEK
Płaćcie mandaty...
Plumpi pisze:

Wniosek: nie podawać żadnych numerów kont bankowych do US. Nadpłaty podatków do odbioru w kasie lub pocztą.

Najlepiej nie mieć wcale konta w banku. Ani prawa jazdy. Dalej nie piszę, bo się zrobi politycznie ;)

Pozdr,

Data: 2010-05-27 09:15:04
Autor: Gabriel'Varius'
Płaćcie mandaty...
Użytkownik LEPEK napisał:

Plumpi pisze:

Wniosek: nie podawać żadnych numerów kont bankowych do US. Nadpłaty podatków do odbioru w kasie lub pocztą.

Najlepiej nie mieć wcale konta w banku. Ani prawa jazdy. Dalej nie piszę, bo się zrobi politycznie ;)
Ale warto miec kota :-)

                Oskar Wilde

Data: 2010-05-27 20:17:08
Autor: J.F.
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisał w wiadomości news:htj4qo$7o9$1news.onet.pl...
[...]

No coz, poczekamy, zobaczymy, ale byc moze wcale nie trzeba zadnego ujawniania.

Komornik napisze pismo "na podstawie xxxx prosze o zajecie kwoty yyy z konta obywatela ZZZ pesel nr NNNN".
I rozesle do wszystkich bankow :-)

Polecone troche kosztuja, ale moze zbiorczo, albo e-mailem podpisanym elektronicznie.
I sie skonczy niepodawanie :-)

Albo po prostu przeglosuja ze US ma wglad w konta :-)

J.

Data: 2010-05-30 00:19:32
Autor: Adam Płaszczyca
Płaćcie mandaty...
Dnia Wed, 26 May 2010 14:39:43 +0200, Plumpi napisał(a):

Bez nakazu sądowego, żaden bank nie ujamni nawet czy dana osoba ma konto w tym banku.

Owszem, ujawni. Komornik przesyła nakaz zajęcia na pałę, bank zajmuje,
jeśli ma konto tej osoby, a jeśli nie, to odpisuje, że nie ma takowegho. --
     ___________ (R)

Data: 2010-05-30 02:27:10
Autor: Krzysiek Kielczewski
Płaćcie mandaty...
On 2010-05-29, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Owszem, ujawni. Komornik przesyła nakaz zajęcia na pałę, bank zajmuje,
jeśli ma konto tej osoby, a jeśli nie, to odpisuje, że nie ma takowegho.

Tak z ciekawości, wiesz może ile jest banków działających w Polsce?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-05-30 09:38:26
Autor: J.F.
Płaćcie mandaty...
On 2010-05-29, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:
Owszem, ujawni. Komornik przesyła nakaz zajęcia na pałę, bank zajmuje,
jeśli ma konto tej osoby, a jeśli nie, to odpisuje, że nie ma takowegho.

Tak z ciekawości, wiesz może ile jest banków działających w Polsce?

kolo tysiaca ? Z czego moze ze 20 bardziej popularnych - jest szansa ze trafi ..

J.

Data: 2010-05-30 12:38:02
Autor: Adam Płaszczyca
Płaćcie mandaty...
Dnia Sun, 30 May 2010 02:27:10 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Tak z ciekawości, wiesz może ile jest banków działających w Polsce?

Kilka tysięcy. --
     ___________ (R)

Data: 2010-05-30 14:17:52
Autor: Krzysiek Kielczewski
Płaćcie mandaty...
On 2010-05-30, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Tak z ciekawości, wiesz może ile jest banków działających w Polsce?

Kilka tysięcy.

Sporo. A po ograniczeniu do banków prowadzących zwykłe konta dla
przeciętnych zjadaczy chleba?

pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-05-30 16:06:15
Autor: Adam Płaszczyca
Płaćcie mandaty...
Dnia Sun, 30 May 2010 14:17:52 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Kilka tysięcy.

Sporo. A po ograniczeniu do banków prowadzących zwykłe konta dla
przeciętnych zjadaczy chleba?

Tak samo. --
     ___________ (R)

Data: 2010-05-29 19:33:26
Autor: Marcin Jan
Płaćcie mandaty...
Massai pisze:
[...]

tak się stało że akurat 3 tygodnie temu do mojego banku uderzył US za mandat. Kwota z mandatu 212 z kosztami , kwota zablokowana na koncie 250. Dodam że zablokowali dwa konta więc w sumie 500 pln. Ogólna kwota na kontach dużo mniej niż 10k pln. Więc chyba nie zawsze jest tak jak piszesz. Jak na razie bank jeszcze nie przelał tej kwoty. OIDP to ze 2 lata temu było podobnie choć wtedy zablokowali chyba 1.500 pln po 4 tygodniach bank przelał kasę za mandat.
pozdrawiam
marcin

Data: 2010-05-30 00:29:43
Autor: Adam Płaszczyca
Płaćcie mandaty...
Dnia Wed, 26 May 2010 09:57:13 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

Zamiast tego zablokuje całe konto.

Nieprawda.
Czyli macie zajęcie za mandat 100 pln, na koncie 9k pln, i nie możecie
skorzystać z ani grosza z tych 9k pln.

Trzeba mieć konto wq banku, a nie w przechowalni idiotów. --

Płaćcie mandaty...