Płacę i nie mogę wymagać. Ponad 3000 lekarzy na liście deklaracji wiary.

Data: 2017-07-03 11:34:31
Autor: Presidente de San Escobar
Płacę i nie mogę wymagać. Ponad 3000 lekarzy na liście deklaracji wiary.
"Płacę i nie mogę wymagać. Ponad 3000 lekarzy na liście deklaracji wiary.
Niektóre przychodnie... nic o tym nie wiedzą"

Największe emocje deklaracja wiary wzbudza w przypadku ginekologów. Sprawa
odżywała w przypadku sporu o antykoncepcję, badania prenatalne i ustawę
zakazującą aborcji. Walka z nią to jeden z postulatów Ogólnopolskiego Strajku
Kobiet. I to, co nie powinno oburzać w przypadku prywatnych placówek, które
swoją nazwą, reklamami i informacjami na stronie internetowej, otwarcie
przyznają się do radykalno-katolickich poglądów, oburza w pozostałych
przypadkach. Na publiczną służbę zdrowia składamy się wszyscy, a chodzenie od
lekarza do lekarza, żeby trafić do tego, który wykonuje wszystkie usługi,
zagraża zdrowiu pacjentów.

    Deklaracja Wiary Lekarzy katolickich i studentów medycyny w przedmiocie
płciowości i płodności ludzkiej.

    Nam - lekarzom - powierzono strzec życie ludzkie od jego początku...

    1. Wierzę w jednego Boga, Pana Wszechświata, który stworzył mężczyznę i
niewiastę na obraz swój.

    2. Uznaję, iż ciało ludzkie i życie, będąc darem Boga, jest święte i
nietykalne: - ciało podlega prawom natury, ale naturę stworzył Stwórca, -
moment poczęcia człowieka i zejścia z tego świata zależy wyłącznie od decyzji
Boga. Jeżeli decyzję taką podejmuje człowiek, to gwałci nie tylko podstawowe
przykazania Dekalogu, popełniając czyny takie jak aborcja, antykoncepcja,
sztuczne zapłodnienie, eutanazja, ale poprzez zapłodnienie in vitro odrzuca
samego Stwórcę.

    3. Przyjmuję prawdę, iż płeć człowieka dana przez Boga jest zdeterminowana
biologicznie i jest sposobem istnienia osoby ludzkiej. Jest nobilitacją,
przywilejem, bo człowiek został wyposażony w narządy, dzięki którym ludzie
przez rodzicielstwo stają się ,,współpracownikami Boga Samego w dziele
stworzenia" - powołanie do rodzicielstwa jest planem Bożym i tylko wybrani
przez Boga i związani z Nim świętym sakramentem małżeństwa mają prawo używać
tych organów, które stanowią sacrum w ciele ludzkim.

    4. Stwierdzam, że podstawą godności i wolności lekarza katolika jest
wyłącznie jego sumienie oświecone Duchem Świętym i nauką Kościoła i ma on prawo
działania zgodnie ze swoim sumieniem i etyką lekarską, która uwzględnia prawo
sprzeciwu wobec działań niezgodnych z sumieniem.

    5. Uznaję pierwszeństwo prawa Bożego nad prawem ludzkim - aktualną potrzebę
przeciwstawiania się narzuconym antyhumanitarnym ideologiom współczesnej
cywilizacji, - potrzebę stałego pogłębiania nie tylko wiedzy zawodowej, ale
także wiedzy o antropologii chrześcijańskiej i teologii ciała.

    6. Uważam, że - nie narzucając nikomu swoich poglądów, przekonań - lekarze
katoliccy mają prawo oczekiwać i wymagać szacunku dla swoich poglądów i
wolności w wykonywaniu czynności zawodowych zgodnie ze swoim sumieniem. --

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Płacę i nie mogę wymagać. Ponad 3000 lekarzy na liście deklaracji wiary.