Płaćcie mandaty...

Data: 2010-05-26 14:06:59
Autor: Jacek
Płaćcie mandaty...

Czyli macie zajęcie za mandat 100 pln, na koncie 9k pln, i nie możecie
skorzystać z ani grosza z tych 9k pln.

Trzeba się przejść do banku, napisać wniosek o zrealizowanie zajęcia z
pominięciem kwoty wolnej od zajęcia, drugi wniosek o odblokowanie...

bzdura
po porostu odpisuja ci z konta nalezne 100 zl

Data: 2010-05-26 12:17:22
Autor: Massai
Płaćcie mandaty...
Jacek wrote:

> [...]
> odblokowanie...
> bzdura
po porostu odpisuja ci z konta nalezne 100 zl

Ano właśnie nie.
Haczyk jest w tej kwocie wolnej od zajęcia.

Nie wiem po co jest ta kwota, ale jeśli nie można "odpisać" tak żeby
zostało więcej niż ta kwota wolna od zajęcia - nie odpiszą. Tylko kurna
zablokuja całe konto.

Podobno jakiś czas temu weszły takie durne przepisy, i sporo osób ma
taki problem.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-26 14:21:10
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Haczyk jest w tej kwocie wolnej od zajęcia.

Nie wiem po co jest ta kwota,

Nie wolno jej egzekwować (czyli pozbawiać Cię środków do życia).
Opłaty za przelew z tyt. egzekucji komorniczej są w bankach cholernie wysokie, możesz chcieć w inny (tańszy) sposób uregulować dług.

ale jeśli nie można "odpisać" tak żeby
zostało więcej niż ta kwota wolna od zajęcia - nie odpiszą. Tylko kurna
zablokuja całe konto.

A na jakiej podstawie zablokowali konto?
Miałem kiedyś coś takiego i po interwencji u komornika konto z kwotą wolną musieli odblokować.

Data: 2010-05-26 12:41:14
Autor: Massai
Płaćcie mandaty...
Cavallino wrote:

> [...]

Opłaty za przelew z tyt. egzekucji komorniczej są w bankach cholernie
wysokie, możesz chcieć w inny (tańszy) sposób uregulować dług.

Tak mi się wydawało, ze to jakiś element "opiekuńczości" państwa.

Tylko że ta blokada konta sprawia że cały pomysł jest do bani -
bankomat podaje ile jest kasy na koncie, ale przy próbie wypłaty -
"brak środków".

> ale jeśli nie można "odpisać" tak żeby
> zostało więcej niż ta kwota wolna od zajęcia - nie odpiszą. Tylko
> kurna zablokuja całe konto.

A na jakiej podstawie zablokowali konto?

A pojęcia nie mam.

Ale czytam własnie w necie że to jest normalna praktyka, że blokują
całość w pizdu, i co więcej - odblokowanie w przypadku zajęcia
komorniczego (u mnie po prostu skarbówka wlazła) potrafi trwac miesiące
od dnia spłaty zadłuzenia - aż komornik napisze im że się zaspokoił.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-26 14:46:30
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:htj4ta$7vn$1news.onet.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

Tak mi się wydawało, ze to jakiś element "opiekuńczości" państwa.

Tylko że ta blokada konta sprawia że cały pomysł jest do bani -

Oczywiście.
Ale nie sądzę, żeby była zgodna z prawem.
Zna ktoś jej podstawę prawną?

Bo zablokowane powinny być TYLKO środki przewyższające kwotę wolną, a nie całe konto.

A na jakiej podstawie zablokowali konto?

A pojęcia nie mam.

Pismo musiałeś jakieś dostać.
A jak nie, to ja bym żądał wyjaśnień od banku lub komornika, jeśli nie napisał że mają pominąć kwotę wolną, a miał taki obowiązek.

Gorzej jak nie miał, a bank tego automatycznie nie ma prawa uwzględnić.

Data: 2010-05-26 13:06:54
Autor: Massai
Płaćcie mandaty...
Cavallino wrote:

> [...]

A jak nie, to ja bym żądał wyjaśnień od banku lub komornika, jeśli
nie napisał że mają pominąć kwotę wolną, a miał taki obowiązek.

Skarbówka zajmuje z pominięciem komornika, ot przysłali pismo że
zajmują.
No to myślałem że sobie zajmą, ściągną i sprawa z głowy...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-05-26 15:26:47
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Skarbówka zajmuje z pominięciem komornika, ot przysłali pismo że
zajmują.

Ale ja przecież o takim komorniku mówię - komorniku skarbowym.
To on ściąga mandaty.

Data: 2010-05-27 09:10:30
Autor: LEPEK
Płaćcie mandaty...
Cavallino pisze:

Ale ja przecież o takim komorniku mówię - komorniku skarbowym.
To on ściąga mandaty.

To jest _poborca_ skarbowy. On może działać na podstawie przepisów własnej "firmy", nie musi czekać na żadne wyroki i tym właśnie się od komornika różni.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-05-27 09:55:32
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "LEPEK" <nobody@nowhere.net> napisał w wiadomości news:4bfe1ae4news.home.net.pl...
Cavallino pisze:

Ale ja przecież o takim komorniku mówię - komorniku skarbowym.
To on ściąga mandaty.

To jest _poborca_ skarbowy.

Potocznie zwany komornikiem skarbowym.

Data: 2010-05-26 16:34:03
Autor: radekp@konto.pl
Płaćcie mandaty...
Wed, 26 May 2010 14:21:10 +0200, w <htj3nn$49m$1@news.onet.pl>, "Cavallino"
<cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

A na jakiej podstawie zablokowali konto?
Miałem kiedyś coś takiego i po interwencji u komornika konto z kwotą wolną musieli odblokować.

Mnie kiedyś z takiego zablokowanego wypłaciła kasjerka (a ile pan potrzebuje?
to wypłacę...).

BTW. W mBanku, jak ktoś ma konta oszczędnościowe, firmowe -- to blokują od razu
wszystkie :)

Data: 2010-05-26 17:21:37
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:t8cqv5512deh1ohqhia9sicbo28hijefhr4ax.com...
> [...]

to wypłacę...).

BTW. W mBanku, jak ktoś ma konta oszczędnościowe, firmowe -- to blokują od razu

Ja właśnie o mbanku piszę.
Musieli odblokować i zrobili to w kilka dni.

Data: 2010-05-27 20:11:41
Autor: J.F.
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl>
Haczyk jest w tej kwocie wolnej od zajęcia.
Nie wiem po co jest ta kwota,
Nie wolno jej egzekwować (czyli pozbawiać Cię środków do życia).

Ale w efekcie wlasnie pozbawili :-)

Opłaty za przelew z tyt. egzekucji komorniczej są w bankach cholernie wysokie, możesz chcieć w inny (tańszy) sposób uregulować dług.

A to chyba kolejny zlosliwy narzut z banku, bo przeciez nie powinno byc to drozsze niz przelew z okienka .. no moze dwa przelewy.

Wysokie to byly koszta samej egzekucji komorniczej - szpital zadluzony na grube miliony, komornik pisze jedno pismo do banku, kasa z najblizszych  kontraktow NFZ przeplywa na jego konto automatycznie, a komornik pobiera od tego spory procent.
Szpitale zaczely sie o te prowizje procesowac i ponoc skutecznie.

[...]

Czyli ty do komornika, komornik do banku .. dwa tygodnie czy dluzej to trwalo ?
A jakbys nie zaplacil, to komornik pewnie by sie ociagal ?

O ile Cie dobrze rozumiem to powinna wystarczyc sama interwencja w banku - jesli nieslusznie zablokowali, to powinni sami odblokowac.

J.

Data: 2010-05-27 20:27:07
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:htmckj$7fk$1news.onet.pl...
[...]

Dokładnie.
Może gdzieś jest niespójność w ustawach.

[...]

Ale jak Ci zrobią 100 zł za realizację przelewu, którego nie możesz powstrzymać, to jest to ich czysty zysk.
Albo w ten sposób pokrywają narzucone prawnie obowiązki związane z egzekucjami.

Miałem kiedyś coś takiego i po interwencji u komornika konto z kwotą wolną musieli odblokować.

Czyli ty do komornika, komornik do banku .. dwa tygodnie czy dluzej to trwalo ?

Nie pamiętam dokładnie, kilka dni chyba.

A jakbys nie zaplacil, to komornik pewnie by sie ociagal ?

Nie zapłaciłem, to był tytuł z ZUS, który stwierdził że mi się jakiś zasiłek nie należał i bez wezwania wystawił tytuł
Jak im sądem zagroziłem, to rozłożyli dług na raty i wycofali ten tytuł.
Ale koszty komornika skarbowego musiałem pokryć.

O ile Cie dobrze rozumiem to powinna wystarczyc sama interwencja w banku - jesli nieslusznie zablokowali, to powinni sami odblokowac.

O ile nie potrzebują wskazania że te konkretnie środki są właśnie kwotą wolną (kont możesz mieć dużo) i o ile tego wskazania nie trzeba było robić za pośrednictwem komornika (nie pamiętam czy tak właśnie nie było).
Konto odblokowali, ale każdy NOWY wpływ ponad kwotę wolną już blokowali.

Data: 2010-05-26 14:38:18
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Płaćcie mandaty...
Massai pisze:
(...)
[...]

To nie są durne przepisy, tylko Prawo Bankowe i jak najbardziej ma na
celu chronienie interesów dłużnika.

Data: 2010-05-28 12:56:54
Autor: Jakub Witkowski
Płaćcie mandaty...
Artur 'futrzak' Maśląg pisze:
Massai pisze:
(...)
[...]

Przykład na to, że jak władzuchna ustanawia prawo "dla dobra obywatela" to potem
są takie skutki, że gdy taki obywatel pojedzie np. na urlop za granicę, a akurat
wyjdzie, że jest winny 100zł, to rzeczony obywatel jest w ciemnej d...

Jestem 100% pewien, że nasi demokratycznie wybrani przedstawiciele,
opłacani z naszych podatków, mogliby tę ochronę skonstruować ciut mądrzej.

Data: 2010-05-26 14:09:40
Autor: Cavallino
Płaćcie mandaty...
Użytkownik "Jacek" <monia@spam-wp.pl> napisał w wiadomości news:htj4d1$p28$1node2.news.atman.pl...

[...]

Nie mają prawa, jeśli to była kwota wolna od zajęcia.

Płaćcie mandaty...